کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با 2 میلیون تومان، از بالش پول بسازید


کد خبر : ۱۷۳۰۰چهارشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴:۱۹۴۹۸۵۴ بازدید

علاقه‌مندی ایرانی‌ها به فضای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی به‌عنوان آینده بازار ایران فرصت منحصربه‌فردی دراختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار ...

علاقه‌مندی ایرانی‌ها به فضای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی به‌عنوان آینده بازار ایران فرصت منحصربه‌فردی دراختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار داده است. اگر درگذشته بسیاری از شاغلان خانگی به دلیل سرمایه کم و نداشتن فروشگاه و تبلیغات مجبور بودند تولیدات خود را با قیمت‌های نازل دراختیار واسطه‌ها بگذارند، در سال‌های اخیر با رواج شبکه‌های ارتباطی رایگان درجامعه ایرانی و فروشگاه‌های اینترنتی، شانس بزرگی به تولیدکنندگان خانگی روی آورده است و این افراد به راحتی قادرند با کمترین هزینه ممکن برای خود تبلیغ کنند و حتی یک فروشگاه اینترنتی داشته باشند. یکی از مشاغلی که می‌تواند با سرمایه بسیارکم و درحد دو‌میلیون تومان برای متقاضیان کسب‌وکارهای خانگی ایجاد کند، تولید و فروش کالای خواب است. دراین بین دوخت بالش و کوسن به دلیل سادگی و سرعت بالای تولید امتیاز ویژه‌ای برای متقاضیان مشاغل خانگی ایجاد می‌کند. فعالان این حرفه می‌گویند حداقل درآمد ماهانه در این شغل و برای یک تولیدکننده با مهارت متوسط ٢ تا ٣‌ میلیون تومان است که با کمی سلیقه و مهارت بیشتر می‌توان درآمد را به ٥ تا ٦‌میلیون تومان رساند. در ادامه جزییات بیشتر این حرفه‌ها را می‌خوانید.

به چه وسایلی نیاز داریم؟

وسایلی که برای راه‌اندازی این حرفه نیاز دارید، یک چرخ خیاطی معمولی و لوازم اولیه برای تهیه بالش و کوسن است. این لوازم اولیه شامل پارچه، الیاف پرکننده مانند پشم و شیشه، چسب پارچه یا زیپ و سایر ابزارهای کوچک خیاطی است.

بالش‌ها و کوسن‌های موجود در بازار در سایزهای مختلف تهیه می‌شوند. معمولا سایز پرفروش‌تر بالش ٧٠ در ٥٠ سانتی‌متر است که همین سایز نیز با وزن‌های مختلف عرضه می‌شود. بالش‌های سنگین‌تر به یک کیلوگرم ماده پر‌کننده و بالش‌های سبک‌تر به ٧٥٠ تا ٨٠٠ گرم ماده پرکننده نیاز دارد. کوسن‌ها از نظر سایز تنوع بیشتری دارند و سایزهای رایج آن در بازار ٢٥ در ٤٠سانتی‌متر، ٤٠ در ٤٠سانتی‌متر و ٤٠ در 60 سانتی‌متر است. این سایزها در وزن‌های مختلف عرضه می‌شود که وزن ٣٥٠ تا 500 گرم رایج‌ترین وزن کوسن در بازار است. دانستن سایز و وزن بالش و کوسن‌های پرفروش از آن جهت لازم است که شما به‌صورت دقیق بدانید چقدر مواد اولیه تهیه کنید و برای سرمایه اولیه برآورد نسبی داشته باشید.

هزینه تمام‌شده تولید چقدر است؟

اصلی‌ترین ماده اولیه تهیه بالش و کوسن، پارچه است. برای تهیه بالش و کوسن باید یک آستر زیرین دوخته شود و سپس از پارچه مرغوب‌تر برای لایه‌رویی استفاده شود که خیاطان در اصطلاح به آن «رویه» می‌گویند. آستر زیرین معمولا از پارچه‌های نخی مانند «متقال» تهیه می‌شود که درحال حاضر با قیمت‌ متری 3 تا 4 هزار تومان در بازار قابل‌ تهیه است و پارچه‌های رویه با توجه به جنس و میزان مرغوبیت‌شان معمولا قیمتی بین متری ٧ تا ٢٠‌ هزارتومان دارند. البته فعالان این حرفه معتقدند قیمت‌های گفته شده برای زمانی است که فرد بخواهد پارچه را به‌صورت جزیی خریداری کند و اگر کسی می‌خواهد وارد این کسب‌وکار شود، باید  پارچه را به‌صورت عمده و در متراژ بالا تهیه کند، همچنین برای کاهش هزینه‌های خود می‌تواند به صورت مستقیم با واحد فروش کارخانه‌های نساجی تماس بگیرد یا به عمده فروش‌های بازار مراجعه کند. آنها توصیه می‌کنند با کمی صرف وقت و جست‌وجوی بیشتر در بازار، فروشندگان منصف را شناسایی کنید و به آنها درباره شغل‌تان بگویید و تأکید کنید که در صورت ارایه تخفیف مناسب می‌توانید مشتری دایمی‌شان باشید. پرکننده بالش و کوسن‌های تجاری الیاف پشم و شیشه است. قیمت خرید جزیی این الیاف کیلویی ٥ تا ٧هزار تومان است، اما اگر بخواهید آن را درحجم بالا تهیه کنید، می‌توانید قیمت آن را تا کیلویی ٣ تا ٤‌هزارتومان نیز پایین بیاورید. سایر هزینه‌ها، هزینه‌هایی جزیی مانند تهیه زیپ، دکمه، چسب یا نخ خیاطی است که برای تهیه هر بالش مبلغ ناچیزی می‌شود.

«نرگس آقالو» فعال این حرفه خانگی در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید: این شغل به سرمایه‌ای کمتر از دو‌میلیون تومان نیاز دارد و عمده هزینه آن مربوط به تهیه چرخ خیاطی است. او هزینه تمام‌شده تهیه هر بالش را حدود ١٠‌ هزارتومان و هزینه تمام‌شده هر کوسن را به‌طور میانگین ٤ تا ٥‌هزار تومان می‌داند.  

حداقل درآمد ماهیانه ٢ تا ٣ ‌میلیون تومان

آقالو درباره معیارهای تعیین قیمت فروش و درآمد نیز به «شهروند» توضیح می‌دهد: درحال حاضر قیمت فروش هر عدد بالش در بازار ایران بین ١٧ تا ٤٠‌هزار تومان و قیمت فروش هر عدد کوسن نیز بین ٤ تا ٢٠‌ هزارتومان است.او ادامه می‌دهد: البته تهیه کوسن‌های فانتزی قیمت آنها را تا ٤٠‌هزارتومان نیز افزایش می‌دهد. کوسن‌هایی که برای اتاق بچه‌ها تهیه می‌شود و فرم‌های ساده‌ای از عروسک و الگوهای فانتزی هستند، از این جمله‌اند. این خیاط درباره میزان زمان کار و خروجی این حرفه نیز می‌گوید: بستگی به انتخاب خود افراد و میزان مهارت‌شان دارد. به‌عنوان مثال با صرف ٨ساعت کار روزانه می‌توان تا ٢٠ بالش در روز هم تولید کرد. با این حساب درآمد افراد بنا به انتخاب خودشان متغیر است. آقالو تأکید می‌کند: با خرید یک چرخ خیاطی و صرف سرمایه اولیه ناچیز می‌توان حداقل ٢ تا  ٣‌میلیون تومان درماه درآمد داشت و این درآمد را تا ٥ یا ٦‌میلیون تومان نیز افزایش داد که این موضوع بستگی به مهارت افراد برای جذب سفارش و فروش دارد.

برای خرید چرخ خیاطی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

داشتن یک چرخ خیاطی ساده و خانگی (نه کارگاهی) برای راه‌اندازی این شغل خانگی کافی است. برای خرید یک چرخ‌خیاطی از برندهای قابل اعتماد بازار ایران هزینه‌ای بین ٤٠٠‌ هزار تا یک‌ میلیون و ٢٠٠‌ هزار تومان نیاز است. «ایرج اخلاقی» که صاحب یک واحد صنفی خیاطی است، در این‌باره به «شهروند» توضیح می‌دهد: به متقاضیان این حرفه توصیه می‌کنم از خرید ماشین‌های دوخت با قیمت نازل خودداری کنند و برای داشتن یک چرخ‌خیاطی مناسب حداقل ٨٠٠‌هزارتومان هزینه کنند، زیرا آنها قرار است از ماشین دوخت خود استفاده بیشتری نسبت به یک زن خانه‌دار داشته باشند. بنابراین خرید چرخ‌خیاطی ارزان‌قیمت نمی‌تواند نیاز متقاضیان کسب‌وکارهای خانگی را برطرف کند.

او ادامه می‌دهد: در عین ‌حال خرید چرخ‌خیاطی گران‌قیمت را نیز توصیه نمی‌کنم، زیرا در چرخ‌خیاطی‌های گران‌قیمت بسیاری از آپشن‌ها اضافه و غیرکاربردی است و تنها هزینه خرید دستگاه را بالا می‌برد. به‌عنوان مثال در این چرخ‌خیاطی‌ها مدل‌های دوختی تعریف شده است که شاید یک بار هم در طول فعالیت حرفه‌ای خود نیاز به استفاده از آن را پیدا نکنید.

پارچه‌های کیلویی بخرید

نرگس آقالو همچنین درباره خرید پارچه نیز توصیه دیگری برای مخاطبان «شهروند» دارد. وی می‌گوید: بسیاری از کارگاه‌های تولید مبلمان یا مزون‌ها پارچه‌های اضافه و دورریز خود را به صورت کیلویی به فروش می‌رسانند. پارچه‌های کیلویی در اندازه‌های مختلف است که با کمی سلیقه و وصل‌کردن پارچه‌های رنگی به هم می‌توان بالش‌های متنوع و زیباتری نسبت به بالش‌های ساده تهیه کرد که قیمت فروش بیشتری هم دارند.

وی با توضیح این‌که هر کیلوگرم پارچه دورریز حدود ٤ تا ٥‌هزار تومان قیمت دارد، ادامه می‌دهد: قیمت پارچه‌های کیلویی بسیار ارزان‌تر از خرید پارچه از پارچه‌فروشی‌ها تمام می‌شود، درعین این‌که درآمد بیشتری برایتان رقم می‌زند. زیرا بین پارچه‌های دورریز، پارچه‌های جنس مرغوب نیز یافت می‌شود که برای تهیه کوسن بسیار مناسب است. آقالو به نکته دیگری برای خرید پارچه نیز اشاره می‌کند و می‌افزاید: قیمت پارچه‌ای که ته‌مانده توپ‌های پارچه است، نیز ارزان‌تر است و پارچه‌فروشان آن را با درصدهای بالای تخفیف می‌فروشند. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه تهیه پارچه‌تان را کاهش دهید، به پارچه‌فروشی‌های مختلف مراجعه کنید.

چگونه بفروشیم؟

یکی از مزیت‌های قابل توجه گسترش شبکه‌های ارتباطی در ایران، تبلیغات ارزان‌قیمت و رونق فروش کسب‌وکارهای خانگی است. اگر صاحبان این نوع مشاغل درگذشته و به دلیل نداشتن فروشگاه مجبور بودند تولیدات خود را با نرخ نازل دراختیار واسطه‌ها و دلال‌ها قرار دهند، درحال حاضر با رونق‌گرفتن فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های ارتباطی مجازی در ایران می‌توانید به راحتی و به‌صورت مستقیم سفارش بگیرید و تمام حاشیه سود آن را به خود اختصاص دهید. برای تبلیغات کار خود، از تولیدات‌تان عکس‌های زیبا تهیه کنید و آنها را در محیط‌هایی مانند اینستاگرام تبلیغ کنید. یادتان باشد تهیه عکس‌های زیبا تأثیر قابل‌توجهی در جذب سفارش دارد. اگر می‌توانید با تهیه یک ماشین دوخت دستی و ارزان‌قیمت، برای بالش‌هایتان یک بسته‌بندی نایلونی نیز درنظر بگیرید تا کارتان حرفه‌ای‌تر به‌نظر برسد. جز این می‌توانید در تبلیغات‌تان اعلام کنید که سفارش‌هایی با پارچه و الگوهای دلخواه مشتریان نیز می‌پذیرید.  درصورت پیشرفت در کارتان می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی دایر و حتی افرادی را به‌عنوان دستیار و کارگر استخدام کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها