کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقتصاد برزیل به سال 1990 بازمی‌گردد


کد خبر : ۱۷۰۶۶سه شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸:۴۷۳۲۵۳ بازدید

بانک مرکزی روز دوشنبه در گزارش هفتگی خود که بر اساس تحلیل اقتصاددانان از بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اعلام کرده‌است که اقتصاد ...

بانک مرکزی روز دوشنبه در گزارش هفتگی خود که بر اساس تحلیل اقتصاددانان از بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اعلام کرده‌است که اقتصاد برزیل در سال جاری کاهش 3.10 درصدی خواهد داشت؛ نرخ تورم نیز 9.99 درصد خواهد بود.

هفته گذشته، تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد برزیل 3.05 کوچک خواهد شد؛ همچنین اعلام کرده بودند که نرخ تورم به 9.91 درصد خواهد رسید.

اطلاعاتی که در زمینه تولید ناخالص داخلی برزیل منتشر می‌شود و همچنین برآوردهایی که از تورم در بولتن فوکوس صورت می‌گیرد همه به صورت هفتگی توسط بانک مرکزی انجام می‌شود؛ تحلیل‌گران از 100 موسسه بخش خصوصی در مورد اقتصاد این کشور اظهار نظر می‌کنند.

علاوه بر موارد فوق، تحلیل‌گران در داده‌ها و پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2016 نیز تجدید نظر کرده‌اند و آن‌ها را کاهش داده‌اند. بر اساس این پیش‌بینی‌ها، رشد تولید ناخالص داخلی اقتصاد برزیل، در سال 2016 حدود 1.90 رصد کاهش می‌یابد. تورم نیز به 6.46 درصد خواهد رسید.

اگر این پیش‌بینی‌ها به حقیقت بپیوندد اقتصاد برزیل بدترین عملکرد خود را از سال 1990 تا کنون به نمایش خواهد گذاشت؛ در آن زمان اقتصاد این کشور به 4.35 درصد کاهش یافته بود. در حقیقت این کشور امریکای جنوبی برای نخستین بار از سال 1948 تا کنون، برای دو سال متوالی رشد منفی را تجربه خواهد کرد.

تحلیل‌گران در 17 هفته گذشته نسبت به اقتصاد برزیل کاملاً بدبین بوده‌اند چرا که اقتصاد برزیل روندی کاهشی را تجربه کرده‌است. هر اقدامی که دولت انجام داده نیز موفق به جلوگیری از شکست اقتصادی نشده‌است. برزیل سال 2014 را با نرخ تورم 6.41 درصد به پایان رساند. در آن سال رشد اقتصاد معادل 0.10 درصد بود. امسال دولت قصد دارد سال را با نرخ تورم 4.5 درصد به پایان برساند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها