کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با 120 تا 140 میلیون تومان کدام بهتر است؟


کد خبر : ۱۷۱۷شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰:۳۱۱۷۶۸۰ بازدید

شرکت رنو اگرچه نتوانسته اسم و رسم مطرحی را در بین خریداران و مشتریان دست و پا کند ولی هنوز هم دست از تلاش برنمی‌دارد.
با 120 تا 140 میلیون تومان کدام بهتر است؟با 120 تا 140 میلیون تومان کدام بهتر است؟

یک بخش حضور رنو در ایران مربوط می‌شود به همکاری با دو خودروساز بزرگ ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به منظور تامین قطعات. همکاری برای عرضه خودروهای پرفروشی مثل تندر90 و مگان. اما بخش دیگر فعالیت این برند فرانسوی مربوط می‌شود به حضور خودروهای وارداتی. خودروهایی که بانی اصلی‌اشان «نگین خودرو» معرفی شده است.

این شرکت اگرچه نتوانسته اسم و رسم مطرحی را در بین خریداران و مشتریان دست و پا کند ولی هنوز هم دست از تلاش برنمی‌دارد. البته تلاش از آن مدلش. مثلاً در روزگاری که هیچ‌کس خریدار شاسی‌بلند کولئوس نیست، برنامه‌ای برای تغییر فرم فروش آن نمی‌ریزد. تازه کولئوس جزو پرفروش‌ترین‌های این واردکننده است. اوضاع لاگونا، لتیتود، فلوئنس و ون ترافیک خیلی تعریف چندانی ندارد. اما نام نگین خودرو به خاطر یک داستان دیگر در ذهن‌ها مانده است. 

وقتی لیست محصولات قابل فروش این شرکت روی سایت آن منتشر شد، مدل اسکالا بیش از همه عجیب به نظر می‌رسید. این خودرو دقیقاً همان مگان هاچ‌بک بود. در حالی که رنو اسکالای واقعی یک چیز دیگر در یک کلاس دیگر است. نگینی‌ها در توجیه این قضیه گفتند برای اینکه این مگان با آن مگان (نسخه پارس‌خودرویی‌ها) قاطی نشود، اسم آن را تغییر داده‌اند. یعنی تنها ایراد کار هم نام بودن مگان‌ها بوده است؟ یعنی این دو دیگر هیچ تفاوتی نداشتند؟ یعنی فروش رویایی مگان پارس‌خودرو این قدر روی فروش میلیونی مگان نگین خودرو تأثیر می‌گذاشته است؟‌انگار اساساً مشکل خاصی با اسم‌گذاری وجود دارد. این اواخر نشنیده‌اید که نگین خودرو می‌خواهد محصول جدید را وارد بازار کند؟ این خودرو سفران (بخوانید سَفِران) نام داشت. نامی عجیبی برای خودرویی آشنا. چهره آن 99.9 درصد شبیه لتیتود است. با این تفاوت که پیشرانه سفران 2.5 و پیشرانه لتیتود 2 لیتری بوده است. عجیب‌تر از همه آنکه همین الان در سایت رسمی نگین خودرو دیگر اسم «لتیتود» دیده نمی‌شود. ولی در کمال تعجب وقتی از بین گزینه‌های موجود سفران 2500 را انتخاب می‌کنیم، خودرویی به نمایش درمی‌آید که روی پلاکش نوشته لتیتود. خُب آخه این چه کاریست؟

این، آن نیست

بر اساس شواهد و مدارک، رنو محصولی داشت به اسم Saferan (به معنی زعفران) که بین سال‌های 1992 تا 2000 تولید می‌شد. سفران در آن ایام گران‌ترین و لوکس‌ترین محصول رنوی فرانسه بود. جالب است بدانید این خودرو به عنوان جانشین رنو 25 مشهور معرفی شده بود. نصب سیستم انتقال قدرت 4WD روی برخی مدل‌های سفران آن را از بقیه هم‌کلاسان خود متمایز می‌کرد. در حقیقت این خودرو اولین محصول رنو بود که به ایربگ مجهز می‌شد. شاید این اعداد خیلی جدی گرفته نشد ولی رنو می‌گفت که این سدان را برای رقابت با همتایان آلمانی خود مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و و آئودی تولید و طراحی کرده است. فراموش نکرده‌اید که داریم درباره نسخه‌ای صحبت می‌کنیم که بین 92 تا 2000 تولید می‌شده. جلوتر به حساب این آقازاده می‌رسیم. در آن دوره رنو سفران یکی از بهترین‌ها در کلاس خودش از نظر کاهش نویز وارده به اتاق بود. قوی‌ترین نسخه آن 3 لیتری با 165 اسب‌بخار نیرو بود. اما مدتی بعد از عرضه، ایراد و انتقادات شروع شد. هندلینگ پایین، خشکی فنرها و صندلی‌ها، به صدا افتادن قطعات داخلی و دنده دستی زجرآور از جمله بود. اما بی‌شک مهم‌ترین چالش این خودرو، بحران دزدی‌های پیاپی آن بود. عدم ایمنی و سرقت‌پذیر بودن سفران‌های اولیه کار را برای خرید نسخه‌های جدید توسط مشتری سخت می‌کرد. دنیا سفران را با مدل مخصوص سال 1994 آن می‌شناسند. مدلی که رنو تصمیم به نصب دو توربو شارژر روی آن گرفت تا قدرت پیشرانه 3 لیتری‌اش را به 258 اسب‌بخار برساند. 

سامسونگ چه می‌گوید؟

از سال 1994 مذاکرات اولیه برای همکاری مشترک بین رنوی فرانسه و سامسونگ کره جنوبی آغاز شد. حرف و حدیث‌هایی که در سال 1998 سرانجام جدی شد و دو سال بعد در 2000 بازار مستقلی را به خود اختصاص داد. این اتفاق در حالی روی داد که اقتصاد آسیا روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت و کشوری مثل کره جنوبی نیاز به پشتیبان باتجربه‌ای مانند رنو داشت. از آن سو رنو نیز به شدت دنبال شریکی جدید برای توسعه مشتریانش بود. در حال حاضر 80.1 درصد سهام شرکت فوق را رنو و  19.9 درصد بقیه را نیز سامسونگ در اختیار دارد. به غیر از فعالیت‌های جانبی این مجموعه شراکتی، خودروسازی آن‌ها نیز مورد توجه است. ساخت محصولاتی مانند فلوئنس، لتیتود و کولئوس حاصل همین همکاری بوده است.  در همین راستا بود که سال 2008 مجدداً نام سفران شنیده شد. خودرویی که به ادعای رنو بیشتر برای بازارهای حوزه خلیج فارس و مکزیک طراحی شده بود. در حقیقت این رنو همان لتیتود است که در بقیه بازارها مثل اروپا فروخته می‌شود. نسخه‌ای که از نظر ابعاد طویل‌تر و عریض‌تر از لاگونا در نظر گرفته شده است. بنا بر این سفران به هیچ وجه محصول جدیدی نیست و ذاتاً همان لتیتودی است که پیش‌تر می‌دیدیم. خودرویی که از قضا موفق هم از آب درآمد به طوری که تا پایان سال 2012 بیش از 680 هزار دستگاه از آن فروخته شد. 

زیر ذره‌بین

سفران، لتیتود، رنو- سامسونگ SM5 یا هرچه اسمش هست در کل با دو نوع پیشرانه عرضه می‌شود؛ 2 و 2.5 لیتری که البته هر دو در سایت نگین خودرو دیده می‌شود ولی تبلیغات برای نسخه 2.5 لیتری مطرح است. دنبال قابلیت یا آپشن خاصی نباشید. چقدر بگوییم سفران همان لتیتود است با همان رنگ و بو. می‌دانیم که برتری اصلی این خودرو کیفیت بالای ساخت قطعاتش است. فضای وسیع برای سرنشینان جلو و عقب و حجم خوبی که صندوق عقب در اختیار شما قرار می‌دهد،‌ به مزیت‌های خانوادگی آن می‌افزاید. آنطور که گفته شده روی نسخه جدید می‌توان 10 اسپیکر شرکت Boss‌ را مشاهده کرد. این خودرو با کسب بالاترین امتیاز استاندارد ایمنی اروپا یعنی 5 ستاره از موسسه یورو انکپ از نظر ایمنی تضمین شده به نظر می‌رسد. کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای نیز می‌توان خیال سخت‌گیران را راحت کند.

از جمله مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌تواند به کمربند ایمنی با سیستم پیش‌کشنده متناسب با ضربه و محدودکننده فشار، سه عدد کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای صندلی‌های عقب، سیستم ایمنی شیشه بالابر عقب، سیستم هشداردهنده موانع جلو و عقب، پشت سری Headrest برای ایمنی جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی گردن، فعال شدن اتوماتیک فلاشرها به هنگام ترمز ناگهانی، برف پاک‌کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران، سقف پانورما، سان‌روف چند حالته مجهز به سیستم ایمنی، سیستم استارت دکمه‌ای، صندلی راننده با سه حافظه و قابلیت تنظیم در 8 جهت، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس، پوشش چرمی برای همه صندلی‌ها، ماساژور برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تنظیم‌کننده برقی قوس کمر برای صندلی راننده، سیستم عقب رفتن اتوماتیک صندلی راننده هنگام پیاده شدن، قابلیت اتوماتیک خم شدن آینه‌های جانبی حین انتخاب دنده عقب، کروز کنترل، چراغ‌های زنون با سیستم چرخش هوشمند در هنگام گردش فرمان، آینه وسط الکترونیک، گرم‌کن اتوماتیک آینه‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی تاشو با حافظه، چراغ چشمک‌زن (راهنما) بر روی آینه‌های جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه‌گانه، خوش‌بو کننده هوا، سیستم ترمز اضطراری کمکی، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، سیستم نمایش میزان باد چرخ‌ها، سیستم نگهداری صندلی بچه ایزوفیکس، سیستم تشخیص نقطه کور بر روی آینه‌های جانبی، شیشه شور چراغ جلو، سیستم روشنایی اتوماتیک در روز، دستگیره‌های بیرونی درب‌ها هم‌رنگ بدنه، رینگ آلیاژی 17 اینچی، ترمز دستی برقی، کارت هوشمند رنو،‌ سیستم نویگیشن به همراه مولتی مدیا و مونیتور 7 اینچی لمسی و دوربین عقب اشاره کرد. البته نگین خودرو این محصول را در دو تیپ E2 و E4 عرضه می‌کند و طبیعی است که نسخه E4 شامل آپشن‌های بیشتر و قیمت بالاتر باشد. 

رقبای هم قیمت

سوال این است که بین 125 تا 137 میلیون چه گزینه‌های دیگری وجود دارد؟ شما با 124 میلیون می‌توانید دست بگذارید روی یک سوناتا 2013 فول آپشن. نسل جدید تویوتا کمری هم با 140 میلیون پیدا می‌شود. 
فول‌ترین مدل کیا اُپتیما هم 136 میلیون تومانی قیمت خورده است. با 125 میلیون از بین محصولات خود رنو گزینه فلوئنس اتاق جدید هم موجود است. پیشنهاد طلایی ما هوندا سیویک EX سدان است که چیزی بیش از 126 میلیون خرید و فروش نمی‌شود. این در حالی است که از همین شرکت آکورد LX‌ حدود 138 میلیون تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها