کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بیشترین کاهش صادرات در کدام بخش‌ها رخ داده است / جدول


کد خبر : ۱۷۲۹۲چهارشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۵۹۱۵۸۴ بازدید

صادرات غیرنفتی در همه بخش‌ها به جز پتروشیمی طی هفت ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش یافت.

صادرات غیرنفتی در همه بخش‌ها به جز پتروشیمی طی هفت ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش یافت.

به گزارش صدای اقتصاد، تحلیل جدول سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد که در هفت ماهه ابتدای امسال به جز بخش پتروشیمی که افزایش تنها 0.01 درصدی در ارزش را همزمان با افزایش 33 درصدی در وزن کالاهای صادراتی تجربه کرده است و بقیه بخش‌ها تا 44 درصد نیز دچار کاهش صادرات شده‌اند.

بخش معدن با کاهش 44 درصدی بیشترین کاهش صادرات را در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، داشته است. در این بخش 497 میلیون دلار صادرات شده است که نسبت به صادرات 892 میلیون دلاری آن در سال 93 حدود 44 درصد کاهش نشان می‌دهد.صادرات میعانات گازی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد کاهش یافته است. وزن کالاهای صادراتی در این بخش 1.8 درصد افزایش نشان می‌دهد. 4 میلیارد و 877 میلیون دلار میعانات گازی در هفت ماهه امسال صادر شده است. این میزان در هفت ماهه سال 93 حدود 8 میلیارد و 234 میلیون دلار بود.

 بخش فرش و صنایع دستی نیز کاهش 15 درصدی صادرات را نسبت به هفت ماهه سال 93 تجربه کرده است و صادرات آن از 951 میلیون دلار در هفت ماهه سال 93 به 166 میلیون دلار رسیده است.  بخش‌های کشاورزی و صنعت نیز به ترتیب کاهش 12 و 3 درصدی صادرات را طی این مدت تجربه کرده‌اند.

در هفت ماهه اول امسال میزان صادرات غیرنفتی کشورمان به 24 میلیارد و 131 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد کاهش نشان می‌دهد.
اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل، پروپان مایع شده و قیر نفت بوده وعمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان بوده‌اند.


sjhmcjalug49iiv29qri.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها