کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۷۳۰۹پنجشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۵۵۱۵۷۷ بازدید

قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با 0.6 درصد افزایش به بیش از 1077 دلار رسیده است. قیمت طلا روز ...

قیمت جهانی طلا که روز چهارشنبه به پایین ترین سطح خود در 5 سال اخیر رسیده بود امروز پنج شنبه تحت تاثیر کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و با افزایش همراه شده است.کاهش نسبی ارزش دلار موجب شده تا سرمایه گذاران بین المللی تمایل بیشتری برای خرید طلا و سایر فلزات گرانبها داشته باشند و این مساله بر افزایش نسبی قیمت طلا موثر بوده است.

بر اساس این گزارش انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر همچنان وجود دارد. فدرال رزرو آمریکا نزدیک به 7 سال است که نرخ بهره را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته و از سال 2006 میلادی نیز نرخ بهره را افزایش نداده است.

جوناتان بارات تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آیرس آلیانس در این باره تاکید کرد: من بر این باورم که با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار با افت نسبی روبرو خواهد شد چرا که سرمایه گذاران بین المللی پول و سرمایه خود را به سایر بازارها و کالاها منتقل خواهند کرد و این مساله موجب کاهش سرمایه گذاری در آمریکا شده و در نهایت به ضرر ارزش دلار تمام خواهد شد.

وی افزود: افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود چرا که طلا بهترین کالا برای حفظ ارزش سرمایه و دارایی در برابر تورم است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با 0.6 درصد افزایش به بیش از 1077 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1064 دلار رسید که این پایین ترین قیمت طلا از اوایل سال 2010 میلادی بوده است.

انتشار امارهای ناامید کننده نسبت به وضعیت بخش مسکن آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است. ساخت و ساز مسکن در آمریکا طی ماه اکتبر به پایین ترین سطح در 7 ماه اخیر رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا، قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی مهم در آمریکا، چین و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

افزایش تقاضای فصلی در بازارهای هند و چین نیز می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها