کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حملات فرانسه به داعش قیمت نفت را افزایش داد


کد خبر : ۱۷۲۱۸دوشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۵۶۴۰۰۸ بازدید

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز تحت تاثیر حملات فرانسه به مواضع داعش اندکی افزایش یافت و به 44 دلار و 79 سنت در هر بشکه ...

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز تحت تاثیر حملات فرانسه به مواضع داعش اندکی افزایش یافت و به 44 دلار و 79 سنت در هر بشکه رسید.

در حالی که فرانسه حملات تلافی جویانه گسترده ای را علیه مواضع داعش در سوریه آغاز کرده است، قیمت نفت امروز افزایش یافت، اما تحلیلگران گفتند، قیمت کالاهای مختلف از جمله نفت به دلیل فزونی عرضه همچنان تحت فشار باقی خواهد ماند.

نفت خام که در هفته گذشته 8 درصد کاهش قیمت را شاهد بود، در ساعات اولیه امروز با حجم بالایی از معاملات مواجه بود، زیرا تجار کالاهای مختلف به دنبال مسیر جدید حرکت بازار پس از حملات جمعه شب پاریس بودند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 28 سنت افزایش نسبت به رقم نهایی جلسه قبل به 41 دلار و 2 سنت رسید. نفت برنت دریای شمال نیز 32 سنت افزایش یافت و به 44 دلار و 79 سنت رسید.

تجار گفتند، علت اصلی افزایش قیمت امروز بیشتر روانی بوده و ناشی از حملات گسترده فرانسه به مواضع داعش در سوریه پس از حملات پاریس بوده است.
دانیل انگ، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «فرانسه شروع به افزایش حضور ر عملیات علیه داعش کرده است. این مسئله موجب افزایش جزئی قیمت ها شده و مانع از تداوم روند کاهشی شده است.»

اما به طور کلی بازار نفت بیشتر نگران عوامل پایه ای کاهشی است و بیشتر تحلیلگران معتقدند قیمت نفت ه دلیل حجم بالای ذخایر و کند شدن رشد اقتصادی تحت فشار باقی خواهد ماند.

بانک مورگان استنلی اعلام کرد: «چشم انداز ما (برای نیمه اول سال آینده) منفی شده است. عوامل منفی کلان همچنان پابرجا هستند و حجم ذخایر نفتی در حال بالا رفتن است.»
قیمت نفت از ژوئن سال گذشته تاکنون به دلیل تولید بالا و کند شدن آهنگ رشد اقتصادی در آسیا و به خصوص چین و ژاپن بیش از 60 درصد کاهش یافته است.آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا هفته گذشته برای اولین بار در 11 هفته اخیر افزایش یافته ست. این در حالی است که بر اساس برآورد آژانس بین المللی انرژی حجم نفت ذخیره شده جهان به رقم بی سابقه 3 میلیارد بشکه رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها