کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

گلایه‌ خریداران از کیفیت خودروهای صفر داخلی

کدخبر:۱۶۸۲۵سه شنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳:۴۷۴۵۵۴ بازدید

در حال حاضر مشکلات کیفیتی خودروهای صفر یکی از معضلات اصلی مشتریان بازار خودرو است که دهن به دهن چرخیده و در نهایت باعث تشدید ...

در حال حاضر مشکلات کیفیتی خودروهای صفر یکی از معضلات اصلی مشتریان بازار خودرو است که دهن به دهن چرخیده و در نهایت باعث تشدید رکود بازار خودرو شده است. این رکود و کاهش خرید خودرو بیشتر از آنکه مشتریان را اذیت کند باعث نارضایتی شرکت‌های خودروساز شده و آنها را به مرز ورشکستگی رسانده است.

هرچند دولت برنامه‌هایی را برای رفع رکود از صنعت خودرو مطرح کرده است، اما این برنامه‌ها هم نتوانسته اوضاع فروش خودروسازان را بهتر کند. پرداخت وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو و اعطای بخشی از یارانه تولید به شرکت‌های خودروساز از جمله برنامه‌هایی است که مسئولان دولتی برای کمک به خودروسازان در دستور کار قرار داده‌اند.در این میان، مهم‌ترین خواسته مشتریان بازار خودرو، افزایش کیفیت تولیدات داخلی و اصلاح قیمت خودروها است تا از این طریق، انگیزه‌ای برای خرید خودروی نو در کشور ایجاد شود.


* هوای بارانی داخل خودرو

محمد مولایی، صاحب یک دستگاه پراید 111 مدل 94 است که در مورد مشکلات ایجاد‌ شده در عملکرد فنی ماشینش به خبرنگار فارس می‌گوید: ماشین من، سایپا 111 مدل 94 است که تا به حال فقط هزار و 7 کیلومتر راه رفته است. هر وقت باران ببارد و یا از شیشه‌شور ماشین استفاده کنم، آب تمام ماشین را پر می‌کند و زیر همه کفی‌های خودرو خیس می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: برای حل مشکل به نمایندگی سایپا آمده‌ام که به من می‌گویند ماشین باید یک روز و نیم در نمایندگی بماند و کل داشبورد پیاده شود تا مشخص شود که مشکل از کجاست.

این صاحب خودرو توضیح می‌دهد: قبل از این ماشین هم پرشیا مدل 93 و پژو 206 مدل 92 و یک پژو 207 مدل 89 داشتم که هیچ‌کدام مشکل خاصی نداشتند.

وی می‌گوید: برای حل مشکلم، اول به یک مکانیکی مراجعه خواهم کرد، اگر قابل حل باشد ترجیح می‌دهد از این طریق مشکل برطرف شود، نه اینکه دو روز ماشین را بخوابانم و در نهایت هم بلایی دیگر سر ماشین بیاورند.

مولایی می‌گوید: تعمیرکار نمایندگی فقط چند ثانیه یک چراغ قوه زیر داشبورد انداخت و گفت که داشبورد باید پیاده شود! بر چه اساس چنین صحبتی می‌کند؟ عقلانی نیست.

* ماشین چینی سوار شدن، بی کلاسی است

وی در پاسخ به این سؤال که اگر پول بیشتری داشتید، باز هم ترجیح می‌دادید که خودروی داخلی بخرید؟ می‌گوید: نه، حتماً ماشین خارجی می‌خریدم، چون کیفیت بالاتری دارند.
 

 

از او می‌پرسم در بین ماشین‌های خارجی، خودروهای چینی را به داخلی‌ها ترجیح می‌دهید؟ پاسخ می‌گوید: نه، اصلاً. سوار خودروی چینی شدن یعنی بی‌کلاسی! ماشین‌های چینی، کپی‌کاری هستند و سوار شدن به آنها آبروریزی است.


* نقص در دیسک و صفحه و گیربکس، شایع‌ترین مشکلات پژو پارس و 206

محسن طهماسبی هم تعمیرکار یکی از مراکز خدمات پس از فروش ایران‌ خودرو است که در مورد مشکلات شایع خودروهای صفر این کارخانه به خبرنگار فارسی می‌گوید: ایراد در دیسک و صفحه و گیربکس خودروها به‌ ویژه پژو 206 و پژو پارس از جمله شایع‌ترین مشکلات محصولات صفر ایران‌ خودرو است.

وی ادامه می‌دهد: این مشکلات در محصولاتی مانند سمند و پژو 405 نیز دیده می‌شود و علاوه بر این، ایراد در تسمه دینام و غلطک‌های هرزگرد پژو 206 و رانا از دیگر مواردی است که خریداران را شاکی کرده است.

به گفته وی، مشتریان زیادی به‌ دلیل گیر کردن دنده در خودروهای صفر به نمایندگی مراجعه می‌کنند.


* مشکلات اصلی در موتور و گیربکس پراید و تیبا

مردانی در مورد عمده مشکلات فنی خودروهای صفر مراجعه‌کننده به نمایندگی‌ها نیز می‌گوید:‌ بیشترین ایرادات فنی مربوط به قسمت‌های موتوری و گیربکس پراید و تیبا است که بعضی از آنها در مراجعات اولیه قابل رفع هستند.وی کیفیت پایین قطعات را دلیل اصلی این ایرادات می‌داند و ادامه می‌دهد: خدمات گارانتی به خودروها ارائه می‌شود، اما مشکل اصلی این است که دسترسی به برخی قطعات نداریم و با محدودیت در تأمین آنها روبه‌رو هستیم.


* کمبود قطعه در نمایندگی‌ها

وی مشکل کمبود قطعات در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش را عامل اصلی طولانی شدن مدت تعمیر خودروها عنوان می‌کند و معتقد است این مسئله باعث شده تا مشتریان برای تعمیر خودرو مرتب در رفت و آمد به نمایندگی باشند.مردانی توضیح می‌دهد: سنسور موقعیت، میل سوپاپ و سنسور اکسیژن از جمله قطعاتی هستند که کمبود دارند و علاوه بر این، با تولید خودروهای یورو 4 و عدم عرضه بنزین با استاندارد یورو 4، بسیاری از خودروها با مشکل فنی روبه‌رو شده‌اند.


* خاموش شدن مدام خودروها به دلیل کیفیت پایین بنزین

به گفته وی، خاموش شدن مداوم خودروها و ریپ زدن آنها بیشتر به‌ دلیل کیفیت پایین بنزین و ناسازگاری آن با سیستم فنی خودروها است که بیشتر در مورد خودروهای جدید اتفاق می‌افتد.این تعمیرکار نمایندگی سایپا در عین حال از مراجعه کم صاحبان خودروهای مونتاژی مانند سراتو به نمایندگی‌ها در مقایسه با خودروهای داخلی سخن می‌گوید.


* نمایندگی 600 هزار تومان گرفت،دزدگیر را هم خراب کرد اما مشکل حل نشد

حسن‌ پورعباس‌زاده، یکی از مراجعه‌کنندگان به نمایندگی خدمات پس را فروش ایران خودرو است که به خبرنگار فارس می‌گوید: ماشین من پرشیای مدل 93 است که خوب استارت نمی‌خورد و روشن نمی‌شد، برای حل مشکل به چند نمایندگی و تعمیرگاه مراجعه کردم.وی ادامه می‌دهد: نمایندگی 600 هزار تومان از من گرفت و حتی دزدگیر ماشین را هم خراب کردند، اما باز هم مشکل به‌ طور کامل حل نشد. در نهایت به یک مکانیکی مراجعه کردم و تعمیرکار جلوی چشم خودم، مغزی سوئیچ را عوض کرد و مشکل ماشین برطرف شد.


* به دلیل پایین بودن توان خریدم، خودروی داخلی می‌خرم

در کنار این انتقادات، یوسف رضاخانی از کیفیت خودروی خود راضی است و در این مورد به فارس می‌گوید تا به حال سایپا 131 مدل SD تولید سال 93 داشته که دارای موتور خوبی بود و مشکل خاصی نداشت و قصد تعویض آن را دارد.وی با بیان اینکه باز هم قصد دارد خودروی داخلی خریداری کند، ادامه می‌دهد: قصد دارم سایپا 131 مدل SE تولید سال 94 بخرم.وی می‌گوید: به‌ دلیل قدرت خریدم ترجیح می‌دهم محصولات سایپا را خریداری کنم.
 

 


این مشتری محصولات سایپا در مورد خدمات پس از فروش شرکت سایپا نیز می‌گوید:‌ ارائه خدمات در نمایندگی‌های متفرقه بهتر از نمایندگی مرکزی است و آشفتگی نمایندگی‌های مرکزی را ندارد.رضاخانی در مورد قیمت خودروهای داخلی نیز معتقد است با شکل‌گیری کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع» قیمت خودروها تا حدی پایین آمده، اما باز هم قیمت‌ها بالاست و بهتر است کاهش یابد تا مردم قدرت خرید داشته باشند.وی در پاسخ به این سؤال که اگر قدرت خرید بالایی داشتید، باز هم ترجیح می‌دادید خودروی داخلی بخرید؟ گفت:‌ خیر، حتماً خودروی خارجی می‌خریدم، چون از نظر کیفیت بهتر از داخلی‌ها است.

علی مردانی تعمیرکاری که در نمایندگی خدمات پس از فروش سایپا مشغول تعمیر یک پراید است، هم در مورد وضعیت مراجعات مردم برای تعمیر خودروهای صفر به فارس می‌گوید: با توجه به اینکه خرید خودرو کم شده است، اما میزان مراجعات مردم به نمایندگی‌ها تغییری نکرده و به‌ دلیل کاهش کیفیت خودروها، باز هم مردم به اندازه قبل برای تعمیر خودروهای صفر به نمایندگی مراجعه می‌کنند.


* نمایندگی فقط دیاگ می‌زند

امیر احتشامی هم یک تعمیرکار خودرو است که جلوی تعمیرگاه خود مشغول تعمیر یک پژو 206 است. از او می‌پرسم این روزها بیشترین مشکل خودروهای نو در مراجعه به تعمیرگاه چه چیزی است؟ می‌گوید: ماشین‌های مختلفی برای تعمیر به ما مراجعه می‌کنند. مثلاً رانندگان پراید از خوب نگرفتن ترمز و انحراف فرمان شکایت دارند که در مراجعه به نمایندگی خدمات پس از فروش هم باید ماشین را حداقل یک روز بخوابانند و از کارشان باز می‌مانند.

وی ادامه می‌دهد: دیروز راننده یک دستگاه پژو 405 مدل 93 به من مراجعه کرد و می‌گفت خودرو در سر بالایی‌ها کشش ندارد، چهار مرتبه به نمایندگی مراجعه کرده‌ بود، دیاگ زده‌ بودند ولی مشکل بر طرف نشده بود.

احتشامی می‌گوید: این مشکل می‌تواند از پمپ بنزین خودرو باشد، ولی نمایندگی اهمیت نمی‌دهد و به جای حل واقعی مشکل، فقط دیاگ می‌زند و پول زیادی هم می‌گیرد.


* ماشین نو، دیسک و صفحه می‌سوزاند

وی از معیوب شدن دیسک و صفحه سمند با کارکرد 18 هزار کیلومتری صحبت می‌کند و می‌گوید: با این میزان کارکرد پایین نباید دیسک و صفحه ماشین بسوزد، ولی این روزها از این اتفاقات می‌افتد.

مسعود برازجانی هم صاحب پژو پارس است که از معیوب بودن پرژکتورهای ماشینش شاکی است و می‌گوید: پرژکتورهای پایین خودرو مرتب لامپ می‌سوزاند، چند مرتبه به نمایندگی مراجعه کردم و هر بار، یک هفته پس از تعویض لامپ‌ها، دوباره لامپ می‌سوخت.

وی ادامه می‌دهد: در نهایت ماشین را پیش یک باطری‌ساز بردم و مشخص شد مشکل از سیم‌کشی پشت پرژکتورها است.


* کیسه هوای تزئینی در پراید صفر

عظیم حسینی، یک تعمیرکار خودرو نیز با بیان اینکه مشکلات فنی پراید بیشتر از سایر خودروها است، به فارس می‌گوید: یکی از این مشکلات، عمل نکردن کیسه هوا است که بیشتر جنبه تزئینی دارد و علاوه بر این، سیستم هیدرولیک این خودروها نیز مشکل دارد.
 

 


وی به عدم نصب سیستم دنده عقب بر روی پراید به‌ عنوان یکی از ایرادات جالب در این خودرو اشاره می‌کند و می‌گوید: راننده پراید به من مراجعه کرده بود و می‌گفت به محض روشن کردن خودرو، صدای تق تق از کاپوت می‌آید که قرار شد با توجه به صفر بودن خودرو برای تعمیر به نمایندگی مراجعه کند.


* 3 میلیون تومان خرج کردم، مشکل ماشین حل نشد

مهستا اخباری هم صاحب یک دستگاه رانا است که دل خوشی از کیفیت ماشینش ندارد. او می‌گوید: دو ماه بعد از تحویل خودرو با مشکل در سوپاپ بنزین مواجه شدم و در پی آن خاموش شدن مکرر خودرو آغاز شد.

وی ادامه می‌دهد: برای حل مشکل به نمایندگی خدمات پس از فروش ایران‌ خودرو مراجعه کردم، اما هر بار پس از چند روز یا حتی چند ساعت، دوباره خاموش شدن‌های ماشین تکرار می‌شد.

وی می‌گوید: حدود 3 میلیون تومان پول خرج کردم، اما مشکل ماشین برطرف نشد تا اینکه در نهایت یک تعمیرکار آزاد متوجه شد که مشکل ماشین از سیم‌کشی است و بالاخره توانستیم بعد از چند ماه ماشین را خارج از نمایندگی تعمیر کنیم.


* از ترس کیفیت پایین، ماشینم را عوض نمی کنم

مونا هرمزی نیز صاحب یک دستگاه پژو 206 مدل 88 است که از کیفیت ماشینش راضی است و می‌گوید از ترس کیفیت پایین خودروهای نو، اقدامی برای تعویض ماشینش نکرده است.

موسی عظیمی، راننده تاکسی پژو 405 هم از کیفیت پایین قطعات یدکی شکایت دارد و می‌گوید: در حال حاضر بوش ته میل‌لنگ اصلی در بازار وجود ندارد و باید نوع چینی آن را استفاده کنیم که خیلی زود خراب می‌شود و باید دوباره تعویض شود.

وی می‌گوید: ماشین‌های قدیمی خیلی بهتر از ماشین‌های جدید هستند و رانندگان باید هر ماه پول زیادی را بابت خرید قطعات بپردازند.

به گزارش فارس، کیفیت پایین خودروهای صفر در حالی خاطره بدی را در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد کرده که رفع این مشکل و افزایش کیفیت خودروها می‌تواند انگیزه‌ای برای خرید خودروهای داخلی توسط مردم باشد.

در نتیجه با افزایش خرید مردم و اقدام برای تعویض خودروهای قدیمی خود شاهد رونق بازار خودرو و رفع رکود از این بازار خواهیم بود، رونقی که تحرک را در بسیاری از صنایع وابسته به صنعت خودروسازی به همراه خواهد داشت و چرخ‌های صنعت کشور را به حرکت در می‌آورد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

من: 1394/8/1201:46:02،
264
30
مردم ایران مردم جوگیری هستن که الان تو فضای مجازی همش میگن نخریم نخریم تحریم تحریم ولی بلافاصله بعد از اعلام شدن رسمی شرایط وام ۲۵ میلیونی جلوی نمایندگی ها صف میکشن.نمونشو تو این چند سال زیاد دیدیم.من که ماشین ندارم دلم واسه پولی که واسش زحمت کشیدمم میسوزه نمیتونم پول به این اشغالا بدم حالا هرکی که زحمت و پولش واسش ارزش نداره بره بخره.کار من با ی پیکان را میفته
رضا: 1394/8/1208:21:34،
142
15
اصلا 80 درصد خودروهم وام بدهند آیا وثت و انرژی و اعصاب آدم از سرراه آمده که خودرو صفر بخرد با آن هزینه بالا و آن طرف با خودروی صفر تمام نمایندگی ها رو سیر کند برای پیداکردن قطعه آشغال !ماشین من 6 هزار تا کار کرده 5 تا قطعه خودرو عوض شده هر هزار کیلومتری 1قطعه
پویا: 1394/8/1208:24:31،
80
15
اره قبول دارم.امیدواریم این حرکات اینبار تکرار نشه.بخدا فقط 2 دقیقه تفکر میخواد
خواننده ایرانجیب: 1394/8/1209:02:58،
70
16
احتمالا خودت جوگیری، یا شیطون داره قلقلکت می ده، وگرنه مطمین باش کسی اگه ماشین از دم قسط بدن هم نمی ره بخره، ماشین ها خیلی داقون تر از اونن که فکرش کنی،
آلبالو: 1394/8/1209:04:40،
70
19
با این وام یعنی باز هم باید مستضعفین با از خود گذشتگی و پرداخت بهره سنگین مشکل مستکبرین یعنی خودروسازان را حل کنن دقیقا مثل تمام سال های گذشته
خشایار: 1394/8/1213:20:00،
24
12
آقا من پارس 93 دارم معلوم نیست ماشینه یا تراکتور...
از همون روز اول که دنده 1 و 2 به سختی جا میرفت، حتی وقتی ماشین سرده مجبورم با دنده 2 حرکت کنم. تو سرعت هم که گیربکس میخونه. کلاج هم که ماشالا نیم ساعت ماشین راه میره زیر پا آب میشه و بدجوری میلرزونه. همون اول ماشینو بردم نمایندگی، گفتن همشون همینه. اگه میخوای پولشو بده برات عوض کنیم که هیچ تضمینی هم توش نیست.
از سایر ایرادات مثل صدای "تق تق" موتور توی سربالایی دور 3000 یا پیچیدن صدای باد تو ماشین تو سرعت بالای 80 تا هم گفتم که جواب دادن اشکال نداره، صدای ضبط رو زیاد کن نشنوی!!!
اصلا من موندم...
پاسخ به عبدالله انصاری: 1394/8/1213:43:24،
27
18
اقای عبدالله انصاری اخه چرا ماشین های ایرانی رو باچینی و کره ای مقایسه میکنی
دیگه شورشو در آوردی مردم رو چی فرض کردی مردم عاقلن
من ۴ساله لیفان ۶۲۰ دارم آخ نگفته
آرمان: 1394/8/1201:59:15،
32
170
این چند مورد نسبت به فروش زیاد خودرو در سرتاسر کشور عددی به حساب نمیاد. البته وظیفه کمپانی رفع ایراد تک تک موارد معیوب در نمایندگی های مجاز را به عهده داره. شما هم لطفا کم مقاله و گزارش برای نابودی صنعت کشور اراءه بدهید. انتقاد باید سازنده باشه نه کوبنده و مخرب. با تشکر
ناشناس: 1394/8/1207:30:31،
133
18
داداش
صنعت کشور همینجوریشم نابوده
مخصوصا صنعت خودرو

نیازی هم به مقاله نوشتن ندارد
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
danesh: 1394/8/1211:15:25،
24
11
مثل اینکه از این گرونی خیلی کاسب میشی .......
سمند مدل 93: 1394/8/1201:59:33،
83
16
داشبورد مبارزه صفحشم ک را ه نمیره رو دست انداز وق میزنه چراغ بسته شدن درا روشن همیشه در صندوق عقب با صدبار ضربه بسته میشه شیشه سمت راننده بالا پایین شدنش ب دوره اونم صدبار تق توق میکنه بربرینگ کلاج خورد میشه تو خیابون لنتها بی مقدمه ترمز میگیرن اشغاله اشغال
Ramin: 1394/8/1202:11:04،
116
14
ابل توجه کسانی که وام 25 تومانی خودرو میگیرند:
سند خودرو تا 7 سال در رهن بانک می ماند و شما تا هفت سال مجبورید این فرغون را داشته باشید.
خودرو ها صفر نیستند چرا که چند سال تو پارکینگ مانده اند.
خودروهای صفر بدون کیفیت هستند . برای اطمینان از تعمییرگاههای خصوصی بپرسید.

در صورت خرید خودرو صفر هر روز باید بروید نمایندگی برای رفع عیوب اگر نمایندگی جواب بدهد.
عمر مفید یک لاستیک 4 سال است که به طور میانگین 2 سال آن سپری شده است
اکثر ماشینهای صفر در پارکینگ خودرو سازها در زمان تحریم ساخته شده اند که اکثر آنها از قطعات بی کیفیت چینی استفاده کرده اند.
پس از 7 سال معادل قیمت 2 خودرو پول پرداخت کرده اید.
پس از هفت سال خودرو شما را کمتر از یک چهارم پولی که پرداخت کرده اید نمی خرن.چرا فقط به خودرو چنین وامی میدن؟جرات داری برو به دولت بگو زن و بچه دارم کار ندارم و کمک میخوام ببین وام میدن بهت
مهم: 1394/8/1208:15:16،
22
90
لطفا شایعه پراکنی نکنید.و برای براندازی تولید ملی تلاش نکنید.وام 25 میلیون تومنی اونم با نرخ 16 درصد اون هم بدون ضامن یه فرصت طلائیه.فقط کافیه اون رو با وام مسکن که بازپرداخت 12 ساله داره و مبلغ سودی که باید پرداخت کنی مقایسه کنید.انتقال ندادن سند هم کار معقولی هستش.شما اگه مال ت رو بفروشی و 80 درصد پول خریدار بمونه به اسمش سند میزنی؟؟؟شما میتونی بجای پرداخت 35 تومن نقد واسه خرید ماشین با 10 تومن اینکار رو انجام بدی و 25 تومن بقیش رو تو هر کاری که سر رشته داری و واست درآمد زا هستش سرمایه گذاری کنی.اگه اهل کار باشی حداقل ماهی 1 میلیون تومن میتونی از همون سرمایه گذاریت کسب درآمد کنی در حالی که 500 تومن قسط میدید.بعد از 7 سال هم صاحب خودروتون هستید هم 25 میلیون پول نقد دارید.اگه تورم زیاد بود ارزش ماشینتون بالا میره و اگه تورم کم بود ارزش 25 تومنتون تو این 7 سال حفظ میشه.
مهم: 1394/8/1208:20:42،
15
65
دوستان عزیز میان اینجا و به هر نحوی میخوان مردم عزیز رو از خرید ماشین منصرف کنن.به نظر من این افراد هیچ هدفی رو دنبال نمیکنن.آخه برادر من.هر ماشینی هزینه داره.خب داری استفاده میکنی.اگه قرار بود استفاده از ماشین بدون هزینه باشه که تاکسی ها و اتوبوس ها نباید کرایه میگرفتن.خواهشا یکم منطقی مردم رو راهنمایی کنید.در مورد وام هم چظور شما حاضرید به اندازه 2.5 برابر وام مسکن پرداخت کنید.اونم وامی رو که باید اولش بخرید.بعدش واسه وام خودرو 16 تومن برای 25 تومن پرداخت کنی زیاده؟؟؟؟؟!!!!!! نگید تورو خدا.مردم بهتون میخندن.بعدشم 41 تومن روزی که وامتون تموم میشه اگه بتونید نصف یه 206 صفر رو بخرید هنر کردید.همین الانش با 20 تومن پراید بهتون نمیدن چه برسه به 206.
در جواب "مهم": 1394/8/1209:52:58،
47
14
بزار جواب این اقای مهم رو بدم:
عزیزه من، وام خودرو رو با وام مسکن مقایسه میکنی؟؟؟
مسکن یه سرمایه است ولی خودرو نه.
مسکنی که شما میخری تا آخر عمرت چیزی از ارزش زمینش کم نمیشه.
حتی زلزله و سیل هم نمیتونه اون زمین رو نابود کنه. همیشه هست. ولی ماشین چی؟
این از کوته فکری شماست که میگی وام 25 میلیونی خیلی خوبه.
مهردادج: 1394/8/1211:19:35،
18
20
آقارامين 70ميليون مثبت ازطرف من به شمابخداراست ميگي چرابه فكربيكارهانيستند كساني كه بيمه نيستند وآينده مبهمي تواين سرزمين دارندو صدها معضل ديگه كاش دولت كمي فكر كنه
پاسخ به مهم: 1394/8/1213:49:07،
17
17
باز این مهم اومد بابا چی میخوای از جون ما
فقط بلده از وام حرف بزنه فکر کنم نافشو با وام بریدن
بابک: 1394/8/1202:13:22،
37
86
ایرانی لیاقت خودرو خارجی و خوب ندارد
نیمسالی: 1394/8/1202:14:31،
63
22
تا وقتی مسئولین مسئولیت پذیر نباشن همینه...
تا زمانی که کیفیت خودرو و احترام به مشتری و قیمت منطقی نباشه...تحریم.
الان یه "مهم" میاد میگه 25 میلیون وام میدن..خخ
اون پول اشک دیده منو خون دل منو مردمه...
حسین: 1394/8/1202:17:21،
64
16
عاقبت کسانی که به کمپین خیانت کنند همین استو بس تحریم تا به روز شدن خودرو و قیمت جهانی ادامه دارد ناگفته نماند من خودم ماشین خارجی سوارم ولی 80 ملیون بالای قیمت خریدم واسه همینم به کمپین میپیوندم تا تمام تعرفه و انحصار برداشته بشه
درود خداوند به تمام اریایی های یک دل
نارگیل: 1394/8/1202:36:32،
42
18
از او می‌پرسم در بین ماشین‌های خارجی، خودروهای چینی را به داخلی‌ها ترجیح می‌دهید؟ پاسخ می‌گوید: نه، اصلاً. سوار خودروی چینی شدن یعنی بی‌کلاسی! ماشین‌های چینی، کپی‌کاری هستند و سوار شدن به آنها آبروریزی است.
حیف ارزش و مقام و معرفت انسانی که با خریدن لگن های داخلی و چینی,ببری زیر سوال
خرید این خودروها خیانت به خاک و انسانیت است.
kasra: 1394/8/1202:45:59،
54
11
فقط باید تاسف خورد...
Hamid7: 1394/8/1202:54:27،
41
19
من پارسال يه پژوپارس خريدم صفر بعد ٤هزارتا روغن ريزى پيدا كرد ماشين تا روشن ميكردم شروع به صدا كردن كرد گيربكس كه آشغال انقدر روغن گيربكس تو گيربكس بود تعميركاره تعجب كرده بود اين چرا اينطوريه به ٢٠هزارتا نرسيده فروختم
sina: 1394/8/1202:54:53،
53
17
هر کدوم از این مشکلات تو شرکت های کره ای یا ژاپنی واسه ماشین ها اتفاق می افتاد مدیر عامل کارخونه حتما خودکشی میکرد ...

اما اینجا مدیرعامل خودروسازها با پررویی تمام میگه قصد گرون کردن این خودروهارو هم دارن

دولت هم به جای همراهی با مردم فقط به فکر حمایت از این جانی هاست ...
123: 1394/8/1202:55:00،
50
17
زیر ساخت خودرو سازان باید خراب شود و دوباره از نو ساخته شود
احمد: 1394/8/1203:19:50،
53
16
فقط تحریم
من: 1394/8/1203:30:21،
43
21
خوب ملت حق دارن
خودروی داخلی یعنی ....: 1394/8/1203:42:13،
54
24
من نمیفهمم چرا در شرکتهای خودروسازی مرحله QCیا کنترل کیفیت وجود داره؟اگر واقعا این خودروها نهایتا کنترل کیفیت میشن و برچسب QCرو دریافت میکنن چرا باید اینقدر خودروها دچار مشکل بشن؟وآیا واقعا کنترل نهایی میشن یا متصدیان فقط از سر گذراندن کار خود برچسب کنترل کیفیت رو میزنن رو خودروها.آقایان مدیران عامل سایپا و ایرانخودرو شما واقعا این مشکلات رو نمیشنوید یا خودتون رو به اون راه میزنید که در مصاحباتتون میگید خودروهای داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردارند و اساسا مشکل خاصی ندارن؟اگر واقعا همینطوره خودتون هم از تولیدات خودتون استفاده کنید.یه بار که با زن و بچه زیر بارون خودروی صفرتون بی دلیل خاموش شد و مجبور شدید 1:40 دقیقه تو سرما منتظر امدادخودرو بمونید میفهمید چه آشغالهایی دارید میدید دست مردم.خجالتم خوب چیزیه والا پول خون باباشون رو میگیرن ماشین صفر میدن یه هفته نشده دنده ماشین جا نمیره.
زارعی: 1394/8/1204:06:46،
63
23
باز الان یه عده مثل عبدلله انصاری و امثالهم میان میگن تولیدات داخلی خیلی خوبه و ایران خودرو کیفیت محصولاتش در حد جهانی و بعدش آقای مهم میاد میگه مردم تورو خخخخخدا وام 25 میلیونی بگیرین خیلی مفته و اون یکی میاد میگه من تیبا صفر گرفتم عااااالیه!!!!!
.
.
.
بس کنید به خودتون بیاین.
طرف صفر میخره که حداقل تا سه سال رنگ تعمیرگاه رو نبینه.
نه اینکه هر روز خدا دنبال مکانیک و باطری سازی باشه.
مهم: 1394/8/1208:32:09،
19
37
شما چرا ناراحت میشی؟؟؟؟؟
نکنه تو ایران زندگی نمیکنی.اگه ناراحتی برو آلمان با 500 هزار تومن به قول خودت بی ام دبلیو i8 سوار شو.
ماشین باز: 1394/8/1208:42:34،
14
35
من نمیدونم تیبا ۲ رنگ اطلسی خوبه مثل جت میره !
استاد: 1394/8/1210:36:02،
24
13
جواب به مهم:
بله، امثال شما گند زید به مملکت، بعدشم میگین هر کی ناراضیه، از مملکت بره، سطح شعور شماها همین قدره، دیگه کاریس نمی شه کرد...
علی: 1394/8/1204:28:07،
46
12
مردم خواهان برکناری و استیضاح نعمت زاده وزیر صنعت هستند اقای روحانی...ایشان فقط به فکر منافع خود و افزایش تولید فرغونها و تابوتها ساخت داخل است بجای افزایش کیفیت و ایمنی و جان مردم...
بابک: 1394/8/1206:02:46،
43
17
با این توضیحات خرید چنین خودروهایی حماقت محض است.

تحریم تا پیروزی
کابوی: 1394/8/1206:09:07،
34
21
ما هم چند ساله همین حرف‌ها رو زدیم ولی ظاهرا یک عده چشم و گوش ندارند و دوست دارند خودشون رو گرفتار کنند
@-@: 1394/8/1206:12:33،
29
13
خدایی ظلم خودرو بنداز ها هم حدی داره
انگار ملت ایران از دنیا بی خبر هستند بابا هیچ جای دنیا این اشغال های تولید داخل رو حتی نگاه هم نمیکنند
باید چند قطب مستقل و جدید خودرو تاسیس شود
این همه رییس جمهور ها وعده دادند اما هیچ کار عملی انجام نشد
پس ما با نخریدن کار را عملی می کنیم
عمله: 1394/8/1206:20:14،
35
15
بنظر من مردم گول نمی خورند .خودروساز ها برند کشاورزی کنند .پنبه بکارند .یا بخاطر صرفه جویی در اب پشم بکارند
دهقانی: 1394/8/1207:05:37،
40
11
خود کرده را تدبیر نیست این است نتیجه پشت کردن به کمپین با اتحاد و گذر از یک پرسه زمانی حتما به نتایج مطلوبی خواهیم رسید پس متحد باشید تا درسی فراموش نشدنی به رانتخواران و مفسدان اقتصادی بدهیم
خسته: 1394/8/1207:11:04،
29
23
تمام این مصیبت هایی که مردم می کشند به خاطر بی مسئولیتی مدیران و سازندگان هست، تولید بدون مطالعه، برنامه ریزی و نظارت و عدم جریمه خودروساز به تخلفات انجام شده یعنی این...
اونهایی که باعث این دردسرها شده اند باید جریمه سنگینی بپردازند ، در همه جای دنیا رویه این است ...
اکبر: 1394/8/1207:31:50،
33
12
سلام
من تیبا خریدم بعد ازیک ماه گیربکس مشکل پیدا کرد بردم تعمیر گاه گفتند دنده پینیوم خراب شده چون چینیه
رفتم فروشگاههای سایپا یدک گفتند هنوز شرکت به ما تحویل نداده یک آشنا داشتیم شرکت سایپا یدک به نام آقای صادقی فر مسئول تامین قطعه ایشان فرمودند موجود نیست وهم اکنون تعدادی خودرو به خاطر همین قطعه در تعمیر گاههای مجاز خوابیده اند در بازار آزاد هم پبدا نشد حتی به پانصد هزار تومن هم راضی شدم
بلاخره خدا پدر یک آشنای دیگر در مگا موتور را بیامرزد که از انبار مگا قطعه رو به ما رسوند و گیر بکس و جمع کردیم
مهدی: 1394/8/1207:32:53،
69
22
شما دقیقا در کدوم کوره ده زتدگی میکنی؟
ناراضی: 1394/8/1207:52:30،
37
14
من یک پارس LX 93 صفر تحویل گرفتم. دیسکهای ترمز چرخ عقب صدا میکرد زنگ زدم گفتند باید ببری نمایندگی کنار کارخانه، رفتم اونجا بعد از 2 ساعت معطلی به من گفتند برات درخواست قطعه کردیم برو خبرت میکنیم، بعد از یکماه به من زنگ زدند رفتم و یک روز دیگر معطل شدم و کلی هزینه رفت و برگشت تا جاده مخصوص کرج تا بالاخره دیسک را عوض کردند اکنون بعد از گذشت 3 ماه دو باره موقع عقب رفتن ماشین صدا داره و ایراد اول به قوت خود باقیست. اخیرا نیز فقط بعد از کارکرد 16000 کیلومتر دیسک و صفحه ماشینم خراب شده رفتم نمایندگی گفتند برو وقت بگیر، برای دو هفته بعد وقت گرفتم رفتم نمایندگی میگه باید برات درخواست دیسک و صفحه بدیم برو خبرت میکنیم، حالا منتظرم خبرم کنند، معلوم نیست بعد از تعویض دیسک و صفحه مشکل حل می شود یا کماکان به قوت خود باقی خواهد بود.
( فلفل): 1394/8/1207:59:29،
14
18
مردم گلايه اي ندارند آين مسئولين خودرو ساز ومسئولين دولتي هستند كه ماندند توش چكار كنند ، دليلش هم اين است كه كسي خودرو نمي خرد كه گلايه كند آنهايي كه قبلا" كلاه سرشان رفته بايد گوش بدهند0
محمد : 1394/8/1208:10:10،
23
16
از همه مخحک تر نظر اون بنده خدایی بود که پراید سواره و میگفت ماشین چینی عینه بی کلاسیه! توجیهشم این بود که کپی کاریه!! کسی نیست بگه که داخلی ها تو عرضه همین کپی ماشین 40 سال پیش رو هم ندارن. حالا خدا رحم کرد مرسدس بنزی چیزی سوار نیست که از دم از کلاس میزد;)
علی: 1394/8/1208:16:21،
30
18
سلام
من یه پارس که هفته پیش تحویل گرفته بودم کنار خیابون پارک کردم که به علت ابگرفتگی خیابون مجبور به بکسلش شدم.نکته درد آور اینکه داخل ماشین پر آب بود و حتی مه شکنهار جلو پر از آب و آشغال که عکسهاش موجوده.جالب اینه که 206 دوستم که در کنار خودروی من پارک بود و مدل 10 سال پیش هست هیچ مشکلی براش پیش نیومد.
میثم: 1394/8/1208:19:23،
24
18
سلام . دیروز من با سمند سورن باسرعت 80 کیلومتر بخاطر نگرفتن ترمز رفتم تو دیوار جلو ماشین کامل نابود شد کیسه هوا هم هیچ کدوم کار نکرد
پوریا: 1394/8/1208:29:13،
20
17
رفتاری که خودروسازان داخلی با مردم دارند در بحث گرانفروشی
خودرو و بحث خدمات بعد از فروش مصداق دزدی در روز روشن است
که با حمایت دولت انجام می گیرد.
حسین: 1394/8/1208:34:21،
19
14
با سلام واقعا متاسف برای ایران خودرو ماشین 405 گرفتم چراغ

درب خودرو همیشه روشنه رفتم ایران خودرو میگه یه روز ماشین باید

بخوابه بخاطر روشن شدن یه چراغ برای همینه مردم ناراضین برای

اینکه هیچ نظارتی وجود نداره و فقط بفکر غارت و دزدی هستند
آرش66: 1394/8/1209:10:39،
16
33
ماشین فقط چینی. خودم پراید داشتم. فروختم ام وی ام 530 گرفتم. تا الآن 8000 کیلومتر رفتم. هیچ مشکلی نداشته. عین ساعت کار میکنه. ام وی ام 110 هم خیلی خیلی از پراید بهتره. اساسن کمپانی های چینی از کل پژوی فرانسه باکیفیت تر هستن.
ارمین: 1394/8/1209:35:25،
16
11
محاله این اشغال های داخلی و چینی را بخرم برای پولی که به زحمت بدست آوردم ارزش قائل هستم
مسلم: 1394/8/1209:35:59،
15
23
من پژو پارس صفر خریدماز ایران خودرو یک کیلومتر نیومدم بیرون بوی روغن میداد اخرش معلوم شد روغن میریزه توسینی بعد از 6 ماه نفهمیدن عیبش کجاست کل گیربکس پیاده شد 2 باره بعد یک ماه همینطوری شد بازم روغن ریزی تا اینکه عیب دوم هم داشت اون این بود که اگه جاده کمی رگه رگه داشت یعنی دست انداز ریز ماشین ترمز چوب میکرد یکبار ابتدا ی ورود به شهر بودم سرعتم پنجاه بود ماشین جلویی سرعتش رو کم کرد من ترمز abs رو زدم دیدم ماشین داره میره ترمز نمیگیره یهو یادم اومد abs تو جاده کمی ناصاف نمیگیره داشتم میرفتم تو ماشین جلویی نفسم حبس شد یکهو ماشین جلو حرکت کرد منم رو ترمز 2 پا اینبار abs گرفت خیلی ناراحت شدم به خودم گفتم اگه ادم بود الان من و طرف دیگه بدبخت میشدیم سریع به ایران خودرو رفتم همین مطالب رو گفتم مکانیک انگشت اشاره کرد به سمند سفید صفری که از جلو داغون داغون بود تا فرمو ن ر سیده بود گفت ab
سینا: 1394/8/1209:37:07،
20
13
با کمک خدا و حمایت ملت با لیاقت ایران باید ایران خودرو و سایپا رو به زانو در بیاریم.
تحریم فراموش نشود.
این بار بیاییم همه با هم باشیم.
مسلم: 1394/8/1209:39:47،
18
24
ادامه گفت abs ترمز داشته ولی اینطوریه .. سریع رفتم فروختم الان یک مدل 81 دارم ترمز معمولی هر وقت اشاره به پدال کنم مثل خر وامیسته. جونم راحت شد دیگه نفس تو سینم حبس نمیشه دیگه با ماشین مدل 81 راحت نفس میکشم. خودتون قضاوت کنید. آخی ه....
علی: 1394/8/1209:44:59،
24
26
فن بخاری 206 ماشینم از کا ر افتاد 50 هزار تومان دادم باطری ساز باز کرد ماشین 206 مثلا فرانسه . فن ساخت رومانی بود 45 هزار تومان دوباره گرفت تعمیر کرد در عرض نیم ساعت 95 هزار تومان مزد گرفت . خاک بر سر ایران خودرو و بد بر حال اون اتحادیه باطری سازها که در عرض نیم ساعت 95 هزار تومان یکی از اعضایش مرا تیغید .
Hamid: 1394/8/1210:27:33،
23
17
حالا بعد از گرفتن ماشین با وام ۲۵ میلیونی متوجه میشین کیفیت چیه ماشینی که حدود یه سالی زیر افتاب و باران بوده دیگه دیدن داره
سورنا: 1394/8/1210:32:16،
15
15
موقع دنده عقب رفتن صدای بدی از سمت دیسک ترمز عقب سمت شاکرد میاد،یبار دیسک عوض کردم مشکل برطرف نشده،کسی تجرله این ایراد تو ماشینشو داشته راهنمایی کنه؟ ( ماشین دناست)
هومن: 1394/8/1211:07:21،
18
19
من نمیدونم ! بعضی ها شاید تا حالا ماشین نداشتند حالا یه ماشین خریدن مسلما از بی ماشینی بهتره ولی حق مردم ایران این خودرو بی کیفیت نیست. خواهشن این رو بفهمید که با انسانها مطابق لیاقتشون رفتار میشه.
در جواب اون دوستی که میگه سمند خوبه ... بنده سمند 84داشتم یه کم ظاهرش خراب شده بود شب عید فروختم یه صفر گرفتم .بلا نسبت مثل سگ پشیمونم . از بس مشکل داره دیگه حوصله ندارم برم نمایندگی از گیربکس گرفته تا سیستم برقش. مصرفش هم از صدی 8.5 پاین تر نیومده. بدنه هم که انگار از کاغذ درست شده ...
علی: 1394/8/1211:21:14،
22
13
تمام خودروهای صفر باید ده میلیون تومن ارزانتر بدن تا هزینه تعمیر و اتلاف وقت مردم جبران بشه با این قیمتها و عیوب وام 25 میلیونی که هیچ اگر از دم قسط هم بدن آدم باید ابله باشه این آشغالها را بخره که هزینه فشار رو اعصاب و قلبتونو بعدها خواهید پرداخت
كرمانشاه: 1394/8/1212:08:02،
19
19
من خردادماه پژو پارس صفرگرفته ام فقط اتاقش مانده كه عوض بشه از بس كه كيفيتش عاليه درود بر صنعت خودرو براي چنين كيفيتي
ali: 1394/8/1213:03:00،
14
16
با سلام و احترام فراوان خودروسازان
شما که خودرو می سازید آیا شما خودتون هم این خودرو های سوار می شوید که این خودرو چقدر مشکل داره از اولی که می خرید سنسور میل سوپاپ باید عوض بشه تاشش هزارتا رکت می کنی تسمه های همه از هم در می آید نبخواد مردم که پول از سر راه نیاوردن که بخ شما بدن بروید و ماشین های خود درست کنید
ولى : 1394/8/1214:03:53،
25
13
پارسال تيبا خريدم صندوق عقبش تو دست انداز باز ميشد باور كنيد هـر جا بردم درست نشد كل قفل را هم عوض كردم باز درست نشد قبل از اينكه سر از ديوونه خونه در بيارم زيره قيمت فروختم و عهـد كردم لگن ايرانى نخرم مرده شور فرغون سازهـا را ببره
محمد: 1394/8/1215:02:52،
22
11
منم با افتخار دارم میرم سمندی رو که ثبت نام کردم پس بدم
علی: 1394/8/1901:11:59،
18
17
واقعییت اینه که بیشتر مردم ناراضی هستن چرا قبلا اینجوری نبود

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار