کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

تولد صنعت خودرو کره‌جنوبی با ساخت اتومبیل از ضایعات آهنی

کدخبر:۱۶۹۳۵پنجشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸:۴۷۴۷۹۹ بازدید

صنعت تولید خودرو در کره‌جنوبی همانند بسیاری از کشورهای هم قد و قواره‌اش نظیر ایران، ترکیه و پاکستان در دهه‌های 1950 میلادی پا گرفت.
تولد صنعت خودرو کره‌جنوبی با ساخت اتومبیل از ضایعات آهنی

صنعت تولید خودرو در کره‌جنوبی همانند بسیاری از کشورهای هم قد و قواره‌اش نظیر ایران، ترکیه و پاکستان در دهه‌های 1950 میلادی پا گرفت.

به طور مشخص درباره کره‌جنوبی، این صنعت پس از آن متولد شد که ۳ برادر کره‌ای در اقدامی مبتکرانه، یک موتور اصلاح و بومی‌سازی شده جیپ را در داخل اتاق و بدنه دست‌ساخته خودشان نصب کردند که از ورقه‌های آهنی بشکه‌های مستعمل نفت و در قالبی شبیه به خودروهای جیپ ارتشی ـ آن سال‌ها ـ ساخته بودند و برای تکمیل آن نیز از لوازم و قطعات مستعمل بازیافتی همان جیپ‌های نظامی استفاده کردند و به این ترتیب این ۳ برادر به نام‌های چویی مو سئونگ (که تاجری فعال و نفر اصلی این تیم بود) به همراه چویی‌ها اِ سئونگ و چویی‌سون‌سئونگ، ضمن ثبت کردن نام‌شان در تاریخ کشور کره‌جنوبی به عنوان نخستین تولیدکنندگان خودرو این کشور، در عمل پایه‌گذاران صنعت تولید خودرو در پاره جنوبی سرزمین دوپاره شده شرق آسیا، یعنی کره شدند.  این رویداد به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در اوت سال ۱۹۵۵ اتفاق افتاد و نامی که برای این خودرو انتخاب شد، «سیبال» بود که در زبان کره‌ای به معنی «حرکت جدید» یا «شروعی جدید» است.

به فاصله ۵ سال پس از تولد نخستین اتومبیل در کره‌جنوبی یعنی در سال ۱۹۶۰م خط تولید اتومبیل‌های «شین‌جین» در کارخانه‌ای به نام «شین‌جین پابلیکا» با دریافت موافقتنامه از تویوتای ژاپن و با لیسانس تکنیکی این شرکت خودروساز راه‌اندازی شد. 

در پی این حرکت‌های اولیه و در ادامه این مسیر، دولت کره‌جنوبی در سال ۱۹۶۲م اقدام به تدوین و ابلاغ برنامه «سیاست‌های ارتقای صنعت تولید خودرو» و همراه با آن، دستورالعمل پشتیبانی و حفاظت از صنعت ساخت اتومبیل برای حمایت از این صنعت تازه متولد شده و نوپا در کره کرد. براساس مفاد مندرج در این قوانین، راه‌اندازی خط تولید خودرو در کره‌جنوبی برای خودروسازان خارجی (به صورت مستقل) ممنوع اعلام شد، به جز مواردی که تولیدکنندگان خارجی خودرو اقدام به عقد قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با همتایان تجاری کره‌ای کنند. تلاش‌های دولت کره، شرکت‌های فعال در دیگر بخش‌های تجاری این کشور را تشویق به ورود در صنعت خودرو کرده و باعث به راه افتادن موجی از فعالیت‌های تازه شروع شده مرتبط با این صنعت شد. 

به این ترتیب در همان سال ۳ شرکت کره‌ای دیگر وارد عرصه خودروسازی شدند؛ صنایع دقیق کیه‌اونگ‌سه‌اونگ که بعدها نام آن به صنایع کیا تغییر یافت، فعالیت خود را با مشارکت شرکت مزدا ژاپن در تولید خودرو از سال ۱۹۶۴ آغاز کرد؛ شرکت صنایع اتومبیل هادونگ هوان (که جد سلف کمپانی سانگ‌یونگ موتور کنونی است)‌ و شرکت اتومبیل «سااِنارا» که با مشارکت تکنیکی شرکت نیسان موتور ژاپن فعالیت خود را پایه‌ریزی کرد، نخستین خودروساز کره‌ای لقب گرفت که به تجهیزات و امکانات پیشرفته مونتاژ خودرو مجهز و شروع به کار کرد.

در ادامه حرکت روبه جلو صنعت تولید خودرو در کره‌جنوبی، شرکت آسیا موتورز در سال ۱۹۶۵م تاسیس شد و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸م کمپانی هیوندای موتور با مشارکت فنی کمپانی فورد موتور امریکا شکل گرفت. با این حال صنعت خودروسازی کره‌جنوبی تا آن زمان فقط به صورت مونتاژ وسایل نقلیه و سرهم کردن مجموعه اجزا و قطعات تولید خودرو که به طور کامل از طریق شرکای خارجی آنها وارد این کشور می‌شد، فعالیت می‌کرد. 

در سال نخست از دهه ۱۹۷۰ میلادی برخی رویدادهای غیرمنتظره منجر به تحولاتی جدید شد. در این سال شرکت تویوتای ژاپن شروع به ابراز تردید و دودلی برای ادامه همکاری خود با شرکت اتومبیل‌سازی شین‌جین کرده و در نهایت با انصراف تویوتا از ادامه این مشارکت و همکاری در سال ۱۹۷۲م، شرکت شین‌جین وارد یک قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) با کمپانی جنرال‌موتورز امریکا شده و به دنبال آن شرکت جنرال موتورز کره تشکیل شد که در ادامه در سال ۱۹۷۶م به شرکت ساراهان موتورز تغییر نام پیدا کرد. 
از سوی دیگر شرکت کیا نیز در سال ۱۹۷۳م نخستین کارخانه و خط تولید یکپارچه تولید خودرو خود واقع در گوانگ میه‌اونگ کره‌جنوبی را تاسیس و راه‌اندازی کرد و پس از آن نیز به عنوان رویدادی جدید، شرکت هیوندای موتورز در سال ۱۹۷۵م نخستین اتومبیل ارتقایافته و متحول شده خود را با نام تجاری «هیوندای پونی» تولید و روانه بازار کرد که نوعی انقلاب و تحول بزرگ در صنعت خودرو این کشور به شمار می‌رفت و شرکت هیوندای این اقدام جسورانه را با به استخدام درآوردن جرج ترنبول که پیش از آن، قائم‌مقام ریاست کمپانی لیلاند موتور بریتانیا بود، تحقق بخشید. هیوندای در ادامه فعالیت‌های بلندپروازانه خود اقدام به ثبت یک رکورد دیگر در زمینه نخستین‌ها شد، چراکه به‌عنوان نخستین شرکت کره‌ای صادرکننده اتومبیل، صادرات خودرو پونی هیوندای را از سال ۱۹۷۶م به کشورهای کلمبیا، ونزوئلا و اکوادور در امریکای جنوبی آغاز کرده و این صادرات را تا ۷ سال یعنی تا سال ۱۹۸۲م ادامه داد. در نهایت شاید بتوان در اختیار گرفتن شرکت سارهان موتورز کره به‌وسیله گروه (صنعتی) دوو در سال ۱۹۸۲م و سپس تغییر نام این شرکت به دوو موتورز در سال ۱۹۸۳م را جزو آخرین فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه راه‌اندازی شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کره‌جنوبی به شمار آورد، هر چند در طول سال‌های بعدی و حتی تا امروز نیز نباید این تحولات را تمام شده تلقی کرد؛ تحولاتی مانند ورود سامسونگ به این عرصه در سال ۱۹۹۴م، ادغام کامل آسیاموتورز با کمپانی کیاموتورز در سال ۱۹۹۹م، همچنین خریداری دوو موتورز به وسیله جنرال موتورز امریکا در سال ۲۰۰۲م و ادغام با یکدیگر.

مجموعه این تحولات، کره‌جنوبی را در حال حاضر به نقطه‌ای رسانده است که مطابق آخرین گزارش‌های موجود، پس از کشورهای چین، امریکا، ژاپن و آلمان به عنوان پنجمین خودروساز بزرگ دنیا در این صنعت حضور دارد. براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بین‌المللی سازندگان خودرو(OICA)، صادرات خودرو کره‌جنوبی از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد، همواره بیش از ۳ میلیون دستگاه در سال بوده و از سال ۲۰۱۰م به این سو نیز هیچ‌گاه کمتر از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه نبوده است. آمار سازمان یاد شده حاکی از آن است که حداقل در طول ۲۰ سال گذشته کشور کره‌جنوبی به طور ثابت جایگاه پنجمین تولیدکننده خودرو در جهان را در اختیار داشته است، هر چند در برخی سال‌ها تولیدات این کشور در مقایسه با سال گذشته خود کاهش پیدا کرده است. 

چنانکه در گزارش OICA می‌توان مشاهده کرد، تولید خودرو کره‌جنوبی که در سال ۲۰۱۰م به بیش از ۴ میلیون و ۲۷۱ هزار دستگاه رسیده بود، در طول سال بعد یعنی سال ۲۰۱۱م به ۴ میلیون و ۶۵۷ هزار دستگاه نیز افزایش پیدا می‌کند. اما در ۲ سال پیاپی ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳م تولید این محصول در کره به ترتیب به ۴ میلیون و ۵۶۱ هزار دستگاه و ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار دستگاه کاهش پیدا می‌کند. با این حال آمار پایانی سال ۲۰۱۴م نشانگر آن است که در طول سال گذشته میلادی روند تولید خودرو در کره‌جنوبی تا حدودی بهبود پیدا کرده و به حدود ۴میلیون و ۵۲۵ هزار دستگاه رسیده که به معنی رشد ۰/۱ درصدی تولیدات ۵۴ شرکت عرضه‌کننده خودرو در این کشور است؛ کشوری که در حال حاضر حداقل دوسوم خودروهای تولیدی خود را به کشورهای دیگر در شرق و غرب دنیا صادر می‌کند. 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

پوریا: 1394/8/1423:56:24،
209
9
اگر خودروسازی کره همزمان با ما شکل گرفت و الان انها بازارهای
جهانی را به تسخیر خود در اورده اند ولی ما نه تنها در صادرات توان
نداریم که حتی با خودروسازی چین رقابت کنیم بلکه به خاطر محصول
بی کیفیت مورد غضب مردم کشور خودمان هم قرار گرفته اند این یعنی فاجعه.!!چطور مسولین ادعا می کنند که اینده کشور روشن است وقتی که صنعتی این همه هزینه از جیب مردم برایش خرج شده و عملا صنعتی بدون بازده و محکوم به شکست است.
من: 1394/8/1508:54:42،
122
15
جنگ.
تحریم.
احمدی نژاد.
هر وقت به طور کامل درک کردی عمق فاجعه هایی مثل اینها رو بعد متوجه میشی چرا ما نرسیدیم به اونها.
محمد: 1394/8/1509:52:04،
37
10
نخير دوست عزيز تنها راه پيشرفت
اول ايجاد فضاي رقابتي و اجازه حضور خودروسازان با تجربه و با كيفيت بجاي انحصار هست
و دوم هم مديران لايق و كارامد و غير دولتي

در غير اينصورت ١٠٠٠٠ سال ديگه هم وضع خودروسازان همينه!!!
Reza: 1394/8/1509:57:53،
32
9
یبا من حرف برنم الان میخواین من و تیکه پاره کنید
اونا با ضایعات آهن چی میسازن
اینا با حلبی چی میسازن
کار هرکس نیست
والا به خدااااااااااااااا
ممد: 1394/8/1510:00:29،
23
11
ضمنا اين صنعت بدون سود نيست
اگه اينطور بود، وامهاي ١٠٠٠ ميلياردي نميگرفت و تا الان ورشكست شده بود

خودروسازان درصد زيادي از سود توليدشون به عنوان ارزش افزوده و ... به دولت برميگرده و در عوض پاداشي تحت عنوان انحصار توليد ميگيرن

و اين معادله بجاي حمايت واقعي از توليد داخلي و مصرف كننده، ضربه واقعي رو به اونها ميزنه... توليدي كه نه افتخاري داره نه مصرف كننده اي!!!!
سامان: 1394/8/1515:50:46،
21
33
جواب به من
ببخشیدا, نه اینکه توی دوران رییس جمهور سازندگی و اصلاحات بنز تولید میکردیم... آخه چه ربطی به احمدی نژاد داره؟ دولت فعلی رکودی رو ایجاد کرده که سابقه نداشته. تو اگه شهروند این مملکتی یه نگاه به بازار بکن. به قرآنی که میپرستی من مسیول حسابداری یه بیمارستانم, حقوق شهریور هم نتونستیم بدیم, به خاطر بیمه ها. این دولت عامل این وضع و بدبختیاست
سامان: 1394/8/1516:00:03،
18
9
خودروسازها جواب حمایت مردم رو ندادند. سی سال ازتون حمایت کردیم, پیکان و پراید و پژو سوار شدیم و کشته شدیم و جون دادیم, اما بازهم حمایت کردیم. اما شما چه کردید؟ پراید رو قسطی با سی درصد سود دادید. به خاطر دوتا ایربگ چندین سال زیر بارش نرفتید. کیفیت هر روز بدتر از قبل. نمایندگی هاتون انگار با دشمنشون حرف میزنن وقتی ماشین رو میبری. به جای استخدام مدیرهای واقعی, افراد سودجو رو مدیر کردید و هزار تا چیز دیگه.... لعنت خدا بر این همه قدرنشناسی شما....
من: 1394/8/1516:11:37،
24
11
جواب به سامان :
میگن یه دزدی نشسته بود داشت قفل یه مغازه ای رو می برید.
بهش گفتن چیکار می کنی ؟
گفت دارم ساز میزنم.
گفتن چرا صدا نداره پس ؟
گفت این از اون سازهاست که صداش فردا در میاد.
احمدی نژاد عزیز هم از اون سازهایی بود که صداش الان دراومده. حالا حالا ها هم صداش ادامه خواهد داشت.
این رکود الان هم نتیجه همون کارهای عزیزان اون موقعست و کارهایی که کردند و کاغذ پاره ها و لولو ها و ... که نتیجه اش شد 3 برابر شدن دلار و افت قدرت خرید و نتیجتا رکود. حالا این فقط در زمینه اقتصادیه, فجایعی که درست کردند در زمینه های آموزشی و ... به مراتب مخربتره و در سالهای آینده خودش رو نشون میده.
این رکود هم حداقل یک تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت, پس خودتون رو آماده کنید.
پیمان: 1394/8/1423:56:58،
137
12
شروع ایران خودرو خوب بود اما بعد از انقلاب...
علی 12: 1394/8/1511:56:51،
26
11
باید یک مقایسه هم بشه در زمینه میزان معادن آهن و مس و چاه های نفت و جنگل های ایران با کره ای ها. م که برای این مواد اولیه پول چندانی خرج نمیکینم.
و در ضمن حقوق ماهانه 4500 دلار هم به کارگران نمیدیم.
شما چطور مقایسه میکنی؟
معین: 1394/8/1423:58:46،
93
11
والله که پیشرفت و سروری در صنعت خودرو حقشونه. نه منایع عظیم انرژی دارند نه معادن آهن و مس و نفت و منابع طبیعی و نه پیشینه تاریخی علمی و فنی. اما مغز خوش فکر و همت بلند دارند و همین براشون کافی بود تا به اینجا برسند.
کیارش: 1394/8/1500:00:26،
85
15
کره یک زمانی هم به ایران ،نظافتچی زن صادر‌می‌نمود .!
محمد .وثوقی: 1394/8/1507:48:01،
83
17
خسته نشدید از بس که وانمود کنین ایرانیان خیلی شان بالایی دارن و همه دنیا روزی نوکری ایرانیا رو میکردن....جماعت پرنخوت...البته خطابم به جمع نیست سوتفاهم نشه
ایرانی: 1394/8/1508:42:11،
54
14
بله، اون زمانی بود که ایران حکومت و حاکم ایرانی داشت و همه چی نظم داشت و سر جای خودش بود اما اکثریت این مردم (بله اکثریت!) تصمیم گرفتن که نه خودشون ایرانی باشن و نه کشورشون ایرانی و این هم نتایجش که مبارکشون باشه!
خسرو: 1394/8/1509:30:19،
19
11
زیاد خوشحال نباش الان از همونا ایران به امارات و قطر و کویت صادر میکنه!
شهروند: 1394/8/1500:08:40،
68
7
لازمه به جای اینکه سیاستهای کشورهای دیگر را ایراد بگیریم یکم به خودمون بیاییم ببینیم کجای این همه ادعاهای پوچ و تو خالیمون ایستادیم
امیر: 1394/8/1500:13:18،
94
12
همچنان تحریم چه داخلی چه خارجی
پزشکم با ماهی 8 تومن درآمد می تونم چه نقد چه قسطی تا 200 تومن بردارم ماشین اما نمیخرم و با همین 206 اس دی مدل 89 که تا امروز حتی آخ هم نگفته کار می کنم.
علتشم مشخصه چون به تولید داخل که اصلا دیگه اعتماد نیست. اعتمادم باشه که دیگه زورم میاد 35 36 تومن بدم برای یه ماشینی که قبلا 14 15 تومن بوده. خارجی هم که خوبه ولی گرونه فکر شب بیداری و کشیکم رو می کنم که کلی پس انداز با سختی بدست آوردم بعد یهو بریزم توی جیب دلال و نمایندگی انحصاری رانت خوار و گمرکی که میخواد با چاپیدن ملت به اذن دولت چرخه اقتصاد رو غیر نفتی کنه. تا واقعی شدن قیمت ها که زیادم دور نیست نمیخرم.
س.ش: 1394/8/1500:25:56،
54
12
آفرین بر این پشتکار و نظم
نویدu: 1394/8/1500:46:48،
14
92
از ایران خودرو یک سوزکی گرند ویتارای سفید خریدیم خیلی با کیفیت بدو ن کوچکترین مشکل تو این دو ماه از تمام ماشینیای کراس اوور کره ای مثل توسان سرتره
محمد: 1394/8/1507:46:34،
59
12
دوست عزیز سوزوکی خریدی
بالاخره ژاپنی هست
محمد: 1394/8/1507:50:00،
36
11
این رو همه مردم از برن
لطفااینرو هم برا خودتون که گاهی سنگ این ماشین چینیها رو به سینه میزنید و هم برا مسئولینی که خودشون رو به خواب زدند
هر چند کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی وای از کسی که خودش رو به خواب زده
کهنه کار: 1394/8/1606:23:45،
12
7
اولا مبارکه و چرخش برات بچرخه دوما من چند ساله دارم اصلا به غیر روغن اصلا چیزی عوض نکردم خدا برکتش بده ژاپن رو ! اگه پول زیادی داشتم حتما پرادو میخریدم که از اینم بهتر بود
ایرانی: 1394/8/1500:55:39،
53
9
خب اینها رو واسه کی میگین؟، مردم یا به اصطلاح مسئولین؟، دولت که خراب شد همه چی تو مملکت خراب میشه، برید تاریخ رو بخونید تا ببینید آیا در دوره های مختلف تاریخی غیر از این بوده؟، ایران هم دولتی نداره که به فکر ایران و ایرانی باشه که البته من خوب میدونم چرا!، تنها راه نجات این کشور اینه که کسانیکه فکر میکنن ایرانی نیستن و فکر و ذکرشون جای دیگه است و به فکر تغییر هویت و فرهنگ ایران و ایرانی هستن قدرت رو رها کنن و برن به سرزمین اجدادیشون اون وقت این کشور خودش درست میشه!، ابن خلدون که بیخود علیه بعضیها ننوشت و در عوض اینقدر از ایرانیهایی که خودش از اونها و گذشتشون شناخت داشت تعریف نکرد و با نگاهی به وضعیت امروز به درستی گفته های ابن خلدون درباره بعضیها و اینکه اگر قدرت بیاد دستشون چی میشه و همچنین اون سروده معروف فردوسی پی میبریم!، ایران برای ایرانی با طرز فکر ایرانی!
محمد: 1394/8/1501:28:31،
42
11
مسئله اینه که دولت و ملتشون هم زبان بودند نه مثل ما که هر دو بر سر هم کلاه می گزاریم و این داستان ادامه داره
مهدی نقاشه: 1394/8/1501:51:26،
15
12
مطلب خوبی بود
امیدوارم در مورد سانگ‌یانگ اطلاعاتی کسب کرده باشین.
Ali: 1394/8/1502:15:04،
39
8
مرگ صنعت خودرو ابران با تولید خودرویی از ضایعات اهن
البته اگه بشه بهش خودرو گفت و لگه بشه با ارفاق گفت اصلا صنعتی وجود داره.در ضمن خودروهای ما پیت حلبیو پلاستیک باز یافتین
يوسف: 1394/8/1504:01:21،
28
9
اونا خواستند و توانستد موفق بشن با اينكه همراه ما خودرو سازي رو شروع كردن ما اولش خواستيم و شروع كرديم ولي در اينده اي نزديك به ٥٠سال فقط توانستيم هر روز بدتر از ديروز باشيم و در يك جهت توانستيم حضور داشته باشيم اونم خودرو توليد كنيم مدل قديمي بيكيفيت جان مردم گير.بله اينه تفاوت خودرو سازي كره با ايران.راستي يه چيو خوب تونستيم اونم خودرو توليد كنيم و به سه برابر قيمتش بفروشيم كه خودروسازان كره اي به اين مهم نتونستن برسن بله اينه تفاوتها.
ملنگ: 1394/8/1505:58:39،
48
9
اونجا اموال خیامی هاشونو مصادره نکردن و با اردنگی از مملکت بیرونشون نکردن
مشهدی: 1394/8/1511:13:12،
13
9
دمت گرم که یادی ازبرادران خیامی کردی یعنی اگر کره امثال خیامیها داشت بنز و بی ام و جلویش لنگ پهن میکرد اما ما به قول شما باامثال کارافرینهایی مثل خیامیها و ثابت پاسالها وخیلیهای دیگه چه کردیم وامروز نتیجه اون رفتار داریم میبینیم
مصطفی: 1394/8/1507:25:30،
41
7
نتیجه تلاش و زحمت و وطن پرستی رو گرفتن
چیزی که متاسفانه ما فقط شعار میدیم
ما هم باشعار مرگ بر استکبار ودفاع از مظلومین داریم پیشرفت میکنیم
کم پیشرفت نکردیم وام ۲۵تومن با بازپردخت ۴۲ تومن رو هنوز نتوانستند تصمیم بگیرن که بدهند یا ندهند....
رضا : 1394/8/1508:13:16،
20
9
افرین کره ماشین فقط کره ای ان هم از نوع کیا
ناشناس: 1394/8/1508:17:22،
30
9
صنعتی که غصبی باشه بهتر از این نمیشه
رضا: 1394/8/1509:25:32،
31
11
داستان خواهرخواندگی تهران و سئول در قبل از انقلاب و مراجعه کر های ها به ایران برای الگو برداری را فراموش نکرده ایم ( خیابان سئول )
حالا اونها کجان...........و ما اندر خم یک کوچه ایم ...........
معلم: 1394/8/1509:48:51،
21
10
برای شما یمن فلسطین ووووووووو مهم است جالب است اینها تا نیاز دارند دنبال نا هستند خرشان که از پل گذشت گور پدر بقیه .
باید ازپایه سیستم اموزش وپرورش و دانشگاه و تولید را تقویت کنید عوام فریبی و شعار را بس کنید جدی باشید به ایرانی اهمیت بدهید نه هر بی سوادی در دستگاه ها راه می دهید و انتظر پیشرفت دارید . این کاره حفظ حکمت است ولی سرانجا شکست است
شتر سواری دلا دلا نمی شود .
آرش: 1394/8/1510:06:27،
16
11
ما تو اتلاف وقت و انرژی و منابع رکورد دار هسیم! اونا چی میسازن ما چی؟ ما هنوز ک هنوزه ماشین اولیمون که پیکانه رو به شکل وانت و آر دی تولید میکنیم!!! بایدم پیشرفت نکنیم! باید تخته بشه درش
مجید: 1394/8/1510:52:24،
14
8
هنگامی که دولت در تمانی عرصه ها خود را در همه کار دخیل بداند،به دلیل رانت بالا،سود بسیار بالا،که قابل تصور هیچ شرکتی در دنیا نمیباشد،نتیجه کار همین میشود.بعد از ۳۷ سال باید دست به دامن کشور دوست وبرادر چین بشویم،
اکبر: 1394/8/1511:33:48،
17
8
ایران خوب شروع کرد وخوب هم داشت پیش میرفتوکارخانه هاش خصوصی بود اما افرادی که اقدام به اینکار کرده بودند واقعا وطنشان رادوست داشتند ودلشان میخواست کاری کنند وحمایت هم خوب میشدنداما گویا کشور بزرگ ما اگر با ان سرعت پیش میرفت معادلات جهانی را به هم میزد ولذا به دست خودمان به این روزمان انداختندوحتی عرق ووطن دوستی را به حاشیه بردند. ومن فکر میکنم تنها راه برون رفت از این باتلاق اگاهی تک تک افراد جامعه است چون اکثر جامعه عامند وباعث شدندبرخلاف حقیقت افرادی چون خیامی را نه یک وطن پرست بلکه خائین معرفی شود.
saman: 1394/8/1517:27:50،
15
10
صنعت خودروی امروزآئینه عملکرد مدیریت بی سواد و وابسته است این مدیران نالایق ترین و بیسواد ترین افراد ایرانی هستندکه باید تحمل بکنیم به دلیل وفاداری به ... همین وضعیت در تمام صنایع و خدمات کشورمان حکفرماست که بیشتر در خودرو نمایان شده است .در تمام صنایع، عقب مانده و در حال کپی برداری از صنعت قدیمی کشورهای غربی و... هستیم
با رفع تحریم ها( اگر بشود) اندک منفعتی به جیب ملت ایران و منافع بسیار به جیب عزیزان وابسته خواهد رفت و این داستان تا پایان یافتن نفت و گاز و دیگر سرمایه های ملی ادامه خواهد داشت .به این نوع کشورها ،کشورهای جهان سوم می گویند که به بدبختی و بیچارگی دائمی دچار شده اندو تنها را ه نجات استفاده از دانش و عقل و انسانهای شایسته در مدیریت کشور خواهد بود.
ماشین باز: 1394/8/1519:43:04،
13
7
ضمنا شرکت هیوندای کره بعد از شرکت فورد آمریکا به عنوان بزرگترین صادر کننده خودرو در جهان با صادرات خودرو به 193 کشور جهان عنوان دومین خودروساز صادرکننده میباشد
فرغون نمیخایم: 1394/8/1519:48:53،
17
8
با ما شروع کردن الان عنوان پنجمین تولید کننده خودروی جهان و هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا رو یدک میکشن.چون مسئولین و مردم و مقامات کشورشون به فکر کشور هستند نه به فکر دزدی و پرکردن جیب و کلاه گذاشتن سر همدیگر.فقط میشه تاسف خورد برای کشورمون.در ضمن با همه کشورها از جمله آمریکا هم سازگاری دارند.ادعای خودکفایی هم نمیکنن.به جای اینکه به دنبال موشک های بال استیک باشن چسبیدن به اقتصادشون شدن این.
سکولار: 1394/8/1519:56:35،
19
7
میدونید چرا اینقدر پیشرفت کردن؟چون دولت و زمامداران کشورشون خودشون رو در همه چیز دخالت ندادن.از تولید خودروهاشون درصدی به مستضعفین و شهرداری و بیت رهبری و... ندادن قیمت تمام شده واقعی رو با سود اندک دادن دست مردمشون.فولاد و آلیاژ با کیفیت و متریال عالی در خودروهاشون استفاده کردن.قطعه سازهاشون نرفتن به چینی ها بگن قطعات ما رو فقط با ارزونترین قیمت بزنید کیفیتش مهم نیست.مردمشون هم با جون و دل ازشون خرید کردنو حمایتشون کردن.این شد که کره شد کره.
a: 1394/8/1611:27:25،
14
7
اگر به تارخچه موفقیت خودرو سازهای کره ای توجه داشته باشید، می بینید که حدود 10 سال پیش کره ای ها هم نمی توانستند خودرو درست حسابی بسازند. همان موقع کرمان خودرو چند نمونه از ماشین های هیوندای را مونتاژ می کرد و قبل از آن ماشین های دوو. تغییر در کیفیت خودرو سازهای کره ای به جذب یک نیروی متخصص و بخصوص از صنعت خودرو سازی آلمان بر می گردد. کره ای ها فهمیده بودن نمی توانند طراحی خوب انجام بدهند رفتند طراح آئودی Peter Schreyer را استخدام کردند. دلیل تغییرات ناگهانی طراحی هیوندای و کیا همین مسئله بود. ولی توی ایران به فکر همچین کاری نمی افتند، با چند برابر هزینه می روند سراغ یک طراح سطح چندم ناشناس تا برای ما طراحی بکنند. آقا شما مگر توی فوتبال نمی روید چند میلیون خرج یک مربی نمی کنید؟ فوتبالی که جز مشغول کردن ما کار دیگر نمی کند. بروید چند میلیون خرج کنید یک مدیر درست حسابی از خارج بیاورید.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما