کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حلقه مفقوده رونق مسکن


کد خبر : ۱۷۱۹۶دوشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴:۱۴۱۸۶۱ بازدید

مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام مشکل اعتباری بانک‌ها برای خروج از رکود اقتصادی، چهار علت عمده ادامه رکود در بازار معاملات مسکن ...

مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام مشکل اعتباری بانک‌ها برای خروج از رکود اقتصادی، چهار علت عمده ادامه رکود در بازار معاملات مسکن را تشریح کرد.

حسین عبده تبریزی اعلام کرد: کاهش درآمد سرانه و تضعیف پس‌انداز خانوارها، تنگنای مالی دولت و مشکلات اعتباری بانک‌ها برای تزریق پول به اقتصاد کشور، علل عمده ادامه رکود در بازار مسکن است. وی خاطرنشان کرد: در سال 2008، دولت‌های درگیر در رکود جهانی، برای خروج از رکود، 14 هزار میلیارد دلار پول خرج کردند؛ بنابراین اگر دولت یازدهم قصد خروج از رکود اقتصادی دارد باید پول زیادی به اقتصاد وارد کند که در حال حاضر برای تامین چنین منابعی با تنگناهای مالی مواجهیم.

عبده تبریزی گفت: از سوی دیگر بانک‌ها برای تزریق تسهیلات به اقتصاد، با مشکلات اعتباری مواجهند و تا این تنگناها برطرف نشود، نمی‌توان چندان به خروج از رکود امیدوار بود.

وی تاکید کرد: بالا بودن نرخ سود بانک‌ها، مهم‌ترین مشکلی است که در این زمینه وجود دارد و تا زمانی که نرخ بهره بانکی کاهش پیدا نکند، رکود به قوت خود باقی می‌ماند. اقتصاددان و مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی در عین حال، کاهش قابل توجه درآمد سرانه خانوارها و تضعیف میزان درآمد سرانه آنها را از سال 86 تاکنون از دیگر عوامل ادامه رکود اقتصادی عنوان کرد. وی گفت: تضعیف درآمد و افت حجم پس‌انداز در شرایطی اتفاق افتاده که دولت پول قابل ملاحظه‌ای هم در اختیار داشته است.

عبده تبریزی افزود: با این حال، دولت با سیاست اخیر اقتصادی خود در راستای استفاده از راهکارهای کوتاه‌مدت برای خروج از رکود، به رونق بخش خودرو تمرکز کرد که راه‌اندازی این بازار، به میزان قابل توجهی بر رونق اقتصادی کوتاه‌مدت تاثیر خواهد داشت. وی با بیان اینکه برای خروج از رکود در بخش مسکن باید به راهکارهای منطقی و درست متوسل شویم، گفت: براساس برآورد شخصی حدود 20 میلیارد دلار خانه خالی وجود دارد که این میزان معادل کل درآمدهای نفتی امسال کشور است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها