کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

ایران 14 هواپیمای جدید خرید

کدخبر:۱۶۸۲۰دوشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۴۷۸۳۵۰ بازدید

یک منبع آگاه در حالی از خرید 13 فروند بوئینگ 737-400 خریداری خبر داده و 3 فروند آن را متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین، 2 فروند ...

یک منبع آگاه در حالی از خرید 13 فروند بوئینگ 737-400 خریداری خبر داده و  3 فروند آن را متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین، 2 فروند متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و 8 فروند را متعلق به شرکت هواپیمایی «نسیم» ذکر کرده است که دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که خرید هواپیما از سوی شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و آسمان مربوط به خیلی وقت پیش است، گفت: این هواپیماها قبلاً وارد ایران شده‌اند.

به گزارش صدای اقتصاد، خرید هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان حمل و نقل یکی از مهم‌ترین موارد پیگیری شده از سوی ایران بعد از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 است.

وضعیت ناوگان هوایی ایران طی دوران تحریم بسیار آسیب‌پذیر شد تا جایی که بسیاری از مشکلات این بخش به موضوع تحریم نسبت داده می‌شود. بعد از توافق هسته‌ای هم بسیاری از کشورهای فعال در حوزه هوایی و هم ایران تمایل فراوانی برای همکاری با یکدیگر در حوزه هوایی نشان دادند.در این میان بازار رقابت نیز بین کشورهای تولیدکننده هواپیما داغ است هرچند که به نظر می‌رسد ایرلاین‌های ایرانی تمایل بیشتری برای همکاری با شرکت‌های بوئینگ‏ و ایرباس دارند هرچند که مسئولان دولتی مذاکراتی در این زمینه با کشورهای دیگر از جمله روسیه که تلاش برای حفط بازار خود در ایران و در این بخش را دارد، داشته‌اند. هرچند که خرید ایرلاین‌ها از شرکت‌های هواپیمایی بستگی به توان مالی آنها نیز دارد.

یک منبع آگاه در این زمینه به فارس گفت: به تازگی ۱۳ فروند بوئینگ ۴۰۰ـ۷۳۷ خریداری شده است که ۳ فروند آن متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین، ۲ فروند متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و ۸ فروند متعلق به شرکت هواپیمایی «نسیم» است که دو فروند آن فردا شب وارد کشور می‌شود.اما بر اساس اظهارات منبع آگاه، 8 آبان امسال، یک فروند هواپیمای AVRO از نسل هواپیماهای BAE انگلیسی وارد کشور شد که توسط شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده است.

وی افزود: همچنین دو فروند بوئینگ 400ـ737، تا فردا شب از یک کشور اروپایی وارد ایران می‌شود.وی ادامه داد: این دو فروند بوئینگ 737 ‌توسط یک ایرلاین جدید به نام «نسیم» که به‌ تازگی تأسیس شده، خریداری شده است.این منبع آگاه با اشاره به خرید 13 فروند بوئینگ 737 برای کشور توضیح داد: درواقع 13 فروند بوئینگ 400ـ737 خریداری شده است که 3 فروند آن به شرکت هواپیمایی کاسپین می‌رسد، 2 فروند از این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و 8 فروند متعلق به شرکت هواپیمایی «نسیم» است.

وی با بیان اینکه بوئینگ‌های 737 هواپیماهای بسیار بهره‌وری است، گفت: این هواپیما در یکی از این شرکت‌های هواپیمایی ایران، روزانه 10 تا 11 ساعت پرواز می‌کند و این بسیار مطلوب است، درحالی که سال ساخت آن 1992 میلادی است.وی اظهار افزود: همه این بوئینگ‌های خریداری شده تولید سال‌های 1995 تا 2000 میلادی هستند که موافقت اصولی و مجوز پذیرش هواپیما‌ها اخذ شده است.وی ادامه داد: تهیه همه این هواپیماها در قالب «خرید» است و اصلاً اجاره به شرط تملیک نداریم؛ در شرایط پس از تحریم است که موضوع اجاره به شرط تملیک هواپیما بیش‌تر نمود می‌یابد.

مذاکره خرید 3 تا 5 هواپیما برای هر ایرلاین‌

اما دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در این زمنیه با بیان اینکه هر ایرلاین ایرانی به‌طور متوسط در حال مذاکره برای خرید 3 تا 5 فروند هواپیماست، به تسنیم گفت: به‌دنبال خرید هواپیماهایی با ظرفیت 100 نفر هستیم که ATR فرانسه و BAE انگلیس از جمله گزینه‌های مدنظر ایرلاین‌ها هستند.مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه خرید هواپیما یک پروسه زما‌نبر است و باید مذاکرات مفصلی در این رابطه انجام شود، اظهار کرد: کشورهای چین و ژاپن هواپیماهای خود را به شرکت‌های هواپیمایی داخلی عرضه کرده‌اند، اما با توجه به اینکه سابقه خرید هواپیما از این کشورها را نداریم نمی‌توانیم با قطعیت درباره خرید هواپیمای چینی یا ژاپنی اظهارنظر کنیم.

وی با بیان «در عین حال سابقه خرید هواپیما از فرانسه را داریم»، یادآور شد: خرید هواپیما به شرایط مختلفی از جمله سابقه هواپیما، توانمندی تعمیر و نگهداری توسط شرکت‌های سازنده و از همه مهمتر توان مالی ایرلاین‌ها بستگی دارد.اسعدی ادامه داد: در این مرحله از رایزنی‌ها برای خرید هواپیما با توجه به اینکه 90 درصد از پروازهای داخلی از طریق 15 فرودگاه کشور انجام می‌شود به‌دنبال خرید هواپیماهایی با تعداد صندلی زیر 100 یا 100 نفر هستیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که کدامیک از شرکتهای هواپیمایی می‌توانند این انتظار را برآورده کنند، بیان کرد: در این زمینه هواپیماهای ATR فرانسه و BAE انگلیس از جمله هواپیماهایی هستند که می‌تواند پوشش پروازی مناسبی برای پروازهای داخلی داشته باشند.وی همچنین با اعلام اینکه خرید هواپیما از سوی شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و آسمان مربوط به خیلی وقت پیش است، گفت: این هواپیماها قبلاً وارد ایران شده‌اند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ایران: 1394/8/1113:30:01،
130
10
خدا کنه صفر خریده باشند نه 15 سال کار کرده
واقعیت: 1394/8/1113:53:27،
91
6
صفر نیس .. من جای دیگه خوندم همه عمرشون حداقل ۱۵ ساله ... گفته بودن خرید صفر برامون نمیصرفه برا همین دست دوم خریدیم ...
علی: 1394/8/1113:54:20،
89
8
خوب برادر من گفته که سال ساخت 1992 دیگه معلومه ؟!
بردیا: 1394/8/1114:03:30،
74
11
دوستان اکثر مغازه ها به علت رکود در تهران دارن تعطیل میکنن
فاروق: 1394/8/1114:45:34،
64
11
شرکت BAE انگلستان در سال 2001 ورشکست شده است تو گوگل بزنید میاد.
اینا میرن هرچی آشغال تو دنیا هست میخرن تا ملت بدبخت سوار شن.
امیر: 1394/8/1115:03:08،
65
8
یادش بخیر ۴۰ سال پیش همشون صفر بودن
سیفی: 1394/8/1115:22:17،
39
9
مغازه داری کار نیست در اقتصاد درست اینهمه مغازه لازم نیست اینهم یک نوع بیکاری است که نبود کار برای جوانان باعث رشد قارچی مغازه ها و بیکاری پنهان آنان شده
پیام: 1394/8/1115:34:37،
23
5
سفارس خرید تا حداقل 7 سال شرکت بوئینگ و ایرباس بسته شده و اینجور نیست ک داشته باشن و تحویل بدن.
آرش: 1394/8/1120:56:57،
10
6
صفر نیست شما متنم میخوندی متوجه میشدی جدیدترینش 15 سالس!
عمله: 1394/8/1113:32:34،
33
7
خدا وکیلی اینا چند سال کار کردند ؟.خدا کنه جدید باشه
مسعود: 1394/8/1113:33:13،
52
8
همه اش دست دومه. باعث تاسفه
v: 1394/8/1113:49:13،
48
7
دست سوم
ُسوئیچ: 1394/8/1113:37:36،
23
8
خدارو شکر . خدا کنه همه ناوگان هوایی رو عوض کنن بخدا خرید بلیط هواپیما با این هواپیماهای قدیمی خرید جون آدمیزاد هست ...
123: 1394/8/1113:38:37،
22
9
اصلا عنوان نمی کنند اینها نو هستند یا از رده خارج شدهای کشورهای دیگر
?: 1394/8/1113:41:13،
28
12
ایران جیب خدائی تا حالا کجا بوئینگ737-400داشتیم یا شنیدی ؟
اشکان: 1394/8/1113:56:30،
20
10
بله داریم ازسری 300داره تا900
?: 1394/8/1115:00:40،
12
9
اونی که شمه میفرمائین 747 هستش نه737
محمد: 1394/8/1120:06:22،
8
4
دوست عزيز بويينگ ٧٣٧ از ١٠٠ داره تا ٩٠٠
آرش: 1394/8/1120:58:58،
8
5
داریم جناب یه سرچ کن نو ویکی پدیا
737-400 سری کلاسیک: مدل حجیم تر با بدنه کشیده تر.
اشکان: 1394/8/1200:03:31،
9
3
747 سری 900 نداریم تا الان از سری 100هست تاسری 800که تولید شده اند
اکبر: 1394/8/1113:41:30،
60
7
حاک بر ان سرتان خرید هواپیمای20 سال پیش واز رده خارج کشورهای اروپایی با دلارهای بلوکه شده چه ذوقی دار
مهران: 1394/8/1113:41:49،
91
7
زحمت کشیدید
هواپیما تولید 1995-2000

یه موقعی هما به روزترین هواپیماهای دنیا رو داشت . الان فرسوده ترین ناوگان دنیا رو داره

از ماست که بر ماست
007: 1394/8/1113:58:53،
10
45
این از ماست که بر ماست یا خلایق هر چه لایق یا از این قبیل حرفها
توهین به کل ملت ایران است به من چه ربطی داره که مسولین
هواپیمای کهنه میخرند یا ماشین را سه برابر می دهند یا روغن پالم
بخورد ملت میدهند اصلا این حرفها مال 50 سال قبل توسط مردم
بیسواد وقتی جواب منطقی نداشتند میزدند
مهران: 1394/8/1115:30:30،
23
6
عزیز من یه کم فکر کنم معنی حرفمو میفهمی. ببین منظورم چی بوده که نمیتونم مستقیم بگم (وگرنه نظرم پخش نمیشه)
راهنمایی میکنم: الان چه فرقی با چهل سال پیش وجود داره؟ مردم چه تغییری نسبت به 50 سال پیش ایجاد کردن. یه ذره به مخت فشار بیار منظورمو میفهمی
ایران ایر: 1394/8/1113:54:48،
19
9
من نفهمیدم بوئینگ 737 که دیگه قدیمی شده الان 787, 797 اینها داره استفاده میشه تو دنیا . این بوئینگ 737-400 از سال 1981 تا 2000 تولید میشده و حداکثر سرعتش هم 876 کیلومتر در ساعت است. طول بال 29 متر است. حالا جدیدترینش میشه مال پانزده سال پیش.
یک روزی میشه هواپیمای صفر سوار بشیم
مجید: 1394/8/1114:10:44،
12
27
واژه هواپیمایی چه عیبی دارد که به جایش ایرلاین می گویید؟!
سهيل: 1394/8/1200:05:14،
8
4
واقعا نميدونى يا ما رو مسخره كردى
11: 1394/8/1114:18:08،
20
5
اینها تولید 20 سال قبل هستند ....
خسته نباشن نخرن بهتره
البته اینطور که معلومه پول خوب توش هست
احمد: 1394/8/1114:28:23،
15
5
حالا چین شاید ولی ژاپن که دیگه چیز آشغال درست نمیکنه
یک نفر: 1394/8/1114:42:59،
14
14
باز هم از هیچی بهتر هواپیماهای تازه وارد حتی اگر 15 سال کارکرده باشند بهتر از هواپیماهایی هستند که بالای 20 سال است در خطوط هوایی پرواز می کنند. حداقل کمی عمر ناوگان هوایی پایین می آید.
امیدوارم در آینده هواپیماهای بهتری خریداری بشه با طول عمر کمتر از 10.
فرزاد: 1394/8/1114:51:47،
24
18
بویینگ 737 ضعیف ترین و کم امکانات ترین بویینگ موجود در دنیا هست و در اکثر شرکت های بزرگ هوایی دنیا منسوخ و غیر قابل استفاده هست.
با رفتن آشغال های دیگران رو پول کردند.
محمد: 1394/8/1120:16:48،
11
7
برادر عزيز! وقتي دانش كافي نداريد چرا نظر مي دهيد؟ من كاري به قديمي بودن اين هواپيماها ندارم. ميشه بفرماييد چطور به اين نتيجه رسيديد كه ٧٣٧ هواپيماي بدي است و منسوخ شده؟؟؟؟؟؟ ٧٣٧ پرفروش ترين هواپيماي مسافر بري جهان در طول تاريخ و بهترين هواپيما براي مسير هاي كوتاه و متوسط است. از هواپيمايي كه از نظر شما منسوخ شده تا الان بيش از ٨٠٠٠ فروند توليد شده و بيش از ٤٠٠٠ فروند سفارش ان در مدلهاي مختلف موجود است. در همين سال ٢٠١٥ ٣٧٥ فروند ان تا الان توليد شده. در هر لحظه كه شما فكر كنيد بيش از ١٢٥٠ بويينگ ٧٣٧ در دنيا در حال پرواز است. ضمنا ايرلاين هاي جديدي مثل ريان اير و يا فلاي دوبي فقط از ٧٣٧ استفاده مي كنند. جهت اطلاع دوستان ريان اير ٣١٩ فروند و فلاي دوبي ٥٠ فروند از اين هواپيما دارند. البته ٧٣٧-٤٠٠ واقعا قديمي بوده و كمتر استفاده مي شود اما نظر كلي شما راجع به ٧٣٧ كاملا اشتباه است
اشکان: 1394/8/1200:01:15،
7
5
واقعا بعضی فکر میکنند کارشناس همه مسایلی هستند الان شرکت های معتبر دنیا از جمله بریتیش ترکیش کی ال ام و...از تایپ 737استفاده میکنند وهنوز هم بهعد از چند سال از تولیدش پر فروشترین هواپیمای بویینگ هستش
فرزاد: 1394/8/1211:25:03،
6
7
واقعا بعضی ها فکر میکنند که کارشناس تشخیص کارشناس هستند!!!
بویینگ 737 نسبت به انواع ایرباس 30 سال پیش و بویینگ 747 که مربوط به 40 سال پیش هست اصلا قابل مقایسه نیست من نگفتم بده گفتم امکانات خیلی کمتری داره.
شرکت های هوایی که مثال زدید برای پروازهای کوتاه و بین شهری خودشون و یا پروازهای کوتاه بین کشورهای اروپایی که متوسط بین یک تا نهایت سه ساعت زمان میبره این هواپیما رو خریدند.
در حالی که ما در بخش بلند پرواز و مسافت های طولانی واقعا دچار ضعف هستیم و احتیاج به بویینگ های 777 و 767 داریم و یا ایرباس های غول پیکر خرید بویینگ 737 اونهم از نوع 400 خنده داره.
انواع بویینگ 737 از بقیه بویینگ های 747 و 747 اس پی و 767 و 777 و .... دارای امکانات و شرایط پاینتریه.
اول نسبت به وضعیت موجود و نیاز نظرات افراد رو تجزیه تحلیل کنیم و بعد در فشانی کنیم.
همیشه وقت برای در فشانی هست.
محمد: 1394/8/1214:58:49،
6
6
شركت هاي ما متاسفانه اصلا در بخش پروازهاي دور فعاليت زيادي ندارند و همه از شركت هاي خارجي استفاده مي كنند. در حوزه پروازهاي كوتاه و متوسط هم مثل كليه مسيرهاي داخلي و مسيرهاي تركيه و امارات و كشورهاي اسياي ميانه هم همين هواپيماها مناسب هستند. يك شركت مثل كاسپين اكر تمام هواپيماها و حتي املاكش رابفروشد نمي تواند يك ٧٧٧ نو يا در حد نو بخرد. پس بايد همين پيشرفت هاي كوچك را هم ارج بنهيم. ضمنا ٧٣٧ كم امكانات نيست بلكه هواپيماييست كه در كلاس خود بهترين است. ضمنا استفاده از هواپيماي دوربرد براي مسيرهاي كوتاه اصلا اقتصادي نيست
ایمان: 1394/8/1217:44:46،
6
5
ما تا هلند و آلمان و تایلند و مالزی پرواز داریم اینها مسیرهای کوتاه هستند؟ اون زمانیکه ایران ایر بویینگ 747 داشت هیچ کشوری تو منطقه نداشت حالا چرا ایران ایر نباید بویینگ 777 داشته باشه؟
امین: 1394/8/1115:13:11،
14
5
هواپیما نو: هواپیمایی که 20 سال از ساختش گذشته باشه!
هواپیمای فرسوده در ناوگان هوایی ایران:...........................................

.
.
.
.
شما تعریف کنید:
دلال: 1394/8/1115:39:57،
8
5
احتمالا هر شرکت از رده خارجی که حق دلالی بیشتری بده، از اون می خرن. بعد هم یه مشت اصطلاحات فنی به خورد خلق ا... می دن. هواپیماهای نو قیمت مشخصی دارن ولی از رده خارج ها هستن که ...
محمد: 1394/8/1116:14:52،
18
7
خدا را شکر تحریم برداشته شد تا اینا بیاد وگرنه باید اسقاط میشدند و شرکت خارجی ضرر میکردند خدایا این شادی ها را از ما نگیر
هیچگاه تسلیم نشوید: 1394/8/1116:57:54،
15
9
تاارز ارزان نشوداین مملکت.مملکت نشود اگه دلاربشه1100تومن من قول میدم که همه چی درست خواهدشد.
امیر: 1394/8/1117:16:13،
15
3
ما در خرید هواپیماهای از رده خارج رکورد زدیم.!!!!!!!!
علی: 1394/8/1118:00:49،
22
5
من تعجب میکنم یه شبه ایران پهباد ساز میشه،جز کشورهای دارای صاحب تکنولوژی هسته ای میشه،جنگ افزارهای روز دنیا را میسازه ،ناو میسازه ولی چند تا هواپیما که توی فرودگاه مهرآباد هست نمیتونه تعمیر کنه و بدتر از اون یه خودرو 40 سال پیش را نمیتونه درست بسازه.ولله اعلم
تحریم: 1394/8/1122:44:43،
8
6
تحررررریم

شما ملت خودرو صفر تحریم کردین ، دولت هم هواپیمای صفر .

حالا خوبتون شد ؟

هواپیما صفر نمی خره
نیما: 1394/8/1203:08:15،
6
3
خجالت آوره.این همه گفتین تحریم تحریم حالام که تحریم رو برداشتن رفتین هواپیمای تولید 20 سال پیش رو خریدین؟! تا حالا یادتون نبود پول ندارید واسه هواپیمای نو که هی می نداختید گردن تحریم های آمریکا؟! حالا که پول هواپیمای نو ندارید بیخود توافق کردین.چه فایده؟ مردم گرفتار تحریم های داخلی هستن نه آمریکا.بدبخت ترین و عقب مونده ترین کشورها هم الان ایرلایناشون هواپیمای نو می خرن ولی کشوری با طول و عرض ایران و 80 میلیون جمعیت با این همه تاریخ و مدنیت 4 تا هواپیمای Boeing 737 صفر که از خود کارخونه واسه ایران ایر ساخته باشن نداره! محض اطلاعتون نسل جدید 737 در 3 مدل Boeing 737 MAX7,MAX8,MAX9 در حال فروشه که بین 120 تا 180 نفر ظرفیت و حدود 100 میلیون دلار قیمت داره که خیلی مناسب پروازهای داخلیه و تا حالا اکثر ایرلاین های دنیا حدود 2300 فروندشو پیش خرید کردن تا از سال 2017 تحویلش بگیرن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل