کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

تنها سدان چهار چرخ متحرک بازار ایران / تصاویر

کدخبر:۱۷۳۵۶شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۴۵۱۴۹۰۱ بازدید

یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی به‌بالا درکشورمان داشت رشد بازار خودروهای 2500 سی‌سی به پایین ...

یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی به‌بالا درکشورمان داشت رشد بازار خودروهای 2500 سی‌سی به پایین بود. چند سال پیش پس از ممنوعیت واردات خودرو هایی که پیشرانه‌شان بالای 2500 سی‌سی حجم داشت باعث شد که سرمایه داران داخلی که در زمینه خودرو فعالیت می‌کردند سرمایه خود را صرف واردات خودروهای 2500 سی‌سی به پایین کنند که ثمره این اتفاق تاسیس نمایندگی های جدید خودروهای خارجی و بالا رفتن تنوع این خودرو ها در بازار ایران بود.

یکی از مهم‌ترین کلاس‌های خودرویی در بازار ایران و حتی بازار جهانی سدان‌های متوسط هستند. کلاسی که در سطح جهانی تنوع بسیار زیادی داشته و اکثر کمپانی های خودروسازی جهان در آن کلاس خودرو تولید می‌کنند. در بازار خودرویی ایران نیز کلاس سدان های متوسط به انحصار آسیایی‌ها در آمده است و تا چندی پیش در آن چهار خودروی آسیایی برای انتخاب وجود داشت. اما به تازگی این کلاس مهم شاهد ورود پنجمین عضو خود است. باز هم یک آسیایی دیگر این بار از ژاپن به نام سوبارو لگاسی. ژاپن با ورود لگاسی به ایران توانست کلاس سدان‌های متوسط را در بازار کشورمان هتریک کند. پس از تویوتا کمری و هوندا آکورد اکنون سوبارو لگاسی نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید در ایران باشد. به شرطی که دو رقیب ارزان قیمت کره‌ای یعنی کیا اپتیما و هیوندای سوناتا اجازه کار را به آن بدهند. برای بررسی موقعیت این خودرو در بازار ایران بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم لگاسی در برابر حریفان قدر خود چه چیزی در چنته دارد؟


تاریخچه سوبارو 

26 سال پیش یعنی زمانی که تویوتا داشت کمپانی لوکس‌ساز خود یعنی لکسوس را در شهر ناگویا تاسیس می‌کرد نزدیک به 400 کیلومتر آن طرف تر در شهر اوتا کمپانی سوبارو نیز محصول جدید خود را برای فروش آماده می کرد. کمپانی سوبارو در سال 1989 همزمان با راه‌اندازی کمپانی لکسوس محصول جدید خود را که یک سدان متوسط بود راهی بازار کرد. لگاسی در دو مدل سدان متوسط و استیشن توسط سوبارو عرضه می‌شد. نسل اول این سدان ژاپنی تا سال 1993 یعنی به مدت 4 سال با کد BC تولید شد. در همان سال سوبارو نسل دوم این خودرو را با کد BD روانه خط تولید خود کرد. نسل دوم لگاسی تا پایان قرن بیستم یعنی سال 1999 تولید شد. از سال 1998 زمینه های تولید نسل سوبارو فراهم و برنامه‌ریزی شده بود و پس از آن با کد BE پا به خیابان‌ها گذاشت. چهار سال بعد در سال 2003 سوبارو کار روی نسل بعدی لگاسی را آغاز کرد و یک سال بعد با کد BL جایگزین نسل پیشین خود شد. تولید لگاسی BL تا سال 2009 ادامه داشت تا این که نسل پنجم لگاسی از راه رسید و روی خط تولید این کمپانی ژاپنی نشست. نسل پنجم لگاسی با کد BM به مدت 5 سال تولید شد. سال گذشته سوبارو لگاسی به 25 سالگی رسیده بود و به عبارتی دیگر هم سن با کل کمپانی لکسوس تجربه فراوانی داشت و 5 نسل از خود را پشت سر گذاشته بود. در این سال نسل پنجم این خودرو نیز به کار خود خاتمه داد تا نسل ششم با تکیه بر 25 سال دانش و تجربه‌ای که از تولید پنج  نسل پیشین خود کسب کرده بود پا به خیابان‌ها بگذارد. در همین سال تولید نسل ششم یعنی جدید ترین نسل لگاسی با کد BN آغاز و به‌عنوان محصول 2015 راهی بازار جهانی شد. اکنون لگاسی پخته‌تر از همیشه پا به عرصه رقابت گذاشته و در ایران نیز قابل خریداری است.


طراحی بی‌نقص و جذاب

کمپانی سوبارو به سبک طراحی با خطوط تیز و شکسته روی‌آورده و همین سبک طراحی در ظاهر سوبارو لگاسی جدید نیز به وضوح قابل لمس است. دو سال پیش کمپانی سوبارو یک خودروی کانسپت با نام لگاسی را در نمایشگاه خودروی سال 2013 لس‌آنجلس به نمایش درآورد. این کانسپت که زیبایی و جذابیت بسیار زیادی داشت دریچه‌ای برای نمایش آینده لگاسی بود. جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگ چراغ های جلو LED به شکل که خط بالایی آن کمی کشیده‌تر است خبر از یک لگاسی بسیار جذاب و متفاوت داشت. یک سال گذشت و در همان کشور اما این بار در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2014 کمپانی سوبارو پرده از چهره واقعی لگاسی خود برداشت. لگاسی تولید انبوه با این که تغییرات زیادی نسبت به مدل کانسپت خود داشت اما المان‌های همان لگاسی کانسپت را می‌شد در چهره‌اش دید. از جلوپنجره بزرگ شش ضلعی که ارتفاع آن از پایین کشیده‌تر از قبل شده بود تا چراغ‌های جلو و عقب همه یادآور لگاسی بودند که سال گذشته به نمایش درآمده بود. طراحی لگاسی جدید در حالت کلی بسیار زیبا و جذاب است و در عین تهاجمی بودن کامل پخته به نظر می‌رسد. درباره کابین این خودرو نیز باید گفت با این که طراحی زیبایی دارد اما به پای طراحی بیرونی آن نمی‌رسد. درمورد امکانات مورد استفاده در آن نیز باید گفت لگاسی به امکاناتی همچون کروز کنترل، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری، سیستم ترمز ناگهانی، صندلی راننده قابل تنظیم در 10 جهت به صورت برقی، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، گرمکن برف‌پاک‌کن، سیستم استارت بدون سوئیچ، ترمز پارک الکتریکی، صفحه نمایش 7.7 اینچی، سان‌روف، دوربین دنده عقب، سنسور باران، چراغ روشن در روز، سنسور نور، بلوتوث، برقراری ارتباط تلفنی، درگاه USB و AUX، سیستم هشدار نقطه کور و ... مجهز است.


 سدانی متفاوت از هر نظر!

سوبارو لگاسی در بازار ایران، یک خودروی کاملا متفاوت است. با همه خودروهای وارداتی موجود در بازار فرق دارد. شاید باور این دو جمله کمی سخت باشد زیرا این جمله زمانی گفته می‌شود که در این بازار خودروهای رده بالایی چون محصولات لکسوس، ولوو، آلفارومئو و ب‌ام‌و نیز در آن حضور دارند. اما لگاسی قابلیتی دارد که هیچ‌کدام از خودرو های بازار به آن مجهز نیست! سوبارو لگاسی تنها خودروی شاسی کوتاه بازار خودرویی ایران است که به سیستم چهار چرخ متحرک منحصر به فرد سوبارو مجهز است. یعنی این سدان همچون خودروی شاسی‌بلند برای به حرکت درآمدن به هر چهار‌چرخ نیرو منتقل می‌کند. البته این پایان کار لگاسی نیست. زیرا لگاسی با پیشرانه 2948 سی‌سی دارد تنها 2 سی‌سی کمتر از حداکثر حجم پیشرانه‌ای است که می‌تواند در ایران پلاک ملی دریافت کند. به‌عبارت دیگر یکی از حجیم‌ترین پیشرانه‌های موجود در بازار خودرویی کشورمان متعلق به سوبارو لگاسی است. 


رقبای لگاسی در ایران

همان‌طور که در ابتدا گفتیم سوبارو لگاسی، تویوتا کمری، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما 5 سدان متوسط حال حاضر بازار خودرویی کشورمان هستند. در ادامه این پنج خودرو را به صورت مختصر در چند بخش مقایسه خواهیم کرد.

پیشرانه: دو خواهر کره‌ای یعنی کیا اپتیما و هیوندای سوناتا هر دو به پیشرانه چهار سیلندر 2.4 مجهز‌اند که توانایی تولید 185 اسب‌بخار قدرت و 241 نیوتون‌متر گشتاور را دارند. پس از آنها هوندا آکورد با پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری به بازار عرضه می‌شود که توان تولید 188 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. پس از آن نیز تویوتا کمری با پیشرانه‌ای حجیم‌تر نسبت سه خودروی نام‌برده و با مشخصات 4 سیلندر 2.5 لیتری در بازار قابل تهیه است که 180 اسب بخار قدرت و 230 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. در نهایت نیز سوبارو با پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری حجیم‌تر از همه پیشرانه‌های نام‌برده است 177 اسب‌بخار قدرت و 236 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
انتقال نیرو: در میان این پنج‌ خودرو؛ اپتیما، سوناتا و کمری هر سه از گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو بهره می‌برند. این در حالی است که دو خودروی آکورد و لگاسی برای انتقال نیرو از گیربکس CVT که بسیار نرم‌تر و کم‌مصرف‌تر است بهره می‌برند. هرچند گیربکس‌های CVT در مقابل، پیچیدگی بیشتر و لذت سواری کمتری دارند. همچنین به‌جز لگاسی که نیرو را به همر چهار چرخ منتقل می‌کند دیگر سدان متوسط‌های بازار همگی دیفرانسیل جلو هستند.

گارانتی: در بخش گارانتی باید گفت که نمایندگی خودرو های کمری، آکورد، سوناتا و اپتیما در کشورمان دوره گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری را ارائه می دهند. اما به گفته سیف خودرو که نمایندگی سوبارو در ایران بوده دوره گارانتی لگاسی 6 سال است. البته درمورد نامحدود بودن یا نبودن کاکرد خودرو در این مدت 6 ساله چیزی نگفته‌اند. هر چند در حالت کلی برخورد مسئولان این نمایندگی در برخورد با مشتریان و خبرنگاران در نمایشگاه‌های خودرویی اصلا خوب نبوده و اطلاعات مناسبی در اختیار آن ها قرار نمی‌دهند. امید است که عرضه‌کنندگان خودروهای خارجی در کشورمان بتوانند سطح مشتری‌مداری و برخوردشان را نیز در حد برندشان بالا ببرند!

قیمت: باید گفت که هیوندای سوناتا در حال حاضر با قیمت 166 میلیون تومانی توسط آسان‌موتور، نمایندگی هیوندای در ایران عرضه می‌شود ارزان‌ترین سدان متوسط بازار است. پس از آن هم‌وطنش یعنی کیا اپتیما که توسط اطلس‌خودرو عرضه می‌شود 173 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین تویوتا کمری جدید نیز به قیمت 190 میلیون تومان توسط ایرتویا در ایران عرضه می‌شود. اما در نهایت سوبارو لگاسی با اختلاف زیاد نسبت به رقبا برچسب قیمت 223 میلیون تومانی را به خود می‌بیند و شرکت فامیلی موتور هم‌وطن این خودرو یعنی هوندا آکورد را به قیمتی تقریبا برابر با آن یعنی 224 میلیون تومان به‌فروش می‌رساند که گران‌ترین سدان متوسط ایران لقب گرفته است.

 

tdfei95eiuwp3ciovqea.jpg

gb9gh0ka6bq9ym9v3ny.jpg

z105glxi2a6gpft9d3us.jpg

nxqjjsdal69ba0su5512.jpg

thqea2n2frk0hw3yh7.jpg

g9aeojdur4x01iwm9r8r.jpg

posu8y493q9a0aplhwk.jpg

* روزنامه دنیای خودرو

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ک: 1394/8/3010:27:55،
263
19
ای بابا . . . .
اگه اجازه بدن ماشین های جذاب تر و بهتر هم داریم
اگه بعضی بزارن اما خوبی مردم رو نمیخوان که . . . . .
فقط جیب هاشون پر بشه
حسن: 1394/8/3011:13:13،
76
224
جلوش کپی از سوناتا ۲۰۱۵عقبش کپی از کیا کادنزا
ازیتا: 1394/8/3011:30:41،
66
153
طراحی داخلی کپی از تویوتا طراحی بیرونی کپی از سوناتا lf و کیا کادنزا............
ژاله حبیبی نژاد: 1394/8/3011:41:00،
46
263
خودرو فقط المانی و ایتالیایی خودرو ژاپنی خوب نیست
رجب: 1394/8/3012:09:20،
40
118
ایول ازیتا خانم با نظر شما موافقم"
حامد: 1394/8/3012:12:00،
54
62
جلوش که هیوندا سوناتا LF 2015 و عقبش هم کیا کادنزا این از طراحیش
موتورش هم که با وجود 2500 سی سی بودن 177 اسب بخار تولید میکنه! که به نسبت رقیبای خودش سوناتا،کمری و اپتیما پایین تره
مزیتش دو دیفرانسیل بودن و گیربکس CVT هست ولی خوب قیمتش به نسبت رقیبا بالاتره که این موضوع احتمالاً باعث میشه بازار خوبی نداشته باشه
خدمات پس از فروش تعمیرگاه ها و قطعات هم که باید دید به شکلی ارائه میشه
من: 1394/8/3012:29:04،
78
19
ایولا، از اون ماشینای خوب بازار آمریکاست،
ولی صد حیف به وضعیت قیمتش تو بازار ایران...
فرغون نمیخوایم: 1394/8/3012:42:35،
59
13
تعرفه گمرکی رو بردارید تا مردم عادی هم توان خرید این خودروهارو داشته باشن.این سوبارویی که ما داریم براش له له میزنیم در کشور سوئد به هنوان خودروی درجه 2 به حساب میارن.چرا باید این چیزها برای مردم عقده باشه؟آقا جان مردم انرژی هسته ای نیاز ندارن مردم نیازهای اساسی زندگی نیاز دارن.خودروی خوب هم از نیازهای مهم هر شهروند.
Dandan : 1394/8/3015:44:53،
42
18
چی میدونید ،که الکی فقط تو همه چی نظر میدین،با قیمت بالاش ودو برابری که میفروشن کاری ندارم،اما تا حالا چیزی از شرکت سوبارو شنیدین که میگین کپی،خود تویوتا تو خیلی از ماشیناش از سوبارو مشورت میگیره،مگه چینیه که از سوناتا ،واپتیما بیاد کپی کنه
کورش: 1394/8/3016:41:56،
33
16
حسن آزیتا و رجب هر سه یک نفر هستند
حمیدرضا: 1394/8/3022:48:51،
14
19
ایران جیب عزیز......سوزوکی کیزاشی هم چهارچرخ متحرک هست
نوید: 1394/9/320:27:09،
10
5
قیمت این ماشین حدود ۲۲ هزار دلاره یعنی حدود هشتاد میلیون البته بدون پول زور و سود سه برابری! خداییش کجا چهارصد درصد تعرفه داره؟!؟!
عاقل: 1394/8/3010:29:14،
22
94
بهترین روغن واسه این خودرو روغن فوکس المان هست با کیفیت بالا و کارایی زیادfuchsیادتون نره
منوچهر: 1394/8/3011:01:46،
167
13
روغن فقط اویلا
اردشیر: 1394/8/3011:08:13،
19
40
اره روغن خیلی خوبیه و اصلا جرم نمیگیر و بخار نمیشه حیف که کم گیر میاد
بهروز : 1394/8/3010:36:07،
48
31
محشره
من اگه داشتم میخریدم
مک: 1394/8/3018:40:08،
18
16
لطفابگین رنو لیتیتود چه جورماشینیه. تشکر.
شهرستانی!!!!: 1394/8/3019:18:44،
19
15
ماشینای رنو عموماً ماشینهای کم استهلاک، با دوام و ایمنی هستند هرچند از نظر ظاهر و امکانات شاید زیاد جالب نباشند (البته فقط در مورد ماشینهای ارزان قیمتشون) لاتیتود، لاگونا، سفران، اسکالا، و حتی فلوئنس از نظر لذت رانندگی هم عالی هستند.
خودم یه مگان 1600 مدل 88 دارم هوز که هنوزه آچار به جلوبندیش نخورده و از هرنظر ازش راضیم...فوق العادس.
Auto: 1394/8/3010:37:19،
62
69
صاحب اول و اخرش خودتي
علی: 1394/8/3011:14:29،
62
11
در اکثر کشورها بیش از صدها مدل خوردرو برای انتخاب وجود دارد که انتخاب اول هر فردی ابتدا کاربرد و کارایی خوردو برای آن شخص است و سپس توان مالی بازپرداخت (فروش اقساطی و بهره نزدیک به صفر واقعی برای 98% خودروها توسط شرکت های لیزینگ) اقساط و خوردرو برای مصرف خریداری می شود و لذت استفاده از آن نه برای اینکه من چه خوردویی بخرم که 5 سال دیگر بهتر بفروشم.
ما هروقت فرهنگ داشتن خودرو و استفاده از آن را داشتیم آن وقت می‌بایست به قوانین تولید و فروش و تنوع جهانی هم فکر کنیم.
همچنین انحصاررررررررررررررررر طلبان در ایران این ذهنیت را در ما ایجاد کردند که خوردوهای آنها در فروش بازار دست دوم نقد تر است چون از آنها بخریم !!!!!!!!!!!!!!
محمد: 1394/8/3011:38:50،
47
14
افرادی که نخریده به فک بازار فروش اون هستن در تمام عمرشون فقط ماشینهای داخلی سوار شدن که از دار دنیا یا پراید دارن یا خانواده پژو
علي: 1394/8/3014:58:27،
24
12
نه محمد اصلا اينطوري نيست كه تو ميگي من خودم پرادو دارم قبلش هم توسان داشتم ولي يكي از چيزهائي كه موقع خريد خودرو هميشه مدنظرم هست گستردگي خدمات پس از فروش و نيز بازار خودرو هست چون اصلا از درگير شدن در اين زمينه خوشم نمياد . خودروهاي تك و خاص و همچنين خودروهاي چيني بازار خاص و محدود خودشون رو دارن و موقع فروششون يا گرفتار ميشي يا بايد زير قيمت ماشين رو رد كني.من اصلا دوست ندارم كه مثلا 4-5 سال ديگه كه خواستم ماشينم رو عوض كنم يا شش ماه درگير فروشش باشم يا مجبور 20 ميليون زير قيمت بفروشمش. ضمنا تو اين مدت هم واسه لوازم يدكيش سرگردون باشم يا اين كه چند برابر گرونتر پول تعميراتش رو بدم. خودروهايي مثل سوبارو با اين كه از نظر فني حرف ندارن ولي نميتونن توي ايران حريف خودروهائي مثل تويوتا و كره ايها كه بازار خيلي خوب و خدمات پس از فروش بهتري دارن بشن.
ایرانی خوشبخت: 1394/8/3010:39:11،
51
15
بازم پراید خودمون

اخه نافه مارو با پراید بریدن
کیارش: 1394/8/3010:44:15،
65
30
خودرو ژاپنی مرگ ندارد !
ژاپن مایه افتخار آسیا
سوادکوهی : 1394/8/3010:50:21،
75
27
خداییش سوبارو اسم خفنیه
اینم که سالاره
ولی حیف فقط باید عکسشو ببینیم
خدا باعث و بانی شو لعنت کنه
امین: 1394/8/3011:53:45،
44
15
الهی آمین!
عمو اسد: 1394/8/3011:15:30،
63
48
یه چرخ این ماشین میرزه به آشغالای کره ای
تورو خدا از کره ای خبر نزارید دیگه حالمون بهم میخوره از کره ای ها
علی: 1394/8/3012:18:03،
38
50
بله یه چرخ این میرزه به آشغالای کره ای ولی یه آینه ماشین کره ای میرزه به کل این ماشین که همش کپیه.ضمناً کدوم عقل سالمی ماشین با این ارتفاع کم رو چهار چرخ متحرک میزنه؟عمو اسد
فرغون نمیخوایم: 1394/8/3012:51:59،
43
24
عمواسدجان شما حد اقل برو درب یه نمایشگاه بگو خریدارم یه دور مجانی میتونی بزنی.برون بعد بیا اینجا نظر بده.اون کره ای که تو داری میگی الان هفتمین اقتصاد دنیارو داره مطمئن باش خیلی از من و تو بیشتر به متریال و کیفیت و استاندارد خودروهاش اهمیت میده.اون کیا یا هیوندایی که دست من و شما میرسه با اینکه در چین تولید میشه اما خیلی با کیفیته.سوبارو هم خودروی ژاپنیه درسته خودروی خوبیه اما این دلیل نمیشه کیفیت خودروی کره ای رو زیر سوال ببری.من خودم مزدا سوارم اما از هرکسی که هیوندای یا کیا داشته پرسیدم همه راضی بودن.حتی یک نفر هم ناراضی نبوده.اطلاعاتت رو قوی کن رو هوا نظر نده
احسان: 1394/8/3012:58:50،
53
26
شركت عريض و طويلي مثل سوبارو بدون كارشناس مونده كه من و شما بشينيم اينجا واسه چهار چرخ متحرك بودنش نظر بديم.
haman: 1394/9/414:09:01،
11
5
خداوندا. این بابا هنوز فکر میکنه چهار چرخ زدن که باهاش برن بیابون بعد نظر کارشناسی میده. چهار چرخ بودن این ماشین به جهت فرمانپذیری بهتر تو پیچها و قابلیتای ریس و کشش و خیلی مسائل دیگست.
نکته بیل: 1394/8/3012:24:16،
39
19
جالبه چقدر شبیه بسترنه قیافششششششش
:)))
بهزاد تحریم: 1394/8/3013:30:24،
29
11
چی شده ایران جیب، چند وقتیه داری رو سوبارو تبلیغ می کنی؟ به هر حال زندگیه خرج داره
مهدی: 1394/8/3016:13:41،
35
16
1خودرو سوبارو یکی‌ از بهترین، با دوام‌ترین و راحت‌ترین‌های ژاپن هستش که بسیار تکنولوژی بالایی‌ هم داره، در اروپا و آمریکا هم طرفداران خاص خودش رو داره ،قیمت محصولاتش رو در آمریکا نمیدونم اما در اروپا قیمت پالت محصولاتش کمی‌ بالاتر از متوسط هست به خاطر کیفیت بالا.

به هیچ وجه هم با ماشینهای کره‌ا‌ی و چینی‌ قابل مقایسه نیست، نه از نظر قیمتی و نه از نظر کیفیت و کلاس.

و اون دوستی‌ که فرمودند "" کدوم عاقلی سدان شاسی کوتاه رو با ۴ چرخ متحرک می‌سازه"، من یک ربعه که دارم میخندم به این حرف و سطح اطلاعاتت، سیستم ۴ چرخ متحرک الان در خیلی‌ از شاسی کوتاه‌ها استفاده می‌شه و حتما برای جنگل و صحرا در نظر گرفته نشده دوست من، برای تعادل و چسبندگی بهتر خودرو در سرعت بالا بر روی جاده‌های پر پیچ، خیس ، لغزنده و یخ بسته و برفی در نظر گرفته شده که با تکنولوژی بالا به صورت هدایت رایانه‌ای نیرو رو به صورت
مهدی: 1394/8/3016:16:00،
26
17
2. لحظه‌ای با توجه به هرزگردی چرخ به میزان متغیر به هر ۴ چرخ منتقل میکنه( در محصولات بعضی‌ از خودروساز‌ها میزان انتقال نیرو به صورت ثابت برای هر محور تعریف شده، مثلا ۷۰ درصد به محور جلو و ۳۰ درصد عقب) . برای مثال می‌تونم انواع مدلهای X-Drive ب‌ام‌و( ۳۲۸ آ‌‌‌ی ، ۵۵۰ آ‌‌‌ی،..) ، گلف جی‌ تی‌ آ‌‌‌ی و جی‌ تی‌ دی (البته مدل پرفورمنس ۲۰۱۵)، مرسدس سی‌ ال اس‌ فور ماتیک، و ....... رو معرفی‌ کنم که همگی‌ خودروهای سدان با شاسی کوتاه و موتورهای قوی هستن که از سیستم ۴ چرخ متحرک بهره میبرند و رانندگی‌ با این خودروها بسیار لذت بخش هستش.

دوست عزیز خیلی‌ وقت که دیگه برای راندن با دو دیفرانسیل و ۴ چرخ حتما نیازی به پیاده شدن از ماشین و همینطور دست دنده اضافی نیست.

خودروهای کره‌ای هم بسیار خوب شدند و واقعا پیشرفتشون چشمگیر بوده ، اما از نظر کیفیت توان رقابت با بعضی‌ از برند‌های خودروسازی رو ندارند
مهدی: 1394/8/3016:17:02،
24
16
،ضمنا اگر شما هیوندای و یا کیا رو اول دیدین بعد سوبارو رو دلیل نمی‌شه که سوبارو از روی اون یکی‌‌ها کپی زده باشه، مدلهای اصیل و صاحب سنت تغییر طراحیشون اغلب بر مبنای طراحی مدل قبل هست و شباهتهایی به هم دیگه دارن که باعث شناختشون در نگاه اول می‌شه و در واقع شما در مدلهای مختلف پیر شدن چهره رو و تغییر عضلانی بدن رو مشاهده می‌کنید و مثل کره‌ا‌ی‌ها نیست که اگر آرم و و نوشته مدل خودرو را از روش بردارند شناخت مدل جدید با یک اتاق قبل از خودش سخت می‌شه.( به روند طراحی ب‌ام‌و ۳ در ۴۰ ساله گذشته دقت کنید)

زمان زیادی نگذاشته از ممنوعیت فروش کیا اپیروس در اروپا به خاطر کپی برداری طرح جلو از مرسدس‌E-classو طرح عقب از لینکلن Towncarبه خاطر شکایت این دو ابر خودرو ساز
حميد: 1394/9/100:01:51،
23
13
BMW 530 xdrive
چهارچرخ متحرك هست
كى گفته سوبارو تنها سدان چهار چرخ متحركه اين بى ام و هم تو ايرانه و چهارچرخ متحركه
ايرانجيب فكر نكن رو پست ها دقت كن
زضا : 1394/9/107:19:15،
20
14
اگه قرار به کپی کردن باشه کره ای ها همش دارن از ژاپنی ها کپی میکنن بعدشم خودرو ساز های ژاپن با این اصالت هرگز چنین کاری نمیکنن اون موقع که ژاپن ماشین میساختش کره دچرخه هم نمیساختش شما چون مدل های سوبارو رو ندیده بودید تا الان بخاطر اینکه وارد نمیشده به ایران برای همین اولین بار دید این فکر رو کردید مطمئا کره ای ها کپی برداری میکنن و ماشین های ژاپنی در دنیا مطرح هستنند و از نظر کیفیت و اصالت و اطمینان کره ای ها هیچ وقت نمی توانند به اونه برسند حتی در خواب
هموطن : 1394/9/221:11:23،
16
6
موندم واسه کی دارن معرفی میکنن!ما که پول پرایدم نداریم چه برسه به لکاسی!!!فقط باید عکساشو ببینیم بگیم عجب ماشینی...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل