کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

در انتظار ورود Besturn B50 به بازار ایران

کدخبر:۱۷۳۵یکشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷:۱۵۱۲۵۳۴ بازدید

مدت‌هاست زمانیکه از اتوبان تهران-کرج عبور کرده و به حوالی گروه خودروسازی بهمن می‌رسید، بیلبورد جدیدی نظرتان را به خود جلب می‌کند که روی آن نمایی از یک خودروی خوش‌سیما نقش بسته و نوشته شده...
در انتظار ورود Besturn B50 به بازار ایران

مدت‌هاست زمانیکه از اتوبان تهران-کرج عبور کرده و به حوالی گروه خودروسازی بهمن می‌رسید، بیلبورد جدیدی نظرتان را به خود جلب می‌کند که روی آن نمایی از یک خودروی خوش‌سیما نقش بسته و نوشته شده : «بستورن محصول جدید گروه بهمن، مجهز به گیرباکس تیپ‌ترونیک ژاپنی.» این خودرو همان آسایی است که در 13 اسفند سال 1391 از پرده بیرون آمد، تا گروه بهمن از رقبا عقب نماند و نماینده‌ای سواری از سرزمین چین نیز در خطوط تولید خود داشته باشد!   دیگر همه باید بپذیریم که نفوذ چینی‌ها در بازار خودروی کشورمان، روزبه‌روز بیشتر می‌شود و کم‌کم هر یک از خودروسازان دیر یا زود، دست‌کم یک محصول چینی در سبد محصولات خود خواهند داشت.
 


حتی گروه پرآوازه بهمن نیز که سال‌ها با ارائه محصولات با کیفیت، به روز و زیبای مزدای ژاپن، برای خود اعتبار بالایی کسب کرده بود، ناچار به شراکت با چینی‌ها شده، هر چند که مقامات آن بارها اعلام داشته‌اند کمپانی FAW به شرکای گروه بهمن افزوده شده و جایگزینی برای مزدا نیست و زمانی که این خودروساز، محصولی چینی برای مونتاژ در خطوط تولیدش انتخاب می‌کند، به طور حتم اعتبار گذشته خود را نیز در نظر گرفته و شریکی معتبر بر خواهد گزید و این‌گونه برمی‌آید دلیل انتخاب این کمپانی شراکت و همکاری آن با مزدا باشد. اما به هر حال در کنار انتقاداتی که از محصولات اژدهای زرد صورت می‌گیرد، کسی نمی‌تواند پیشرفت روزافزون تولیدات چین را انکار کند و با ورود خودروهای چینی دست‌کم می‌توانیم امیدوار باشیم که فناوری‌های خودرویی به‌روزتری وارد بازار خودروهای نسبتا ارزان قیمت کشورمان خواهد شد.
 



 نخستین خودروساز چین... ‌

بر اساس آنچه در وب‌سایت رسمی این شرکت نوشته شده، گروه فاو (در انگلیسی  China’s First Auto Work) یک شرکت دولتی و سهامی عامی در جمهوری خلق چین است که شرکت‌های خودروسازی فاو، بستورن، شرکت تیانجین فاو زیالی خودرو LTD و شرکت اجزای خودروی چانگچون فاوای ال‌تی‌دی، از توابع آن هستند. بنابر این بستورن یک مدل نیست، بلکه برندی از زیر مجموعه‌های فاو محسوب می‌شود. این مجموعه همچنین علاوه برخودرو؛ اتوبوس، کامیون‌های سبک، متوسط و سنگین و قطعات خودرو نیز به تولید می‌رساند. شرکت فاو که در پانزدهم جولای سال 1953 در شهر چانگچون تاسیس شده‌است،  در سال ۱۹۵۸، عنوان بزرگترین سازنده بومی خودروهای مسافری چین را دریافت کرده و علاوه بر این‌ها عنوان قدیمی‌ترین خودروساز چین را نیز با خود یدک می‌کشد‌ و در کارنامه‌اش همکاری با دولت شوروی و حتی خودروسازان معتبری از آلمان را داراست و دست‌کم یک کمپانی کپی‌کار به حساب نمی‌آید‌.  امروز نیز با فولکس واگن یک همکاری نزدیک و با مزدا، تویوتا و دایهاتسو یک همکاری نامشخص دارد و به بیش از هفتاد کشور دنیا خودرو صادر می‌کند. همچنین این شرکت در سال ۲۰۰۹، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت ماشین‌آلات و دومین شرکت بزرگ خودروسازی چین شناخته شد. در سال 2011 میلادی نیز، شرکت فاو با ساخت بیش از 56/2 میلیون دستگاه خودرو و در اختیار داشتن بیش از 132 هزار پرسنل، موفق شده در میان سه خودروساز اول چین جای بگیرد.



 


 

پیشرانه، قوای حرکتی و امکات؛ توازن میان ضعف‌ها و قوت‌ها!  

موتور چهار سیلندر 6/1 لیتری SOHC این چینی خوش‌سیما، با 8 سوپاپ قادر خواهد بود، 102 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این ارقام در کنار وزن 1290 تا 1390 کیلوگرمی (بسته به نوع جعبه دنده) و نسبت قدرت به وزن 5/12 ، از تکنولوژی قدیمی این پیشرانه  خبر می‌دهند. مطمئنا اگر بستورن از پیشرانه DOHC (دو میل سوپاپ روی هر سیلندر) بهره می‌گرفت،  تناسب بیشتری با طرح نسبتا اسپرت آن داشت. گرچه مقامات گروه بهمن پس از رونمایی از این خودرو تلویحا از مذاکراتی برای به کارگیری پیشرانه 2000 سی‌سی مزدا 3 برروی این خودرو خبر داده‌اند! حتما از خود می‌پرسید،  DOHCو SOHC به چه معنا هستند؟ در پاسخ به اختصار باید گفت: «پیشرانه، DOHC  16 سوپاپه است و SOHC 8 سوپاپه.» اما پیشرانهB50  به صورت  SOHC(تک میل سوپاپ) ساخته شده که چنین پیشرانه‌ای امروز تقریبا دیگر منسوخ شده است. سیستم تعلیق این خودرو نیز به نظر دو جناقی می‌رسد. بحث مصرف سوخت  آسا در نوع خود جالب است، چینی‌ها ادعا دارند که B50، با سرعت 90 کیلومتر در ساعت تنها 6 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف کرده و از نظر آلایندگی استاندارد یورو را پاس می‌کند، در حالیکه مصرف سوخت متوسط این خودرو 5/7 لیتر برای نوع گیرباکس دستی و 2/8 لیتر برای نوع گیرباکس اتوماتیک نیز اعلام شده‌ و در مورد استاندارد آلایندگی آن اطلاعات ضد و نقیض است  و جالب است که فاو وعده تولید گونه هیبرید این خودرو را نیز داده و با توجه به همکاری این خودروساز با تویوتا به نظر می‌رسد از قوای حرکتی مشابه مدل پریوس بهره ببرد.  بستورن B50 علاوه بر ایربگ راننده، ایربگ پرده‌ای نیز دارد (در مجموع 4 ایربگ). و غربیلک فرمان چرم، کروز کنترل، حسگر پارک، ترمز ضد قفل ABS تولید شرکت بوش، توزیع نیروی ترمز  EBD، سانروف، آینه مجهز به نمایشگر وضعیت فاصله خودرو و قطب‌نما، صندلی‌های برقی، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی با 6 بلندگو و قابلیت پخش MP3، نمایشگر LCD، رهیاب ماهواره‌ای  GPS، سامانه پخشDVD ، تیونر داخلی تلویزیون همراه با پورت‌های USB و کارت‌ SD ، تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر و چراغ‌های مه‌شکن و... امکانات این خودرو را تشکیل می‌دهند و همان‌گونه که از یک خودروی آسیایی و به‌خصوص از نوع چینی آن انتظار می‌رود، کامل به نظر می‌رسند. البته امیدواریم گروه بهمن همه این امکانات را به صورت گزینشی در تیپ‌های مختلف آسا ارائه دهد.  فاو B50 در آزمون ایمنی موسسه چینی CNcap از 50 امتیاز کلی 8/41 امتیاز و ستاره را کسب کرده که در نوع خود امتیاز قابل توجهی است و دست‌کم ایمنی آن‌را نسبت به رقبای ایرانی‌اش در رده بالاتری قرار می‌دهد. گرچه با معیارهای موسسه EURONCAP دستیابی به چنین امتیازی برای این خودرو بسیار بعید به نظر می‌رسد. این‌گونه که از تبلیغات اندک گروه بهمن به نظر می‌آید، جعبه دنده پنج سرعته دستی و شش سرعته تیپ ترونیک ساخت شرکت Aisin بر روی آسا به‌کار گرفته خواهد شد. 
 

 

نمای ظاهری، نقش محوری جلوپنجره‌ 

سدان‌های بستورن از سال 2006 بنا بر پلت‌فرم خودروهای پیشین مزدا و در کلاس اندازه متوسط در گروه فاو موتور چین ساخته می‌شوند. مدل B50 که حالا دیگر بهتر است آسا صدایش کنیم، نیز بر اساس نسل گذشته مزدا 6 و در سال 2009 به بازارهای بین‌المللی معرفی شد. اما بخش‌های فنی آن از فولکس واگن جتا، به عاریت گرفته شده‌اند. تا آنجا که حتی در چین این خودرو با نام فولکس واگن بستورن هم شناخته می‌شود، چیزی شبیه به بنز چیرمن خودمان!
 B50 در سال 2011 با تغییرات در چراغ‌ها، جلوپنجره و لوگوی خودرو، نخستین فیس لیفت را به خود دید، و نشان بستورن دوباره جای خود را به لوگوی فاو داد. این خودرو در نمای جلو و جانبی طرح پخته‌تری در مقایسه با بخش انتهایی ارائه می‌دهد. و زمانی‌که از روبه‌رو به آن می‌نگرید، نخستین بخشی که جلب توجه خواهد کرد، جلو پنجره افقی با نمایی کروم بر اساس نشان این شرکت است که لوگو را نیز درون خود جای داده‌ و پس از آن سپر خودروست که به نظر می‌رسد طراحان سعی داشته‌اند نمایی عضلانی به آن ببخشند، گر چه آن‌گونه که به چشم می‌آید، چندان موفق نبوده‌اند. اما در مجموع نمای جلو هماهنگ و گیراست. در نمای جانبی نیز یک خط مورب که از دستگیره‌ها گذشته و از عقب به جلو، از قدرت آن کاسته می‌شود، فرم بصری هماهنگی را در کنار رینگ‌های 15 اینچی پنج پره دوگانه، لاستیک‌هایی با سایز 195/65 ، گلگیرهای متورم و قوس زیبای سقف پدید آورده است. 
اما گویا در بخش انتهایی طراحان دقت سایر بخش‌ها را نداشته‌اند و سادگی را باید مهم‌ترین مشخصه این قسمت دانست. طرح چراغ‌های عقب خودرو خودروهای آمریکایی چون سدان‌های میان‌سایز چند سال اخیر شورلت، بیوایک و لینکلن را به یاد می‌آورد، اما به هیج عنوان یک تقلید صِرف نیست هرچند که با خطوطی صاف و اتوکشیده، چنگی هم به دل نمی‌زند. در کل باید طرح آسا را دست‌کم از این منظر که تقلید از هیچ خودروی مشخصی نیست، پیشرفتی برای چینی‌ها دانست و اذعان داشت دستیابی به ضریب اصطکاکی معادل 28/0 خود نشان از پیکرسازی مناسب آن دارد.
 

 



 نمای داخلی، شکیل اما کمی از مدافتاده... 

بهره‌گیری از رنگ ‌گرم، فضایی دلنشین، ادوات گرد و زیبا در مقابل کیفیت مجهول قطعات که به نظر بد هم نمی‌رسند و دست‌کم از بسیاری از هموطنانش بهتر هستند، در کنار نشان‌دهنده‌های قدیمی، و فاقد جذابیت با چیدمانی بی‌حوصله، که با روح کابین چندان سازگاری ندارند، نخستین نمای کابین آسا را برای بیننده به نمایش می‌گذارند. با توجه به ظاهر امر فضای داخلی این خودرو پیش از نمایی لوکس، با ادواتی دایره شکل، داشبوردی حجیم و بهره‌گیری از قطعات پلاستیکی به‌رنگ نقره‌ای، کابینی اسپرت را تداعی می‌کند. و در این میان، تنها محل قرارگیری دکمه‌های بلوتوث هندزفری بر روی قاب آینه همانند برخی خودروها آمریکایی، آن‌گونه که از عکس‌های این خودرو برمی‌آید، کمی عجیب است؛ چرا که بخش مرکزی داشبورد این خودرو آنچنان شلوغ نیست که نتواند پذیرای این ادوات نیز باشد. در مجموع و با وجود تمام هماهنگی‌ها در کابین آسا، طرح آن قدیمی به نظر می‌رسد. صندلی‌ها نیز آن‌گونه که از عکس‌ها برمی‌آید در پیچ‌ها عملکردی میانه خواهند داشت، گرچه با توجه به اظهار نظرهای مختلف، نحوه قرارگیری راننده، لمس سردنده و غربیلک فرمان آسا تجربه یک رانندگی به نسبت جذاب را به ذهن متبادر می‌سازد.

 


 

قیمت و زمان ورود این سوغات چینی 

آن‌گونه که گروه بهمن، تیر ماه گذشته اعلام داشت، مونتاژ آسا که زیر ساخت‌های آن از خرداد 91 آماده بوده، می‌بایست از اوایل مهر 91 با 40 درصد تولید داخلی قطعات آغاز شده‌باشد؛ گرچه تاکنون خبر دقیقی از زمان ورود آن به بازار در دست نیست. و جالب است که براساس آمار گمرک کشور، سه دستگاه بستورن B70، برادر بزرگتر B50 نیز به کشور وارد شده‌ که اصلا مشخص نیست این واردات ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر! 
قیمت بستورن B50 در چین بین 92 هزار تا 125 هزار یوان (14 تا 19 هزار دلار) است. اما در ایران بهای سدان B50 در دو مدل گیرباکس 5 سرعته دستی با قیمتی حدود 25 تا 30 میلیون و 6 سرعته اتوماتیک با قیمتی بین 30 تا 35 میلیون تومان وعده داده شده بود، اما پس از بحران اخیر در بازار خودروی کشور و رونمایی از این خودرو که با فاصله 2670 میلی‌متری محورهایش اندازه‌ای تقریبا برابر پژو پارس و اندکی بزرگتر از برادران چینی‌اش در بازار ایران دارد، قیمت اعلام‌شده برای آن به 60 تا 70 میلیون تومان (و یا کمتر بنا به وعده‌های جدیدتر!) رسید.  بهایی که کاملا تقریبی است و با اوضاع و احوال غیرقابل پیش‌بینی بازار این روزهای خودرو، اگر آن‌را از ما نشنیده بگیرید، خیلی بهتر است.
 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

mohanad: 1392/8/1216:12:26،
106
21
اقا کلا معامله با کافر حرام است. دوم اىنکه جمهورى خلق چىن نه کشور کمونىست بى دىن چىن.ماشىن فکمپانى فاو تازه 2000تاسىس شده. اون کمپانى که شما گفتىد فراواى است.لطفا دقت نماىىد
اسی: 1392/8/1222:05:42،
29
32

خب دوستان ناراحتی نداره که ، می توانید مزدا 3 جدید با موتور 1600 سی سی و دنده دستی ، محصول جدید گروه بهمن را خریداری نمایید :-)
ㅐㅗㅎㄹ: 1392/8/1223:58:55،
56
31
این ماشین بهترین ماشین دنیا در قرن اخیر شناخته شده است اینم سندش به زبان اصلی چینی:

ㅂㅈㄷㄱ쇼ㅕㅑㅐㅔㅣㅏㅓㅗㅎㄹㅇㄴㅁㅋㅌㅊ퓨ㅜㅡㅕㅛㅎㄹㅍㅊㅌㄴㄷㄱ샤ㅐㅔㅏㅡㅜㅠㅍㄹㅎㅇㅁ주ㅢㅓㅌㅈㄷㅅㄹㅇ호ㅑㅕ흎ㅊㅇㄴㅁ
بنجل پسند: 1392/8/1309:40:55،
70
20
一 是 不 了 在 人 有 我 他
这 个 们14 中 来 上 !!
大 为 和 国 地 到 以 说 时 要(2 就 1出,...)!!! 会 可 也

آقا ترجمه اصلی این متن اینه :
خداییش اگه ایرانیا بنجل های مارو نمی خریدن عمرا ما خودرو ساز نمیشدیم،تازه اونا واسمون تست عملی ایمنی واقعی!!(تصادف یه نفره،2 نفره و ...) هم بصورت کاملا مجانی! انجام میدن! والا!!!
mahdi: 1392/8/1216:15:24،
222
23
60-70 میلیون واسه جنس چینی؟؟؟
بی نام: 1392/8/1218:14:44،
116
20
موتور 8 سوپاپ ! 102 اسب بخار! گل گیر طرح ماشینهای عهد تیر کمون شاه !....60 الی 70 میلیون !....چینی و دیگر هیچ...
رادمهر : 1392/8/1218:17:44،
51
94
آشغالهای چینی هرچی باشه از خودروهای ایرانی بهترن
موتور 1600 سی سی این چینی 102 اسب بخار قدرت داره
موتور 1800 سی سی ایران خودرو 97 اسب بخار تازه اون هم غیر واقعی
آرش: 1392/8/1218:39:45،
89
31
بهتر بود توی همان بیلبورد میماند . آشغال چینی نمیخریم.
سیامک: 1392/8/1219:00:13،
95
27
آخه کدوم احمقی واسه وارد شدن خودرو چینی آشغال به بازار انتظار می کشه ؟!!
واقعا تیتر خنده داری بود ایرانجیب !!
امیر: 1392/8/1300:03:44،
51
21
خدایی موتور 8 سوپاپ رو دیگه سایپا هم روش نمیشه بزنه
Arena: 1392/8/1300:28:38،
48
21
يه ضرب المثل هست ميگه هنوز اينقدر پول دار نشديم جنس چيني بخريم
بعد هم اين ماشينا مال ٢ سال پيش بوده و با دلار ١٢٢٦ توماني وارد كردن حالا ميخوان با منت بدن ٧٠ قول دادن تخفيف هم ميدن
ما ماشين نخوايم كلا كيو باس ببينيم
یارو: 1392/8/1216:24:48،
146
25
همه با هم یک صدا :مرگ بر چین و مرگ بر روسیه
باران: 1392/8/1318:43:12،
27
17
ما ايرانی ها چه شانسی آورديم که روسيه کمونيست ماشين نمی تواند بسازد و فقط جنگ افزار می سازند وبس
والا بيشترين فروش را به ايران تحميل می کردند!!
13: 1392/8/1323:58:45،
16
19
منتظر دو مدل لادا روسي كه در نمايشگاه تبريز روي نمايي شد باشيد
روسها با كمك فرانسه توليد و صادرات به ايران را شروع كرده اند
OSALI: 1392/8/1216:27:10،
96
18
چین چقدر محصولات متنوع وجور واجور وازهمه رنگ داره ماشاء اله .
رضا: 1392/8/1217:30:03،
26
36
خدا زیادش کنه
محمدحسین: 1392/8/1216:28:14،
133
26
مشکل کم داشتیم این یکی هم از راه رسید
سامان: 1392/8/1218:50:40،
36
27
مشکل که از بیرون نیومده خودمون خلق کردیم وقتی سیستم دولتی انحصاری باشه باید هم خودروی انحصاری پیشرفت نکنه
hamed: 1392/8/1216:54:19،
171
28
60 70 تومن...با حقوق ماهی 500 هزار تومن ...همه چی ارزون شد...مرسی روحانی..
رضاااا: 1392/8/1218:12:09،
64
63
از روحانی انتظار داری ارزون کنه، با آمریکا آشتی کنه، بیکاری و تورم از بین ببره .... باز چی ؟؟؟ بگو دانشگاه رو هم مفتی کنه و بشین خونه و برات شام و ناهار بیارن ؟؟؟؟؟؟؟؟
بیچاره داره زحمت خودشو میکشه این مجلسی ها هستند که دست انداز میندازن ....
واقع بين: 1392/8/1218:32:26،
73
30
حامد جان وساير دوستان تاييد كننده محترم. يادمون باشه وقتي تو ي مسيرمون توي يه چاه بيفتيم " اول بايد از چاه بيرون بيايم بعد ميتونيم به راهمون ادامه بديم... ما فعلا داريم از چاهي كه هشت سال پيش توش افتاديم بيرون ميايم !
hamed: 1392/8/1308:19:52،
30
21
حرفاتون کاملا درست و محترم...ولی این چند ماه که اومده سر کار چه اتفاق خوشایندی افتاده؟چی ارزون شده؟جلو گرون شدنو هم نمیتونه بگیره ایشون؟وعده وعیدایی که راحت میشه انجام بدی و به زمان ربطی نداره چرا عملی نمیشه؟امیدوارم روزی که به حرفم میرسین روزی نباشه که باز قراره به یکی دیگه رای بدین....
ایرانی: 1392/8/1217:14:18،
68
19
به نظر من بهمن با این کارش یه قمار بزرگ سر اعتبار بدست آمده چندین و چند سالش کرده . حیف این گروه خوب.
تیزبین: 1392/8/1217:34:40،
60
22
به نظر من چین داره همون راه کره جنوبی رو میره ولی سریعتر و تا چند سال دیگه ماشینایی از نظر کیفیت و ظاهر در حد هیوندا میزنه ولی ارزونتر
افسوس که خودروسازی ایران با اینهمه سرمایه مادی و معنوی و اینهمه حمایت دولتی آخرش اون چیزی که باید بشه نشد!!!
بی نام: 1392/8/1217:47:47،
44
19
اگه ماهی یک میلیونم حقوق بگیرم و 6 سال نه آب بخورم نه غذاو نه نفس بکشم بعد 6 سال می تونم یکی بخرم تازه اگه قیمتها ثابت بمونه.......
حسن رضا1: 1392/8/1217:50:35،
65
21
مفت هم برای این ماشین ها گرونه،واسه خودرو سازی بهمن واقعا متاسفم
رضاااا: 1392/8/1218:10:32،
38
20
خودروی چینی فقط قیافه و تجهیزات داخلی اتاق داره که خودروی ایرانی فقیره .
مصطفی: 1392/8/1218:14:40،
55
18
بهتره ایران ایالتی بشه از ایالتهای چین به نام جدید چیران با کارخانه های خودرو سازی چایپا و چیران خود رو
سامان: 1392/8/1218:15:28،
39
28
خداييش نيگا چه پوزي ميده اين بهمن خودرو.انگاري خودش ساختدش.آقاي روحاني يه لطفي بكنيدو يه گشتي بين مردم بزنيدببينهدچه خبره آخه.شعار تاكي.قيمت اين فرغونا كه 14هزاره نميشه 70مليون.اين ظلمه بخدا
ح: 1392/8/1218:30:24،
52
17
داداش اينا همش سياه بازيه.دقت کنيد وگول اين داستانها را نخوريد.فقط و فقط نخريد مي بينيد که ارزان مي شود.
آریا: 1392/8/1219:02:44،
60
20
ما منتظرش نیستیم.بره به درک !!
محمد: 1392/8/1219:06:26،
27
20
عزیزان این سی دهای چنینی رادیده ایدودربازار پرشده است
ولی بعد از مدتی کارایی خورااز دست می دهد خودروهای چینی
مانند آن هستند ولی از ایرانی خوب هستند هر دو خودروساز
گرانفروش هستند لطفا نخرید
بی ماشین: 1392/8/1219:21:40،
32
25
نمای ظاهری نیسان تی ینا.. بازم کپی.. البته از نوع آشغال..
علی: 1392/8/1219:32:11،
28
16
خجالت هم پیز خوبیه به خدا
رضا: 1392/8/1219:38:26،
48
22
ترا به خدا دور چین اشغال ساز خط بکشید . مردیم از دست شما
هم دل: 1392/8/1220:05:09،
62
26
وصیت کردم حتی جنازه منوبا ماشین چینی برای دفن نبرن چه برسه واسه خرید و روندنش.مردم خودشون میخواهن چین همه چیز مارو تولید کنه.ماشینهای داخلی هم که مردم خریدشون رو تحریم کردن.من دلم میخواد یه ال90 ای 2 بخرم پولشرو هم با مکافات جور کردم ولی به احترام مردم نمیخرم.هر روز پیاده وبا تاکسی میرم سر کار
بی نام : 1392/8/1220:05:33،
26
51
زنده باد چین .......
مرگ بر امریکا .......
این است دولت تدبیر و امید ........!؟
امیر: 1392/8/1220:05:56،
54
20
بجای این همه خودروی چینی که وارد میشه سه چهار تا مدیر چینی وارد کنید بهترین خودرو ها را تو همین کارخونهای ایران تولید میکنن
دلسوز مملكت: 1392/8/1223:06:37،
18
23
آفرين امير جان.
امید: 1392/8/1220:23:01،
40
17
بنازم به ایران چینی خور نفت بده جنس بنجل چینی بیارید داخل حداقل رو هر کدومش50 چوب واسه دل دزهای کل گنده میماسه
پدرام: 1392/8/1220:46:34،
28
12
البته بزرگترین تولید کننده خودرو در چین شرکت سایک موتور هست.....و همینطور جوینت ونچر فولکس واگن- جنرال موتور - ایویکو و... شاید منظورشون بزرگترین تولید کننده تحت برند چینی باشه.
nima: 1392/8/1221:13:56،
33
19
خر هم سوار ماشین چینی نمیشه که ما بشیم
فرشید: 1392/8/1221:19:26،
35
24
مرگ بر چین !
سعید: 1392/8/1221:20:30،
25
21
مگه اشغالای تولید خودمون چی هستند
بیچاره ملت که مجبورن هر آشغالی تولید شد بخرن
خود نمایندگی ایران خودرو میگه ماشینهای ایران خودرو مث لپ لپ میمونند کیفیتش شانسیه
این یعنی چی؟
سامان التنین سویی: 1392/8/1221:50:20،
37
16
روسیه وچین از امریکا بدترند.....زالوصفت
mohamad: 1392/8/1222:34:46،
32
25
سلام اشکالی نداره خودرو چینی بیاد فقط قیمتشون باید زیر قیمت خودروهای خودمون باشه....
Mehdi: 1392/8/1307:25:43،
22
22
وقتي كه وزير صنعت كه عنوان چندتا دكتري يدك ميكشه انقدر ناپخته حرف ميزنه بايد هم وضع ما اين باشه بايد قبول كنيم با كاهش قدرت خريد تمايل به خريد ماشين چيني بيشتر ميشه
و يواش يواش كارخونه هاي ايران ورشكست ميشن اين ميشه كه اقتصاد يه مملكت نابود ميشه !
چیانگیونگ: 1392/8/1308:07:03،
24
19
دوستان ایرانی خودروهای ما حداقلش اینه که از خوودروهای داخلی خودتان بهتره
mmb: 1392/8/1308:12:40،
30
24
با قیمت 60-70 میلیون اصلا هیچ شانسی برای رقابت با هموطناش نداره چی برسه به خودروهای دیگه با 70 میلیون مگان 1600 و مزدا 1600 می شه خرید مگه این خودروها هم با افزایش شدید قیمت مواجه بشن
کارگزار کوروش: 1392/8/1308:18:39،
36
25
امروز 13 ابان مرگ بر امریکا با کمی نرمش صبحگاهی.مرگ بر چین که داره پولامون را از امریکای نامرد بیشتر میبره. درود بر ایرانی با غیرت که میخواد متحد بشه دست اجنبی را کوتاه کنه.اگر بخواهیم میشه .یادمون باشه ما تمدن 2500 ساله داریم...
مهدی: 1392/8/1315:12:08،
24
19
چه گلگیر زشتی داره. موتور ضعیف.کپی ناشیانه ی جلو پنجره از سوناتا و mvm530.وای بر بهمن موتور مزدا کجا b50 کجا
عباس : 1392/8/1420:30:11،
22
17
کسی باید بگه مرگ برچین که خودش یک ماشین بهتربسازه. اگه همین خودروهای وارداتی نبود ایران خودرووسایپا مردم رو زنده زنده میخورند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما