کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

وقتی سیتروئن در سبد محصولات سایپا قرار می گیرد

کدخبر:۱۶۸۰۸دوشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۴۹۱۲۴۹۹ بازدید

در بحبوحه خبری پژو و ایران‌خودرو که این روزها به صدر اخبار تبدیل شده‌اند، سایپا و سیتروئن به جاهای خوبی از اشتراک‌ها رسیده‌اند. نشانه‌های آن ...
وقتی سیتروئن در سبد محصولات سایپا قرار می گیرد

سیتروئن جزو آن شرکت‌های فرانسوی است که در ایران سابقه خوبی را از خود به‌جا گذاشته است. سابقه‌ای که از سر اعتماد مردم شکل گرفته است. بدیهی است کم‌و‌‌کاستی‌های محصولات این برند به‌خاطر استقبال خوب مردم کمتر به چشم می‌آید و در این چند ساله اثبات شده است مردم ما اعتماد بیشتری به سیتروئن دارند تا به پژو! با این‌که پژو و سیتروئن هر دو جزو شرکت‌های هم پیمان هستند و شریک تجاری هم محسوب می‌شوند، ولی در بحثی کیفی و گاه فناوری سیتروئن نسبت به پژو و پیشتاز بوده است. در بحبوحه خبری پژو و ایران‌خودرو که این روزها به صدر اخبار تبدیل شده‌اند، سایپا و سیتروئن به جاهای خوبی از اشتراک‌ها رسیده‌اند. نشانه‌های آن هم این است که شرکت سایپا چندی‌است مشغول تهیه آماری از بازار هدف خود شده و این بار روی محصولات سیتروئن سرمایه‌گذاری آماری کرده است. در شهر تهران هم تعدادی سیتروئن در حال تست فنی هستند که گاهی در خیابان‌ها دیده می‌شوند. یکی از این خودروها، سیتروئن C4 است که در مدل‌های مختلف با پلاک آزمایشی در شهر می‌چرخند. برای همین در این صفحه به معرفی این محصول به شکل تئوری می‌پردازیم تا قبل از عرضه، پیش زمینه فکری از C4 به‌دست آوریم.

C4، ده سال در جاده‌های جهان

سابقه سیتروئن C4 به سال 2004 میلادی برمی‌گردد. این ماشین در همان سال در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و رسما با مدل 2005 به بازار عرضه شد. الگوی اصلی این خودرو برمبنای ماشین‌های هاچ‌بک خانوادگی طراحی شده بود. بعدها مدل‌های سدان، کوپه سه در و استیشن به طیف تولید خودرو با عنوان C4 اضافه شد. نسل دوم این خودرو در سال 2010 در پاریس رونمایی شد و به خیابان‌ها آمد. C4 نسل دوم طراحی مشترکی با DS4 دارد و تا امروز با کمی بازنگری سالانه به بازار جهانی عرضه می‌شود.
این خودرو در سطح جهانی در اتاق‌های 5 درب هاچ‌بک، سدان 4 در و SUV عرضه می‌شود. البته نسخه SUV،  C4 Aircross نام دارد که بیشتر در بازار چین دیده می‌شود. این روزها، C4 روی خط تولید فرانسه، روسیه و چین قرار دارد. احتمال می‌رود که سایپا از جانب ایران به لیست تولیدکنندگان این خودرو بپیوندد و با مونتاژ این ماشین، بار دیگر نام ایران را به عنوان مونتاژکار سیتروئن زنده کند.

باطن C4 چقدر جذاب است؟

C4های در حال تست از نسخه هاچ‌بک و سدانی هستند که در جاده‌های ایران در حال تردداند. این خودرو با فاصله محوری 2608 میلی متری، جزو آن دسته از خودروهایی محسوب می‌شود که فضای به نسبت مناسبی برای خانواده چهار نفره فراهم می‌کند. البته این ماشین در رده خودروهای C محسوب می‌شود که نه اتاقی تنگ دارد و نه بزرگ و دلباز. بلکه بر اساس نیاز طراحی شده است تا در استفاده‌های درون شهری و برون شهری کارآمد باشد.

در عرضه جهانی این خودرو، تنوع موتورهای زیادی موجود است و مشتری می‌تواند با توجه به استفاده و نیاز خود، C4 مورد نظر را خریداری کند. با توجه به اینکه خودروهای سواری در بازار ایران با موتور بنزینی عرضه می‌شوند، C4 احتمال عرضه با 3 موتور را دارد. اولی یک موتور 4/1 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ است که توان تولید 95 اسب بخار را دارد. موتور دوم یک انجین 6/1 لیتری است که نمی‌تواند نزدیک به 120 اسب بخار قدرت تولید کند. در مدل سوم، همین موتور 6/1 به سیستم توربوشارژر مجهز است که 153 اسب بخار قدرت دارد. باز از بین این سه موتور، احتمال ورود C4 با موتور 6/1 لیتری 120 اسب بخاری بیشتر از بقیه است. این خودرو از پایه دیفرانسیل جلو است و به وسیله گیربکس 5 دنده دستی قدرت موتور به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در نسخه فول آپشن این ماشین، گیربکس 6 دنده اتوماتیک با قابلیت تیپترونیک وجود دارد که حالت‌های اسپرت و برفی روی آن در نظر گرفته شده است.

در برخی بررسی‌ها یکی از نقاط ضعف این خودرو را موتور ضعیف آن معرفی کرده‌اند. گویا موتور 118 اسب‌بخاری با گشتاور 160 نیوتون‌متری نیاز اتاق 1275 کیلوگرمی را آنچنان برطرف نمی‌کند. ولی در عوض از گیربکس نرم این ماشین در منابع مختلف تعریف می‌شود. شتاب این خودرو با گیربکس اتوماتیک نزدیک به 12 ثانیه اعلام می‌شود که در سال 2015 عدد جالبی نیست. ولی مصرف سوخت C4 به صورت ترکیبی 2/6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که عدد خوبی برای اقتصادی‌پسندان است. C4 در تست‌های ایمنی Euro Ncap توانسته است 5 ستاره ایمنی به دست آورد. با وجود سیستم کنترل کشش در کنار ABS و EBD، ایمنی خودرو در بحث پایداری و پیشگیری بالا رفته است. همچنین وجود کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی سرشینان جلو و ایربگ پرده‌ای کامل، باعث کسب این امتیاز شده است. فرمان برقی(EPS) با توجه به سنسورهای به کار رفته، واکنش‌های خوبی را به راننده می‌دهد.

وقتی پا به اتاق C4 می‌گذارید، امکانات جذاب را با طراحی ساده می‌بینید. اکثر دکمه‌ها در نقاط خوبی قرار گرفته‌اند و همین کار باعث شده است تا کار کردن با ادوات داخلی تا حدی آسان باشد. در کنار این طراحی ساده و زیبا، تجهیزات در سطح بالایی قرار دارد و امکانات به کار رفته،C4 را به یک خودروی مجهز تبدیل کرده است. اولین چیزی که در نمای داخلی، ماشین را لوکس جلوه می‌کند، مانیتور بزرگی است که در وسط داشبورد قرار دارد و امکانات صوتی، تصویری و کنترلی را روی خود جای داده است. بعد از آن، زیر همین مانیتور، سیستم تهویه وجود دارد. ولی این موجودیت، به شکل ساده نیست و دوکاناله اتوماتیک در خودرو قرار دارد. زیر محوطه تنظیمات سیستم تهویه، دکمه گرمکن صندلی‌های جلو با تنظیم درجه‌ای وجود دارد. وقتی به فرمان خودرو نگاه می‌کنید، تنظیمات سیستم صوتی روی آن قرار گرفته است.  همچنین سیستم کروزکنترل هم سمت چپ، روی فرمان جایگیری شده است. در سمت چپ ستون فرمان روی داشبورد، دکمه استارتر خودرو وجود دارد که به نسبت باقی خودرو تا حد زیادی متمایز است. زیر دکمه استارتر، جعبه‌ای از دکمه وجود دارد که باز شدن در صندوق عقب و باک،خاموش و روشن کردن کنترل کشش(ESP)، سنسور پارک خودرو و دربرخی نسخه‌های فول دکمه رادار نقطه کور و خطی هم در آن جای می‌گیرند. وقتی به صفحه آمپر خودرو نگاه می‌کنید، اطلاعات در سه محوطه دایره‌ای شکل قرار دارد. داخل دایره سمت چپ، دور موتور و شرایط دنده نشان داده می‌شود. در دایره وسط، سرعت به صورت دیجیتال و عقربه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شود و در دایره سمت راست، میزان بنزین و دمای آب خودرو به نمایش در می‌آید.

در نسخه فول این خودرو، با توجه به سفارش مشتری امکانات ویژه‌ای هم در نظر گرفته می‌شود. امکاناتی نظیر تعویض دنده از پشت فرمان، زنون و چراغشور، سنسور پارک جلو، رادار نقطه کور، رادار خطی، ترمز پارک برقی، سانروف و چرم صندلی را می‌توان هنگام خرید سفارش داد یا کشور سازنده با توجه به ارزیابی بازار خود، نوعی خاص را با بخشی از این امکانات به وجود آورد.

برای خریدش چقدر پول داشته باشیم؟

سیتروئن C4 هاچبک با توجه به امکاناتی که دارد، در امارات متحده عربی قیمتی بین 70 تا 75 هزار درهم دارد. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان فهمید این ماشین حدود 71 میلیون تومان قیمت دارد. اگر هم حضور نسخه سدان را قطعی بدانیم، احتمالا ارزش ریالی این مدل هم حدود 76 میلیون تومان است. با توجه به تعرفه واردات گمرکی که به ماشین‌های وارداتی و بارهای CKD تعلق می‌گیرد، در صورت ورود این ماشین به صورت وارداتی با مدل سال میلادی، قیمتی نزدیک به 110 میلیون تومان را برایش پیش‌بینی می‌کنیم. ولی در صورت عرضه به صورت مونتاژی CKD با تاریخ ساخت شمسی، احتمال دارد C4 با قیمت زیر 90 میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی برسد. البته اگر از امکاناتی مثل 6 کیسه هوا، استارتر، زنون و چراغشور، سان‌روف، صندلی چرمی و... صرفه نظر شود، شاید قیمت این ماشین به زیر 75 میلیون تومان هم بیاید. 

در هر صورت باید منتظر باشیم تست‌های C4 تمام شود و شرکت سایپا به طور رسمی از این ماشین‌ها رونمایی کند. احتمال می‌رود که در سال 94 شاهد رونمایی و عرضه این ماشین نباشیم، ولی در سال 95 حضور این خودرو به مراتب جدی‌‌تر است و می‌توان گفت سیتروئن زودتر از رقیب فرانسوی خود، پژو، به بازار ایران می‌آید.

* حسین دلاور / روزنامه دنیای خودرو

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

بازپرس: 1394/8/1109:52:25،
444
17
امیدوارم بلایی که سر سراتو آوردن سر این نیارن!!!!
11: 1394/8/1110:04:29،
325
12
بااین قیمتا کور خوندین
صابر: 1394/8/1110:18:53،
179
10
من شنیدم یه کارایی با سراتو کردن میشه بگید کاستی مونتاژ داخل چی هست
حمید ی: 1394/8/1110:22:50،
255
16
دیگه فایده نداره چون سایپا در حال ورشکستگی است.

سایپا همیشه 27 ماه حقوق ما تکنسین ها رو می ریخت

الان 15 روز میگذره حقوق مهر رو نگرفتیم.

ثبت نام نکنید اگه دوست دارید مث ما بدبخت نشید
سعید: 1394/8/1110:26:52،
173
11
اخه سبد محصولات ایران خودرو که مال 30 سال پیشه. اینو توش میزارن فاسد نشه؟
رامین: 1394/8/1110:27:54،
106
18
نه مردم میدونن چی میخان نه مسولین نه شرکت خودرو ساز
یکی میگه پراید بشه نصف ده میلیون یکی میگه سمند بشه 13میلیون . مسولین نمی دونن مردم چی می خان و شرکت خودر ساز هم بدتر از اولی و دومی
ما ماشین تولید جهانی با قیمت کارخانه می خواهیم نه چینی نه فرانسوی و نه داخلی فقط المان ژاپن امریکا
ی: 1394/8/1110:28:50،
33
180
سراتو که عالی در اومده
صفر درجه: 1394/8/1110:34:38،
74
10
سیتروئن تو کیفیت کمی سخت گیره ، به خاطر ماست مالی های سایپا در سال 88 چند ماه خط تولید زانتیا رو خوابوند.
ياشار: 1394/8/1110:38:12،
73
13
ايران جيب ي جور از اين تعريف كردي فك كردم ي لحظه ماشين سال توليدش بر 2018 جمع كنين كازه كوزتونو اقا نخرين ١١٠ ميليون پول ماشين فرسوده
Psk: 1394/8/1110:39:17،
65
10
میگم چطوره موتور،گیربکس،صندلیها و دیفرانسیل...رو هم بردارین و یک اتاق و 4تا چرخ تحویل بدین شاید قیمتش برسه زیر 50 میلیون!
HAMID: 1394/8/1110:46:51،
14
35
اگه تو دو مدل فوا آپشن یعنی همین آپشنایی که گفتی و یک مدل کم آپشن
تا مدل لوو آپشن زیر 60 تومن دریاد و مدل فول همون76 تومن

البته سایپا اینو زیر 100 تومن نمیده .
مسعود : 1394/8/1110:47:24،
73
9
یعنی سایپا سال 95 هم هست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ما خواهان کرولا با قیمت جهانی یعنی 45 تومن و کمری 75 تومن هستیم
اشغال پر استحلاک فرانسوی هم پیش کش خودشون ...
مردم ایران بدانید و اگاه باشید برای اب و هوای ایران خودروهای ژاپنی بهترین هستند ........//
پاسخ به صابر: 1394/8/1112:06:34،
33
10
فقط یه موتور داره با چهارتا چرخ . فرق زیادی نیست
وحيد يوسفي: 1394/8/1113:08:55،
21
10
ماشين خوبيه. البته به جز موتورش كه نسبت به هيكلش ضعيفه. ولي آپشناش خوبه.
انشالله تعرفه گمركي صفر بشه و اين خودرو رو به قيمت امارات بخريم.
بهزاد: 1394/8/1113:17:01،
22
9
اگر با موتور 153 اسب بخاری و قیمت زیر 90 در نمونه فول بیاید خوب خواهد فروخت....دلیلش اینه که موتور 110 تا 115 اسبی که تا زیر 40 نومن قابل دسترس است ...کسی که 80 ...90 نومن پول می خواهد خرج ماشین کند حداقل خواستش اینه که دارنده ماشین پر توانی بشود
کریم: 1394/8/1114:26:29،
12
23
پیش به سوی خرید ماشین با وام..........

بد.ید که تموم میشه
حامد: 1394/8/1116:37:53،
13
10
محتاج نون شبم هستم- اونوقت تو می گی 110 ملیون شاید 90ملیون؟
ashkan: 1394/8/1117:07:57،
13
8
مگه شما وارد کننده ی که میگی اگه بعد cdk تونستیم بکنیم میاد رو 90 میلیون
اگه خودرو ساز هستی پس فرقت با اطلس خودرو و اسان موتور چیه
سهیل: 1394/8/1121:36:51،
14
10
مریض نیستم که 90 میلیون واس این بدم !!
>
90 ت رو میشه یه مزدا 3 ، یا هیوندا آزرا تر تمیز ( دست 2 ) خرید ! که دیگ افت قیمتشوو هم کرده

90 میلیونو اینور باسکول بزاری ، ماشینو اونور ! خدایی ش 90 م ت سنگین تر میشه
کیارش: 1394/8/1109:53:08،
177
24
ماشینهای فرانسوی ، عمدتأ بی‌کیفیت هستند ، برای ایران ماشینهای ژاپنی بسیارمناسب‌تر
هستند .
من نمیدانم چرا باژاپنی ها قرارداد نمی‌بندند!!
تیام: 1394/8/1110:17:42،
57
8
لابد نون توش نیست براشون. خوب براشون نمی مونه.
alireza: 1394/8/1110:18:47،
64
9
عزیزم به خاطر اینکه ژاپن نمیتونه با کلاهبردارهایی مثل سایپا و ایران خودرو کار کنه. به خاطر اینکه اینها میخوان توی هر ماشینی 200 درصد سود کنن ولی ژاپن به خاطر اعتبارش چنین اجازه ای به اینها نمی ده.
طزرذیط: 1394/8/1110:20:49،
59
13
چون مشاین ژاپنی استهلاکش پایینه نمی تونن تو فروش لوازم جانبی کلاهبرداری کنن
t: 1394/8/1110:23:33،
51
20
منظورت کدوم ماشین فرانسوی رو میگی که بی کیفیته؟
اگه منظورت 206 یا پژو 405 هست که اینا رو برادرای ایرانیت میسازن و باعث بدنامی اسم پژو جلوی عده ای آدم کم سواد شده.
درباره 206 تا سال 90 فقط یه قطعات معدودی فرانسوی بود و الان کلا قطعات ایرانی و چینی استفاده میشه.
درباره پژو 405 که کلا ایرانیه و یه مدل خیلی قدیمیه فرانسویه که مدل جی ال اون که یه چیز فوق العاده بوده و هست.از کسایی که این مدل رو داشتن بپرسی بهت میگن.
درباره پرشیا که اصلا شرکت پژو چیزی به این اسم و مدل نداشته و تف کن جفت کن برادرای ایرانی بوده.
پژو 207 هم که معلوم نیست برزیل ساخته،ترکیه بوده یا هندی هس
شما برو یه ماشین وارداتی فرانسوی سوار بشو میفهمی آشغال هست یا نه
درضمن از نظر شما یعنی پراید ساخت ایران هم یه خودروی کره ای هست و پس خودروی کره ای آشغاله؟

جواب به مسعود نجاران :: 1394/8/1115:47:09،
17
11
باکلاس جوک بود دیگه!؟
خسروانی اصفهان : 1394/8/1109:57:00،
199
20
من نمایندگی ایرانخودرو دارم ولی خودم سوار تویوتا میشم کاشکی برای هم وطنام فراهم میشد تویوتا سوار شن از کمپین حمایت میکنم
hamed: 1394/8/1110:08:26،
50
9
قرار بود بعد از برجام شرایط کشور درست بشه اما باز هم داریم بر میگردیم به شرایط قبل باز هم فرانسه بازهم همون اشتباهات قبل
چه خیری از خودرو سازی فرانسه به ما میرسه من نمیدونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید: 1394/8/1110:23:06،
37
10
چه خبره بابا ! 4 تا ماشین 20 تومنی و 30 تومنی و 40 تومنی برند معتبر بیارین ! همین الان هم تو رنج 80-90 تومنی هیوندای و کیا هستن
پاسخ به کیارش: 1394/8/1110:26:17،
34
21
دوست عزیز ماشین های فرانسوی بی کیفیت نیستند ما تقلب میکنیم و بد مونتاژ میکنیم . فرانسه از لحاظ تکنولوژی تو دنیا پنجم و تو اروپا بعد از آلمانه !!
بزرگترین تولیک کننده هواپیماهای مدرن و مسافربری ایربای فرانسه است .
نمیخوام تعریف کنم ولی ما مشکلات و کلاهبرداری خودروسازهامونو را به گردن فرانسویها نندازیم !
تمام: 1394/8/1110:28:56،
19
46
فقط پراید فقط خودروداخلی زنده باد پراید
صفر درجه: 1394/8/1110:32:36،
17
34
ماشین خیلی نرم و خوبیه ، توی چین سوار شدم :)
لینچان: 1394/8/1110:43:13،
31
11
ایران کندرو:جای پا:باشماهستم شیرمادرتون خواهشآ این یکی رو وانت بارنکنید.
مهرداد: 1394/8/1110:45:38،
17
28
میراژ را میتسوبیشی میده حدود 70 میلیون نصفش را هم 18 ماهه خیلی بهتر از اینه
Ramin : 1394/8/1110:46:05،
44
10
امارات به مردمش زور نمیگه پول زور نمیخواد اینجا بیاد ۱۰۰۰ تا جا هست که از ورود این ماشین پول میره تو حسابش وگرنه نا گفتنی ها رو به زبون میاره بنابر این قیمت میشه ۱۰۰ ملیون .تحریم تا وقتی که تغرفه ۰ بشه. من از عرب هیچیم کم نیست بلکه سر ترم هستم از لحاظ تمدن .منتها افتادیم دست .........
تمام: 1394/8/1111:04:43،
31
8
قیمت ماشین 35 میلیون وهفتصد هزارتومان میباشد.نمایندگی ایران تمام.
لازم به ذکر است قیمت به تومان میباشد.
mohammad: 1394/8/1111:05:18،
41
10
دوستان و مردم عزيز من يه ماشين پژو پارس tu5 فروردين ماه امسال تحويلي مهر ثبت نام كردم. متاسفانه چندين بار همراه با كمپين مراجعه كردم كفتن پولتو نميدن اگر هم بدن دو ماهي حداقا طول ميكشه.نمايندگي مربوطه پرونده هاي انصرافي نشونم داد كه دوماه بود ايران خودرو پولشو ندادن.منم بلالجبار منتظر تويل ماشين شدم و پولمو واريز كردم. دلم خوش بود حداقل مهر ماه طبق قرارداد تحويل ميدن ولي كو خداييش هيچ خبري از ماشينم نيست به الان فقط توكلم برخداست همه جا هم رفتم جواب بگيرم به قرآن اينا كلاهبردارن خواهشن بريد چيني آماده بخريد از ايران خوردو نخريد.خدا لعنتشون كنه پولمو لازم دارم برا زن بچه ام مگر اينكه امام زمان بياد كمك ما حق ما را به ما برسونه خواهشن نخريد از اينا من خودم نه سودشو ميخوام نه ماشين آشغالشونو فقط اصل پولمو ميخوام بهم نمدين دو ماهه . نخريدن نخرين نخرين نخرين
وطن دوست: 1394/8/1111:14:33،
15
9
حداقل بهتر از چینی آشغاله اگه توش دزدی نشه
Ali: 1394/8/1111:15:56،
17
29
تو ماشينهاى فرانسوى رنو عاليه. مخصوصا كپچر كه وارداتيه و كيفيت خيلى خوبى داره
007: 1394/8/1114:05:01،
15
13
کپچر با موتور 1200 و توربو وبنزین بدون کیفیت ایرانی = عیبهای فنی
بسیار زیاد
دلخوش: 1394/8/1111:32:04،
26
10
(((احتمال دارد C4 با قیمت زیر 90 میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی برسد. البته اگر از امکاناتی مثل 6 کیسه هوا، استارتر، زنون و چراغشور، سان‌روف، صندلی چرمی و... صرفه نظر شود، شاید قیمت این ماشین به زیر 75 میلیون تومان هم بیاید!!!!!!!!)))
آقا نمیشه بگین به سیتروین صندلیاشم ورداره، اینم نداشت اشکال نداره، راهنمام نداشت میشه با دست یکاریش کرد، موتورشم پیکان 2016 بزارن، ........... میشه بخداااا.....فکر کنین اونموقع میشه 15 تومن رو 75 به مردم عزیز و وفهیم و صد البته نجیب ایران فروخت.
حسین دلاور: 1394/8/1112:52:15،
13
10
با عرض سلام
بنده خودرو نویس و خبرنگار روزنامه دنیا خودرو هستم. با تشکر از سایت ایران جیب که این مطلب را به اشتراک گذاشته. فقط لطف کنید نام منبع را هم بزنید که برای ما نویسندگان مشکلی پیش نیاید و سوء تفاهم خبری پیش نیاید. با تشکر
نادر: 1394/8/1113:10:23،
15
9
سال 2004تولید شده الان مدلهای 2016 تو بازار عرضه میشه نمیشه مثل همه کشورها مدل روز رو ckdمونتاژ کنن کی میخوان دست از این قالتاق بازیها بردارن
نادر: 1394/8/1113:15:07،
14
10
اولین بار سال 2004اونوقت الان مدل چند وارد بازار شده
حسین دلاور: 1394/8/1113:29:13،
16
9
اولین بار سال 2004 رونمایی شد. سال 2005 به بازار اومد. سال 2010 نسل دومش اومد و کلا نسل اول از رده خارج شد. خودرویی هم که بنده رفتم برای تستش مدل 2015 و آخرین نسلش بود.
007: 1394/8/1113:27:05،
16
7
سراتو 2016 با موتور 2000 سی سی و با قدرت 170 اسب بدون توربو
با کلی اپشن از همه مهمتر مونتاژ کره 120 تا 125 میلیون اصلا سایپا
با این قیمتها فکرش هم نکن
کلعباسخان: 1394/8/1113:27:16،
11
19
برای اطلاع از کسانی که مینویسند "فقط آلمان، ژاپن و آمریکا". آیا میدانید که در اکثر شهر های بزرگ آمریکا نظیر لوس انجلس، سانفرانسیسکو، نیویورک و شیکاگو حدود 70 در صد ماشین ها خارجی هستند؟ آیا میدانستید که در سرتا سر آمریکا بیش از 50 در صد اتوموبیل ها خارجی هستند؟ آیا میدانستید که در شهر ها ی کوچک و دهات (زیر 5000 نفر) تقریبا 100 در صد ماشینها آمریکائی هستند؟ آیا میدانستید که از ژوئیه فقط سه کمپانی بی ام و ، نیسان و کیا در آمریکا رشد کرده و مابقی فروششان کم شده؟ پس وقتی اکثریت آمریکائیها به ماشین های ساخت خودشان اطمینان ندارند، شما این حکم "فقط ....و آمریکا" را رو چه حسابی صادر میفرمائید؟ این هم یک لینک برای دوستان:
http://abcnews.go.com/Business/story?id=3439062
امین: 1394/8/1113:41:46،
21
9
سیاست گروه سایپا (با پارس خودرو): خرید خطوط خودرو های از رده خارج
مثل سراتو
مگان
ماکسیما
.
.
بعد تا ملت میان میخرن تولیدش بخاطر عدم تامین قطعه متوقف می شه و دست خریداران می مونه تو پوست گردو!
کی ما باید از شر اینها راحت بشیم؟ ای خدا!!!
جعفر: 1394/8/1114:09:24،
14
11
بارک اله ماشین 12 سال پیش رو میخوان بیارن ...........بخدا نهایت بدی هستش اینقدر گرون خب ماشین بروز تر که به لین قیمت زیاده. یک بار فقط یک بار جناب خودرو ساز مردم را هم ببین و شما دولتمردان اگر همسو یشان باشید
حسین دلاور : 1394/8/1116:01:02،
12
9
کجا ماشین 12 سال پیش. درست بخونید. ماشین 2015 هستش. توی کل دنیا داره تولید میشه. سری اولش برای 10 سال پیش. نسل جدیدش قراره بیاد. یکم قبل کامنت گذاشتن دقت کنید
ناشناس: 1394/8/1116:33:06،
11
9
اینکه میگن سر کیفیت سخت گیره و خط تولید زانتیا رو خوابونده یه جک بیشتر نیست. خط تولید زانتیا در اروپا بعلت مسایل ایمنی جمع شد تا اونجایی که من شنیدم به اجبار مراکز قانونی اروپا بعد این خط تولید رو انداختن به ایران. حالا شما میگی سخت گیره؟
محمد: 1394/8/1119:23:41،
12
8
حتما مثل سراتو صندلی چرمی و سانروف و ترمز دیسکی و ایربگ جانبی و سیستم پایداری خودکار حذف میشه خودرو سازی در ایران فقط حرفه بی مورد است
شهرام جواب به صابر: 1394/8/1208:15:36،
13
8
سلام
سراتوی مونتاژی نسبت به وارداتی با بازدیدی که من از نمایندگی وخودرو کردم موارد زیر رو البته درنوع تمام فولشون واتومات 2000شامل میشه:

سیستم ESPیا ضدلغزش حذف شده

سیستم کنترل هرزگردی چرخهاTCS

دنده پشت فرمانی حذف شده

سیستم استارت دکمهای حذف شده

ایربگ دروارداتی 10مونتاژی 2

ترمزهای عقب وارداتی دیسک مونتاژی کاسه ای

سانروف حذف شده

گرمکن صندلیهای جلو حذف شده

مه شکنهای زیرسپر حذف شده

رینگهای 17 اینچ 16 شده وزشتتر

کپسول اتشنشانی

شیشه های UV

پوشش چرم درها سردنده صندلیها فرمان

سیستم روشنایی اتوماتیک چراغها

درحالی که موارد ذکرشده حتی درمدل 2011 فول اتومات 2000شرکتی وجوددارنکه 5سال یا 150هزارتام گارانتی دارن
شهرام جواب به صابر: 1394/8/1208:49:20،
9
10
سلام
سراتوی مونتاژی نسبت به وارداتی با بازدیدی که من از نمایندگی وخودرو کردم موارد زیر رو البته درنوع تمام فولشون واتومات 2000شامل میشه:

سیستم ESPیا ضدلغزش حذف شده

سیستم کنترل هرزگردی چرخهاTCS

دنده پشت فرمانی حذف شده

سیستم استارت دکمهای حذف شده

ایربگ دروارداتی 10مونتاژی 2

ترمزهای عقب وارداتی دیسک مونتاژی کاسه ای

سانروف حذف شده

گرمکن صندلیهای جلو حذف شده

مه شکنهای زیرسپر حذف شده

رینگهای 17 اینچ 16 شده وزشتتر

کپسول اتشنشانی

شیشه های UV

پوشش چرم درها سردنده صندلیها فرمان

سیستم روشنایی اتوماتیک چراغها

درحالی که موارد ذکرشده حتی درمدل 2011 فول اتومات 2000شرکتی وجوددارنکه 5سال یا 150هزارتام گارانتی دارن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل