کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

کار 24 ساعته کامیون‌ها برای اقساط 600 میلیونی

کدخبر:۱۷۳۳۹جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳:۴۷۴۳۸۴ بازدید

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا با بیان اینکه عوارض مختلف بارنامه به زیان کامیون‌داران است، گفت: عوارض شامل 3 درصد ...

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا با بیان اینکه عوارض مختلف بارنامه به زیان کامیون‌داران است، گفت: عوارض شامل 3 درصد سهم سازمان راهداری، 9 درصد مالیات ارزش افزوده، بیمه بار، عوارض شهرداری و عوارض آلودگی صوتی است.

حسین احمد‌ی‌زاده به بلاتکلیفی حمل و نقل و مشکلات اقتصادی این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: ‌‌ساختار فعلی حمل و نقل پاسخگوی نیازهای بخش خصوصی نیست.

وی افزود: البته بیش از 90 درصد حمل کالا در کشور توسط بخش جاده‌ای انجام می‌شود و بیش از 90 درصد ناوگان جاده‌ای هم خصوصی است و بخش دولتی کمتر دخالت دارد، اما از نظر حمل کالا، بخش خصوصی واقعی به دلیل فعالیت نیمه‌ خصوصی‌ها‌، زیان می‌بیند.

رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا بیان کرد: متاسفانه در بخش حمل و نقل، مدیران دولتی با فعالان عرصه نظیر انجمن‌‌ها و اتحادیه‌ها، هیچ جلسه و مشورتی در تصمیم‌سازی‌ها ندارند.

احمدی‌زاده ادامه داد: باید مدیریت حمل و نقل جاده‌ای بار بخش به خصوصی سپرده شود، در حالی که فقط یک سری فعالیت‌های زیان‌ده و هزینه‌بر را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند و جاهایی که باید اثر واقعی خود را در مجموعه داشته باشد، در دست دولت مانده است.


* سازمان راهداری فقط به فکر اخذ عوارض 3 درصدی‌ خود از بارنامه است‌

وی بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای 3 درصد عوارض از محل بارنامه از راننده دریافت می‌کند و همه تمرکز خود را برای دریافت این 3 درصد عوارض قرار داده است، یعنی به دنبال مغایرت و آمار‌ها است، حتی اگر به نارضایتی صاحبان کالا و کامیون‌ها بینجامد، در واقع فقط دنبال کنترل همین 3 درصد خود هستند، تا تأمین شوند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کامیونی و کالای برون شهری گفت: این در حالی است که هدف سازمان دولتی باید اصلاح ساختار باشد، نه اینکه روزانه به دنبال گرو‌کشی از شرکت‌های حمل و نقل باشد، تا فقط 3 درصد خود را تامین کند.

وی افزود: دولت از یک طرف اعلام می‌کند نرخ‌های حمل بار‌ توافقی و آزاد است اما در این شرایط به دنبال نرخ‌های دیگر هستند؛ ‌در این سیستم نرخ توافقی با راننده‌ها، به عنوان‌ نرخ پایه است و کمتر از این نباید نوشت تا 3 درصد سازمان کاهش نیابد.

رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا افزود: حال اگر به علت وضعیت نامناسب بازار، هر شرکتی کمتر از نرخ توافقی سازمان دریافت کند، باید همان مابه‌التفاوت سه درصد که در سیستم محاسبه می‌شود، را به سازمان راهداری بپردازد.

احمدی‌زاده اظهار داشت: درخواست ما این است که این عوارض‌ 3 درصدی از روی ‌بارنامه‌ها برداشته شود.


* زیان کامیون‌داران بابت کسر 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده روی بارنامه در کنار بیمه بار

وی افزود: همچنین ‌9 درصد مالیات بر ارزش افزوده روی بارنامه‌ها داریم که در کنار عوارض 3 درصد مذکور 11 درصد از روی بارنامه کسر می‌شود، حال در کنار آن ‌عوارض بیمه بار و مالیات‌های سنگین سالانه را در نظر بگیرید؛ ‌همه اینها موجب زیان برای شرکت‌ها ‌است.

* اخذ عوارض شهرداری از بارنامه و پرداخت عوارض آلودگی صوتی و زیست‌محیطی به شهرداری

رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا افزود: از سوی دیگر متأسفانه شهرداری‌ها نیز به روشهای مختلف از این محل ارقامی دریافت می‌کنند و عوارض‌ مختلف می‌گیرند.

احمدی‌زاده گفت: حتی شهرداری به شرکت‌های حمل و نقلی در خیابان‌های شوش، شهید رجایی و ری اعلام می‌کند که حضور آنها در این خیابان‌ها آلودگی زیست محیطی و آلودگی صوتی ایجاد می‌کند‌بنابراین از این محل نیز باید ‌ارقامی‌ به شهرداری بپردازند، در حال که در همین مناطق مذکور، از صبح تا شب ورود کامیون ممنوع است و آلودگی صوتی و زیست محیطی چندانی ایجاد نمی‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه هر بخش به دنبال درآمد خود از محل بارنامه کامیون است‌ و هیچ کس به دنبال اصلاح ساختار نیست تا بخش خصوصی در این عرصه رونقی بگیرد.


* لزوم تغییر روش ناوگان کامیونی جاده‌ای از مالک‌محوری به شرکت‌محوری

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل داخلی و کالای کشور ادامه داد: لازم است سامانه حمل و نقل کامیونی کشور از سوی مالک محوری به شرکت‌ محوری تبدیل شود.

وی افزود: به هر حال در سیستم خود مالکی، سیستم تردد یک سر خالی حاکم است و دو سر بار ندارد و این موضوع موجب افزایش مصرف سوخت و کاهش بهره‌وری می‌شود.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کامیونی و کالای برون شهری با تأکید بر اینکه باید انگیزه‌ای وجود داشته باشد تا ناوگان خودمالکی به سمت شرکت مالکی حرکت کند، گفت: شرکت محوری موجب توسعه و نوسازی ناوگان می‌شود و پس از آن کاهش مصرف سوخت و استقبال از حمل کالا توسط جاده بیشتر خواهد بود.

احمدی‌زاده بیان کرد: وقتی مالک و راننده‌ یک دستگاه کامیون را به قیمت 600 میلیون تومان‌ خریداری می‌کند و تسهیلات و حمایتی هم در این باره نیست، مجبور می‌شود ‌24 ساعته کار کند، تا اقساط خود را پرداخت کند و همین امر موجب بروز سوانح رانندگی می‌شود‌.

وی ادامه داد: البته در سیستم شرکت‌ محوری، سود شرکت‌ها هم باید مورد توجه دولت قرار گیرد، اگر شرکتی هم کامیون، هم تجهیزات و هم کارمند داشته باشد، قطعاً با عوارض و کارمزد‌های فعلی مصوب دولت نمی‌تواند فعالیت کند؛ بخش خصوصی اگر همین سرمایه را در بانک سپرده گذاری کند، بدون هیچ ریسک و زیانی، سود مناسب دریافت می‌کند‌.

رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا افزود: معتقد هستیم اگر کارمزد‌های فعلی برداشته شود و شرکت حمل و نقلی خود قرارداد ببندد و راننده را هم تحت پوشش قرار دهد، ظرفیت ناوگان دو برابر می‌شود چون کامیون‌ها، توسط راننده‌های مختلف مدام فعالیت می‌کنند.

 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

علي: 1394/8/2919:06:32،
115
19
سازمان راهداری فقط به فکر اخذ عوارض 3 درصدی‌ خود از بارنامه است‌ . كدام اداره يا مدير به فكر مردم هستش كه اين يكي باشد. همشون به اين فكرن جه جوري تو اين مدت 4 يا 8 سال جيب خودشون بر كن
واقعیت: 1394/8/2920:51:52،
49
17
با این وضع بهتر کامیون قسطی نخری ... من توو بارگیری کارخونه سیمان کار میکنم اونایی که ماشین قسطی دارن فقط روشون نمیشه گریه کنن ..‌به بدبختی افتادن گناه دارن پول قسطشونم در نمیاد
نادون امروز: 1394/8/2919:11:02،
71
21
توقرن اتم. رانندها بایدجون بکنن براقسط لقمه نون بماند..روزگارغریبیست
اکبر: 1394/8/2919:11:58،
76
23
در گذشته ای نه چندان دور هرکس یک کامیون داشت درامد خوبی داشت وجزو افراد میانه جامعه محسوب میشد اما امروزه یک فردی که 500الی600ملیون داشته باشه که نمیره کامیون بخره که ماهی 5الی 10میلیون نهایت کارکنه بلکه افراد کم بضاعت میخرند وبیش از60درصدش قسط است وفقط کارکردشان میشه قسط ماشین بخصوص که امروزه شدیدا وضع بار توکشور خرابه که واویلا!
راننده ترانزیت: 1394/8/2919:20:47،
59
20
همه رو بدهکار کردید تازه دارید راهکار میدید.به جای این حرفا مرزاتونو سامان بدید از خود راننده ها مشورت بگیرید.اصلا معلوم نیست تا حالا با راننده ای صحبت کردید
حسین هادیان: 1394/8/2919:24:37،
34
36
بخدا راست میگه ما شرکت حمل نقل داریم هر روز داریم ضرر میدیم خرج با دخل جور نیست هزینه ها بالاست 3 درصد و 9 درصد هم خیلی میشه بخدا نابودن کرده واقعا یه فکری بکنید بخش حمل نقل بخش بی فایده واسه کشور نیست و یه بخش اصلی حساب میشه و نباید اینطور ضرر بدن
mehdi: 1394/8/2919:27:15،
69
21
همچی صحبت میکنه انگار این شرکت های حمل و نقل (اصطلاحا گاراژها) خیلی نرخای مصوب رو رعایت میکنن. اگه همین 13 درصد قانونی رو از راننده بد بخت عوارض بگیرن خوبه. بار هست کرایه اش 700 تومن که 250 تومن کمیسیون گرفته این گاراژای بی رحم . کجای کارید. این وسط فقط راننده مظلومه.
فرستاده: 1394/8/2919:27:44،
51
19
پست تر از این دولتیها خودشونن. به هیچ کسی رحم نمیکنن. خدا ریششونو از ایران بکنه.
از همه چی مالیان میگیرن، ماشین گرون میفروشن، سوخت گرون.
واقعیت: 1394/8/2919:31:46،
52
21
با این رویه ای که دولت پیش گرفته کلا داره فاتحه همه چی خونده میشه ... فقط مالیات میگیرن اونم مخفیانه
عاقل: 1394/8/2919:47:19،
24
41
من به همه راننده های این ماشینها. جديد توصیه میکنم با توجه به پیشرفته بودن موتور. این کشندها از روغن نا مرغوب استفاده نکنند ....بهترین روغن مصرفی روغن فوکس المانیهfuchs
جواد: 1394/8/2920:32:54،
20
16
حمل و نقل مالک محوره چون سودی توش نیست و اگه سودی هست مال شرکتهاست اگه کامیونداری سود داشت شرکتها امان به راننده ها نمیدادند و حمل و نقل شرکت محور میشد
رحیم: 1394/8/2921:15:24،
26
14
شب وروز تو جاده ها پدرت دربیاد تاجیب بعضی پربشه
بی نام ماشین شناس: 1394/8/2921:29:56،
11
15
همین داستان برای اونهایی که از وام 25 میلیونی جهت خرید لگن استفاده کردن دیده می شود. از ماست که بر ماست
افشار: 1394/8/2922:58:06،
16
21
دوستان بنده 18 سال سابقه کار درزمینه حمل ونقل جاده ای دارم برطبق تجربه کاری حمل ونقل باید شرکت محوری باشد دراین صورت حمل ونقل نظم میگیرد در ضمن دولت وراننده یا مالک خودرو وشرکت به حقوق قانونی خود میرسند
حقی: 1394/8/2923:37:43،
36
14
تومملکت ما از قشر راننده وکامیوندار مظلوم تر خودش ، هر کی هم به هرنحوی بتونه زور بهش میگه از جمله پایانه ، پلیس ،بسیجی، حمال توی میدون ، پمپ بنزینی ، گاراژدار و...... جون ومالشون را گذاشتن کف دستشون وچرخ مملکت را میگردونن هیچ جایی هم پیدا نیست ، دست آخرهم تو هرجامعه ای وارد بشه فوری میگن راننده است بیخیالش باشین ، واعتباری برای آنها قایل نیستند ، بنظر من شریف ترین وزحمتکش ترین ومظلوم ترین قشر جامعه ایران هستند وحقشه که دولتمردان کمی هم بفکر این عزیزان باشند ، هرچند که ملت براشون اهمیتی نداره
کرمانشاهی: 1394/8/3000:36:49،
17
17
داداش تو هم تو این شرایط داری روغن تبلیغ میکنی...روغن fuchs.شرم آور ه.واقعا دمت گرم بابا.راننده ها همیشه حقشان پایمال شده.چون کسی اصلا اونا رو نمی بینه
حسین خاکنژادی: 1394/8/3002:10:54،
11
13
چندسال پیش ازماشینهای هوو خریدم هیچ جا بهش کارنمیدن میگن مشکل داره .قبوله ،چراواردکردین وضمنا چرامشکلش رارفع نمیکنین .ازهمه گذشته چرامردم گرفتاراقساط کردین
وحید: 1394/9/209:27:18،
12
11
یکی از آشناهای ما کارخانه تولید روغن موتور داره.تقریبا هر روز دور بار به بوشهر

داره.هر ماه 10تا میتونه بار بزنه کا مجموعا ماهی 30ملیون میشه.حتی اگه نصف اینم خرج ماشین و سایر هزینه ها بشه بازم صرف میکنه.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
شرایط پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما