کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خودروسازان خصوصی خودشان دست به‌کار شدند

کدخبر:۱۷۲۹۷چهارشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳:۴۷۱۲۶۵۶ بازدید

خــــــــودروســــــازان بخش‌خصوصی همچنان با طرح تسهیلات ویژه خرید خودرو، می‌فروشند. با اینکه بانک مرکزی از ابتدای هفته جاری طرح خرید ...
خودروسازان خصوصی خودشان دست به‌کار شدند

خــــــــودروســــــازان بخش‌خصوصی همچنان با طرح تسهیلات ویژه خرید خودرو، می‌فروشند. با اینکه بانک مرکزی از ابتدای هفته جاری طرح خرید خودرو با وام 25 میلیون تومانی را متوقف کرد اما شرکت‌های خودروسازی خصوصی همچنان به فروش با این طرح ادامه می‌دهند. آیا ارائه این تسهیلات برای این بخش همچنان ادامه دارد؟وقتی از ارائه وام 25 میلیون تومانی خودرو صحبت شد، نامی از خودروسازان بخش‌خصوصی یا به اصطلاح خودروسازان چینی مطرح نبود اما در اجرای این طرح، نام شرکت‌هایی چون کرمان موتور، مدیران خودرو و راین خودرو به میان آمد که همین موضوع این پرسش را به وجود می‌آورد که چگونه پای خودروسازان چینی به این طرح باز شد؟

امیرحسن امیری، مدیر بازاریابی و فروش مدیران خودرو، در پاسخ به این پرسش به  «فرصت امروز» می‌گوید: «اولا نام خودروساز چینی غلط است و باید به جای آن گفت خودروسازان بخش‌خصوصی. شرکت ما بیش از 10 سال است که در کشور خودرو تولید می‌کند و بیش از سه هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند، این بدین معناست که ما تولیدکننده و خودروساز هستیم. بنابراین ما به‌عنوان یک تولید‌کننده باید در این طرح باشیم. هدفی هم که دولت به دنبال آن بود، رونق بازار بود. از همین جهت مردم هستند که باید انتخاب کنند که از میان خودروهای تولید داخل چه خودرویی را خریداری کنند. همه این عوامل دلیل حضور خودروسازان بخش‌خصوصی در این طرح است.‌»‌

با کدام تسهیلات فروش ادامه دارد؟

خودروسازان بخش‌خصوصی که حداکثر 35 درصد از محصولات آنها ساخت داخل است از روز شنبه اقدام به باز کردن طرح‌های فروش خود کردند اما در همان روز یک‌باره بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای، سقف فروش خودرو با تسهیلات دولتی را 110 هزار خودرو اعلام کرده بود که این سهم فقط به دو غول خودروسازی جاده مخصوص رسید. اکنون با گذشت سه روز از توقف این طرح، خودروسازان بخش‌خصوصی همچنان به فروش خود ادامه می‌دهند، اما با کدام تسهیلات؟

امیرحسن قناتی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش در گفت‌وگو با  «فرصت امروز» بیان می‌کند: «خودروسازانی که به این طرح اضافه شدند، خودروسازان بخش‌خصوصی هستند و ساخت داخل دارند، بنابراین خودروساز داخلی محسوب می‌شوند. برای هر خودروساز سقف ویژه‌ای وجود ندارد و همان سقفی است که بانک مرکزی مشخص کرده بود.‌»‌او درباره اینکه با توجه به توقف طرح، چرا خودروسازان بخش‌خصوصی هنوز با این تسهیلات محصولات خود را می‌فروشند؟  توضیح می‌دهد: «بستگی به قرارداد این خودروسازان با بانک‌ها دارد. اگر آنها قراردادشان را با بانک نهایی کرده باشند ادامه فروش آنها تا سقفی که بانک برای آنها مشخص کرده اشکالی ندارد.‌»‌

بخش‌خصوصی از جیب خود هزینه کرد

خــــــودروســــــــازان بخش‌خصوصی، قبل از توقف این طرح خودشان نیز تسهیلاتی را اضافه بر تسهیلات دولتی برای ارائه به مشتریان مشخص کردند. اما اکنون که تسهیلات دولتی متوقف شده است، گفته می‌شود که این خودروسازان با منابع مالی شخصی اما با همان سود 16 درصد به فروش ادامه می‌دهند.مصطفی جعفری، مدیر بازاریابی شرکت کرمان موتور، در این زمینه به  «فرصت امروز» می‌گوید: «ما از منابع مالی خودمان 25 میلیون وام را با سود 16 درصد برای دو خودروی خود هزینه می‌کنیم و در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم. J5 اتوماتیک و لیفان X60 دو محصول ما هستند. ما از تسهیلات دولتی هیچ بهره‌ای نبرده‌ایم و عملا بخش‌خصوصی از این وام خودرو هیچ استفاده‌ای نکرد.‌»‌

او درباره میزان استقبال از این طرح اظهار می‌کند: «هفته اول فروش ما تحت‌الشعاع فروش دو شرکت ایران خودرو و سایپا قرار داشت اما از روزی که فروش این دو خودروساز بسته شده، میزان استقبال از محصولات ما که در این طرح هفت ساله قرار دارند، بسیار خوب بوده است.‌»‌شرکت کرمان موتور در حالی از این تسهیلات بی‌بهره مانده که از هفته گذشته و همزمان با دو شرکت ایران خودرو و سایپا، طرح فروش خود را باز کرده بود.

حالا خودروسازان بخش‌خصوصی در حالی از استفاده از تسهیلات دولتی بی‌نصیب مانده‌اند که دولت بارها بر حمایت از بخش‌خصوصی تأکید کرده اما در نهایت، دست کم در این طرح نشان داده شد که خودروسازان بخش‌خصوصی از حمایت دولت نسبت به دو خودروساز بزرگ با ساختار کاملاً دولتی، بی‌بهره‌اند

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

آریا: 1394/8/2719:05:29،
292
446
بهترین ماشین چینی = بی کیفیت ترین ماشین جهان
jasem: 1394/8/2719:12:50،
586
105
هر چی باشه از ماشین ایرانی خیلی خیلی بهتره بخصوص که پول ماشین ایرانی سر از کشورهای دیگه در میاره اونم چندین برابر قیمت اصلیش باید پول بدی
احسان: 1394/8/2719:13:22،
197
65
حیف اسم آریا که رو آدم بی منطقی مثل تو گذاشتن...
فرغون نمیخوایم: 1394/8/2719:22:08،
282
23
همچین میگن خودروهای چینی انگار خودروهای تولید داخلی ایرانین.قطعات چینی درجه سه استفاده کردید که مردم از کیفیت مینالن دیگه.قطعه سازان هم بیشتر دلال قطعه هستند تا تواید کننده.میرن چین به شرکت های چینی میگن فلان قطعه رو بزن با کمترین هزینه کیفیت مهم نیست فقط ارزون باشه یه مارک ایرانی هم بنداز روش بده به ما.بعد اینا میاد تو یدکی ها.من و شما هم فکر میکنیم قطعات شرکتی میخریم.دزد تر از اینها خودشونن فقط.
لولو: 1394/8/2720:08:47،
203
26
سوارنشدی ببینی چقدر از ساخت داخل بهتره!!
بیرجندی: 1394/8/2720:11:30،
69
42
فقط با عدم استقبال از خودروهای پراید- پژو و سمند است که خط تولیدش متوقف میشه کمپین گرفتن فایده نداره بجاش خوردوهای جدید چینی را حداقل بخرید ..
میلاد: 1394/8/2720:25:54،
101
84
ماشین چینی و ایرانی هر دوشون در یک حدن, لطفا ماشین چینی رو در حد تویوتا !!! بالا نبرید.
حداقل ماشین های ایرانی پلاستیک داشبردشون سرطان زا نیست. البته اگه جدیدا این آپشن رو اضافه نکرده باشند !!!
کسی که الان بره x60 و j5 بخره, بدونه که تا 2 - 3 سال دیگه هیچکدومشون تولید نمی شن و بعد از 7 سال که قسطش تموم بشه و بخواد ماشین رو بفروشه هیچکس از یک کیلومتریش هم رد نمیشه.
هزینه های قطعات و نگهداری ماشین چینی هم اگه قطعاتش گیر بیاد ! به نسبت ایرانی سرسام آوره به معنای واقعی. یه قیمت بگیرید سپر و رادیاتور و چراغ و ... رو خودتون دستتون میاد !!!
پاسخ به میلاد: 1394/8/2720:44:37،
71
25
اتفاقا چند وقت پیش یه 405 زد به سپر عقب جی 5 من! هزینه تعویض سپر عقب با رنگ کلا 500 شد!
واقعیت: 1394/8/2720:59:05،
66
14
واقعیت اینه که ایرانخودرو و سایپا هم از جیب خودشون وام دادند!
الکی هم براش سقف گذاشتند!
موسوي : 1394/8/2721:04:54،
27
147
واقعا براي ايران جيب متاسفم كه هر نظری را منتشر ميكند پيام نامردي به نام جاسم را مطالعه كرده ايد ؟ چرا دقت نمي كنيد و هركس هرچي ميخواد بگه ؟ جيب اقا يعني چه ؟ اگر امنيتي داريم به خاطر فداكاري مدافعان حرم در سوريه و عراق است شك نكن جاسم نامردو وطن فروشي از جماعت داعش است
AZARAXS: 1394/8/2721:42:02،
33
50
قطعات ماشینهای ایرانی هم چینیه قبول ولی اسمش ماشین ایرانیه
به همه شما عزیزمان توصیه میکنم ماشین چینی نخرید
چرا ؟ چون صاحب اول و آخرش خودتونید
الان شما یه ماشین دست دوم چینی می خرید ؟
محمد: 1394/8/2800:08:19،
35
32
برادر سپر عقب پارس 200 تومنه رنگ شده شرکتی با دستمزد تعویض 250 تومن.
پراید که زیر 100 تومن در میاد.
206 حدود 130.
اونوقت جک 500 !
یعنی 2 برابر پارس و 3.5 برابر 206 !
خودت جواب خودت رو دادی. حالا خیلی دوست داری بزار بغل قیمت چراغ و رادیاتور و ... بعد ببین چقدر اختلاف دارن توی یه تصادف.
ناشناس: 1394/8/2809:37:28،
27
16
ماشین خوبی هست.من دارم رازیم
پاسخ به محمد: 1394/8/2809:56:59،
34
26
مقایسه جالبی بود! سپر پارس! سپر جی 5! کلی خندیدم! پارس .... پارس! چقدر خز!
محمد: 1394/8/2821:56:50،
20
15
ببخشید داداش نمی دونستم جی 5 هم کلاس اس 500 طبقه بندی میشه !!!!!
همچین میگی پارس خز انگاری این الگان چینی از باواریا و خط تولید بیمر سری 7 براتون فرستاده شده !
kanaan: 1394/8/2822:18:47،
16
10
به همین زودی بی کیفتهای ایرانی را فراموش کردید
ناشناس: 1394/8/2719:25:15،
121
12
اقلا با پول خودشون میفروشند نه با پول مردم
پوریا: 1394/8/2719:27:45،
146
16
کسانی که به خودروی چینی اشغال می گویند بهتر است در مورد
گفته خود کمی تامل کنند چرا که بیست سال پیش هم در این مملکت این کلمه برای تولیدات کره ای به کار می رفت ولی حالا
انها رقیب سرسختی برای خودروهای ژاپنی در فروش خودرو هستند.
فکر می کنید علت تعطیلی کارخانه های ایران خودرو در روسیه
و بلاروس و ونزویلا چه چیزی بود!!؟ همین محصولات چینی که وقتی
وارد بازارهای ان کشور شدند محصولات ایران خودرو از لحاظ قیمت
و تجهیزات و حتی کیفیت نتوانستند با چینی ها رقابت کنند و مجبور
به ترک بازار انجا شدند.!!!
هومن: 1394/8/2720:55:18،
74
40
پوریا جان 20 سال پیش خودروهای کره ای مثل ریسر و اسپرو و ... به بازار ایران اومدن که اتفاقا ازشون استقبال بسیار خوبی شد و هر کسی سوارشون می شد ازشون تعریف می کرد. مشخصه شما سنت قد نمیده. یادمه فرمون ریسر از فرمون سری 3 دهه نودی هم نرمتر بود و راحتتر.
چنانچه ماشین چینی سوار میشید, انتخابتون محترم, اما زمین و زمان رو به هم ندوزید برای اینکه انتخابتون رو برای بقیه موجه و درست جلوه بدید.
کالاهای چینی کیفیت بسیار کمتری حتی از اجناس کره ای 30 سال پیش دارند.
مادربزرگ بنده هنوز یک رادیوی سونی 40 ساله تو خونش داره که داره کار می کنه. هنوز ماشین های ژاپنی دهه 70 میلادی امثال گالانت و ... دارن تردد می کنن توی ایران بدون مشکل. جاروبرقی های 25 ساله ناسیونال هنوز سالم هستند و کار می کنن.
همین حرف رو می تونید راجع به یه کالای چینی 5 ساله بزنید ؟
سینا: 1394/8/2719:35:03،
133
19
یادتونه سکه شده بود 1300 دولت اومد زیر قیمت پیش فروش کرد همه هجوم اوردن بعد که سکه ها تحویل داده شد سکه کشید پایین الانم که الانه سکه جرات نداره بره بالای یه تومن . الان قضیه این ماشینام همینه . یه عده باید قربانی میشدن .
با تجربه: 1394/8/2723:50:14،
31
14
ارزانی سکه فقط به دلیل انس جهانی است در شهریور 91انس حدود1800$دلار بود ولی حالا انس $1070دلار است وحدود 40درصد افت داشته
آفرودر حرفه ای: 1394/8/2810:28:10،
22
16
در جواب با تجربه اون موقع اونس جهانی سکه رو پایین کشید از کجا معلوم قیمت جهانی آهن و فلزات صنعتی جهانی که نصف شده ماشینو پایین نکشه مگه سکه چیزی بجز طلا و اجرت ساخت و ماشین چیزی جز آهن و پلاستیک و هزینه ساخته؟!
اکبر: 1394/8/2721:19:01،
62
22
مقایسه ماشین چینی وایرانی همین بس که من 405سال 86خریدم طی یکماه مجبورشدم 3بار یکبار رادیات سوراخ بود که نمایندگی تعویض کرد ویکبار روغن ریزی داشت که گفتند کاسه نمد است وتعویض کردند که بازم نشت میکرد ونیز یکبار کلاچ خیلی سفت شده بود رفتم صفحه ودیسک عوض کردند وچون 5500کارکرده بود پول دیسک وصفحه راگرفتند که بیشتراز5000دیسک وصفحه گارانتی نیست،ولی یکسال است ماشین چینی s300دارم و20هزار کارکرده هنوز کوچکترین مشکلی نداشته وفقط روغن وفیلتر عوض کردم.
من: 1394/8/2800:14:19،
26
29
این از اون حرف ها بود دوست عزیز.
این مشکلات رو ماشین های مدل 93 - 94 که آشغالترین مدل های تولیدی هستند با قطعات چینی درجه 2 و 3 رو هم همش رو با هم ندارند ! چه برسه به دهه 80 که اکثر قطعات مونتاژی مرغوب و اصل بودند.
به نظر میاد عزیزان کارمند در شرکت های چینی فعال شدن که یه کلاهی از این نمد وام برای شرکتشون بدوزند به هر وسیله ای شده.
اکبر: 1394/8/2813:49:36،
22
15
عزیزم اگر به گفته من شک داری اختیار دارید اما من عکس هردو خودرو را که یک پلاک دارند میتونم برات بدم اما توی همین s300هم خیلی گران حسابم کردند 72میلیون که25میلیون وام 32درصد و30ماهه ولی اکنون ممتاژداخلش میده54میلیون وچون مشتری داشت انوقت خیلی پول زور ازامثال من گرفتند.
ارمان: 1394/8/2904:54:26،
12
9
به توجه به احترام گذاشتن به سلیقه ی دیگران
ولی موندم بیشتر از 70 میلیون واسه این ماشین زشت دادی؟ واقعا چرا؟
دنده اتومات چهار دنده!
موتور ضعیف
قیمت بالا به نسبت امکانات و برند گمنام
چرا یک مزذا 3 تمیز نخریدی؟
یا کمری؟
یا مگان؟
حداقل توی چینی های بازار
جک s5
J5 اتومات
کمتر از ده میلیون رو پولت میزاشتی یه آزرا یا توسان اسپورتیج اتاق قدیم
یا هیوندا سوناتا
یا نیسان ماکسیما
یا هایلوکس؟
واقعا چرا زوتی اس 300؟
بهزاد تحریم: 1394/8/2722:05:16،
39
13
مدیان خودرو اگه مرد بره از خودرو سازای مطرح دنیا ماشین بگیره و مونتاژ کنه، چرا نمیره؟ چون سود این چینیها خیلی خیلی بیشتره
ام ام : 1394/8/2722:19:53،
64
22
من یک جک اس 5 خریدم خیلی از ماشینهای ایران خودرو و سایپا سر تره و هر کی میگه چینی بدرد نمی خوره اصلا ماشین سوار نشده و نظر میده
بابک: 1394/8/2722:24:27،
31
12
چه جالب عکس اس 5 رو زده ولی فروش لیفان x60 و جک جی 5 هههه مسخره ها
پوریا: 1394/8/2722:57:05،
47
18
خطاب به هومن: اتفاقا ماشین زیر پام یک 405 است که به شدت از
ان متنفرم چون موتور و گیربکس به شدت بی کیفیتی دارد از روغن ریزی موتور گرفته تا زوزه گیربکس و سرو صدای بدنه.!!ولی در اقوام
از ام وی ام تا جک j5 دارند که راضی هستند.ضمنا گمانم از خودرو
سازان هستی که چنین براشفته شدی. اگر مردم از خودروسازان
رضایت داشتند که انها را تحریم نمی کردند.
آرش: 1394/8/2800:23:28،
37
55
دو قشر هستن كه هميشه مي خوان به اطرافيان ثابت كنن كه كارشون درسته :
١- اونايي كه گوشي هواوي دارند
٢- اونايي كه ماشين چيني دارند
هومن: 1394/8/2800:26:41،
29
43
گمانم شما از کرمان خودرو یا دیار خودرو یا باقی " عزیزان خودرو " چینی فروش باشی که اینقدر صحبت من بهت گرون اومد, چون در کل کامنت بنده حرفی از ماشین ایرانی نبود.
توصیه می کنم حتما یکبار ام وی ام 110 سوار بشی بعد نظر بدی که خوبه یا خیر. ماشین های چینی که کیفیت ادوات در دید سرنشینانش به طور واضح پایینه, وای به حال کیفیت قطعاتی که جلوی دید نیستند, اونها دیگه حسابش با خداست.
پاسخ به هومن: 1394/8/2815:06:58،
32
16
هومن جان وقتی شبکه ای مثه بی بی سی در گزارشی از نمایشگاه خودرو چین بازدید میکنه و در قسمتی از گزارش خودروی جیلی رو نشون میده و از کیفیت خوبش میگه شما کی باش که بگی خودروی چینی بده
هومن: 1394/8/2821:47:18،
18
20
من منم عزیزم. خیلی هم خوب میگم کیفیتش بده, چون ملت با چشم می بینن و با دست لمس می کنن که جنس ادوات داخلی ماشین های چینی در چه حدیه.
کلا به قول اون دوستمون یک عده که ماشین چینی می خرن می خوان به همه ثابت کنن که ماشیناشون از تویوتا هم بهتره با قیمت نصف. ولی خب, آدم خودش رو می تونه گول بزنه, بقیه رو که نمی تونه.
پاسخ به هومن: 1394/8/2904:56:55،
13
10
اعتماد به سقف، لطفا اسم ملت رو نیار از طرف خودت حرف بزن تعداد منفیاتو نگا کن، کارشناس خودرو
امین: 1394/8/2723:51:04،
44
16
ما که یکسال جی 5 اومات داریم خیلی هم فشار بهش آوردم آخ نگفته! حتی یک مورد کوچک خرابی هم نداشته! تو این مدت جز اسایش و راحتی ازش چیزی ندیدم. قبلا یک ماشین صفر از ایرانخودرو خریده بودم. اگر نگم هر هفته ولی هر ماه در نمایندگی بودم و انها هم من رو و امثال من رو مسخره خودشون کرده بودند. تو یکی از همین موارد بود که قسم خوردم از ایرانخودرو و سایپا ماشین نخرم حتی اگر زمانی بوگاتی با قیمت پیکان بدن بیرون! چقدر عمرم تو اون خرابشده ها تلف شد!
من خریدن جک 5 رو به کسانی که می خواهند با هزینه کم اسایش و راحتی رو تو رانندگی داشته باشند توصیه می کنم!
نمايشگاه بين المللي !!!: 1394/8/2723:56:50،
23
19
نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو فقط شركتهاي ايراني و چيني بودند = و بازديد كننده خيلي كم مردمي كه اصلا تمايلي به ديدن نمايشگاهي كه چيز جديدي براي ديدن و بالندگي و شكوفايي صنعتگران نداشت. و بارندگي در روز چهارشنبه در اواخر ساعات بازديد را بي رغمتر كرده بود .

چيني ها فرشوندگان خود را براي فروش طعات توليدي خود روانه نمايشگاه بين الملي تهران كرده بودند و بسختي انگليسي بلد بودند و در خصوص ساخت و تكنولوژي محصولات چيزي جز كاتالوگ نداشتند .
اينهم براي خدمات خودروهاي چيني وارداتي است كه چند سالي است بستر شهرهاي ما را پر كرده است و بي ترديد آينده صنعت خودرو در همين چند محصول خودرو چيني خلاصه ميشود . و آينده خودرو ايران از تكنولوژي روز دنيا بي بهره است .!
نمايشگ: 1394/8/2800:06:28،
22
15
سهم نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو از بين المللي فقط فروشندگان چيني بود ؟ !!!


غرفه هايي كه پشت سر هم فقط قطعات چيني را تبليغ ميكردند و بسختي انگليسي بلد بودند و گاهي هم بعضيهاشون فارسي دست و پا شكسته صحبت ميكردند ؟؟؟
حتي يك خودرو چيني كامل اونجا نبود تا مزيتهاي خودرو خود را به نمايش بگذارد ؟؟؟؟

نمايشگاه بين المللي تهران چيزي براي معرفي و نمايش آينده تكنولوژي اين صنعت نداشت ؟!!!
واقعيت: 1394/8/2805:47:53،
35
14
أصل قضيه اينه كه نه خودرو چينى خوبه نه خودرو داخلى ولى بايد به نظر دوستان احترام گذاشت و اين كلمه اشغال چينى را بياييد استفاده نكنيم
رضا: 1394/8/2808:30:06،
24
13
بابا ایران خودرو و سایپا قیمت تمام شدشو از قیمت نقدیشون گرفتن بقیشم که پول دولت و سایر ارگانها بود ملت با نرخ 16 درصد سود دارن اقساطی میدن بهترین طرح برای دولت و بدترین طرح برای مردم
ناشناس: 1394/8/2809:01:08،
24
23
شرکتهای چینی خودروساز نیستند برای نمونه لیفان گیربکس با پیچهای گوناگون بسته شده در خودرو های معتبر با دو اچار گیربکس باز میشه ولی چینی ها بایدبا یک جعبه اچار کامل یک گیربکس بازکنی این چینی ها رو باید از مکانیکا پرسید.
ناصر: 1394/8/2813:02:16،
22
36
لعنت بر هرچی ماشین چینی یکی داشتم به هزار مکافات فروختمش اونم دو سوم قیمتش توصیه می کنم به همه ماشین ایرانی هراشغالی باشه شرف داره به ماشین چینی
رضا: 1394/8/2813:05:13،
21
17
گل گفتی ارش حرفت باید طلا بگیرن
امیر: 1394/8/2814:39:31،
30
18
خودروسازان چینی در اینده حرفهای زیادی برای گفتن در بازارهای جهانی دارند. به طور مثال شرکت لیفان تا سال 2002 فقط موتورسیکلت تولید می کرد والان چندین مدل خودرو با برند خودش
به بیش از 40 کشور صادرات دارد یا جیلی که بیست سال پیش
کارگاه یخچال سازی بود و الان نیمی از مالکیت ولوو را در اختیار
دارد و خودروهای روز و با کیفیت تولید و به انگلیس تا عربستان
و کویت و... صادرات دارد.خودروسازی ما بعد از 50 سال چه پیشرفت
مهمی داشته است که من ایرانی به واسطه ان به خودم ببالم.!!!
آروین: 1394/8/2818:03:00،
27
13
چند ماهه که جک اس ۵ خریدم تا الان هر کس سوار شده تعریف کرده جالب اینه همه ماشین وارداتی مثل اپتیما و اوتلندر و ام جی و توسان داشتند .با خودروی داخلی هم که اصلا تفاوتش زمین تا آسمونه چون هم پرشیا داشتم هم زانتیا هم ورنا
مشتری : 1394/8/2907:53:26،
13
10
دولت هیچگونه تهسیلاتی به این دو خودرو ساز نداد بلکه هردو خوذرو ساز با هماهنگی خود ودولت این کار را کردن تا انبارهای شان خالی شود و مقداری نقدینگی نسیب شان شود تا چند صباحی دیرتر ناقوس ورشکستگی شان شنیده شود.
asa: 1394/8/2907:57:59،
12
9
سلام سه ماهی میشه آسا بهمن خودرو ۹۴ گرفتم البته ۴ هزار کیلومتری کار کرد داشت که حدود۵ میلیون تومن از قیمت صفر کارخانه ای برام کمتر شد اگه پا رو حق نزارم الحق والانصاف ماشیین خوبیه از جمیع جهات اما گران بودن قطعات خودروهای چینی رو قبول دارم در ضمن تجربه سواری با کره ایها رو هم داشتم که بعلت مسایل مالی اونو فروختم.
حمید: 1394/9/200:02:05،
11
12
من موندم چطور ی موتور ۱۸۰۰سی سی میتونه شاسی به اون گندگی j5 رو بکشه اینور اونور...؟؟؟
والا ما سوزوکی ویتارا سوار شدیم تازه ژاپنیه و وزنشم سبکتره و موتورشم ۲۰۰۰سی سی بود نمیتونست اون هیکلو بکشه!!!...وای بحال این شاسی بلندای چین اونم با موتورای ۱۸۰۰چین...!!!
خخخخههه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل