کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

بررسی یکی از جدیدترین محصولات سایپا با نام آریو

کدخبر:۱۶۸۵۷چهارشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳:۴۷۱۹۶۸۶ بازدید

زوتی Z300 نام اصلی خودرویی است که این روزها تحت عنوان «سایپا آریو» توسط این خودروساز به بازار عرضه می‌شود. هرچند که نمونه‌های ...

زوتی Z300 نام اصلی خودرویی است که این روزها تحت عنوان «سایپا آریو» توسط این خودروساز به بازار عرضه می‌شود. هرچند که نمونه‌های نخست این محصول تحت برند و نام اصلی در بازار ایران حضور داشتند اما سایپا پس از تعداد محدودی، این خودرو را ایرانیزه کرد و با نام آریو و لوگوی سایپا روانه بازار ساخت. این خودروی ۵۰ و اندی میلیون تومانی، رقابت مستقیمی با ولیکس سی۳۰ اتوماتیک، جی‌ای‌سی جی۵ اتوماتیک و در نهایت پارس ELX یا LX اتوماتیک خواهد داشت. در این مطلب با بررسی اولیه و آزمایش رانندگی با این چینی تازه‌وارد، به مقایسه آن با محصولات مذکور نیز خواهیم پرداخت.

 پیش از هر چیز، بهتر است نیم‌نگاهی به برند زوتی و خط‌مشی تولیدات این خودروساز داشته باشیم. زوتی در سال 2005 و با هدف ارائه خودروهای مردمی با روش کپی طراحی و مهندسی معکوس فنی پا به عرصه گذاشت و تا امروز محصولات مختلفی در کلاس‌های سدان،  اس‌یو‌وی، ‌هاچ‌بک و... به بازار عرضه کرده است. Z300 به عنوان بزرگ ترین سدان زوتی در سال 2012 معروف شد. این محصول که تا‌کنون یک فیس‌لیفت ماینور از آن نیز روانه بازار شده است، شباهتی مثال‌زدنی با تویوتا آلیون (Toyota Allion) سال 2007 دارد. زوتی در سال 2006 میلادی، 2.88میلیارد دلار درآمد داشت؛ در‌آمدی که نسبت به محصولات بی‌هویت این خودروساز چندان کم نیست!
 

4t1qwdodi8ogb0qtnoz.jpg


آریو چینی با نام ایرانی!

ریپلیکای چینی تویوتا آلیون، همانطور که گفته شد در سال 2012 معرفی و به بازار عرضه شد و برای 2015 نیز زیر تیغ فیس‌لیفت قرار گرفت که با تغییرات ایجاد شده، شباهت بسیار زیاد این خودرو به آلیون تا حدودی تقلیل شده است. زوتی زد300 یا سایپا آریوی فعلی، در بازار داخل در برابر خودروهایی همچون JAC J5، ولیکس C30 و پژو پارس قرار می‌گیرد. این سدان با ابعاد و شمایلی سردرگم در بین دو کلاس سدان‌های کامپکت و سدان‌های متوسط، در بخش جلو چهره‌ای جذاب دارد. کاسه چراغ‌های تیره و جلوپنجره‌ای که به چراغ‌ها چسبیده، هماهنگی خوبی ایجاد می‌کند و هرچند که آریو یک کپی از تویوتا آلیون باشد، این کپی‌کاری تا حدودی ماهرانه انجام شده است. عرض این خودرو در حدود 6 سانتی‌متر از ولیکس C30 بیشتر است اما به خاطر استفاده از خطوط افقی بیشتر در طراحی این خودرو، آریو کمی عریض‌تر از چیزی که باید به نظر می‌رسد و در قیاس با جک جی5 نیز اگرچه که اختلاف عرض‌ها در مرز یک میلی‌متر است، اما باز هم آریو کمی عریض‌تر به نظر می‌رسد. خودروهای چینی به دلیل بهره‌گیری از سیستم‌های تعلیق مختص به خود چینی‌ها، اصولا ارتفاعی نامتعارف دارند. به همین خاطر آریوی 146.5 سانتی‌متری نیز با توجه به فاصله کف آن تا سطح آسفالت، همان قناصی مشهور را به دوش می‌کشد. ارتفاعی که 2 سانتی‌متر بیشتر از جی5، تقریبا با ولیکس یکسان و 5 سانتی‌متر از پژو پارس بیشتر است. اما همانطور که در ابتدای این بخش ذکر شد، آریو در کلاسی نه‌چندان متعارف قرار دارد. این سدان 454 سانتی‌متری، 5‌سانتی‌متر از پارس، 4 سانتی‌متر از جی5 و یک سانتی‌متر از ولیکس به ترتیب بلند‌تر، کوتاه‌تر و کوتاه‌تر است. از همین رو، از این حیث در رده میانی قرار می‌گیرد و با توجه به خطوط به کار رفته در این خودرو، بزرگ‌تر و هیکلی‌تر از دیگر رفقایش دیده می‌شود. در بخش عقب تیز آریو کاملا شبیه به تویوتا آلیون طراحی شده است و تنها گرافیک چراغ و قرار‌گیری چراغ‌های دنده عقب مثلثی شکل در دو طرف قاب پلاک عقب است که با الگوی طراحی این خودرو تفاوت فاحشی دارد. این همان بخشی است که شاید خیلی به مذاق بیننده خوش نیاید!


w3blcftn0vpnys7rke6e.jpg


آنچه در کابین می‌بینید...

کپی‌کاری زوتی حتی تا کابین این خودرو نیز ادامه پیدا کرده است و به محض ورود به کابین شاهد ته چهره بسیار غلیظی از تویوتا آلیون هستیم! یک کابین نسبتا دلباز و جادار که از پلاستیک و چرم مصنوعی مشکی رنگ مملو شده و در برخی نقاط نیز با استفاده از تریم چوب قهوه‌ای پر‌رنگ تزئین شده است. این داشبورد و کنسول وسط بسیار شبیه به چیزی است که در آلیون دیدیم و با توجه به سادگی و نبود ادوات اضافی، خیلی زود به آن عادت می‌کنید. سیستم صوتی تک Din با یک جانواری (فضایی که حتی برای گوشی موبایل می‌توان استفاده شود)، سیستم تهویه مطبوع به همراه 3 سلکتور دایره شکل که دما، شدت وزش باد و در نهایت مسیر گردش باد را مشخص می‌کند و با محفظه جاسیگاری که با تریم چوبی تا دسته دنده ادامه یافته است، کنسول این خودرو را تشکیل می‌دهند.

لیور دنده طراحی بسیار زیبا و خوشدستی دارد که برخلاف بسیاری از خودروهای اتوماتیک، عمود نیست و شیب ملایمی نسبت به محور عمود دارد. غربیلک فرمان فربه این خودرو در نمونه مورد آزمایش زیر روکش چرمی اضافی قرار گرفته بود و نسبت به نمونه‌های مورد استفاده در 3 رقیب دیگر، کمی خوشدست‌تر است و با توجه به اینکه شما با آزادسازی ضامن تعبیه شده در زیر قاب پشت فرمان قادر به تنظیم ارتفاع فرمان برای قد خود هستید، تسلط بیشتری روی فرمان خواهید داشت. هر چند که درجه آزادی این فرمان آنقدرها هم زیاد نیست. این خودرو در 4 تیپ استاندارد 1.5، الگانت 1.5، الگانت 1.6 و در نهایت رویال 1.6 به بازار عرضه می‌شود که نمونه مورد استفاده از نوع الگانت 1.6 بود. از همین رو، در کابین این خودرو شاهد امکاناتی همچون سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، سیستم صوتی تصویری 2 دین و 4 کیسه هوا (در تیپ الگانت 2 کیسه هوا ارائه می‌شود) نیستیم و این موارد تنها روی رویال عرضه می‌شود.

فضای داخل کابین با توجه به ابعاد نه‌چندان بزرگ خودرو خوب است. صندلی‌های جلوی آریو چندان بزرگ و عریض و طویل نیستند به همین خاطر اگر قد بلندی دارید، ممکن است در مسافت‌های طولانی، عدم پوشش کامل ران پای این نشیمنگاه‌ها، پای شما را تا حدودی خسته کند. اما اگر بخواهیم از فضای پای راننده و سرنشینان جلو صحبت کنیم باید گفت که با وجود داشبورد بزرگ و حجیم این خودرو، شاهد Legroom (فضای پا) خوبی هستیم. به این صورت که اگر صندلی‌های جلو را برای فردی با قد نسبتا بلند نیز تنظیم کنید، باز هم جای کافی برای قرارگیری در ردیف صندلی‌های عقب وجود دارد. هرچند که 3سرنشین درشت اندام، به سختی در صندلی عقب این خودرو جای می‌گیرند. اما با این حال، کابین آریو تا حدودی از کابین جک جی5 جادارتر به نظر می‌رسد و طراحی بهتری نسبت به پژو پارس و ولیکس دارد.


1sqoesvy5owxs1fwy0zp.jpg


می گویند از ژاپنی‌ها مهندسی معکوس شده است!

چین را می‌باید سلطان بی چون و چرای کپی‌کاری‌های اصولی مهندسی و طراحی در دنیا دانست. آریو همانطور که گفته شد، در ظاهر از تویوتا آلیون کپی شده است اما آنطور که از شواهد پیداست، پیشرانه این خودرو نیز نمونه‌ای مهندسی معکوس‌شده از نیروگاه میتسوبیشی لنسر 1.6 لیتری است. در واقع نمونه مورد آزمایش که طبق گفته‌های فوق تیپ 1.6 الگانت است، از همین موتور بهره می‌برد.

آریو 1.6 با بهره‌گیری از این پیشرانه 1600 سی‌سی، 4 سوپاپ در هر سیلندر (مجموع 16 سوپاپ – سرسیلندر با دو میل سوپاپ – DOHC)، قادر به ارائه نهایت قدرت 113 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور 151 نیوتن متر در 4000 بر دقیقه است. این در حالی است که ولیکس سی30 با بهره‌گیری از پیشرانه 1.5 لیتری، 9 اسب بخار و 13 نیوتن متر به ترتیب قدرت و گشتاور کمتر از آریو تولید می‌کند. اما جک جی‌5 با بهره‌گیری از پیشرانه 1.8 لیتری و نهایت قدرت 140 اسب بخاری، پوزه این خودرو را به خاک می‌مالد؛ هرچند که هنوز هم نهایت قدرت آریو از پارس اتوماتیک 1.6 لیتری بیشتر است. آریو پیشرانه بسیار آرام و کم‌صدایی دارد و با توجه به عایق‌بندی نسبتا خوب سازنده، با بالا بردن شیشه‌ها، سکوت خوبی در کابین فراگیر می‌شود. از صحبت‌های کلیشه‌ای صدای استارت پیشرانه و موضوعات اینچنینی که بگذریم، باید گفت که 112 اسب بخار برای ابعاد آریو قدرت خوبی به نظر می‌رسد. اما نتیجه استفاده از این پیشرانه در عمل تنها به نوع جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت بستگی دارد. این خودرو از گیربکس 4سرعته اتوماتیک با ضرایب قدرتی در دنده 1 و سرعتی در دنده‌های 2، 3 و 4 بهره می‌برد. وضعیت دنده‌ها با کمی ضربه ریز زیر پایی که بر روی پدال ترمز قرار گرفته جا می‌روند و ترمز دستی ساده خودرو را آزاد می‌کنیم.


4vt6cuqnrp1tewb9qxyc.jpg


خودرو در حالت D آرام و خرامان حرکت می‌کند و گاز دادن ملایم، دنده‌ها یکی پس از دیگری سبک می‌شوند. هرچند که این سبک شدن دنده با ضربات خفیف و مکثی کوتاه در بین دو دنده همراه است. همانطور که گفته شد، شتاب‌گیری خودرو تنها در دنده 1 راضی‌کننده به نظر می‌رسد و با توجه به سرعتی‌تر بودن دنده‌های 2 به بالا، با فشردن پدال گاز و معکوس به دنده‌های 2 و 3 و 4، اثر چندانی از قدرت و کشش دیده نمی‌شود و فقط اگر سرعت شما زیر 50 کیلومتر بر ساعت باشد و پدال گاز را به کف بچسبانید، گیربکس به اولین دنده معکوس می‌دهد و شاهد شتاب نسبتا خوبی خواهید بود. هرچند که تاخیر پدال گاز و جعبه دنده آنقدر زیاد است که اگر در موقعیتی حساس نیاز به شتابگیری پیدا کنید، کار برای شما سخت شود. به بیان دیگر، در مقایسه آریو با جی5 از این حیث می‌توان گفت که سایپا آریو خودرویی خانوادگی‌تر، اما جی5 اسپرت‌تر و جوان‌پسند‌تر به نظر می‌رسد. دید راننده به اطراف مناسب است و خیلی زود ابعاد خودرو در ذهن شما ثبت می‌شود، اما تنها ایراد موجود، بالا بودن سطح صندوق و در نتیجه کمبود دید عقب در آریو است که این ایراد تنها در نمونه‌های رویال با عرضه مانیتور و دوربین دید عقب تا حدودی پوشیده می‌شود. در پایان نیز باید اشاره کرد، همانطور که گفته شد، این روزها اکثر خودروهای چینی با سیستم تعلیق مخصوص به خود روانه بازار می‌شوند که این موضوع ممکن است کمی شما را مردد کند. اما باید گفت که به هیچ‌وجه جای نگرانی وجود ندارد، چرا که آریو هندلینگ بسیار خوبی (حداقل نسبت به پژوهاو ولیکس) دارد و به طور کلی خودرو در دستان راننده قرار دارد!

 


 


* باز نشر از هفته نامه خودرو امروز
همراه مکانیک



دیدگاه ها

ماشین باز: 1394/8/1305:19:26،
330
164
خواهش میکنم مسئولان سایپا پیگیری کنندکه تیبا ۲ رنگ اطلسی تو برنامه top gear مورد بررسی قرار بگیره ایشالا بعدشم اریو، حرف نداری سایپای همیشه مطمئن زنده باد !
آرشایه: 1394/8/1306:54:05،
296
15
من کاری بهاین ندارم اصلا ساخت کجاس و ... چه کیفیتی داره و ...
نه واقعا فقط میخوام بدونم با چه رویی آرم سایپا رو هم میزنن روش !!
یعنی میخوان بگن آرم سایپا اطمینان و آرامش ؟!
همون آرم چینیه باور کنید بهتره ، برش دارین مسئولین عزیز ، نکن اینکارو !!!
قلب: 1394/8/1307:08:15،
230
14
با کمک برادران چینی s300 ساختیم تا روی برادران روسی کم شود!!!! خخخخ
@-@: 1394/8/1307:11:39،
235
26
من سوار شدم

صدای توی کابین خیلی زیاده در حد نیسان باری و پیکان قدیمه باید با سرنشینها موقع رانندگی با بلند گو حرف بزنی

خلاصه کلام اشغاله چینی
احمد: 1394/8/1307:37:16،
168
8
واقعا متاسفم
نوشته سال 2005 این شرکت با به عرضه وجود گذاشت
اونم با هدف طراحی, کی میتونه مسئولین رو از خواب بیدارکنه؟
هپس: 1394/8/1307:44:09،
182
23
آدم با بیژامه و دمپایی تو خیابون راه بره این ماشینای چینی و شبه چینی رو که مایه تمسخر و آبرو ریزی هستن سوار نشه!
ما که یه همسایه داریم لیفان شاسی بلند سوار میشه و خودشو خیلی میگیره و کلا تو ساختمون سوژه شده...خخخ
علی جون: 1394/8/1307:54:21،
114
5
جای تاسف داره که چین تازه ماشین ساز کجا رسیده و ما کجاییم
مسئولین طمعکار و چشم بسته ما فقط ما رو به ته چاه می کشن
سلام: 1394/8/1308:03:34،
103
9
فیگور اون عکس من رو کشته....

ایران جیب از تبلیغاتهای بی ام او هم بگذار......

96 پلاک کجاست ؟؟؟؟
میم: 1394/8/1308:13:50،
55
6
شما ی دلال مثل اون گروه آشغال سازی چطور رو شون میشه اسم خودشون بزارن خودرو ساز من نمیدونم
مهران: 1394/8/1308:26:46،
47
8
اینایی که منفی دادن فازشون چیه؟
یعنی متوجه نشدید داره تیکه میندازه!
محمد: 1394/8/1308:51:56،
62
15
حاضرم 405 گاری 30سال پیش سوار شم اما این لگنو سوار نشم.
وقتی سایپا به این راحتی توی تمام سوراخای ماشین آرم سایپا میچسبونه. مشخصه شرکت مادر چقدر بی در وپیکره...

بیچاره اونایی که اون اول 76 تومن بالای این گاری دادند. تقصیر خودشونه.
ماشین باز: 1394/8/1309:04:09،
9
57
دوستان من جدی گفتم نه شوخی خوبه تعداد مثبتا بالاست معلومه خریدارا دارن زیاد میشن یکی دیگه قسطی ثبت نانم کنم تا تموم نشده،
پوريا: 1394/8/1309:28:09،
43
7
لگن چيني موتور 1600 با قيمت نجومي!!!
ايران جيب از تو انتظار نداريم!!
سایپا افتخار ملی: 1394/8/1310:38:22،
30
7
با تشکر و قدردانی از مسئولین و مدیران کار آمد و مایه افتخار صنعت کشور
از اینکه توان تولید و نصب آرم شرکت معظم سایپا با 40 سال سابقه بروی قطعات یک شرکت بدون نام نشان در صنعت خودرو خود چین را تبریک و مایه مباهات میدانیم
و بر خود مسجل میدانیم اگر امروز خودرو سازی در چین متولد شود سایپا میتواند تولیدات آن را با کمال افتخار مونتاژکند
میثم: 1394/8/1310:51:05،
21
6
پاسخ به سلام : 96 پلاک استان سمنانه . حرف ص هم برای شهر شاهرود .
چینی: 1394/8/1313:18:36،
19
6
نمیارزه گران است ارزش خرید نداره
mostafa: 1394/8/1315:57:29،
7
3
86 سمنان
96 شهرستانهای سمنان
حرف ج ص برای شاهرود
نارگیل: 1394/8/1322:43:01،
9
5
بیشتر از 9 میلیون نمی ارزه
پوریا: 1394/8/1306:28:57،
156
9
۱۲۷۵ کیلو ۱۱۲ اسب!!
دقت کردین روش نشده شتاب ماشین رو بنویسه؟
سیاوش: 1394/8/1306:38:46،
45
5
اینها همه مثل تخم مرغهای شب عید فقط ظاهرشان فرق میکند ولی توشون همه یک چیز هست.قیمتها شون برابر یک النترا بدون تعرفه است این است مزد ملتی که همیشه در همه صحنه های سیاسی پشتیواش دولتش بوده فقط خودرو چینی وایرانی با تکنولوژی سی سال پیش !
ماهان: 1394/8/1307:23:36،
55
8
من موندم که سایپا با 40 سال سابقه به قول خودشان خودروسازی

چه جوری خجالت نمیکشه و میاد خودرو یه خوروساز چینی با 10 سال سابقه رو مونتاژمیکنه؟

ای وای من
بهمن: 1394/8/1307:26:41،
14
8
شما فکر کنین mom جلوی این بگن پادشاهی
خدایا حق ما رو از این دردا بگیر زندگی مردم رو به فلاکت و اختلاس و مرگ در این لگنها خلاصه کردن دولت هم که ازش نمی گم چون کلا اینها همه دولتین
آریایی: 1394/8/1307:36:50،
26
7
نمایندگی ایران تمام:

قیمت خودرو فوق فقط 37000000 میلیون تومان میباشد.

با احترام
کاکا: 1394/8/1307:39:49،
13
48
همکارم نوع وارداتی این ماشینو دارهz300 شتابش نسبت به هم رده هاش خوبه و شاید. بهتر باشه....در کل ماشین ظاهر لوکس و فنی قابل قبولی داره ....البته چینی اصلشو میگم نه مونتاژ سایپا
بهمن: 1394/8/1309:51:54،
33
13
اصلا تا بحال ماشینو از نزدیک دیدی توش نشستی ؟؟
دروغ کنتور نداره درسته ولی کمتر ببند
اشغالترین ماشین بعد از پراید همینه
سایپا مشهوره به اشغال گرون فروشی
وطن دوست: 1394/8/1307:49:48،
28
7
معلوم چین کیسه بزرگی برای ایران دوخته
علی: 1394/8/1308:01:51،
27
10
ایران خودرو و سایپا دست به طلا بزنه ،خراب میشه،اونقدر این خودروسازها بی لیاقت و بی هنرند،هر کس این آشغالها را خرید از همون روز اول زندگیش در گیر تعمیرات خودرو میشه و کم کم کارش به دکتر اعصاب و روان کشیده میشه.
میم: 1394/8/1308:17:02،
31
9
شما هم دلالی بیش نیستی ولی کور خوندین با این چیزا دیگه مردم ..... نمیشن بسه دیگه چقدر ظلم در حق این ملت دیگه به خرخره رسیده تحریم این دولت حتی حاضر نشده به خوسته به حق مردم گوش بده هر روز ی توهین تازه به ملت میکنه وزیر صنعت میگه ضد انقلاب سخنگوی دولت میاد میگه فلان قدر تسهیلات برای آشغال سازا
امير: 1394/8/1308:17:51،
17
42
منكه ٣ ماهه خريدمش واقعا ازش راضيم ، به قدري هندلينگ و شتاب بالايي داره ، بسيار نرمه ، در ضمن ماشين قبليم پارس موتور زانتيا بود ولي يه پيچش ميرزه به كل هيكل هر چي پارسه
آرش66: 1394/8/1308:37:03،
25
6
جدا از کیفیت نسبتن مناسب این چینی بی هویت، برای صنعت کشورم خیلی متأسفم که با بیش از 50 سال تجربه مونتاژ، تولید و طراحی، درآمد یک شرکت درپیت چینی با سابقه کمتر از 10 سال، مبلغی نزدیک به 3 میلیارد دلار می شود.
پژو پارس در سال 1379 عرضه شده و اطاق آن نیز با گذشت این سالها، تکراری و قدیمی شده. یکی از دلائل فروش نسبتن خوب خودروهای چینی نیز همین نقطه ضعف بزرگ صنعت خودروی کشورمان در طراحی و ارائه مدلهای متنوع و گوناگون می باشد.
پراید از سال 1371 و 405 از سال 1369 با همین قالب و ترکیب ظاهری تولید می شوند و واقعن کسل کننده و تکراری شده اند.
تویوتا: 1394/8/1308:58:13،
14
9
خیلی باهاله سایپا یه سری وارد کرد که دوستم داره ارم z روشه حالا اومده ارم سایپا گذاشته خداااا از دست این خودرو سازها مردم رو گاگول فرض کردن حیف پول (توجه کردین روغن های تو موتور ماشین رو هنوز هیجا نبوده همه جاش روغنی شده)
امیر: 1394/8/1309:08:00،
17
9
اسمش هم مثل خودش ضایعه.!! اخه زوتی هم شد ماشین.!! سایپا که پنجاه سال سابقه خودروسازی دارد همکاری با چنین شرکتهایی را بر اساس چه استراتژی دنبال می کند.!!؟ شما همین
بغل گوش خودمان در ترکیه خودروسازان مطرحی چون فورد و رنو
و هیوندا کارخانه ایجاد کرده اند هم برای مصرف داخلی ترکیه و
هم صادرات انوقت شما خودتان را به شرکتهای گمان چینی گره
زده اید و انتظار دارید مردم شما را تحریم نکنند.
مجيد: 1394/8/1309:18:33،
11
11
سايپا پول خسارت تاخير تحويل خودرو كه 8 ماه از زمان تحويل گذشته هنوز پرداخت نكرده حالا خودرو اشغال تبليغ ميكنه
ققنوس: 1394/8/1309:47:04،
13
13
جعبه عقبش ك باز ميكني كمي تاب ميخوره و از بس ضعيف ساختنش بازي ميكنه
اگه دوچرخه بهش بخوره باور كنيد يك ميليون صافكاري ميخواد
کاربر: 1394/8/1310:02:50،
16
12
ایرانجیب فاصله ی این منفی و مثبت رو زیاد کن ملت میان نظر بدن اشتباه میشه صدبار گفتیم ی کار نکن توام تحریم شی هاا
ددددد
ایران: 1394/8/1310:10:46،
14
8
خدا به این ملت رحم کنه واردات خودرو که چینی مونتاژ خودرو هم چینی من یه حرف اقای خاتمی رو تو دوران ریاست جمهوری هیچ وقت یادم نمیره بعضی از مردم سر یه چیزی گلایه کردن ایشون هم جواب خیلی خوبی داد گفت تا خود مردم چیزی رو نخواند اون چیز تغییر نمیکند گفت همین مردم این دولت رو به وجود اوردن پس اطمینان داشته باشید تا خودمون نخواهیم هیچ چیزی تغییر نمیکنه
میم: 1394/8/1310:14:31،
13
9
آخه جنسی که ارزش خرید نداره میخوای آدرس بدی که چی بشه برادر کلا آشغالای ایرانی و چینی تحریم تحریم فکر کنم شما یادت رفته سوسیس و کالباس هم تحریم به علت ترکیباتی که هیجا معلوم نیس چیه با چی درست میشه تازه استفاده که نداره هیچ ضرر خیلی زیادی هم برای سلامتی داره
ali: 1394/8/1310:22:27،
17
9
تو اگر کارت پخش کالباس بود اول صبح نمی اومد اینجا کامنت بزاری و جواب کامنتها را هم بدی فکر کردی دیگران ............
علی: 1394/8/1310:40:10،
12
12
یعنی حالم بد شد!
پوريا: 1394/8/1311:28:14،
18
10
يكي از فاميلامون خودش ديده بود كه اينا كانتينر كانتينر از چين وارد ميكنن و حتي لوگوي سايپاس رو هم از چين ميارن و اينجا زحمت چسبوندنشو ميكشن...
عمله: 1394/8/1313:22:26،
25
5
به فارسی میشه نه
به عربی میشه لا
به انگلیسی میشه no
به چینی میشه mew
به هندی میشه نهی
محمد: 1394/8/1315:07:48،
13
7
عشق است منطقه ازاد رو بقیه هم برن چینی سوار شن تا از صنعت ملی دفاع کنن خخخخخ
اکبر: 1394/8/1316:06:33،
19
8
من خودم از پارسال دی ماه این ماشین رادارم واکنون 15هزار کار کرده اماان که من دارم ممتاژچین است وخیلی سایپای فرغون ساز گران حسابم کرد 72میلیون اما ازش راضیم وتوی مسافرت اضلا خسته نمیشم اما رفتم نمایندگی برای تعویض روغن وسرویس یارو میگفت اینهای که ممتاژسایپا شده هرروز خرابترش میکنه ازمن پرسید که مشکلی داشته یا خیر که مشکلی نداشتم ولی شتاب اولیه خیلی رضایت بخش نیست گرنه ازهمه چی راضیم سوخت متوسط تا شمال رفتم وبرگشتم 6.3بود وتعویض دنده نرم وترمز هم واقعا عالی وصندکی عقب جای پا خیلی راحته وروی کفی تا 190رفتم وکفی مایل به شیب 215کیلومتر اما بدون اینکه بشه فهمید که داره این سرعت میره اما نمایندگی هیچی ازش نمیفهمه حتی تنظیم چراغش رابلد نبوددر هرحال ماشین من تاحالا بی آزار بوده. واین نظر ومشاهدات من به عنوان یک تجربه مصرف بود.ونه قصد تخریب ونه قصد تبلیغ داشتم.
کامران: 1394/8/1317:51:03،
17
5
وانتش کی درمیاد؟
فرغون نمیخریم: 1394/8/1319:18:04،
11
6
قیمتش رو بدید 30 میلیون با ده میلیون پیش و اقساط بدون بهره شاید فروش بره
آرش: 1394/8/1400:22:30،
11
5
آریو وانت
پر شتاب
پررررررررررررررررر قدرت
دلرباااااااااااا

آریوووووووووووووووووو وانت

مطمئن برانید

( سایپا در اندیشه ای متفاوت)
محمد : 1394/8/1609:09:51،
9
6
از ایرانی می خواهی پول بگیری 5 میلیون تومان بیشتر نمی ارزه آن هم شاید بخرم 50الی 50درصد باید فکرم متمرکز شود
اامیرمحمد: 1394/10/3019:58:16،
10
3
آقایون خسته نباشین
بین این آریو و جک و جیلی و لیفانx60 و مگان89 کدومو پیشنهاد میکنین
شاسی بلند: 1394/12/1118:08:22،
15
11
لیفان x80 بخر
شهرام: 1395/3/219:08:31،
25
30
دوستاني كه علاقمند به اين خودرو هستند ، قبل از خريد قيمت قطعاتش رو هم استعلام كنيد. براي نمونه جهت آگاهي شما قبل از خريد:
چراغ جلو كامل سمت راست 600 هزار تومان / چراغ جلو سمت چپ 600 هزار تومان
چراغ عقب راست 230 هزار تومان / چراغ عقب چپ 230 هزار تومان
گلگير جلو راست 510 هزار تومان / گلگير چپ 510 هزار تومان
قيمت دينام 1 ميليون و سيصد هزار تومان
آينه بغل هر عدد 319 هزار تومان
هزينه يك جفت چراغ جلو و عقب و يك جفت آينه =بيش از 2 ميليون و 300 هزار تومان
قيمتها كاملا واقعي و از سايت سايپا يدك قابل مشاهده است.
منصف: 1395/5/2513:00:30،
30
11
اصولا كساني كه سرمايه خريد خودروهاي ژاپني ، كره اي يا اروپايي را دارند، تو برندهاي ايراني يا چيني نمي گردن و با خريداران اين نوع برندها هم كاري ندارن... جالب اينجاست كه پرايد سوارها ،مالكان خودروهاي چيني را مسخره ميكنند .... اقايان محترم هرچه قدر پول بدي همانقدر آش ميخوري ..... شما ها كه در روياهايتان از پرايد به ال 90مي رسيد لطفا ديگران را مسخره نكنيد............!!!!!!
كاووس: 1395/7/2321:52:05،
13
7
باسلام من يك اريو خريدم الان ٤٥ هزارتا كارًكردم هيچ مشكلي نداره ماشين واقعا نرم و اروم من سوناتا ٢٠٠٩ داشتم بجرات از اون نرم تره
ماشين لوكس نسبت ب قيمت و خانوادگي و تو مسافرت راحتيش كاملا محسوسه خيلي كم مصرفه
يك گزينه خوبه تو شرايط رو كود الان وام هم روش هست مثل سراتو موتور ميتسو بيشيه تعليق مك فرسون سيستم ترمز abc داره نه مثلا abc ايرانيها ....
من ك راضيم تو بنگاه هم پول نقده
هندلينگ فوق العاده داره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما