کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اموال بابک را نمی‌خواهیم، پول می‌خواهیم!


کد خبر : ۱۶۸۸۳چهارشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳:۴۷۳۴۹۰ بازدید

ماجرای بابک زنجانی متهم بزرگ نفتی و بدهکار بزرگ بانکی هر روز پیچیده‌تر از گذشته می‌شود تا جایی که سخنگوی دولت نیز درباره آن اظهار نظر ...

ماجرای بابک زنجانی متهم بزرگ نفتی و بدهکار بزرگ بانکی هر روز پیچیده‌تر از گذشته می‌شود تا جایی که سخنگوی دولت نیز درباره آن اظهار نظر می‌کند. سخنگوی دولت با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفت: ما از وی پول می‌خواهیم نه اموال. وی افزود: پرونده بابک زنجانی پرونده 2 نفر نیست. ما از وی پول می‌خواهیم نه اموال تا مشکلات ارزی ما را حل کند. فعلا هیچ پولی از طرف وی واریز نشده است. اینکه شماره حساب داده نشده است، بهانه‌جویی است. فعلا هیچ پولی از طرف وی واریز نشده است!

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره دادگاه بابک زنجانی و ادعای وی مبنی بر پرداخت بدهی خود اظهار داشت: این مساله بین 2 نفر نیست. به هر حال حق ملت ایران است که باید استیفا کنیم. حدود 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از اموال عمومی و دارایی‌های ملت در اختیار این فرد بوده و باید بازگردانده شود. وی با بیان اینکه شماره حساب توسط رئیس دادگاه در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته اما با این حال هنوز ریالی از بدهی‌اش را پرداخت نکرده است، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود شماره حساب نداده‌ایم بهانه‌جویی است. ما اموال نمی‌خواهیم بلکه پول می‌خواهیم تا مشکلات ارزی حل شود. اظهارات نوبخت در حالی است که روز دوشنبه وکیل بابک زنجانی مدعی شده بود بخش زیادی از بدهی خود را پرداخت کرده و طبق مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بعد از ارزش‌گذاری اموال بابک زنجانی به همان میزان بدهی وی کسر می‌شود.

رسول کوهپایه‌زاده‌اصفهانی در این‌باره به فارس گفت: زمانی که موکل من اعلام کرد حاضر است داوطلبانه اموال خود را بابت بدهی در اختیار شرکت نفت قرار دهد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مصوبه‌ای را تصویب و اعلام کرد همه اموال موکلم در داخل کشور پس از ارزیابی در اختیار و مالکیت شرکت نفت قرار گیرد. وکیل بابک زنجانی تصریح کرد: این انتقال قطعی صورت گرفته حالا شرکت نفت مالک این اموال شده و از رقم بدهی کسر شده است و مالک اختیار این را دارد که مال خود را بفروشد یا نفروشد و این موضوع به موکل من هیچ ارتباطی ندارد. کوهپایه‌زاده‌اصفهانی خاطرنشان کرد: همه اموال موکلم قسمتی از سهام ایشان بوده و این سهام چندین ماه پیش به شرکت نفت منتقل شده و شرکت نفت مدیریت آنها را برعهده دارد پس وقتی سهام شرکت منتقل شده رقم 2 هزار و600 میلیارد تومانی که معاون دادستان اعلام کرده از بدهی موکل من کسر شده و یک موضوع قانونی است». با این وجود نوبخت اعلام کرده «ما اموال نمی‌خواهیم و پول می‌خواهیم تا مشکلات ارزی ما برطرف شود.» البته وکیل بابک زنجانی هم گفته بود به علت تحریم نمی‌توان 5 دلار را هم واریز کرد و هیچ کس نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

آمارهای نوبخت

نوبخت در ادامه با اشاره به آمار مرکز ایران درباره رشد اقتصادی اظهار داشت: همان‌طور که قبلا اعلام شده است رشد اقتصادی 6 ماه اول سال در کشاورزی 7/5 و در صنعت 1/1- درصد و در بخش خدمات 0/9 درصد بوده است که در مجموع طبق گفته مرکز آمار رشد اقتصادی در 6 ماه اول سال جاری یک درصد بوده است.  سخنگوی دولت همچنین از آغاز اعطای تسهیلات به بخش‌های صنعتی از روزهای آینده خبر داد و افزود: حدود 14 هزار و 218 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی پرداخت شده است و تلاش داریم این مبلغ را به 20 هزار و 455 میلیون تومان برسانیم که در مقایسه با سال گذشته در همین زمان حدود 7265 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به طرح‌های عمرانی افزایش داشته است.  نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا ارائه تسهیلات جدید باعث افزایش حجم نقدینگی در کشور می‌شود یا خیر، گفت: خلق پول جدید می‌تواند منجر به افزایش پایه‌ پولی شود و مشکلاتی را نیز به همراه خود خواهد داشت اما این‌طور نیست که در این تسهیلات جدید بانک مرکزی بخواهد پول جدید وارد کند، بلکه عمدتا از محل تقلیل نرخ سپرده‌های قانونی این کار صورت خواهد گرفت. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بانک مرکزی نرخ رشد را منفی اعلام کرده بود اما با این حال آمار بانک مرکزی منتشر نشده است، گفت: به هر حال به دلایل مختلف همیشه بین بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اختلافات اندکی وجود داشته است.

حتی بانک مرکزی نرخ رشد مهرماه را 7/14 درصد اعلام کرده بود اما مرکز آمار این نرخ را 3/13 اعلام کرده بود. پس همیشه بین این دو یک مقدار تفاوت وجود دارد اما در همه‌جا یک مرکز رسمی وجود دارد که حرف آخر را می‌زند و اینجا هم مرکز آمار ایران حرف آخر را می‌زند. البته این نفی عملکرد سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی نیست. سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود گذشت نزدیک به 3 سال از عمر دولت هنوز بسیاری از کاستی‌ها و مشکلات موجود به دولت گذشته ربط داده می‌شود، اظهار داشت: این حرف هم حرف درستی است و هم غلط. به هر حال 10 سال هم بگذرد گفته خواهد شد که در این کشور در مقطعی رشد 8/6- حاکم بوده است یا در سال 90 و 91، 18 میلیارد دلار درآمد ارزی داشته‌ایم اما اینکه هر مشکلی به دولت قبل ربط داده شود یا اینکه اخیرا گفته شده است ما سیل‌های اخیر ایران را به دولت قبلی ربط داده‌ایم یک دروغ محض است.سیل اخیر چه ربطی به 3 سال گذشته دارد؟ نباید هر چیزی را به گذشته ربط داد.

نوبخت ادامه داد: در همین سفرهای استانی که آقای رئیس‌جمهور تشریف می‌برند ما در برابر خواسته‌ها و مطالبات مردم حق انتخاب نداریم، بلکه بیشتر تلاش می‌کنیم پول‌های‌مان را صرف پروژه‌هایی کنیم که صلی‌علی‌محمد و کف‌زدن‌هایش برای قبلی‌ها بوده، ما تلاش‌مان این است که پروژه‌های ناتمام را به سرانجام برسانیم اما این حق را نداریم از تریبون‌هایی که در اختیار داریم علیه کسانی که تریبون در اختیار ندارند صحبت کنیم و این نادرست است و اگر مطلبی در این زمینه گفته شده است حاضریم عذرخواهی کنیم. وی همچنین از توزیع گسترده بنزین‌های یورو 4 در سراسر کشور خبر داد و افزود: در اهواز این توزیع بنزین‌ها آغاز شده و امیدواریم به صورت گسترده در سراسر کشور توزیع شود. سخنگوی دولت درباره نظر دولت درباره تشکیل شورای نظارت بر برجام اظهار داشت: تشکیل شورای نظارت از اختیارات شورایعالی امنیت ملی است و دولت آن را تعیین نمی‌کند. نوبخت درباره وضعیت تجمیع بیمه‌ها نیز گفت: رئیس‌جمهور این کار را به سازمان مدیریت محول کرده و احتمالا تا روزهای آینده مدل مورد نظرمان در این زمینه ارائه خواهد شد. سخنگوی دولت درباره انعقاد قرارداد با شرکت‌های آمریکایی و همچنین تاسیس رستوران‌های KFC در تهران گفت:  ما به شرکت‌های آمریکایی و اروپایی اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر می‌خواهند در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در ایران سرمایه‌گذاری کنند از این کارشان استقبال می‌کنیم البته به تاکید رهبر معظم انقلاب نیز توجه داریم که اجازه نخواهیم داد کشورمان محل کالاهای مصرفی آمریکا باشد.

نوبخت افزود: درباره KFC نیز پاسخ‌های لازم داده شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها