کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرانی دلار همزمان با آغاز پرداخت وام‌های جدید دولتی


کد خبر : ۱۷۰۰۴یکشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲:۱۰۵۱۶۶ بازدید

با ابلاغ بسته ضدرکود دولت به فاز اجرایی بازارهای موازی پولی و بانکی همچون بازار طلا و ارز، از خود واکنش‌های متفاوتی در دو روز اخیر نشان ...
گرانی دلار همزمان با آغاز پرداخت وام‌های جدید دولتیگرانی دلار همزمان با آغاز پرداخت وام‌های جدید دولتی

با ابلاغ  بسته ضدرکود دولت به فاز اجرایی بازارهای موازی پولی و بانکی همچون بازار طلا و ارز، از خود واکنش‌های متفاوتی در دو روز اخیر نشان داده‌اند. خیابان منوچهری و فردوسی، که یکی از اصلی‌ترین بازارهای سکه و ارز به حساب می‌آیند، امروز یکشنبه آنچنان نوسانی را به خود ندیده است. اما از روز گذشته نرخ دلار روند صعودی و نرخ یورو روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز ، به اعتقاد دلالان و صرافان بازار طلا و ارز، افزایش نرخ دلار به واسطه تاثیر اجرای بسته ضدرکود و کاهش ارزش انس جهانی بوده است. بازار جهانی طلا به واسطه تصمیمات بین‌المللی به خصوص تصمیمات فدرال‌رزرو، روند نزولی به خود گرفته است که کارشناسان این حوزه معتقدند فدرال‌رزرو به دنبال آن است تا سرمایه مردمی از بانک‌ها خارج نشود و به سمت سرمایه‌گذاری در بازار طلا نرود. 

در بازار دلار نوسانات بیشتر بر حول قیمت دلار است و در حال حاضر صرافی‌ها ارزش این ارز را 3530 تا 3540 تومان اعلام می‌کنند. اما دلالان ارزش 3525 تومان را برای فروش اعلام کرده و دلالان رغبت بسیاری برای معامله با مردم عادی دارند. چون تمام معاملات بازار در قسمت دلالی به معاملات بین‌دلالان سوق پیدا کرده است و مردم عادی آنچنان تمایلی برای خرید و فروش ارز به ویژه دلار در بازار دلالی ندارند.

در گذر به صرافی‌ها، عدم وجود مردم برای معاملات، بسیار به چشم می‌آید. در مجموع می‌توان گفت بازار ارز بازار بسیار آرامی را دنبال می‌کند. اما افراد عادی که به بازار آمده‌اند برخلاف روزهای گذشته، علاقه‌ شدیدی به تهیه ارز دینار عراق دارند که این موضوع به واسطه نزدیکی به سفر‌های ایام اربعین به عراق است. 
در کنار بازار دلالی ارز، بازار سکه از رونق خوبی برخوردار است و دلالان علاقه‌ بسیاری به معامله این نوع از طلای ارزشمند دارند.

صرافان خیابان منوچهری بر این باورند که در چند روز آینده ارزش سکه روند نزولی به خود بگیرد. چون سکه در پی کاهش ارزش انس جهانی قیمت پایینی را به ثبت رسانده است.

معاملات دلالی در بازار سکه، همچون بازار ارز در بین دلالان صورت می‌گیرد و افراد عادی علاقه‌ای به ورود به بازار دلالی سکه ندارند. در مجموع باید گفت بازار طلا، سکه و ارز در پی اجرای بسته ضدرکود دولت، به حاشیه رفته است و آنچنان علاقه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این دو بازار وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها