کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

عنوان خودرو سال اروپا در 1987 میلادی برای پژو 405

کدخبر:۱۷۳۳۲جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۴۷۷۶۰۴ بازدید

فرانسه در جایگاه کشوری توسعه‌یافته و صنعتی، در حیطه صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از پیشروترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و ...
عنوان خودرو سال اروپا در 1987 میلادی برای پژو 405

فرانسه در جایگاه کشوری توسعه‌یافته و صنعتی، در حیطه صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از پیشروترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و از نظر تاریخی براساس برخی اسناد و شواهد موجود، پیشینه فعالیت و حضور این کشور در حوزه ابداع و ساخت سیستم‌های مکانیکی و موتورهای مولد نیروی حرکت مکانیکی، به حدود 250 سال قبل و نیمه دوم قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد.

اما سوای سابقه تاریخی فرانسه در صنعت خودروسازی جهان، در عصر کنونی و در تاریخ معاصر بین‌المللی نیز سرزمین «گل»های باستان و «خروس»های امروز، جزو سرآمدان صنعت تولید خودرو در جهان به شمار می‌رود و در طول نیم‌قرن اخیر، اتومبیل‌های ساخت این کشور بارها جوایز بهترین خودرو سال اروپا و برترین اتومبیل سال جهان را از آن خود کرده‌اند. افتخارات صنعت خودروسازی فرانسه حتی از این هم فراتر رفته و برخی از محصولات تولیدی کارخانه‌های اتومبیل‌سازی این کشور موفق به کسب عنوان‌هایی شده‌اند که دیگر قابل‌تکرار نخواهد بود. نمونه شاخص در این زمینه، خلق اتومبیل سیتروئن مدل «دی‌اس» است که در شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه طراحی و ساخته شد و در سال‌های پایانی قرن گذشته میلادی علاوه بر دریافت جایزه سومین خودرو برتر قرن، به‌عنوان «زیباترین اتومبیل تمام دوران» از سوی مجله معتبر و بین‌المللی «اتومبیل(های) کلاسیک و ورزشی ـ Classic & Sports Car» معرفی شد. 

امروزه صنعت خودرو فرانسه بیشتر با ۲ نام معروف و جهانی یعنی پژو و رنو شناخته می‌شود. نشان(برند) پژو در واقع عنوان معروف‌تر تولیدات شرکت خودروسازی «پژو ستیروئن PSA» است و شرکت «رنو S. A» نیز در جایگاه دومین شرکت مطرح تولیدکننده خودروهای سبک سواری و تجاری، مالکیت نشان(برند)های رنو فرانسه، داچیای رومانی، رنو ـ سامسونگ موتورز کره‌جنوبی و همچنین ۴۳ درصد از سهام شرکت نیسان ژاپن را در اختیار دارد.

علاوه بر این، کارخانه سازنده خودروهای سنگین و تجاری با نشان(برند) رنو که در داخل خاک فرانسه فعال است و چند سالی است که به‌وسیله شرکت ولوو سوئد خریداری شده، در کنار وسایل نقلیه تجاری تولیدی شرکت پژو ـ سیتروئن، در مجموع بخش قابل‌توجهی از نیازهای بازار خودروهای باری و تجاری خارج از فرانسه را تامین می‌کند. صنعت تولید خودرو فرانسه از سال‌های بسیار دور بر بازار خودرو کشورهای فرانسوی زبان قاره افریقا حکمفرمایی و تسلط کامل داشته و تامین‌کننده اصلی تقاضای خودرو در این کشورها بود اما حضور جدی و پررنگ این کشور در بازارهای جهانی و در ابعاد بین‌المللی با شروع دهه ۱۹۷۰ میلادی تحقق پیدا کرد، یعنی درست همزمان با تاخت‌وتاز ژاپنی‌ها در بازارهای بین‌المللی خودرو که با حربه تولید و عرضه اتومبیل‌های ارزان‌قیمت‌تر و در عین حال ایجاد امکانات آسایشی بیشتر در محصولات‌شان در حال تسخیر بازار جهانی تقاضای خودرو بودند.

روزشمار تاریخچه صنعت خودرو فرانسه

۱۷۶۹ میلادی ـ براساس مدارک تاریخی مستند، در این سال یعنی حدود ۲۴۶ سال قبل نیکلاس ژوزف کوژو فرانسوی موفق به ساخت نخستین وسیله نقلیه مکانیکی خودران شد که نیروی حرکتی آن به وسیله یک موتور بخار تامین می‌شد. وسیله ابداعی این مخترع فرانسوی با تایید و ثبت در اسناد مکتوب باشگاه سلطنتی اتومبیل بریتانیا و کلوپ اتومبیل فرانسه به‌عنوان نخستین خودرو قادر به حرکت با اتکا به نیروی محرکه مکانیکی به رسمیت شناخته شد. 

۱۸۵۹میلادی ـ یک فرانسوی دیگر به نام ژان ژوزف اتین لنو موفق شد نخستین موتور احتراق داخلی را ساخته و در ادامه آن را توسعه دهد. 

۱۸۸۴میلادی ـ نام ادوارد دلامار ـ دو بوویه در تاریخ فرانسه به‌عنوان فردی که موفق شد نخستین اتومبیل با موتور درون‌سوز برپایه سوخت بنزین را در این سال ساخته و آن را راه‌اندازی کند، ثبت شده است.

سال ۱۸۸۵میلادی ـ آمدئو بوله با راه‌اندازی یک خط تولید ابتدایی در فرانسه، شروع به تولید وسایل نقلیه سواری با استفاده از موتور بخار در تعداد زیاد کرد. 

۱۸۸۷میلادی ـ لئون سرپوله فرانسوی در این سال تولید وسایل نقلیه موتوری با بهره‌گیری از نیروی بخار را آغاز کرد. 

۱۸۸۷میلادی ـ همزمان با لئون سر پوله، یک فرانسوی دیگر به نام پانهارد الاوا سو با همراهی و مشارکت ۲ نفر دیگر به نام‌های رنه‌پانهارد و امیل لاواسو اقدام به تاسیس یک کارخانه خودروسازی کردند و نخستین اتومبیل ساخت این کارخانه با نام موسس آن یعنی «پانهارد ـ لاواسو» در سال ۱۸۹۱م از خط تولید آن خارج شد. 
۱۸۹۰میلادی ـ سرانجام در این سال آرماند پژو اتومبیلی ۴چرخ را طراحی کرد و ساخت که نیروی محرکه آن به وسیله موتور احتراق داخلی بنزین‌سوز ساخته دایملر آلمانی تامین می‌شد. 

۱۸۹۴میلادی ـ این تاریخ را شاید بتوان نقطه عطفی در صنعت خودروسازی فرانسه به شمار آورد زیرا در این سال آلبردو دیو همراه با گئورگی بوتو موفق شدند نخستین موتور درون‌سوز تک‌سیلندر با پایه سوختی بنزین را بسازند و سپس با استفاده از موتور بنزین‌سوز خود، اتومبیل ۴ چرخ دست‌ساخته خودشان را در سال ۱۸۹۸م به حرکت درآورند. این ۲ پیش از این تاریخ و در سال ۱۸۸۳م توانسته بودند، وسیله نقلیه سواری ابداعی خود که قوای محرکه آن را یک موتور بخار تامین می‌کرد، بسازند.

۱۸۹۶ میلادی ـ در این سال آرماند پژو که پیش‌تر در سال ۱۸۹۰م اقدام به تولید خودرو ۴چرخ دست‌ساخته خود با استفاده از موتور بنزین‌سوز ساخت دایملر آلمانی کرده بود، موفق شد موتور درون‌سوز بنزینی را نیز در کارخانه خودش بسازد و از این سال به بعد، با ساخت و نصب موتورهای تولیدی خود بر بدنه اتومبیل‌های پژو در حال ساخت در خط تولید کارخانه‌اش، محصولات شرکت پژو را به صورت کامل و تمام فرانسوی به بازار مصرف این کشور عرضه کرد. 

۱۸۹۸میلادی ـ در این سال دومین شرکت مهم خودروساز فرانسه یعنی رنو متولد شد و براساس شواهد مستند، برادران رنو به نام‌های لوئیس، مارسل و فرناند پس از شروع به ساخت اتومبیل‌های بنزین‌سوز طراحی شده خود، موفق شدند، نخستین محصول خط تولید کارگاه‌شان را در این سال به فروش برسانند. 

۱۹۰۳ میلادی ـ فرانسه با وجود رقبایی مانند امریکا و آلمان توانست تا این تاریخ عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو جهان را برای خود حفظ کند و با تولید ۳۰ هزار و ۱۲۴ دستگاه در این سال در مقابل ۱۱ هزار و ۲۳۵ اتومبیل تولید شده در امریکا در مجموع چیزی نزدیک به ۴۹ درصد از کل تولید جهانی خودرو را به نام خود و خودروسازان فعالش ثبت کند. 
۱۹۱۰میلادی ـ در این سال نیز اتوره بوگاتی شروع به احداث کمپانی بوگاتی در ناحیه مول‌شیم فرانسه کرد و فعالیت خود را با ساخت کارخانه در آلمان ادامه داد که تولید خودرو آن تا 1956 میلادی ادامه داشت. پس از آن دوره کارخانه بوگاتی بار دیگر در فرانسه احداث و راه‌اندازی شد که فعالیت آن تا به امروز ادامه دارد.

۱۹۱۹میلادی ـ دیگر نشان(برند) مشهور فرانسه که هم‌اکنون با پژو ادغام شده است یعنی خودروی سیتروئن در این سال و با حداث کارخانه تولید خودرو به وسیله آندره سیتروئن متولد شد و به بازار خودرو در حال پیشرفت فرانسه پیوست. صنعت خودروسازی فرانسه در طول سال‌های بعد تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. برای نمونه می‌توان به معرفی رسمی رنو به‌عنوان خودرو ملی فرانسه در سال ۱۹۴۵م یا ساخت رنو ۵ به‌عنوان نخستین اتومبیل هاچ‌بک کوچک فرانسه در سال ۱۹۷۲م و همچنین شروع تولید اتومبیل نام‌آشنای پژو۴۰۵ در فرانسه و به صورت همزمان در انگلیس در سال ۱۹۸۷م به عنوان خودرو سال اروپا اشاره کرد، اما به هر ترتیب تردیدی نیست که این کشور را باید جزو سردمداران شکل‌گیری صنعت خودروسازی جهان به شمار آورد. آخرین آمار سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه (OICA) درباره عملکرد فرانسه در زمینه تولید خودرو نیز نشان می‌دهد که این کشور در پایان ۶ ماه نخست ۲۰۱۵ با تولید یک میلیون و ۳۸ هزار دستگاه و رشدی ۵/۸ درصدی نسبت به ۶ ماه نخست ۲۰۱۴م یازدهمین خودروساز بزرگ دنیا تا این زمان بود و در پایان سال ۲۰۱۴م نیز به عنوان عملکرد یک‌سال خود با تولید یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۴۶۴ خودرو و رشد ۴/۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۳ در جایگاه سیزدهمین خودروساز برتر دنیا قرار گرفته بود. 

منابع:
The first car. com
Oica. net
Wikipedia. org

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

مجید: 1394/8/2916:08:53،
238
27
من نمیدونم چرا مردم شکایت میکنند که چرا باید سوار ماشین ۴۰۵شوند،بابا ماشین سال اروپا بوده حالا زمانش زیاد مهم نیست،مهم اینک ماشین سال بوده،قیمتش وکیفیتش و امکاناتش،وایمنیش ومصرف سوختش وشکل ظاهریش و ...مهم نیست،مهم اینکه ماشین سال اروپا را سوار میشینیم،تا ۲۰ سال دیگر هم سوار میشویم.مهم این است
سوشا : 1394/8/2918:32:09،
179
15
برنامه دو هفته پیش تخت گاز همچیو درباره پژو روشن کرد، ما خوب میدونیم چه اشغالیه و چرا ایران همش دنبال پژوه
امیر جون: 1394/8/2918:37:12،
95
17
ببینین دوستان عزیز. ی سری میان میگن تحریم از زور بی پولی هستش و کمپین شکست خورده بلکه اشتباه میکنن.خانواده بنده 2تا ماشین داره یه شاسی و یه سواری ولی یه ماشین کوچیک و شهری و ارزون هم میخواستیم ولی بخاطر کیفیت پایین نخریدیم چون به جونمون اهمیت میدیم و انقدر نمیخریم تا اوضاع خودرو دگرگون بشه!
دوستان عزیز اونهایی که ماشینای انبا هارو خریدن افرادی بودن ک حتی خواب ماشینو نمیدیدن و فکر اقتصادی لازم رو نداشتن پس مهره اصلی ما مردمی هستیم که این فکراقتصادی رو داریم و بازار اصلی توسط ما اداره میشه این فروش خودرو ها بسیار مقطعی هستش و بعد اتماموفروش همچنان رکود ادامه پیدا میکنه و تقاضایی از طرف ما نخواهد بود.
ب امید خدا میروزی با ماست
از طرف یک کمپینی!!
بویینگ: 1394/8/2918:37:42،
84
11
ایرانخودرو و سایپا دیگه تمومه کارشون .
جواب مجید: 1394/8/2918:50:49،
35
13
مجید جان.تکنولوژی در کنار زمان معنا دارد.ماشین حدود ۳۰ سال پیش مهم نیست.مهم اینه که یه روزی ماشین سال اروپا بوده.!!!!!اونم تولید ایرانخودرو با کیفیت چینی!!!!! ایربگ و ای بی اس هم مهم نبوده .و خیلی چیزهای دیگه.شما زیر خاکی دوست داری بهتره ژیان سوارشی . جان تو خیلی اقتصادیه . تازه اصلا چپ نمیکنه.وقتی این طرز فکرها رو داریم تعجب نکنیم وام خودرو ۶ روزه تمام میشود. اتفاقا ۴۰۵ جز پر فروش ها بوده.واقعا ملت خودمون رو زیادی بزرگ فرض کرده بودیم.افسوس
mahyar: 1394/8/2919:00:34،
76
12
دوستان یک واقعیتو بزار واستون روشن کنم سوار شدن

خودروهای خوب مانند خودروهای آمریکایی ژاپنی اروپایی لیاقت

میخواد که ما ایرانیا نداریم.

حالا برو تو صف وام 25میلیونی تا بیشتر ثابت بشه لیاقتمون همین آشغالهای داخلیه.

تا افکار این مردم منفعت طلب درست شه قرنها باید بگذره.

من که از این روزاست از این سرزمین جهل به اروپا کوچ کنم چون رفاه و حقوقمو رو تا 500سال دیگه تو این کشور نخواهم دید با وجود این مردم همیشه در صحنه.
نت: 1394/8/2919:03:09،
37
27
فقط محصولات بنز و BMW و دیگر هیچ...
دادخواه: 1394/8/2919:55:31،
33
15
در جواب سمپاشي مسئولين خودروسازا كه ميگن كمپين شكست خورده بگم كه ال ٩٠ كه ٤٤ ميليون بود چه جوري ٣٧ ميليون شد و پارس tu5 كه ٤٣ ميليون بود چه جوري ٣٧ ميليون رسيد و شرايط خريد خودرو كه فقط به صورت پيش خريد نقدي با تحويل چندين ماهه بود با پرداخت تنها ٢٠ درصد قيمت خودرو و اقساط ٤ ساله با تحويل فوري تغيير كرد اينها همه نتيجه تشكيل كمپين بود و البته كه هنوز تا رسيدن به هدف اصلي راه ما ادامه دارد
پژو: 1394/8/2920:48:52،
34
21
پژو بی اعتبار ترین کمپانی خودرو سازی جهان
ژاله: 1394/8/2920:52:00،
28
28
فرانسه در زمینه خودرو هیچ نیست حتی از چین پایین تره فقط تو ایران خوب محبوبه
کورش: 1394/8/3008:46:03،
23
12
توجه توجه
این 405 که شده ماشین سال اوروپا موتور ام آی 16 روش بوده نه ایکس یو 7
آرشیا: 1394/8/2916:12:13،
125
8
1987....من به دنیا نیومده بودم یعنی هنوز! ...من برم تو افق محو بشم
علی حسینی: 1394/8/2916:16:58،
108
9
28 سال پیش من هنوز دنیا نیومده بودم. اونوقت الان میخوام با 405 اقساطی که از شرکت خریدم برم بیرون بابام میگه مواظب باش خش بهش نیوفته هااااا!!!
آرش وان: 1394/8/2916:24:53،
33
10
امسال از شرکت های فرانسوی

رنو تالیسمن نو رسیده در سگمنت خودروهای سدان بزرگ کاندیدای کسب خودروی سال 2016 اروپا شده است.

لازم به ذکر است فولکس پاسات در 2015 و پژو 308 در 2014 خودروهای سال اروپا شدند.
زرشک: 1394/8/2916:29:51،
68
9
در سال 1987 بله ولی الان 2015 هستیم !
مهناز: 1394/8/2918:06:18،
13
19
الان کدوم کشور که بهترین خودرو سازیه؟
عادل: 1394/8/2916:33:45،
54
13
خب که چی؟؟؟! بریم ۴۰۵ بخریم؟؟؟؟!!!!!
آرشام: 1394/8/2916:33:55،
25
10
عنوان بهترین تریلر سال 2015 نیز به

رنو تراکس T

رسید.

منبع:
**************************************************
http://www.truck-of-the-year.com/winners.html
مهندس: 1394/8/2916:37:06،
34
15
سردمداران شکل گیری صنعت خودروسازی جهان؟؟؟ خخخخخخ....
پژو خخخخخخخ: 1394/8/2916:41:34،
37
10
خخخخخخخخ
اگه اینجوری هست ایران خودرو و سایپا قدرتمندتر از پژو هستن
خخخخخخ
زيتون: 1394/8/2916:43:44،
16
38
نوبخت امروز اعلام كرد نرخ دلار در بودجه سال اينده هيچ تغييري ندارد و همانند سال 94 بسته ميشود. ودلار دوباره ارزان ميشود. بعد از عيد ورود دلارهاي نفتي و بلوكه شده به كشور و ارزاني خودرو
ناشناس: 1394/8/2919:46:44،
23
10
پنبه دانه!!
محمد: 1394/8/2916:45:31،
51
7
بسيار خوب است. فقططططط سه دهه عقب هستيم!!!
سمند: 1394/8/2916:47:02،
12
32
بچه ها کسی هست بگه 208 کی میاد وقیمتش چنده
گیانی: 1394/8/3000:57:12،
14
8
کی گفته 208 قراره بیاد؟ با کدوم پول ؟ با کدوم ارز؟ نفت 40 دلاری؟اگه بعد از اختلاس ها و سهم اقازاده ها ونیاز های ضروری چیزی ته اش بمونه خارج از رده ها مثل 207 رو میارن اونم بالای 100 ملیون / رنو کپچر رو چند میدن؟
عمله: 1394/8/2916:47:03،
56
7
البته 405 واقعی نه با قطعات چینی ومارک رو صندوق عقب 405
امین: 1394/8/2916:53:21،
56
9
بابا ایرانخودرو فدات شم پژو ۴۰۵ ۲۸ سال پیش بهترین خودرو اروپا شد نه الان ۲۸ سال گذشته فدات شم ۲۸ سال!!! بکش بیرون ار پژو ۴۰۵ بابا پژو غلط کرد اصلن
م: 1394/8/2916:54:49،
27
7
موقعی که کسی نباشه به گربه خان دایی میگن الان 405 رتبه 100000 خودرو را دارد
نامور: 1394/8/2916:56:00،
17
9
به صورت منفرد و تک به تک ، شرکت رنو ؛ از شرکت پژو ، معظم تر و پرفروش تر است ولی گروه پژو - سیتروئن در فرانسه پرفروش ترین گروه خودروسازی است و گروه رنو - نیسان در مکان دوم قرار دارد.
كيا: 1394/8/2916:57:08،
44
8
٤٠٥ ماشين خيلى خوبيه .كى گفته بده
ولى تا سال ١٩٩٠ نه تا الااااااااااااااان
دوستانى كه رفتيد ماشين ثبت نام كرديد ايا تا بحال ماشين هاى روز دنيا رو از نزديك ديديد
چى بگم ولش كن
مردم ایران: 1394/8/2916:57:22،
37
8
خودت داری میگی پژو فرانسه.والا پژو۴۰۵ فرانسه اصل سی سال پیش اگر صفرش باشه ،یه چرخش می ارزه به کل ایران خودرو وسایپا ی لگن مونتاژکن .
زارعی: 1394/8/2916:58:11،
42
10
نبش قبر کردن این موضوع که دو یا سه دهه پیش پژو 405 خودروی سال اروپا بوده اثبات کیفیت این خودرو در زمان حال نیست.
چراکه یه زمااااانی مادربزرگ من 14 سالش بوده ولی الان . . . ..
ناشناس: 1394/8/2917:01:54،
52
11
من همین الان هم حاضرم پژوی 405 که تو فرانسه تولید بشه رو بخرم. اگه پورشه رو هم بدی ایرانخودرو از توش آشغال در میاره.
کیارش: 1394/8/2917:03:50،
29
20
دراروپا خودروهای فرانسوی نسبت به خودروهای آلمانی ،ایتالیایی ،انگلیسی وحتی سوئدی حرفی برای گفتن ندارند .
( کم شتاب ،بی کیفیت و پراستهلاک ، بدنه ضعیف ، بدون آپشن های روز دنیا ، عقب افتاده ازلحاظ‌تکنولوژی ، ناایمن درتصادفات ،و......)
مسعود: 1394/8/2920:25:10،
15
10
بدنه ضعیف؟!!! این حرفو از کجا اوردی؟
پاسخ به کیارش: 1394/8/2920:32:44،
16
9
کی گفته ماشین های فرانسوی کم شتاب و... هستند،برو مجله ماشین همین ماه رو بگیر و تست رنو اسکالا 2014 رو بگیر بخون اون وقت بیا اینجا بگو کم شتابه. همین پژو 508 یکی از کم استهلاک ترین ماشین هاست.بیشتر ماشین های فرانسوی 4و 5 ستاره از یوروانکاپ گرفتند اون وقت تو بهشون میگی ناایمن!از دو حال خارج نیست یا آدم کم اطلاعی هستی و یا حرفت از روی قصد و غرضه
Psk: 1394/8/2917:09:22،
32
9
اون از تیتر خبر،اون از متن خبر که هیچ ربطی به هم ندارن!!
خب که چی؟
چرا از بنز،ب ام دبلیو،تویوتا و خودروهای برترشون مطلب نمینویسی آقای ایرانجیب؟!
تو هم؟؟؟!
امیر جون: 1394/8/2917:33:46،
25
10
ببینین دوستان عزیز. ی سری میان میگن تحریم از زور بی پولی هستش و کمپین شکست خورده بلکه اشتباه میکنن.خانواده بنده 2تا ماشین داره یه شاسی و یه سواری ولی یه ماشین کوچیک و شهری و ارزون هم میخواستیم ولی بخاطر کیفیت پایین نخریدیم چون به جونمون اهمیت میدیم و انقدر نمیخریم تا اوضاع خودرو دگرگون بشه!
دوستان عزیز اونهایی که ماشینای انبا هارو خریدن افرادی بودن ک حتی خواب ماشینو نمیدیدن و فکر اقتصادی لازم رو نداشتن پس مهره اصلی ما مردمی هستیم که این فکراقتصادی رو داریم و بازار اصلی توسط ما اداره میشه این فروش خودرو ها بسیار مقطعی هستش و بعد اتماموفروش همچنان رکود ادامه پیدا میکنه و تقاضایی از طرف ما نخواهد بود.
ب امید خدا میروزی با ماست
از طرف یک کمپینی!!
ممد: 1394/8/2917:59:33،
23
12
امیر جون عزیز, دلم نمی خواد از خواب بیدارت کنم, ولی تعداد اون آدم هایی که شما میگی خواب ماشین رو هم نمیدیدن خیلی بیشتر از امثال شما و من و دویست سیصد هزار نفر جوان شهری مرفه و نیمه مرفهه.
شما نرفتید و ندیدید جوان های 18 - 19 ساله ای که آرزوشون یه پرایده.
پاسخ به: 1394/8/2919:17:13،
14
7
امیر جون جوووووون
ماشین زیاد داری دنبال یه ماشین شهری هم نمیگیردی
تو که وضعت خوبه همونارو سوار شو دیگه چرا دنبال این آشغالای ایرانی هستی
آقا مشتبا: 1394/8/2917:12:04،
33
9
پژو آشغاله! دارن باز تبلیغ می کنن اش. معلومه قرارداد نتظیم شده!
هدی: 1394/8/2917:13:43،
19
8
سلام کسی لطف می کنه تفاوت تندر 90 وساندرو را بگه
master: 1394/8/2917:28:12،
16
9
شما برو تو این سایت اطلاعاتشو بخون متوجه میشی
car.ir
ال ممد: 1394/8/2917:32:49،
20
7
تندر 90 ( لوگان ) برادر بزرگتر ساندروست. هر دوشون هم نسل قدیمشون در حال حاضر توی ایران تولید میشه و نسل جدیدشون نیومده.
کلا داچیا لوگان و ساندرو ماشین های ارزان قیمتی هستند که بازار هدفشون قشر متوسط رو به پایین و ضعیف جامعه هستند. از نظر امکانات رفاهی فقط حداقل های ایمنی مثل ABS و EBD و دو ایربگ رو دارند, اما از نظر فنی و مکانیکی کیفیتشون خوبه و دوام خوبی دارند. در ضمن ساندرو 4 ستاره ایمنی از اتحادیه اروپا داره.
نن: 1394/8/2917:35:17،
17
7
هيچ فرقي نميکنن فقط ساندرو صندوق نداره ظاهرشم به روز تره
تحریم ادامه خواهد داشت...: 1394/8/2917:18:56،
33
8
ببینید ایران فرغون، خودروساز ملی چطور آشغالاشو به مردم ایران تحمیل میکنه، خودرویی که "28 سال" پیش حرفی واسه گفتن داشت، تو نوامبر 2015 در ایران، با بالاترین استقبال مردمی مواجه میشه!!!
امیدست با اتحاد مردم، سایه رکود بر سر این خودروساز همچنان باقی بماند.
من: 1394/8/2917:35:51،
21
11
دوست عزیز شما یه نگاه بکنی به وضعیت اقتصادی و صنعتی ایران میبینی که ما به راحتی 30 سال از اروپایی ها عقب تر هستیم, پس اینکه ماشین 28 سال پیش اونها اینجا ماشین شماره 1 ما باشه تعجبی نداره.
شما یه نگاه به وضعیت ما بنداز یک نگاه به وضعیت اونها. ما هنوز اندر خم این هستیم که یه نیروگاه اتمی طراحی کنیم, یعنی کاری که اونها 50 سال پیش کردند, اونها دارن روی گداخت هسته ای کار می کنن.
امین: 1394/8/2918:21:31،
10
8
حرف حساب جواب نداره
Farid: 1394/8/2917:36:22،
25
8
ماشین 30 سال پیش که بایس موزه باشه نه خط تولید؛ خداییش اگه یک دهم کیفیت همون سالها رو اگه ماشین های ایران خودرو الان داشت باز دل آدم نمیسوخت؛ کجا میره این به اصطلاح صنعت و مونتاژ ؟!!
amin: 1394/8/2917:47:35،
37
11
به قول جرمی کلارکسون تو برنامه تخته گاز.پژو در ساخت ماشینای اشغال مهارت خاصی داره.
پژو: 1394/8/2918:08:26،
16
8
اتفاقا جرمی از پژو 405 GTi M16 خیلی هم تعریف کرد. باور نداری قسمتی که می پردازن به ماشین های پژو رو دوباره نگاه کن.
احمد: 1394/8/2918:17:14،
28
8
زمانی که 405 به کشور وارد شد اینجانب دانشجو بودم و 25 سال
سن داشتم و الان 54 ساله هستم و هنوز این خودرو تولید میشود
با این روند می توانم تصور کنم که نوه بنده هم بعد از اینکه به سن
قانونی اخذ گواهینامه رانندگی رسید می تواند صفر این خودرو را از
ایران خودرو خریداری کند.!!!!!!!!
behnam: 1394/8/2918:49:49،
14
7
هااااا
ای وگفتی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آریا: 1394/8/2919:12:32،
13
9
گیریم واسه زمان خودش اصلا بدون لابی کردن و خیلی مردونه خودروی تاپ اروپا شده حالا این چه ربطی به تولیدش 28سال بعد اونهم با قطعات چینی و تحت استانداردهای ویرانخودرو و به قیمت نجومی داره؟؟!!
آلبالو: 1394/8/2919:29:08،
18
12
یه کشور اگه بخواد در خودرو سازی حرفی برای گفتن داشته باشه باید در بازار آمریکا به عنوان رقابتی ترین بازار فروش خوبی داشته باشه.
خودروهای فرانسوی اصلا در آمریکا حضور ندارند چون بخاطر عدم توفیق در فروش مجبور شدن آن را ترک کنند.
خودروهای فرانسوی در کلاس جهانی خودروهای درجه یک محسوب نمیشوند و اکثرا در فرانسه و بازارهای درجه ۲ و توام با رانت و ملاحظات سیاسی مثل آفریقا و کشوری مثل ایران که بازار انحصاریست حصور دارند
آلبالو: 1394/8/2919:29:40،
19
11
یه کشور اگه بخواد در خودرو سازی حرفی برای گفتن داشته باشه باید در بازار آمریکا به عنوان رقابتی ترین بازار فروش خوبی داشته باشه.
خودروهای فرانسوی اصلا در آمریکا حضور ندارند چون بخاطر عدم توفیق در فروش مجبور شدند آن را ترک کنند.
خودروهای فرانسوی در کلاس جهانی خودروهای درجه یک محسوب نمیشوند و اکثرا در فرانسه و بازارهای درجه ۲ و توام با رانت و ملاحظات سیاسی مثل آفریقا و کشوری مثل ایران که بازار انحصاریست حضور دارند
exterme: 1394/8/2921:19:11،
13
10
در اینکه جرمی کلارکسون متعصبانه با پژو برخورد میکنه شکی نیست .
سال پیش هم ۳۰۸ خودرو سال اروپا شد.
باید تو بازار ما هم میبود تا مقایسه میشد با ماشین های اسیایی تا هی نگن اشغال.
بی نام ماشین شناس: 1394/8/2921:27:56،
13
10
چه ربطی داره - پدر بزرگه منم ی روزی 12 سالش بود ولی الان 30 ساله به رحمت خدا رفته -- هر چیزی در جای خود و در وقت خود مناسبه و هیچ چیز برای همیشه مناسب نیست ( برای اونهایی که تو صف وام ایستادن ترجمه میکنم الان دیگه آشغالی بیش نیست- ماشین فرانسوی یعنی دردسر یعنی پر خرج و بدرد نخور و ..)
امین: 1394/8/2921:54:23،
16
7
جالبیش اینجاست پژو ۲۸ سال پیش صد برابر کیفیتش بهتر از اشغالهای تولیدی الان ایرن خودروست.یعنی پیشرفت که نکردن هیچ دو برابرم عقب گرد داشتن
بهزاد تحریم: 1394/8/2922:27:06،
21
14
عججججججججب، پس ما تا حالا داشتیم سوار یه ماشین روز اروپا میشدیم! خدایا توبه، چقدر ما ایرانیا ناشکریم.
حميد: 1394/8/2923:14:11،
22
9
سلام من دو سال است که ٤٠٧ دارم خیلی راضی هستم من قبلش سوناتا ٢٠٠٩ ازرا ٢٠١١ رو هم هر کدام به مدت ٢ سال سوار بودم ٤٠٧ از سوناتا از همه لحاظ برتر می باشد ولی در مقابل ازرا فقط در مقابل موتور ٦ سیلندر و پرقدرتش کم میاورد ان هم توشتاب اولیه ولی مطمن هستم اگر یه ازرا و ٤٠٧ در جاده کوهستانی با رقابت کنن برنده ٤٠٧ میباشد . ماشینهای کره ای شاید ظاهر خوبی داشته باشند ولی از لحاظ کیفیت وسواری به پای ماشینهای فرانسه نمی رسند البته منظورم ماشین پژو که در فرانسه تولید شده باشد نه ایران ماشینهای کره ای از لحاظ کیفیت چرم و داشبورد و فرمان واقعا مشکل دارند ازرا من فرمان و چرم صندلی بعد از ٢ سال افت کرد اما ماشین پژو ٤٠٧ با وجود اینکه ٥ سال از ساختش میگذره مشابه صفر است ماشین 407 بعلت بنگاهیها و برخی تعمیرگاهای ناوارد به قیمت واقعی خود نرسید واین فرصتی است بشه این ماشینو با قیمت خوب خرید و از ان لذت برد
عاشق 405فرانسه: 1394/8/2923:40:15،
19
8
بله 405 که قطعات بنجل چینی و ایرانی نداشته باشد الان هم خودرو سال است یعنی خودرو همه سالهاست.قبل از85 هرکی پژو405 داره و از صفر دست خودش بوده و سالمه نباید با چیزی عوض بکنه که درغیر این صورت عقلش معیوبه.عزت زیاد
ت: 1394/8/2923:54:35،
13
9
ایران جیب این مقاله بوی ....میده
بی وطن: 1394/8/2923:56:20،
18
7
بنده سال89 405 صفر خریدم و سه سال داشتم و70 هزارتاباهاش رفتم و هفتاد هزار عیب پیدا کرد 92 فروختم و یک پاترول مدل77 گرفتم با مصرف صدی11.والله ازش راضیم و اگر 10 میلیون سود بدن می فروشم که دوباره یک پاترول دیگه بخرم.

یعنی می خوام بگم اینقدر ملت بدبختی هستیم که ماشین دهه 70 و 80 قرن بیستم برای ما راضی کننده تر از بنجل های ویران خودرو و سایپالگن و کرمو خودرو و ... است. ای خاک بر سر ما(دور از جان شما)
مهرداد: 1394/8/3000:46:05،
18
11
من. هم سه سال هست 407 دارم. نسبت به قیمتش بسیار ایده آله. ماشین دیگرم شاسی کره ای هست.بی شک در ساخت پژو ظرافتهایی هست که هرگز در کره ایها نیست. البته پژو فرانسه!برنامه تخته گاز بیشتر یه طنز بود و ریشه در مسایل مردم انگلیس و فرانسه داره. ضمنا همین برنامه BMW x6. رو هم کلی مسخره کرد که گمون نکنم کسی تو جمع ما عاشقش نباشه
بيننده: 1394/8/3001:19:53،
19
10
" آقاي علي آبادي ، مديري موفق ، لايق ، كاردان ،... منتهي در شهرداري"
فروز كريمي
محمد: 1394/8/3006:54:36،
16
8
تازه ما با موتور پیکانش هم سوار شدیم اونا توفیق نداشتند.........

حتی از نزدیک ببیندش......

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل