کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بر اساس یافته‌های مرکز آمار ایران منتشر شد


کد خبر : ۱۷۰۵۲سه شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱:۱۴۲۶۲۰ بازدید

نتایج آمارگیری از مصالح ساختمانی در نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل، نشان‌دهنده کاهش متوسط قیمت تمامی اقلام است که بیشترین کاهش ...
بر اساس یافته‌های مرکز آمار ایران منتشر شدبر اساس یافته‌های مرکز آمار ایران منتشر شد

نتایج آمارگیری از مصالح ساختمانی در نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل، نشان‌دهنده کاهش متوسط قیمت تمامی اقلام است که بیشترین کاهش مربوط به سنگ پلاک تیشه‌ای و کلنگی تراورتن سفید درجه یک با 31.6 درصد و کمترین کاهش مربوط به پودر سنگ معمولی با 3.9 درصد بوده است. در این قسمت، کمترین و بیشترین درصد تغییرات قیمت مصالح ساختمانی مورد آمارگیری در سطح شهرستان تهران در نیمه اول 1394، به تفکیک گروه‌های مختلف نسبت به نیمه قبل (نیمه دوم 1393) و نیمه مشابه در سال قبل (نیمه اول 1393) ارائه می‌شود.

گروه خاک، مصالح سنگی بتن و بنایی و سنگ‌های ریشه‌دار

بر اساس نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه اول 1394، در 3 گروه «خاک»، «مصالح سنگی بتن و بنایی» و «سنگ‌های ریشه‌دار»، متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری به جز یک قلم، نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. در بین اقلام این گروه‌ها، «خاک رس طبیعی» با 22.8 درصد دارای بیشترین افزایش متوسط قیمت و «سنگ دو تیشه ریشه‌دار در لاشتر» با 1.8 درصد دارای بیشترین کاهش قیمت بوده است.در بین این سه گروه، متوسط تمام قیمت‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است. در این میان، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «سنگ قلوه» با 26.0 درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «سنگ دو تیشه ریشه‌دار لاشتر» با 0.9 درصد بوده است.

گروه سنگ‌های تخت پلاک

با مقایسه متوسط قیمت اقلام در گروه «سنگ‌های تخت پلاک» در نیمه اول 1394 با نیمه قبل، مشاهده می‌شود که تمامی اقلام کم و بیش دارای کاهش متوسط قیمت هستند. در بین اقلام این گروه، ‌بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «پودر سنگ معمولی» با 1.1 درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «سنگ پلاک صیقلی تراورتن سفید - درجه یک» با 28.9 درصد بوده است.

در این گروه، مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل، نشان‌دهنده کاهش متوسط قیمت تمامی اقلام است که بیشترین کاهش مربوط به «سنگ پلاک تیشه‌ای و کلنگی تراورتن سفید - درجه یک» با 31.6 درصد و کمترین کاهش مربوط به «پودر سنگ معمولی» با 3.9 درصد بوده است.

گروه آجر و سفال

با مقایسه اقلام گروه «‌آجر و سفال»‌در این دوره نسبت به دوره قبل مشاهده می‌شود متوسط قیمت تمامی اقلام به جز یک قلم، افزایش داشته است. در این میان بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «‌آجر ماشینی سوراخدار سفید 4 سانتی» با 13.0 درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «آجر فشاری» با 9.8 درصد بوده است.

در مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل، بیشترین افزایش متوسط قیمت، مربوط به «آجر ماشینی سوراخدار قرمز 5.5 سانتی» با 24.5 درصد بوده است، «آجر فشاری» نیز با 13.4 درصد دارای بیشترین کاهش متوسط قیمت در ا ین گروه بوده است.

گروه لوله و پروفیل‌های فولادی مورد مصرف در سازه

در گروه «لوله و پروفیل‌های فولادی مورد مصرف در سازه»، شاهد نوسان متوسط قیمت‌ها گاه به صورت افزایشی و گاه به صورت کاهشی نسبت به دوره قبل هستیم. بیشترین افزایش متوسط قیمت نسبت به دوره قبل مربوط به «ناودانی نمره 26» با 20.0 درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «بتنی نمره 55» با 24.1 درصد بوده است.

با مقایسه متوسط قیمت‌های اقلام این گروه در این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل هم شاهد نوسانات کاهشی یا افزایشی متوسط قیمت‌ها هستیم. بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «تیر آهن نمره 30» با 29.0 درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «ناودانی نمره 18» با 33.7 درصد بوده است.

گروه میلگرد

در گروه «میلگرد» متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره قبل دارای کاهش بوده است. در بین اقلام این گروه بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «میلگرد ساده نمره 10» و «میلگرد آجدار نمره 12» با 12.7 درصد و کمترین کاهش مربوط به «شبکه جوشی مش فولادی با میلگرد ساده» با 2.2 درصد بوده است.

مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل هم نشان‌دهنده کاهی بودن متوسط قیمت تمامی اقلام بوده است. در این میان بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «میلگرد آجدار نمره 6» با 21.9 درصد و کمترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «شبکه جوشی مش فولادی با میلگرد ساده» با 3.6 درصد بوده است.

گروه ورق فلزی

در گروه «ورق فلزی»، شاهد نوسان متوسط اقلام در این دوره قبل گاه به صورت افزایشی و گاه به صورت کاهشی هستیم. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «پروفیل برنزی توپر» با 9.5 درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «ورق مس» با 4.2 درصد بوده است.

گروه ورق‌های گالوانیزه

در گروه «ورق‌های گالوانیزه»، مقایسه متوسط قیمت اقلام در این دوره با دوره قبل دارای کاهش بوده است. در بین اقلام این گروه، بیشترین کاهش متوسط قیمت نسبت به دوره قبل مربوط به «ورق گالوانیزه رنگی» با 8.7 درصد و کمترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «ورق گالوانیزه کرکره‌ای» با 2.9 درصد بوده است.

گروه قطعات پیش ساخته سیمانی و بتنی

در گروه «قطعات پیش ساخته سیمانی و بتنی»، مقایسه متوسط قیمت اقلام در نیمه اول 1394 با نیمه قبل نشان می‌دهد که متوسط همه قیمت‌ها به جز یک قلم کاهش داشته است. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «کفپوش بتنی» با 14.2 درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «لوله سیمانی معمولی نمره 20» با 33.3 درصد بوده است.

مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری در نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که متوسط قیمت همه اقلام به جز یک قلم دارای افزایش بوده است که بیشترین افزایش به «لوله سیمانی معمولی نمره 10» با 29.9 درصد و بیشترین کاهش به «لوله سیمانی معمولی نمره 20» با 12.8 درصد تعلق دارد.

گروه موزاییک

نتایج آمارگیری نیمه اول 1394 نمایانگر آن است که در گروه «موزاییک»، متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری نسبت به دوره قبل کاهش داشته است. در این میان بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «موزاییک فرنگی یا خرده سنگ مرمر یا مرمریت تا نمره 5 به ابعاد 40 در 40» با 19.1 درصد است. کمترین کاهش قیمت نیز با 8.5 درصد به «موزاییک سیمانی ساده به ابعاد 30 در 30» تعلق دارد.

مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری در نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد که متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داشته است. در این گروه، بیشترین کاهش مربوط به «موزاییک ایرانی با سنگ موزاییک معمولی به ابعاد 40 در 40» با15.6 درصد و کمترین کاهش مربوط به «موزاییک سیمانی ساده به ابعاد 30 در 30» با .06 درصد بوده است.

گروه چوب

مقایسه نتایج این آمارگیری با دوره پیش حاکی از آن است که در گروه «چوب»، «مصالح ساخته شده چوبی» و «گروه قطعات پیش‌ساخته چوبی» تمامی اقلام دارای کاهش قیمت بوده‌اند. بیشترین کاهش قیمت در این سه گروه مربوط به «نئوپان به ضخامت 16 میلی‌متر» با 27.0 درصد و کمترین کاهش مربوط به «تخته فیبر به ضخامت 3 میلی‌متر» با 3.6 درصد بوده است.

گروه محصولات پلاستیکی پوشش کف و دیوار

در گروه «محصولات پلاستیکی پوشش کف و دیوار» مقایسه متوسط قیمت اقلام در این گروه با دوره قبل دارای افزایش بوده است. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت نسبت به دوره قبل مربوط به «کفپوش پلاستیکی از نوع وینیل به ابعاد 25 در 25  و ضخامت 2 میلی‌متر به صورت تایل با 2.4 درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «کفپوش پلاستیکی از نوع وینیل به ابعاد 50 در 50 و ضخامت 2 میلی‌متر به صورت تایل با 2.2 درصد بوده است.

مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری در نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که متوسط قیمت همه اقلام به جز یک قلم دارای افزایش بوده است که بیشترین افزایش مربوط به «کفپوش پلاستیکی از نوع وینیل به ابعاد 25 در 25 و ضخامت 2 میلی‌متر به صورت تایل» با 10.4 درصد و بیشترین کاهش به «کفپوش پلاستیکی از نوع وینیل به ضخامت 1.5 میلی‌متر به صورت تایل» با 3.2 درصد تعلق دارد.

گروه مصالح پلاستیکی و لاستیکی

در گروه «مصالح پلاستیکی و لاستیکی» متوسط قیمت «ورق بدون موج اکریلیک به ضخامت حدود 3 میلی‌متر» نسبت به نیمه قبل 10.4 درصد و نسبت به نیمه مشابه سال قبل 13.1 درصد افزایش داشته است



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها