کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

نمایندگی‌های فروش خودرو خلوت شد

کدخبر:۱۷۲۲۸سه شنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰:۴۷۴۷۷۲ بازدید

ساکت و خالی؛ نه دیگر خبری از مشتریان صف کشیده است و نه دم به دم صدای زنگ تلفن ها، شنیده می‌شود؛ پس از 6 روز شلوغ و پر حاشیه و ...
نمایندگی‌های فروش خودرو خلوت شد

ساکت و خالی؛ نه دیگر خبری از مشتریان صف کشیده است و نه دم به دم صدای زنگ تلفن ها، شنیده می‌شود؛ پس از 6 روز شلوغ و پر حاشیه و پر سر و صدا، حالا نمایندگی‌های خودروسازان دوباره میزبان میهمان نچسب‌شان یعنی «رکود» شده‌اند.

تا همین سه روز پیش که بانک مرکزی فرمان ایست به تسهیلات 25 میلیون تومانی نداده بود، نمایندگی‌های خودروسازان وقت سر خاراندن هم نداشتند و حتی روز جمعه نیز کرکره‌شان را پایین نیاوردند. استقبال مشتریان از تسهیلات 25 میلیونی به حدی بود که خودروسازان یادشان رفت این تسهیلات، حدی دارد و بالاخره باید یک جایی متوقف شود، کمااینکه اگر نبود اطلاعیه بانک مرکزی (مبنی بر توقف پرداخت تسهیلات) شاید جاده مخصوصی‌ها تولید سال بعدشان را هم پیش‌فروش می‌کردند. مثل خودروسازان در آن 6 روز طلایی، مثل کسانی بود که انگار مدت‌ها تنها مانده و کسی حتی برای احوالپرسی هم به در خانه شان نمی‌آمد، اما ناگهان فوج میهمان از راه رسید و غم دنیا را از دلشان درآورد. میهمان اگر عزیز باشد، بدون شک وقتی برود،جایش حسابی خالی است و میزبان، دلتنگش می‌شود، درست مثل حالای خودروسازان که دلتنگ مشتریان‌شان شده‌اند. آن 6 روز طلایی، صبح و ظهر و شب برای خودروسازان مانند یک رویا بود، رویایی شیرین که شاید هیچ‌گاه دیگر به این شیرینی تکرار نشود.

حالا اما این رویا به پایان رسیده و خودروسازان با رفتن میهمانان دوست داشتنی‌شان، دوباره تنها شده‌اند. نمایندگی‌هایی که تا همین شنبه گذشته از شدت شلوغی شاید وقت غذا خوردن هم نداشتند، حالا کلی وقت برای استراحت کردن و سر خاراندن دارند. در این اوضاع و احوال، حالا این پرسش پیش آمده که آیا خودروسازان باز هم می‌توانند میهمانی و ضیافتی به این بزرگی ترتیب بدهند؟ آیا سفره خودروسازان آنقدر جذاب و پرزرق و برق خواهد شد که باز هم خیل عظیمی از جمعیت را دور خود ببیند؟ اصلا آیا تکرار چنین ضیافت بزرگی امکان‌پذیر است؟ برای پاسخ به این پرسش ها، ابتدا باید نگاهی بیندازیم به آنچه بر خودروسازان طی شش روز طلایی گذشت، تا مشخص شود تکرار این تجربه شیرین و میهمانی بزرگ، نیازمند چه فاکتورها و عواملی است.


سه شوک مثبت تسهیلات به خودروسازی

پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو که از دوشنبه هفته گذشته و در قالب طرح خروج از رکود دولت، به اجرا درآمد، بر خودروسازی کشور اثراتی مثبت به جا گذاشت و سبب شد غول‌های جاده مخصوص رویایی‌ترین روزهای خود طی سال جاری را تجربه کرده و از ضیافت بزرگ‌شان نهایت استفاده را ببرند. نمایندگی‌های خودروسازان که تا قبل از دوشنبه هفته گذشته، بازارشان بی‌رونق و در انتظار مشتری بود، در این 6 روز جبران مافات کرده و نزدیک به 120 هزار خودرو فروختند. این تعداد فروش در حالی بود که طی سال جاری رکود بازار خودرو شدت گرفت و خرید و فروش افت شدیدی را به خود دید. با این حال، تسهیلات 25 میلیونی به نوعی خودروسازان کشور را نجات داد و نه تنها فروش شان را رونق بخشید، بلکه آنها را از شر پارکینگ‌های مملو از محصولات دپو شده، رها کرد.

رشد فروش خودروسازان اما سبب شد نقدینگی آنها رشد قابل توجهی را تجربه کند. تا پیش از ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی، نقدینگی غول‌های جاده مخصوص به شدت افت کرده بود، تا جایی که آنها حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز به مشکل خورده بودند. از طرفی،صابون افت نقدینگی به تن قطعه سازان نیز خورد، چه آنکه خودروسازان نتوانستند مطالبات آنها را بپردازند و از همین رو تامین قطعات به مشکل خورد و این اتفاق، خود را در تیراژ خودروسازان نشان داد. در این شرایط، فروش 110 هزار خودرو تسهیلاتی، بیش از دو هزار میلیارد تومان نقدینگی به حساب خودروسازان خواهد فرستاد و این یعنی شوکی بزرگ و مثبت به سیستم مالی صنعت خودرو. در نتیجه افزایش فروش و رشد نقدینگی خودروسازان اما تولید نیز رونق گرفت و سومین شوک مثبت در اثر تسهیلات 25 میلیون تومانی،به غول‌های جاده مخصوص وارد شد. آن طور که خودروسازان می‌گویند، همزمان با آغاز فروش تسهیلاتی خودرو، تیراژ نیز افزایش یافته و این می‌تواند خبری خوش برای دولت باشد، زیرا امیدواری‌ها برای اثرگذاری مثبت خودروسازی در رشد اقتصادی کشور افزایش خواهد یافت.


روزهای سخت خودروسازی در راه است

اما خودروسازی کشور در حالی این روزها به واسطه سه شوک مثبتی که تجربه کرد، سر حال شده و چرخ هایش بهتر می‌چرخد که این وسط یک نگرانی بزرگ وجود دارد و آن بازگشت رکود سنگین به این صنعت است. به عبارت بهتر، خودروسازان توانستند به کمک دولت، عملیات اول (خالی کردن پارکینگ ها) را با موفقیت به پایان برسانند و حالا باید خود را آماده عملیات جدید (حفظ فروش و تداوم ورود نقدینگی و بالا نگه داشتن تولید) که به مراتب سخت تر است، کنند. به اعتقاد کارشناسان، آنچه سبب شد بخشی از مشتریان به بازار خودرو برگردند، تسهیلات 25 میلیون تومانی بود، چه آنکه اگر دولت چنین شرایطی را در نظر نمی‌گرفت، بسیاری از 110 هزار نفری که برای خرید خودرو ثبت‌نام کردند، امکان چنین کاری را نداشتند. به عبارت بهتر، این «تسهیلات» بود که مشتریان را با خودروسازان آشتی داد، وگرنه امیدی به خالی شدن پارکینگ‌ها نبود.

با این حساب، حالا که این محرک از بین رفته، عملا خیلی‌ها دیگر نمی‌توانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند و از همین رو بسیاری از کارشناسان بیم بحرانی شدن دوباره اوضاع فروش و نقدینگی و تولید خودروسازان را دارند. به گفته کارشناسان، ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی نشان داد یکی از اصلی ترین مشکلات مشتریان بازار خودرو،کمبود نقدینگی است، که این کمبود به واسطه تسهیلات اخیر برطرف شد، اما حالا که تسهیلات موردنظر تمام شده، دست خیلی‌ها باز هم از بازار خودرو کوتاه خواهد ماند. بدون شک خودروسازان که پس از ماه‌ها رکود توانستند طعم فروش را بچشند، دلشان نمی‌خواهد دوباره سنگینی رکود را حس کنند و از همین رو بهتر است چاره‌ای برای دوران پساتسهیلات بیندیشند. هرچند خالی شدن یکباره نمایندگی‌های خودروسازان از دو سه روز گذشته طبیعی است (به دلیل تمام شدن تسهیلات 25 میلیون تومانی)، اما اگر قرار باشد خودروسازان رفتار پیش از تسهیلات خود را ادامه دهند، به احتمال فراوان دوباره در گرداب رکود خواهند افتاد و فروش و نقدینگی و تولیدشان باز هم افتی شدید را به خود خواهد دید.


تداوم فروش اعتباری

به باور کارشناسان، خودروسازها اگر به دنبال تداوم جریان نقدینگی و تولید خود هستند، بهتر است در درجه اول فکری به حال فروش خود کنند،چه آنکه وقتی خرید و فروش رونق داشته باشد، نقدینگی هم هست و تولید نیز به روال طبیعی خود ادامه خواهد داد. اما چگونه می‌توان به فروش رونق بخشید؟ به اعتقاد کارشناسان، فروش خوب خودروسازان مستلزم چند اتفاق است، که در شرایط فعلی، ارائه مشوق‌ها و محرک‌های خرید، مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.

کارشناسان بر این باورند که هرچند قیمت بالا و کیفیت پایین و ضعف در خدمات پس از فروش، از جمله دلایل اصلی افت فروش خودروسازان به شمار می‌روند، اما استقبال مشتریان از تسهیلات 25 میلیونی نشان داد مشکل اصلی در بازار خودرو، کمبود نقدینگی است. به عبارت بهتر اگر مشتریان بازار خودرو را به چند دسته تقسیم کنیم، یکی از این دسته‌ها تنها با مشکل نقدینگی روبه‌رو است و چندان کاری به کیفیت و قیمت خودروها ندارد. این «دسته» در واقع اگر نقدینگی لازم را در اختیار داشته باشد، اقدام به خرید خودرو خواهد کرد بنابراین خودروسازان بهتر است بخشی از تمرکز خود را روی این بخش از مشتریان بگذارند. به گفته کارشناسان، جذاب کردن روش‌های فروش و در نظر گرفتن فروش اعتباری، بهترین راهکارها برای حفظ بخش قابل توجهی از مشتریان بازار خودرو است.

به‌عنوان مثال، خودروسازان در بخش «جذاب کردن شرایط فروش» می‌توانند تا حد امکان تخفیف برای مشتریان در نظر گرفته یا خدمات رایگان به آنها ارائه کنند. کارشناسان البته تاکید می‌کنند که راهکار برتر و اولی تر برای حفظ مشتریان (مشتریانی که مشکل شان برای خرید خودرو، نقدینگی است)، در نظر گرفتن فروش اعتباری است، به نحوی که مشتریان احساس کنند تسهیلاتی دوباره برای آنها لحاظ شده و می‌توانند با آورده‌ای نه چندان زیاد، صاحب خودرو شوند. این کار می‌تواند در قالب فعال تر کردن شرکت‌های لیزینگ وابسته به خودروسازان صورت بگیرد و اینکه خودروسازها خودفروش اقساطی را برای مشتریان لحاظ کرده و مثلا امکان خرید خودرو با ودیعه چهل پنجاه درصدی را فراهم بیاورند. اگر این اتفاق رخ بدهد،خودروسازان در اصل ضعف نقدینگی بخش بزرگی از مشتریان بازار خودرو را که همان کمبود نقدینگی است،پوشش خواهند داد و در نتیجه خیلی‌ها می‌توانند با حداقل هفت هشت میلیون تومان نیز صاحب خودرو شوند.


افزایش کیفیت و توسعه محصول

استقبال مشتریان از تسهیلات 25 میلیون تومانی اما در حالی بود که هنوز هم بخش قابل توجهی از مشتریان نسبت به کیفیت و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی گله مند بوده و از همین رو میلی به خرید محصولات فعلی ندارند. به نظر می‌رسد این دسته از مشتریان، حتی با وجود داشتن توانایی مالی لازم، قصد خرید خودروهای داخلی را ندارند و حرف شان این است که تا کیفیت و خدمات آنها به حد قابل قبولی نرسد، قدم به بازار نخواهند گذاشت. با این حساب، خودروسازان اگر می‌خواهند این بخش از مشتریان را نیز با خود آشتی دهند، راهی جز افزایش کیفیت (چه در تولید محصول و چه در ارائه خدمات پس از فروش) ندارند. به اعتقاد کارشناسان،افزایش کیفیت می‌تواند از دو طریق خود را نشان دهد؛ اول، بالا بردن سطح کیفی خودروهای فعلی (که البته با توجه به قدیمی بودن بیشتر آنها، کار سخت و پر هزینه‌ای است) و دومی، توسعه محصول. کارشناسان بر این باورند که بهتر است خودروسازان تمرکز اصلی خود را روی مورد دوم بگذارند، زیرا خودروهای جدید به دلیل تکنولوژی بهتر و به روزتر و همچنین ظاهری زیباتر، معمولا مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند. به عبارت بهتر، سرمایه‌گذاری روی توسعه محصول، می‌تواند خودروسازان را بابت فروش بیمه کند، چه آنکه مشتریان ایرانی نشان داده‌اند دیگر چندان میلی به خودروهای قدیمی نداشته و در عوض از محصولات جدید استقبال می‌کنند. از طرفی، این محصولات اگر دارای بیس و پلت فرم مناسبی باشند، تا سال‌های سال، خودروسازان را پشتیبانی خواهند کرد، چه آنکه می‌توان طبق الگوی جهانی، هر یکی دو سال یکبار، دستی به سر و روی آنها کشید و با تغییر ظاهر و افزایش کارآیی و ایمنی، فروش شان را تداوم بخشید.


ایجاد تعادل قیمتی در سبد محصولات

اما دیگر موضوعی که کارشناسان از آن به‌عنوان راهکاری برای حفظ فروش خودروسازان نام می‌برند، کاهش قیمت است. اگرچه خودروسازان همواره نسبت به کاهش قیمت محصولات خود موضعی منفی دارند و به اصطلاح زیر بار آن نمی‌روند، اما اگر می‌خواهند بخشی دیگر از مشتریان بازار خودرو را با خود همراه کنند، راهی جز ایجاد تغییرات قیمتی در سبد محصولات خود ندارند. به اعتقاد کارشناسان، خودروسازها می‌توانند قیمت سبد محصولات خود را به نوعی بالانس کنند، به این معنی که از قیمت خودروهای پر سود کاسته و به قیمت محصولات کم‌سود بیفزایند. به عبارت بهتر، مثلا اگر فلان خودرو دارای 5 میلیون تومان سود است، یکی دو میلیون از قیمت آن کم شود و خودرویی دیگر که سود کمی داشته یا زیان ده است، با افزایش قیمت مواجه شود. این افزایش قیمت البته باید بسیار محدود و تا حد امکان قابل لمس نباشد، زیرا در غیر این صورت، به بازار آن خودرو لطمه زده و مشتریان را نیز متضرر خواهد کرد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مهندس وحید ص: 1394/8/2607:16:38،
524
44
ای کسانی که ماشین نگرفتید:
دم همتون گرم. شما مرد هستید.
موسی: 1394/8/2607:55:35،
173
13
یک ماه دیگه سرشون بابت ماشین های به اصطلاح گارانتی باهزینه ی گزاف نمایندگی ها شلوغ میشه خوب این همه ماشین بی کیفیت خوب خدمات هم میخاد که اولین خرابی تو کل ماشین این شرکتا ترمز ای بی اس هست
مهدي: 1394/8/2608:09:28،
210
14
درسته كه ١٠٠ هزار نفر خريدند ولي ميليونها نفر هم هستند كه با وجود نياز مبرم و داشتن قدرت مالي نخريدن درود به همتون به احترام همه شما كلاهمو برميدارم و افتخارم اينه كه منم يكي از شماهام
mohammad redha: 1394/8/2608:13:20،
28
94
درسته دمتون گرم شما ثبت نام نکردید تا یه عده دیگه ثبت نام کنن
ضمنا پول رو توی بانک هم بذاریم بانک باهاش به خودرو ساز وام میده و فروش دوباره شروع میشه
م. شاهنده: 1394/8/2608:18:14،
40
27
دوستان با مبلغی نزدیک 70 تومن بهترین گزینه به نظرتون چیه؟
آی 20 ماشین خوبیه؟
محمد: 1394/8/2608:28:33،
84
10
نگران خلوط شدن نباشيد....كسايي كه براي وام 25 تومني ارابه مرگ ثبت نام كردند فردا صبح اگه اعلام كنن وام سنگ قبر و كفن هم همينطوري بي حساب صف ميبندن . كلا صف واسادن تو ملت ما نهادينه شده .
واقعا متعجبم از كساني كه بدون توجه به بلايي كه سرشون اومده از امپراطوري اين دو خودروساز همچنان تو صف ماشين صفر خريدن و كمك به توليد اين آشغالا تلاش ميكنند
بابک: 1394/8/2608:44:27،
84
12
خیلی از اینها که خودرو با وام گرفتند یا خودرو اولشون بوده یا خودرو مدل پایین داشتن که از خودروهای صفر امروزی بمراتب با کیفیت ترند پس هنوز صابون خودروسازا به تنشون نخورده بوده.عنقریب اونها هم از کرده خودشون پشیمون میشن.

تحریم خودروسازا از این پس با شدت و وسعت بیشتر استمرار می یابد
علیرضا: 1394/8/2608:45:54،
54
14
اگرزودتر می دانستند مردم فهیم از پرداید 34میلیونی استقبال بیشتری نسبت به پراید 20 میلیونی می کنن خودشون زودتر از اینا کمپین تحریم خرید خودرو صفر راه می نداختن
ایمان: 1394/8/2608:57:09،
26
69
تولید 206 تا آخر سال آینده ..

متوقف میشه ++++

متوقف نمیشه -------
میترا: 1394/8/2609:13:10،
14
27
دوستان نظر بدید لطفا کمکم کنید
جک j5 یا جیلی امگراند 7
لطفا با دلیل بگید
محمد: 1394/8/2609:25:17،
41
8
چرا این دولت به جای اینکه به فکر جوان ها باشه به فکر خودروسازهاست؟؟؟؟؟؟؟
چرا به جای اینکه وام ازدواج که 50 ساله رو 3 تومن مونده رو زیاد کنن میان و وام خرید خودرو رو زیاد می کنن؟؟؟

جوون مملکت مهم تره یا خودروسازی که نه کیفیت داره و نه قیمت؟

***جناب آقای روحانی بنده ی حوون از رای که بهت دادم سخت پشیمونم***
بهزاد: 1394/8/2609:28:07،
21
7
پاسخ به م.شاهنده:
عزیز جان i 20 ماشین بدی نیست برای استفاده زیر چهار سال ولی اگه امکانش تا حدی برات فراهمه و بتونی لیزینگی یا قسطی مزدا ۳ مدل ۹۴ یا سراتوی مدل ۲۰۱۵ برداری بسیار برد کردی.
ضمنا یه پیشنهاد عجیب . اگه به این زودیها نمی خاهی بفروشی ؛ به علت اینکه هیوندایی ولستر بشدت دست دومش افت میکنه می تونی یه یکسال کارکردش رو با چهار سال گارانتی باقیمانده تو رنج ۸۵ بخری که می شه بهش فکر کرد.
سمانو آدیداس ..: 1394/8/2609:31:59،
31
8
خودرو تحریم است و کمپین هنوز شکست نخورده و ادمه داره ...

حالا دولت هرچه خواست بهشون وام بده یا حمایتشون کنه ...

بعد از تحویل خودرو به مشتری باز مه شاه شلوغ شدن خواهیم بود البته این دفعه برای تعمیر
آرش: 1394/8/2609:33:45،
30
8
مشخصه خلوت میشه تا این وام مسخره نباشه که همون دوستان بی خرد هم ماشین نمیخرن دیگه
کمپین: 1394/8/2609:39:23،
48
8
موج دوم تحریم کمپین شروع شد
فرغون نمیخوایم: 1394/8/2610:41:24،
27
8
ایرانجیب عزیز یه موقع از وجود کمپین به عنوان یکی از دلایل عدم استقبال از محصولات خودروسازان حرفی نزنی ها.اصولا چون خود شما مخالف کمپین هستی همیشه سعی در نفی وجود کمپین تحریم خودرو داشتی.اما این کمپین زنده هست و فعالیتش رو ادامه خواهد داد چه بازتاب بدید چه ندید.
shahin: 1394/8/2611:15:09،
17
6
به نظر من مشکل همین 110 هزار نفر بود . چون از اینجا به بعد اکثرا افزایش کیفیت و کاهش قیمت رو میخوان .
بیکار: 1394/8/2611:32:26،
12
8
خوشم اومد که هدف بانک مرکزی که همانا تحرک تقاضا بود محقق شدD:
کمپین: 1394/8/2611:58:20،
14
6
ای کسانی که دم از شکست کمپین میگفتند،اینبار قدرت واقعی کمپین تحریم خرید خودروی صفر را لمس کنید
رها: 1394/8/2612:01:29،
11
9
در اينجا فقط خواستم يه تشكري از اين بندگان خدا كه خودروهاي انباري و بدون مشتري را با اين نرخ بهره كه اسمش16درصد و بايد حدود60% بهره بدن و از طرفي خواسته شركت پژوي فرانسه براي تخليه شدن پاركينگ هاي حاوي خودروهاي با قطعات بي كيفيت و چيني بود كرده باشم و تا ورود شركت پژو و ساير خودرو سازان معتبر بعيده كه ديگه خودرويي با نام و نشان آنها توليد بشه
آلبالو: 1394/8/2607:19:47،
190
21
خیلی نگران خلوت شدن نمایندگی ها نباشید از ماه دیگه باید بیافتن دنبال فرم زدن چک های پاس نشده و شکایت و.......!!!! خخخخخ
mohammad redha: 1394/8/2608:05:14،
31
9
شما نگران خودرو ساز نباش نگران پاس شدن چک مردم هم نباش برادر منپاس نشد که نشد حالا ملت یه پولی دادن ثبت نام کردن کسی هم که خودرو به کسی نداده هنوز بعدشم چه تو انبار میماند چه چک پاس نشه فرقی با هم نداره.
بابک: 1394/8/2608:35:32،
28
8
دمت گررررررررررررررررررم
آمنه: 1394/8/2609:15:03،
14
23
دنا یا پارس LX ؟
کدوم مناسب و باکیفیته؟
بهزاد: 1394/8/2609:36:04،
25
9
پاسخ به آمنه:
به هیچ وجه پول با ارزش را به هیچکدام از اینها ندهید
سال بعد ۲۰۸ می آید اگر زیر ۴۰ قیمت خورد آن را بخرید و یا نهاتا مدل با کیفیت تر و ارتقا یافته دنا ( فیس لیفت) که در سال بعد احتمالا به بازار خواهد آمد شاید قابل خرید باشد . امسال به هیچ وجه دنبال صفر نرید که ضرره
علی ش: 1394/8/2607:21:41،
102
15
منتظر دلالی تو این وام 25 تومنی هم باشید. دولت میگه وقتی میتونم امتیاز یه وام بیست و پنج تومنی رو تو بازار سیاه 27 تومان بفروشم چرا دیگه بیاد وام بده؟
شاهرودم: 1394/8/2607:29:23،
74
13
راحت بخوابيد كه ما بيداريم
رشید: 1394/8/2607:34:25،
138
16
چنان سرطانی خودروسازان را فرا گرفته که این وام مانند شیمی درمانی آنها بود به زودی شاهد ورشکستگی آنها خواهیم بود چون هیچ موقع نخواستند به خواست مشتری عمل کنند و فقط به فکر فروش بودند و کسب پول مقطعی
مراد: 1394/8/2607:41:46،
130
18
خودروسازان محكوم به شكستند
شاهسوار: 1394/8/2608:37:48،
26
9
البته اگه دولت ازشون حمایت نکنه.
بهزاد تحریم: 1394/8/2615:36:30،
13
7
یه بار جستی ملخک، دوبار جستی ملخک ....
ذره بین: 1394/8/2607:51:07،
15
36
با اعلام افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت مجددا شاهد افزایش فروش خودرو سازان خواهیم بود...
قلندر: 1394/8/2609:42:55،
24
7
شب دراز است و قلندر بیدار
مسعود: 1394/8/2609:43:54،
28
7
بزرگترین لطفی که این وام کرد به مردم این بود که کل مردمی که اهل صف کشیدن و چو انداختن که" بدو بخریم تا تموم نشده یا بدو بخریم تا گرون نشده " رو از بقیه مردم که اهل فکر کردن هستند جدا کرده و هر کدام رو یه ماشین دستشون داد . دیگه بقیه مردم دچار جو گیری زیادی نخواهند شد و فقط با افزایش چشمگیر کیفیت و ورود مدلهای جدید با شرایط رقابتی اقدام به خرید خواهند کرد.
مرحوم رضا فاضلی: 1394/8/2607:54:27،
31
6
این وام برای صنعت خودرو ایران مثل نوشدارو بعد از مرگ سهرابه ، هر تولید کننده ای که به خواست مشتری اهمیت ندهد محکوم به شکست است این حرف اساس علم بازاریابی است دیر و زود دارد سوخت و سوز ندارد . ولی متاسفانه مدیران متوجه نیستند
ایرانخودرو: 1394/8/2608:18:55،
22
6
حالا باید دید دولت دیگه میخواد چقدر به این اشغال سازا کمک کنه ...... تا کی میتونه
علی: 1394/8/2608:22:18،
30
6
خداییش باید احسنت گفت به دولت تدبیر وامید که خودرو 30 میلیونی را تو شرایط رکود تو 6 روز 50 میلیون بفروشند واقعا تدبیر وامید دارند دیگه شما هم میتونید تدبیر کنید
بابک : 1394/8/2608:22:21،
27
8
شک نکنید ماشین ارزان میشود
چون راه دیگه ای ندارن
آرش: 1394/8/2608:34:51،
21
6
فقط يه راه براي خودروسازها هست اونهم توليد بهمراه برندهاي بزرگ جهاني يعني افزايش بسيار بالاي كيفيت و همچنين كاهش بسيار زياد قيمت و ارائه ماشين هاي روز دنياست به نظر شما فكر و عقلشون مي رسه ؟! از ما گفتن بود...
حمید: 1394/8/2608:40:10،
26
9
کمپین عدم پرداخت چک های پرداختی
محمد: 1394/8/2608:41:39،
21
7
انشالا که به زمین داغ بخورن حالا گیر دادن به منطقه ازاد میخان اونجا هم با پراید اشغال زشت بشه
پارسا : 1394/8/2608:46:38،
23
6
موندم تو کار این ملت!!! مامردم ایران زمین مگر نه این که شیعه هستیم .درس ایستادگی در برابر ظلم وستم رو از امام حسین آموختیم .پس چی شد ؟این عمل ایران خودرو عین دزدی تو روز روشنه وعجیب اینکه میدونیم داریم نزول میدیم وعجیب تر اینکه دولت داره حمایت میکنه !!!! ای خدااااا داریم به کجا میریم تو این شرایط مراجع تقلید هم سکوت کردن .هر بلایی هم که میخوان سر ملت میارن .بهتر نیست تو این شرایط با هم اتحاد داشته باشیم و زیر بار زور نریم.
مثلا یه ایرونی ! ! !: 1394/8/2608:48:12،
26
7
گویند:
مردی را نبود فتاده را پای زدن . گر دست 2 خودروساز بگیری
تو
بدان که خیلی نامردی
بهروز: 1394/8/2608:53:18،
31
7
تحریم خودرو های بی کیفیت همچنان ادامه دارد ......
پوشاندن: 1394/8/2608:53:42،
30
7
با سلام

اینجانب بارها تاکید کردم و گفتم که تمام نیرنگ ها و ترفندهای خودروسازان به طرق مختلف صرفاً برای نفع بردن از ساده لوحی و عوام فریبی مردم است و اکنون دیدیم که این آخرین ترفندشان دقیقا به هدف نشست و دست خیلی ها را در حنا گذاشت!

این هم کاملاً و ظاهری شفاف از خیانت خودروسازان به مردم.

وقتی به سودشان رسیدند و انبارهایشان را خالی کردند، دیگر برایشان هیچ چیزی مهم نیست تازه گذشته از اینها زیر تعهداتشان نیز زدند از جمله مهلت 7 ساله پرداخت اقساط را به 4 سال کاهش دادند و بر 25 میلیون مالیات بستند. همچنین فققط چک پذیرفتند و نه سفته و دست آخر اینکه به همان 16 درصد سود هم قانع نشدند و دبّه درآورند.
تازه این آغاز راه و شروع مشکلات برای خریداران خودرو است و شروعی برای بیش از پیش چپاول کردن مردم توسط خودروسازان.
ما که نخریدیم ولی شما که خریدید اولاً مبارکتان باشد و ثانیاً امیدوارم پشیمان نشوید.
ali: 1394/8/2608:54:33،
24
13
وقتی یک بیمار روزهای اخر را سپری می کند پزشک برای اینکه چند روزی عمر بیشتری کند یک داروی موقت تجویز می کند چند روزی عمرش بیشتر شود . صنعت لگن سازی که در آستانه ورشکستگی بود دولت با پول بیت المال چند روزی به آنها جان داد ولی دو باره به زودی عمر آنها به سر خواهد رسید.
11: 1394/8/2608:58:54،
23
6
این کار دولت تنها مرحمی بود بر زخم خودروسازان...... بدونن درمان دست مردم هست و خواهد بود..
بهزاد تحریم: 1394/8/2615:35:41،
10
6
کاملاً موافقم
تویوتا: 1394/8/2608:59:43،
18
6
شب داز است قلندر بیدار یک ماه دیگه همه یهویی واسه تعمیرات مزاحمتون میشن یه مشت خودرو تاریخ گذشته به مردم ساده دادین
سمانه: 1394/8/2609:01:22،
19
8
ژاپن خودرو با سوخت ئیدورژن را ساخت و وارد بازار کرد . از اگزوز این خودرو بجای دود ، بخار آب خارج میشه و محیط زیست را سالمتر هم میکنه.
بهمن: 1394/8/2609:04:06،
22
7
این دولت هیچ وقت تن به خواستهای مردمش نداده و درسته که کمپین زیاد تاثیر گذار نبوده
ولی متوجه شدم هنوز ادمای وجود دارن که ذهن بیدار دارن و ی چیز دیگه هم روشن شد که این دولت دم از حمایت مردم میزنه ولی کلیه حرکاتش برعکس هست
مردم چه گناهی کردن که بخاطر چند منافع طلب باید صد سال از زنگی خودشون رو زیر بار ظلم سر کنن
دم از حمایت میزنیم ولی من حمایتی نمیبینم
چرا یهو ی خودروی 700 میلیونی میشه 2 میلیاردو 800 تومن و چطور یهو یک میلیارد قیمتش کم میشه

چطور قراره واردات خودروی خارجی لغو بشه بله همه از دم تیغ مجلس باید بگذره

بله اینها از درد دل مردم چی میدونن فقط فکر جیب خود و اقازادها هستن که نکنه النگوهاشون بشکنه
کمپین، خیانتکار رو از مردم عاقل جدا کرد نشان خیانتکاران تاریخ پلاک ماشینشون
بهمن: 1394/8/2610:29:32،
18
9
بعضیها نگران اینن که نکنه کمپین پیروز بشه مهم اینه که درسها از این کمپین گرفتیم
من شعار نمیدم عمل میکنم
سعیم رو میکنم با این زورگویی ماشین نخرم و اگه روزی به ناچار تن به این خفت بدم خارجی میخرم ولی نه از این فرقون ساز
ایرانی قیرت داره سرم بره حرفم نمیره
دوستان فکر کنن ما پول نداریم فکر کنن ما اضافه گو هستیم
هر حرفی که زده بشه بدون شک باز خواست میشه
تو کشوهای پیشرفته خیانت حکمش سنگینه و برای بخشیده شدن یا استعفا میدن یا تا زمین خم میشن ولی مارو باش هه

ff: 1394/8/2609:14:47،
16
44
دیگه کمپین شکست خورده.....اینقدر زور الکی نزنین...دیگه همه پارکینگ ها خالی شده....
پاسخ به ff: 1394/8/2609:25:59،
23
7
گروهی خواب هستن و گروهی خودشون را زدن به خواب ..... ff بیدار شو... تا آخر راه خیلی مونده
مرتضی: 1394/8/2609:48:26،
23
7
کسانی که خودرو ثبت نام کردند حق ندارند از کیفیت و قیمت گله مند شود اصلا نباید اصلا حرف بزنند
دلخور: 1394/8/2610:29:17،
17
7
به جاش موقع سر رسید اقساط خرید خودرو ها جلوی کلانترها و دادسراها غوغایی به پا خواهد شد.بااین ماشینای درب و داغون از لحاظ کیفیت واجحافی که به این فریب خورده ها شده
کیانی: 1394/8/2610:37:57،
15
11
پاسخ به شاهنده i20 عالیه همه چیش خوبه تو این رنج قیمتی نخری باید چینی اشغال بگیری
آرش66: 1394/8/2610:38:16،
16
8
پژو 405 و خودرویی که اکنون به نام 206 می شناسیم ولی با موتور درحه سه هندی و گیرباکس دگرگون شده ی و معیوب 405 و سیستم برق چینی عرضه می شود، به احتمال زیاد فقط تا پایان امسال در خط تولید باقی خواهند ماند. ایران خودرو برای حفظ فروش خود، قصد دارد خودروی پژو 301 را به جای 405 و پژو 208 را به جای 206 مونتاژ و عرضه کند. (متاسفانه باز هم با همان موتور قدیمی TU5) به طور قطع تیراژ خودروسازان در سال آیند 1.2 میلیون نخواهد بود و شاید به نصف و یا یک سوم کاهش یابد. پراید نیز آخرین نفس های خود را در خطوط تولید سایپا می کشد و جایش را به تیبا می دهد. به جای زانتیا نیز قرار است C4 تولید سود. تولید خودروی بی کیفیت زوتی اس300 به دلیل نبود مشتری قطع خواهد شد.
خااااااااااااااااااااااائنین: 1394/8/2610:42:37،
21
6
دولت به مردم خیانت کرد با این حمایت از فرغونسازها

نشون داد هیچ اهمیتی برای مردم قائل نیست و فقط به فکر جیب خود و یه مشت گردن کلفت مفت خور دزد هست و براش جان و مال مردم هیچ اهمیتی ندارد

اگر عدالت و قانونی در دولتها بود بجای حمایت باید این ناجنسان رو اعدام میکردند
ایرانی: 1394/8/2611:04:43،
15
7
این دولت که انگ گداپروری و توزیع فقر به دولت قبل میزد حالا با اینجور وامها جا پای همونها گذاشته و بیشتر از اینکه بخواد هوای مردم بیچاره رو داشته باشه به فکر جیب صاحبان زور و ثروت بوده است.
جاسم : 1394/8/2611:52:40،
11
6
بعضی از نمایندگی ها هنوز دارن یواشکی مینویسن باید یه سر برین تا ببینین یه چیزی میگیرن تا انجام بدن حیف شد که جلوشو بستن وگرنه چنتا برا سود مینوشتیم
آقاگل : 1394/8/2614:12:06،
12
6
امروز نمایندگی ها بازم داشتن مینوشتن ولی تاریخ قبل رو میزدن
بهرام: 1394/8/2611:58:40،
17
8
خاک تو سرت خودرو ساز وطنی دزد
رضا: 1394/8/2615:02:00،
14
6
واقعا حرف حق و حرف دل مردم را زدی ...............
تشکر
پوریا: 1394/8/2611:59:20،
10
8
دولت حمایت کرد از خودروسازان درست ولی مردم چرا باید فریب
بخورند و خودروهایی را خریداری کنند که نه ایمنی دارند و نه کیفیت
و نه مصرف مناسب سوخت. یاد این جمله حکیمانه افتادم که ملتها
شایسته وضعیتی هستند که خود با رفتارشان بوجود اورده اند.
رضا: 1394/8/2613:25:15،
11
6
واقعا حرف حق و حرف دل مردم را زدی ..................
تشکر
رسول: 1394/8/2612:23:59،
11
6
عجب ملتي هستيم ما؟؟؟ نقدي خريد ميكرديد كه شرف داشت به اين مدلي. اينهمه صبر كرديد كه اين نتيجه رو بگيريد؟؟؟؟
کارمندم: 1394/8/2613:03:40،
12
11
چی میگی چون وام دادن رفتن خریدن.من نه پا دارم نه کمر درست حسابی پولشم دارم خوبم دارم خیلیا دیگم میشناسم که دارن اما غیرت دارن.واقعا حاضرین بابت فرغونه 30 سال پیش ایقد کوچیک بشین؟کارامون واقعا مسخرست و بیشتر احمقانست
صرفا" جهت اطلاع: 1394/8/2614:46:25،
10
6
دوستان توجه كنن و حدس بزنن :
بعد از بابك زنجاني حالا نوبت مديران و اقايوني كه دستي در سايپا و ايران خودرو دارن رو ميشه
بشكن بشكن بشششششششششششكن
blue: 1394/8/2618:47:12،
9
7
خودروسازها فعلا یه مسکن قوی مصرف کردن
اما این مسکن برای عفونتی که دارن یعنی گرونی وکیفیت پایین و نداشتن جایگاه مردمی هیچ تاثیری نداره!!!!
آنتی بیوتیک میخوان که اونم با احترام به مردم وبالابردن کیفیت ساخت وقیمت متناسب با تجهیزات خودرو بدست میاد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل