کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

ورود شرکت میتسوبیشی به صنعت هواپیماسازی جهان

کدخبر:۱۷۳۳۱جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۴۷۴۳۵۹ بازدید

با پرواز موفقیت‌آمیز آزمایشی نخستین هواپیمای جت مسافربری پیشرفته شرکت میتسوبیشی که اواخر هفته گذشته در فرودگاه ناگویای ژاپن انجام ...
ورود شرکت میتسوبیشی به صنعت هواپیماسازی جهان

با پرواز موفقیت‌آمیز آزمایشی نخستین هواپیمای جت مسافربری پیشرفته شرکت میتسوبیشی که اواخر هفته گذشته در فرودگاه ناگویای ژاپن انجام شد، به عقیده متخصصان حوزه هوا و فضا عصر تازه‌ای در صنعت هوانوردی سرزمین آفتاب تابان است.

کشور ژاپن با این اقدام مهم، در حقیقت گامی بزرگ در مسیر هدفگذاری شده خود، مبنی بر تبدیل شدن به رقیبی جهانی و پرقدرت در مقابل تولیدکنندگان معتبر و بین‌المللی هواپیما و معرفی خود به‌عنوان یکی از کشورهای دارای صنعت هواپیماسازی با کیفیت و مطمئن برداشته و حرکتی را که حدود نیم‌قرن پیش و در دهه 1960 میلادی آغاز کرده ولی ناتمام مانده بود، سرانجام تکمیل کرد و به نتیجه مطلوب رساند. 

ژاپنی‌ها یک‌بار در طول سال‌های دهه 1960میلادی با طراحی و تولید یک مدل هواپیمای مسافری دوموتوره با ظرفیت حمل مسافر پایین به نام ۱۱ - YS قصد ورود به جمع کشورهای مطرح تولیدکننده هواپیما را داشتند اما متاسفانه هواپیمای تولیدی این کشور از استقبال مناسب و دلگرم‌کننده‌ای در بازار برخوردار نشد و در پیدا کردن مشتریان کافی برای محصول خود توفیقی کسب نکرد و به این ترتیب ساخت هواپیمای ژاپنی ۱۱- YS، تبدیل به آخرین تلاش این کشور در زمینه ساخت هواپیمای مسافربری تا به امروز شد. 

به دنبال آن اقدام ناموفق، صنعت ساخت هواپیمای ژاپن متوقف و فعالیت این کشور در این حیطه تنها محدود به ساخت و تولید قطعات و تجهیزات هواپیما برای تولیدکنندگان مطرح هواپیماهای مسافربری نظیر بوئینگ امریکا شد. اما با این اوصاف در سال 2008 میلادی با تاسیس و راه‌اندازی صنایع هواپیماسازی میتسوبیشی، ژاپن بار دیگر و این مرتبه با پشتوانه‌ای قوی و مطمئن در بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته موردنیاز، پا به عرصه خطیر ساخت هواپیماهای جت مسافری گذاشت. شرکت صنایع هواپیمایی میتسوبیشی (MAC) به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی با هدف توسعه، تولید و فراهم کردن بازار تقاضا و فروش برای هواپیماهای ساخته خود و همچنین ارائه خدمات پشتیبانی کامل به آنها تاسیس شد.

در حال حاضر شرکت میتسوبیشی تلاش و فعالیت‌های خود را روی ساخت هواپیماهای مسافری در کلاس جت منطقه‌ای با برد مسافتی متوسط و تا حداکثر زمان پروازی ۶ ساعت متمرکز کرده است. 

شرکت صنایع هواپیمایی میتســوبیشــی به عنــوان تولیدکننده هواپیماهای جت میتسوبیشی، با اقدام اخیر خود گام نهایی را در طراحی و تولید نخستین جت منطقه‌ای ژاپن برداشته است. خبرگزاری رویترز در گزارشی که در این زمینه تهیه و منتشر کرد، نخستین پرواز آزمایشی و موفقیت‌آمیز هواپیمای ساخت کارخانه (در اصل) خودروساز ژاپن یعنی میتسوبیشی را گامی بزرگ و رو به جلو برای این واحد صنعتی زیرمجموعه صنایع سنگین میتسوبیشی در راستای انجام تعهد خود مبنی بر عرضه نخستین هواپیمای جت MRJ ساخته این شرکت تا ژوئن ۲۰۱۷ عنوان کرده است. نخستین مشتری تولیدات میتسوبیشی، در حال حاضر بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپن «ANA» هولدینگز است.

رویترز در گزارش خود خاطرنشان کرده که میتسوبیشی به عنوان برنامه‌های آینده، این هدف را برای خود تعیین کرده است که جایگاه شرکت هواپیماسازی کانادا به عنوان دومین تولیدکننده مطرح هواپیماهای جت مسافربری کوچک در جهان را از چنگ این شرکت کانادایی درآورده و خود جایگزین آن شود. شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی تاکنون سفارش قطعی تولید ۲۲۳ هواپیما را از شرکت‌های اپراتور داخلی هواپیمایی ژاپن دریافت کرده است که آخرین مورد از این سفارش‌ها را در ژانویه امسال برای ساخت و تحویل ۳۲ هواپیما از خطوط هوایی ژاپن دریافت کرده بود، در حالی که Trans State Holdings ژاپن بزرگترین سفارش در قالب یک قرارداد را برای تحویل ۱۰۰ هواپیما با این شرکت منعقد کرده است. در حال حاضر رتبه نخست بزرگترین تولیدکننده هواپیماهای مسافربری متوسط و کوچک در رده کلاس جت منطقه‌ای در اختیار شرکت امبرائر SA از کشور برزیل است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی که منتشر کرده، هواپیمایMRJ ساخته شرکت میتسوبیشی را به دلیل داشتن چند ویژگی شاخص از رقبای خودش یعنی امبرائر ۱۷۵ E برزیلی و بمباردیر ۹۰۰ CRJ کانادایی برتر دانسته است. از جمله ویژگی‌های متمایز MRJ سقف بلندتر و جای بیشتر نسبت به رقبای خود است که اجازه می‌دهد نسل جدید هواپیماهای جت ژاپن در مقایسه با پرنده‌های هم رده خود تعداد مسافر بیشتری را در درونش جای دهد. همچنین MRJ ژاپن قادر است با حداکثر سرعتی معادل یک هزار و۷۸۰ مایل دریایی (برابر با ۳ هزار و۳۱۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند. ضمن اینکه هواپیمای میتسوبیشی ژاپن در مقایسه با همنوعان کانادایی و برزیلی خود بسیار سبک وزن‌تر خواهد بود. 
در گزارش خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یوشی‌هیده سوگار، رییس کابینه ژاپن تاکید شده است که دولت این کشور برای فروش هواپیماهای ساخت میتسوبیشی در آن سوی مرزهای ژاپن به شرکت سازنده این هواپیماها تا حد امکان کمک خواهد کرد. 

دان‌لو، یکی از تحلیلگران ارشد در شرکت اوراق بهادار جی‌پی‌مورگان نیز به بلومبرگ می‌گوید: «هواپیماهای جت MRJ در زمینه‌های مختلف از ظرفیت و توانایی‌های زیادی برخوردار است. » این کارشناس اقتصادی تاکید می‌کند: «انتظار و پیش‌بینی من این است که تقاضا برای خریداری این جت‌های متوسط ژاپنی پس از آنکه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مردم از آنها استفاده کردند و به‌عبارت دیگر پس از آنکه نزد عموم استفاده‌کنندگان و مشتریان بالقوه آنها بهتر و بیشتر معرفی و شناسایی شد، به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. 

از سوی دیگر پس از پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز جت MRJ در هفته گذشته ارزش سهام شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی نیز با ‌۱/۸ درصد رشد در بازار سهام توکیو به ۶۲۵/۸ ین به ازای هر سهم رسید و این در حالی است که در اوایل امسال ارزش سهام این شرکت به میزان ۶/۶درصد کاهش پیدا کرده بود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

عمله: 1394/8/2914:19:17،
56
26
فکر نکنم ازفوکر100 وتوپولوف های خودمون بهتر باشه
آرش وان: 1394/8/2916:48:04،
25
9
هواپیمای MRJ ژاپن از دو موتور توربوفن ساخت شرکت " پرات اند ویتنی " آمریکا سود می برد.
The MRJ has two variations of the Pratt & Whitney PurePower PW1000G engine (previously geared turbofan engines).
علی: 1394/8/2919:25:08،
64
13
تیتر جدید:
پرواز آزمایشی هواپیمای فوق پیشرفته شرکت سایپا با موتور پراید
--------: 1394/8/2914:28:58،
64
12
ماهم انشاالله تا 7سال آینده قستهای پرایدمون تموم میشه میتونیم به فکر خریدن یدونه پراید صفر دیگه تز سایپا باشیم.
حالا اگه مدل داشبورد و چراغ خطرش تغییر کرده بود که چه بهتر اگرم نکرده بود اشکالی نداره.
و این دور تسلسل در ایران همچنان برای سالها و دهه ها ادامه خواهد یافت.
رضا: 1394/8/2914:36:11،
17
116
قیافه هواپیماهاشم مثل ماشیناش زاغارته مثل کفتر طغی میمونه
hamish: 1394/8/2916:13:05،
70
10
باشه بابا تو خوبی
جواب رضا: 1394/8/2916:59:53،
67
12
آدمایی مثل تووقتی حرف نزنن بیشترآبروشون حفظ میشه ولی وقتی یک کلمه میگین همه میفهمن فقط چرندگوهستین. آخه نکه خودت دانشمندی وتاحالا100تاهواپیماطراحی کردی.
امین: 1394/8/2921:24:46،
36
9
شما از اون بی خبراش هستی! تو کل آسیا هرچی خودروساز درست و حسابی هست میتسوبیشی راهش انداخته!
کیارش: 1394/8/2914:40:32،
62
9
ژاپن کجا و ایران کجا !
یه زمانی هم ایران می‌خواست ژاپن‌دوم شود ،نگذاشتنش !
علیمحمدی: 1394/8/2914:46:00،
40
11
سلام سرعت هواپیما سه برابر سرعت هواپیمای دیگه است؟!!!!!!!!
دهه شصتی: 1394/8/2914:48:08،
38
10
خیلی قشنگه . ایرانم یکی دوتاشوبخره ...شاید بهتر باشه
هلزگیت: 1394/8/2914:49:58،
72
10
جنس ژاپنی همیشه قابل اعتماد
شیخ ووئر: 1394/8/2914:52:20،
44
11
چه خبر مسرت بخشی


زنده باد
حسن: 1394/8/2915:19:02،
31
13
(((( همچنین MRJ ژاپن قادر است با حداکثر سرعتی معادل یک هزار و۷۸۰ مایل دریایی (برابر با ۳ هزار و۳۱۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند.))))

چه کسی این خبرها را ترجمه میکنه اخه.سه برابر صوت !!!!!!!!!!!!
mohammad : 1394/8/2918:38:57،
14
14
بله با سرعت بیشتر از صوت ... هواپیماهای مسافری کنکورد هم با سرعت بیشتر از صوت (2برابر) پرواز میکردن در سال ۱۹۷۶ و الان ایرباس داره رو 4برابر سرعت صوت کار میکنه تا چند وقت دیگه صداش در میاد ....
حسن: 1394/8/2922:05:02،
19
10
Typical cruise speed: Mach: 0.78 =515 mph, 828 km/h
max: 0.82 =563 mph, 906 km/h
منبع: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Regional_Jet
محمد یه کنکورد یه جا خونده بودیا .اما حالشو نداری یه سرچ بکنی.
محمد: 1394/8/2915:35:51،
54
8
خوشا به حال ملتشون
مديران لايق
كاركنان شايسته
نظم اجتماعي فراگير
فرهنگ برتر
ترجيح منافع ملي به منافع حزبي و گروهي و جيب شخصي
عمل به جاي ادعا
نتيجه =افزايش غرور ملي و اعتبار جهاني
رفاه مردم
ارزش افزوده اقتصادي
قابل توجه مديران عزيز تصميم گير وطني بخصوص عزيز كرده هاي خودرو ساز قبلي و فرغون ساز فعلي
Kourosh: 1394/8/2915:37:12،
47
10
مثل خودروهای. تویوتاش محبوب میشه.
حسینقلیخان: 1394/8/2915:40:17،
35
11
شرکت سایپا یدک هم اخرین نمونه پراید پرنده را برای سفر آخرت با سرعت نور در دست ساخت دارد .
براورد میشود با نهائی شدن خط تولید این سوپر پرنده نسل ایرانی حداقل باید 100 سال در صف پیش خرید با قیمت روز تحویل به انتطار ماند .
cyrus: 1394/8/2915:41:10،
16
8
همچنین MRJ ژاپن قادر است با حداکثر سرعتی معادل یک هزار و۷۸۰ مایل دریایی (برابر با ۳ هزار و۳۱۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند

???????????????????????????????????????
علیرضا: 1394/8/2915:49:18،
30
9
مردم ژاپن با روحیه وطن پرستی بالایی که دارند با استفاده حداکثری از این هواپیما در پروازهای داخلی به زودی این شرکت را در صدر شرکتهای هواپیمایی جهان قرار خواهند داد همانطور که در گام اول فقط 223 فروند از این هواپیما توسط شرکتهای ژاپنی خریداری شده است
cyrus: 1394/8/2916:09:54،
20
7
همچنین MRJ ژاپن قادر است با حداکثر سرعتی معادل یک هزار و۷۸۰ مایل دریایی (برابر با ۳ هزار و۳۱۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند.

این سرعت ۳ برابر سرعت صوت است . لطفن نویسنده مقاله چک کنند که با سرعت F ۱۵ اشتباه نشود
امین: 1394/8/2916:47:29،
19
10
چه باحال طراحی شده
ناشناس: 1394/8/2917:03:56،
45
9
البته ما رفتیم سوخوی 100 گرفتیم. میگن رادار گریز هم هست. طوری که بعضی وقتا از صفحه رادار محو میشه دیگه عمرا پیدا بشه.
عليرضا: 1394/8/2918:24:05،
22
12
عال بود!!
siya: 1394/8/2918:15:26،
25
13
همین یه بار تست شده این سگش میارزه به هواپیمای روسی اینو بخرین
پوریا: 1394/8/2918:21:35،
25
9
همگی به به تلاش شرکتهای ژاپنی احترام بگذاریم که از دل خرابه های جنگ دوم جهانی همت گماشتند و به چنین پیشرفتهایی دست
یافتند که در دنیا قابل احترام و همواره مورد تحسین است.فرقی نمی کند تویوتا باشد یا میتسوبیشی چون کیفیت فصل مشترک
محصولات ژاپن است.
نادون امروز: 1394/8/2919:13:39،
20
8
ورود ایرانخودرو سایپا.به صنعت فرغون بافرمون هیدرولیک
hr: 1394/8/3000:13:51،
15
11
خیلی خوبه.ژاپنی ها تا الان او هر زمینه ای موفق بودن تو این زمینه هم موفق میشن.میتسوبیشی خیلی شرکت بزرگیه.ایران جیب میتسوبیشی ار اصل شرکت پره سازی موتور های کشتی بوده.آرمش هم شکل پروانه کشتی هستش.امیدوارم ایران هم بتونه ازین هواپیما استفاده کنه.مسولین یاد بگیرن لطفا..
مهتخ: 1394/8/3007:43:25،
15
10
ایران برای همیشه از تکنولوژی عقب ماند و هر روز فاطله مون با دنیا زیاد تر میشه.زمانی از کره جلوتر بودیم،بعد کره مثل ما شد،تا چند سال پیش مثلا 100 تا از ما جلو بود،الان دیگه اونقدر جلو است که قابل مقایسه نیستیم،زاپن که دیگه هیچ.
ایران فقط شده شعار و شعار و شعار.
محمود: 1394/8/3011:12:20،
17
9
ایکاش ایران بجای خرید سوخو روسی بره این هواپیما را پیش خرید کنه
حسین: 1394/8/3012:30:56،
15
10
ایشالا اولین پرواز سایپا 141 خودمون...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل