کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

37.5 درصد از ترانزیت کشور از سه مسیر انجام می‌شود+ جدول


کد خبر : ۱۷۰۶۴سه شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹:۵۷۲۵۵۳ بازدید

طی هفت ماهه نخست امسال 37.5 درصد از کل ترانزیت کشور از 3 مسیر انجام شده است که به‌ترتیب مرز ورودی پرویزخان به مرز خروجی بندر ...

طی هفت ماهه نخست امسال 37.5 درصد از کل ترانزیت کشور از 3 مسیر انجام شده است که به‌ترتیب مرز ورودی پرویزخان به مرز خروجی بندر امام، مرز ورودی باشماق به مرز خروجی بندر امام و مرز ورودی بازرگان به مرز خروجی لطف آباد بوده‌اند.

به گزارش صدای اقتصاد، بر اساس آمار معاونت برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در مجموع از این 3 مسیر 2 میلیون و 665 هزار و 802 تن کالا طی هفت‌ ماهه امسال ترانزیت شده است.  یک میلیون و 680 هزار و 968 تن کالا در مسیر پرویزخان به عنوان مرز ورودی به بندر امام به عنوان مرز خروجی ترانزیت شده است که به این ترتیب این مسیر بیشترین حجم کالاهای ترانزیت شده طی این مدت را به خود اختصاص داده است.

پس از مسیر پرویزخان به بندر امام، مسیر مرز باشماق به بندر امام با ترانزیت 611 هزار و 727 تن کالا طی هفت ماهه امسال، رتبه دوم پرترددترین مسیر را به خود اختصاص داده است. رتبه سوم در این بخش نیز از آن مرز بازرگان به عنوان مرز ورودی به سمت مرز لطف‌آباد به عنوان مرز خروجی است. طی هفت ماهه امسال 373 هزار و 107 تن کالا از این مسیر ترانزیت شده است.

طی هفت ماهه امسال حدود 7 میلیون و 102 هزار و 147 تن کالا از کشور ترانزیت شده است  که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.5 درصد کاهش داشته است.

گزارش عملکرد ترانزیت جاده ای از 32 مرز فعال کشور (22 مرز زمینی و 10 مرز آبی) طی هفت ماهه نخست امسال  حاکی از آن است که از کل کالاهای ترانزیت شده از کشور طی هفت ماهه نخست امسال سه میلیون و 250 هزار تن آن، مواد نفتی بوده است که ترانزیت این میزان مواد نفتی از کشور در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  11 درصد کاهش یافته است.

گفتنی است آمار ترانزیت ریلی در گزارش معاونت برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لحاظ نشده است.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها