کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

كاهش 16 درصدی پذيرش نمايندگی‌های مجاز خودرو

کدخبر:۱۶۷۹۸یکشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴:۱۶۳۵۳۸ بازدید

در شرايطي كه ركود در بازار خودرو رو به افزايش است، بررسي بازار خدمات پس از فروش خودروها و خدمات جديدي كه خودروسازان برای ...

در شرايطي كه ركود در بازار خودرو رو به افزايش است، بررسي بازار خدمات پس از فروش خودروها و خدمات جديدي كه خودروسازان براي افزايش جذابيت خريد از سوي مشتريان درنظر گرفته اند؛ خالي از لطف نيست. در اين زمينه آمار منتشر شده، حكايت از كاهش 16درصدي پذيرش خودرو در نمايندگي‌هاي رسمي به نقل از شركت بازرسي دارد. اخيرا وزير صنعت، معدن و تجارت هم در اين خصوص، عمده‌ترين مشكلات شبكه خدمات پس از فروش خودروسازان را مربوط به پايين بودن كيفيت قطعات و نبود قطعات لازم ذكر كرد. در همين‌حال، يكي از گلايه‌هاي اصلي مشتريان خودرو درباره شبكه خودروهاي داخلي نيز، كاستي‌هاي خدمات پس از فروش خودروهاي توليد داخل است؛ چرا كه زماني كه آنها به اين مراكز مراجعه مي‌كنند يا با نبود قطعه‌ها يا معطلي در ارائه خدمات مواجه مي‌شوند. در اين بين، قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو در ايران وجود دارد و تدوين شده است اما باز بسياري از مشتريان به دليل اينكه زمان زيادي را بايد در اين نمايندگي‌ها طي كنند و در نهايت هم قطعات بي‌كيفيت و غيراصل را از طريق نمايندگي‌ها دريافت كنند، ترجيح مي‌دهند تا از مكانيكي‌هايي غير از نمايندگي‌هاي رسمي خودروسازان براي تعمير خودروهاي خود استفاده كنند تا كمتر دچار معطلي شوند.

 كساني كه از نمايندگي‌ها جواب نمي‌گيرند

در اين خصوص، رييس اتحاديه مكانيسين‌هاي تهران در پاسخ به اينكه چند درصد از مشتريان شما پس از مراجعه به نمايندگي‌ها و حل شدن مشكل خودروهايشان به مكانيك‌ها مراجعه مي‌كنند؟ گفت: اكثر مراجعين به مكانيكي‌ها كساني هستند كه به نمايندگي‌ها مراجعه كرده و جواب نگرفته‌اند. متاسفانه همان‌گونه كه در جامعه مشاهده مي‌كنيد، نمايندگي‌هاي خودروسازي‌ها جوابگوي نياز مشتريان نيست همين‌گونه مي‌شود كه مشتريان اين نمايندگي‌ها به واحدهاي صنفي تحت نظارت اتحاديه ما مراجعه مي‌كنند و در آنجا كارشان راه مي‌افتد. اين البته در حالي است كه «عباسعلي غياثي»، رييس انجمن صنفي خدمات پس از فروش خودرو چندان اين موضوع را تاييد نمي‌كند و معتقد است: تعداد برگشتي‌ها از نمايندگي‌ها بسيار كم است.

 بالا گرفتن اعتراضات خريداران

اما رضا نيك‌آيين رييس اتحاديه مكانيسين‌هاي تهران درخصوص اينكه چرا مشتريان غالبا از نمايندگي‌ها جواب نمي‌گيرند، گفت: خودروسازان در نمايندگي‌ها كنترل و نظارت خوبي ندارند و متاسفانه به اين دليل، اجراي خدمات پس از فروش با اشكال مواجه است. همان‌طور كه مي‌بينيد، به‌رغم همه اعتراضاتي كه نسبت به كيفيت خودروهاي داخلي مطرح است، اما اين اعتراضات تاثيري بر عملكرد خودروسازان نداشته و مانند گذشته به توليدات خود ادامه مي‌دهند.

رييس اتحاديه مكانيسين‌هاي تهران با اشاره به اينكه مردم از كيفيت پايين قطعات استفاده شده در نمايندگي‌ها نيز ناراضي هستند؛ گفت: عملا از همان قطعاتي كه در نمايندگي‌ها توزيع مي‌شود، در بازار نيز از دونوع باكيفيت و بي‌كيفيت موجود است. اين بستگي به نوع سفارش مشتري دارد كه چه نوع قطعه‌يي را با چه قيمتي بخواهد و قطعا اگر قطعه اصلي بخواهد، كيفيت و قيمت آن با قطعات ارزانتر متفاوت است.

 نمايندگي‌ها قطعات اصلي ندارند

اين فعال بخش خصوصي صنعت خودرو درخصوص اينكه نمايندگي وظيفه تامين قطعه اصلي را دارد و نبايد جز قطعه اصلي به مشتريان ارائه دهد، گفت: همه قطعات را شركت ندارد و مجبور است اين قطعات را از بيرون تامين كند كه متاسفانه به همين علت، بحث واردات قطعه بي‌كيفيت داغ است؛ بر اين اساس، به راحتي اين قطعات بي‌كيفيت وارد كشور مي‌شوند و با جان مردم بازي مي‌كنند. در همين راستا، از اداره اماكن درخواست كرده‌ايم تا با كساني كه قطعات تقلبي براي مردم نصب مي‌كنند، برخورد شود.

 وفور قطعات تقلبي در بازار

نيك‌آيين در پاسخ به اينكه معمولا براي چه خودروهايي در نمايندگي‌ها از قطعات تقلبي استفاده مي‌شود؟ تصريح كرد: متاسفانه در كشور ما، تنها محصولات دو خودروساز بزرگ در بازار است و بقيه خودروها در اقليت قرار دارند؛ لذا مسلما قطعات تقلبي اين دو خودروساز در بازار به وفور ديده مي‌شود. پژو و پرايد متاسفانه قطعات بي‌كيفيت فراواني را در بازار دارند و ما درصدد هستيم روشي مشخص براي شناسايي اين قطعات تقلبي تبيين كنيم.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چرا خودروسازان نمي‌توانند تامين قطعات كنند؟ گفت: تاثير تحريم را در ناتواني خودروسازان براي تامين قطعات نمي‌توان نديده گرفت. اگر تحريم‌ها برداشته شود و بطور مستقيم بتوانيم از مبادي اصلي تامين قطعات كنيم، اين مشكل حل خواهد شد.

با توجه به قراردادهايي كه در حال بسته شدن است، اميد است خودروسازان بتوانند مشكل تامين قطعات خود را حل كنند.

 مسير تاثير تحريم‌ها بر تامين قطعات

رييس اتحاديه مكانيسين‌هاي تهران در خصوص اينكه وقتي برخي خودروها را داخلي‌سازي كرده‌ايم، چطور تحريم روي آنها تاثير گذاشته است و از طرفي در خودروهاي وارداتي با وجود همين تحريم‌ها، تامين قطعه به راحتي شكل مي‌گيرد؟ گفت: به دليل تحريم، برخي مواد اوليه و ماشين آلات توليد قطعات وارد كشور نشد، از همين رو، قطعات خودروهاي داخلي اگر بخواهند بطور اصلي تامين شوند، خيلي گران تمام مي‌شود.  اين خودروها ارزان هستند و صرف نمي‌كند كه قطعات آنها وارد شود، اما در خودروهاي وارداتي، قاچاق قطعات به راحتي شكل مي‌گيرد، چون براي كسي كه اين كار را مي‌كند، سود بسيار بالايي دارد. از همين رو، اين قطعات به راحتي تامين مي‌شوند.

وي درباره قاچاق قطعات خودروهاي داخلي گفت: اگر مثلا يك سرسيلندر اصلي را بخواهيم وارد كنيم، خيلي گران تمام مي‌شود و كسي كه 405 را 28ميليون تومان خريده است، 3ميليون تومان پول سرسيلندر نمي‌دهد.

 همه قطعات داخلي بي‌كيفيت نيستند

نيك‌آيين درباره اينكه چرا اين قطعات در داخل توليد نمي‌شود؟ گفت: اين قطعات در داخل توليد مي‌شود، اما همين سرسيلندر در ايران در حد ضعيف توليد مي‌شود و متاسفانه اين توليدي كه انجام مي‌شود، جوابگوي بازار نيست.

وي همچنين در خصوص اينكه كيفيت قطعات داخل چطور است؟ گفت: ما برخي قطعات را داريم كه بسيار خوب است و نمي‌توان غيرمنصفانه گفت كه همه قطعات توليد داخل بي‌كيفيت است. ما خودروهاي زيادي در كشور نداريم كه بخواهيم بگوييم كدام خودروساز خدمات بهتري دارد و بر اساس رقابت بين دو خودروساز است كه هر سال، يكي اول و ديگري دوم مي‌شود.

 دفاع از خدمات پس از فروش نمايندگي‌ها

اما «عباسعلي غياثي» رييس انجمن صنفي خدمات پس از فروش خودرو در گفت‌وگو با «تعادل» در خصوص اينكه اكثر مراجعين به نمايندگي‌ها برگشت مي‌خورند، گفت: اين موضوع مورد تاييد ما نيست. برعكس اين آمار، من فكر مي‌كنم تقريبا تمام مراجعين به نمايندگي مشكلشان حل مي‌شود.

وي با تاكيد به اينكه در دوره گارانتي تمام نمايندگي‌ها ملزم به پذيرش تمام مراجعين هستند، گفت: اگر مشتري به نمايندگي‌ها مراجعه كرد و نمايندگي خودرو مشتري را نپذيرفت مشتري مي‌تواند از طريق خودروسازي‌ها، شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن صنفي شركت‌هاي خدمات پس از فروش خودرو شكايت خود را اعلام و نسبت به پيگيري آن اقدام كند.

 كمبود قطعه را قبول داريم

غياثي با اشاره به اينكه كمبود قطعه در برخي نمايندگي‌ها را قبول داريم، گفت: نمايندگي‌ها برابر با قانون موظف هستند كه خودرو را بپذيرند؛ چراكه در نمايندگي‌ها سيستمي داريم كه از آن طريق بايد قطعه را درخواست دهيم تا ظرف 24 ساعت تامين شود. ممكن است اگر در زمان گارانتي قطعه نداشته باشيم و همان موقع به نتيجه نرسند، درصدي از مراجعين به مكانيك‌ها مراجعه كنند كه اين به معني اكثريت نيست.رييس انجمن صنفي خدمات پس از فروش گفت: در شوراي سياست‌گذاري خودرو تصميم گرفته شده است، قطعات اصلي را كه در خودرو به كار رفته شده است، در زمان گارانتي استفاده كنيم و نمايندگي‌ها ملزم هستند كه قطعات تعويضي را به خودروسازي‌ها ارائه دهند؛ بنابراين اينطور نيست كه نمايندگي‌ها قطعه اصلي را بردارند و قطعه بي‌كيفيت تحويل مشتري دهند.

 نمايندگي‌ها ملزم به تسويه جريمه خواب خودرو

غياثي در خصوص اينكه آيا نمايندگيها بايد خسارتي تحت عنوان خواب خودرو به مشتري پرداخت كنند، گفت: نمايندگي‌ها اگر قطعه‌يي نداشته باشند، بايد هزينه مدت زمان خواب خودرو را پرداخت كنند. به گفته رييس انجمن صنفي خدمات پس از فروش، ميلياردها تومان تجهيزات در اختيار نمايندگي‌ها قرار داده مي‌شود و آنها ملزم به ارائه خدمات به مشتريان خودرو هستند.

 بهبود نسبي كيفيت خدمات پس از فروش

به گزارش «تعادل»، در حالي كه وضعيت بازار خودرو در سال94 نسبت به سال93 بسيار بد‌تر شده است اما آخرين گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد در خصوص وضعيت خدمات پس از فروش خودرو‌ها در سال93 حاكي از بهبود خدمات پس از فروش است. در اين گزارش شاخص‌هاي وضعيت خدمات پس از فروش در سال93 نسبت به 92حدود 5درصد رشد داشته است.  وضع رضايتمندي مشتريان خدمات پس از فروش در حوزه خودروهاي سبك نسبت به سال1392 با رشد 1.3درصدي همراه بوده است. اين گزارش كه براساس مصاحبه با يك ميليون و 200هزار مشتري مراجعه‌كننده به شبكه خدمات پس از فروش است، نشان مي‌دهد در سال 93 عمده علل نارضايتي مشتريان كمبود يا نبود قطعات يدكي، كيفيت پايين خدمات و تعميرات و دريافت هزينه بالاي خدمات و قطعات بوده است.

شاخص رضايت نمايندگي‌هاي مجاز از شركت عرضه‌كننده خودرو (DSI) نيز به‌طور متوسط 75.9درصد بود كه اين رقم نسبت به دوره مشابه سال92 به ميزان 3.5 درصد افزايش پيدا كرد. عدم‌رضايت از ميزان مطلوبيت نرخ‌هاي دستمزد تعميرات تعيين شده از سوي شركت و منصفانه بودن نظام انگيزشي نمايندگي‌هاي مجاز از عمده دلايل نارضايتي نمايندگي‌هاي مجاز از شركت واسطه خدمات پس از فروش بوده است. همچنين در سال1393 وضعيت خدمات پس از فروش شركت‌هاي واردكننده به‌طور متوسط با 15.4درصد رشد همراه بوده اما اين شاخص درباره توليدكنندگان معادل 0.6درصد است. در سال گذشته، متوسط پذيرش روزانه نمايندگي‌هاي مجاز به ميزان 16درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافت كه عواملي نظير كاهش تيراژ توليد و مشكلات در واردات خودرو سهم بسزايي در اين امر داشته است. در سال1393 ميزان 48درصد نمايندگي‌هاي مجاز موفق به پياده‌سازي حداقل يكي از سيستم‌هاي مديريت كيفيت در حوزه خدمات پس از فروش شده است. همچنين در اين سال تعداد 21شركت عرضه‌كننده خودرو سبك (اعم از توليد‌كننده و واردكننده) مورد ارزيابي قرار گرفته است.


0xtw367um8e7axxv4qda.jpg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

احمد: 1394/8/1023:38:56،
297
19
تحریم باشدت بیشتر ادامه دارد
ایرانی: 1394/8/1100:23:06،
128
10
فقط پس از تعطیلی دو شرکت سایپا و ویران خودرو و حذف تعرفه واردات خودرو و قطع دستان مافیای خانوادگی واردات خودرو دست از تحریم بر میداریم وگرنه به هیچ قیمتی کوتاه نخواهیم آمد. 35 سال ظلم و غارت هموطنان به نام حمایت از صنایع داخلی و به کام آقازاده ها بس نیست؟؟؟
اراده ملت بزرگ: 1394/8/1100:26:47،
97
10
به زودی با نابودی دو بنگاه دلالی ایران خودرو و سایپا کمپین ملت ایران به عنوان یک حرکت عظیم مردمی در تاریخ ثبت خواهد شد تا جهانیان بدانند هیچ قدرتی توان مقاومت در مقابل اراده جمعی مردم را ندارد
تاد: 1394/8/1106:06:55،
74
8
این آمارهای من درآوردی واسه خودتون خوبه
هرروز یه نفر جدید پیدا میشه از خودشون که تعریف از خودشون میکنه فکر میکنن مردم گول این حرفارو میخورن

تحریم تا کاهش قیمت افزایش کیفیت ماشین روز دنیا
@-@: 1394/8/1106:53:00،
52
9
پراید خریدیم دو سال قبل از اون موقع تا الان چراغ انژکتور روشنه
4 بار سنسور عوض کردیم درست نشد تا اخرین بار یک سنسور اصلی پیدا کردیم درست شد
الان دوسال ماشین که هر وقت روز یک نیم ساعت ماشین خاموش باشه بعد بیام استارت بزنم و حرکت کنم توی دنده یک خفه میکنه و بقول مکانیک ها ریپ میزنه
کسی میدونه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته الان یک اپتیما هم داریم جای دورتر از سی کیلومتر رو با این میریم
ماشین ایران خودرو و سایپا که مطمن نیست
فرهاد: 1394/8/1108:35:20،
33
4
ایران جیب عزیز معمولا تحلیل های خوبی داری اما این با نمیدونم چرا همچین پستی گذاشتی
دلیل کاهش مراجعه به تعمیر گاه ها به دو دلیل هست:
اول بی اعتمادی مردم به نمایندگیها
دوم بخاطر کاهش خرید خودروهای صفر که فاقد کیفیت هستن
با این نمودار ها یاد اون بنده خدا افتادم که تو تلویزیون با یه نمودار میگفت همه چی ارزون شده اما مردم چیز دیگه میدیدن
مسعودی: 1394/8/1109:10:24،
10
50
ما که خودروی صفرمون رو خریدیم خیلی هم راضی هستیم. شما به تحریمت ادامه بده. شاید یک چیزی شدی. خخخخ
وحید: 1394/8/1023:41:12،
148
11
با توجه به متن قیمت سرسیلندر اصلی ۴۰۵ ۳۰ سال پیش حدود ۱۰۰۰ دلاره

جالبه !!!!!


مرد حسابی با ۱۰۰۰ دلار موتور اخرین مدل پژو رو میشه خرید نه سر سیلندر موتور باستانی ۴۰۵ رو.
حميد: 1394/8/1107:53:48،
44
8
وحيد جان با توجه به قدمت و سابقه پژو 405 و توليدات مشابه احتمالا قطعات آن‌را در حراجي كلكسيونردارها خريداري مي‌كنند چون تا جايي كه من اطلاع دارم از سال 1996 405 از خط توليد پژو خارج شده. البته ايران بعد از كوبا بزرگترين نمايشگاه اتومبيل‌هاي قديمي است كه دولت تدبير و اميد مي‌تواند از اين راه و جذب توريست درآمد قابل توجهي كسب كند(اتو توريست ). موفق و پيروز باشيد.
پاسخ به وحید: 1394/8/1109:11:26،
11
42
شما اصلا میدونی سرسیلندر چیه ؟! شما به همون تحریمت ادامه بده !!
پاسخ به حمید: 1394/8/1110:02:24،
13
14
من اصلا متوجه نشدم بحث شما سر چی هستش.ولی باید خدمتتون عرض کنم که شرکت های خودرو سازی خارجی تمام قطعات تمام مدل های محصولات خودشون رو به روز تولید میکنن.مثلا شرکت بنز تمام قطعات مدل های 70 و 80 سال پیش خودش رو تولید میکنه.لطفا با اطلاعات نظر بدید.
وحید: 1394/8/1119:11:40،
17
8
بله دوست عزیز میدونم چیه


سال ۱۳۸۲ که جنابعالی مهد کودک تشیف داشتی بنده واشر + سرسیلندر ۴۰۵مو عوض کردم بخاطر کیفیت افتضاح

الانم به تحریم ادامه میدم.
تحریم: 1394/8/1023:42:01،
127
9
خدمات پس از فروش توی ایران هیچ معنی نداردجز پر شدن جیب نمایندگی ها
آرش: 1394/8/1023:49:11،
122
12
به امید خدا و یاری هموطنان غیور ایران زمین به زودی شاهد گل گرفتن در این دو غول لگن سازی خواهیم بود.
حسين: 1394/8/1100:22:47،
35
8
كسي وقت الاف شدن تو نمايندگي و جا به جا شدن باطري و كثيف شدن صندليا و صدمه ديدن بدنه خودرو رو نداره!!!!!
چيه مثلا خدمات پس از فروش!!؟؟ پول دور زدنه دور ماشينم از ادم ميگيرن!!؟!!
مرگ اسان با فرغون سازان: 1394/8/1100:25:22،
29
10
اقا این چیزای که این مدیر خدمات پس از فروش میگه جز دروغ چیزی نیست،خب لامصب من الان 1ماه منتظر یک سپر عقب سمند هستم میرم نمایندگی میگه هنوز نیومده هر وقت اومد خودمون تماس میگیریم ،حالا این وسط یا شما دروغ میگید یا اون کسای که نمایندتونه دروغگو و از یک طرف هم شاید دزد باشه و سپر اومده و فروخته یا داده به اشناهاش،
وام ٢٥ميليوني خودرو: 1394/8/1100:25:28،
13
43
وام ٢٥ميليوني خودرو واقعا عاليه.با ٤ميليون و ماهي ٣٠٠تومن ميشه يه پرايد ١١١ صفر رو خريد.با ٦تومن و ماهي ٥٠٠تومن ميشه انواع پژو و سمند رو خريد.با ١٢تومن ميشه پارس و ال٩٠ رو خريد.بعضيا جوري ميگين كه براي ٢٥ تومن بايد ٧سال بعد١٦ ميليون سود پرداخت كرد كه پول خودشون رو گذاشتن بانك و ٢٢درصد روزشمار ميگيرن.خب برادر من شما كه به سود معترض هستي بيا ٢٥ميليون بده من بعد ٧ سال ٢٥ميليونتو پس ميدم بدون سود.خوبه؟؟!!اين وام به درده قشر متوسط جامعه ميخوره،ماهي ٤٠٠-٥٠٠تومن زياد پول زيادي نيست.اين شرايط مدت زيادي نيست تا زماني كه خودرو هاي اضافي شون رو بفروشن.اون موقع بايد پارس رو بخري ٤٥ميليون با پيش فروش ٦ماهه!!!!بعضيام جوري ميگن مثلا سمند ٣٠ميليون نميارزه كه انگار ارزش پولشون با آلمان برابري ميكنه،٣٠ميليون يعني٨٥٠٠دلار.يه ماشين صفر نه مدل ٢٠٠٤-٥ به من معرفي كنيد كه ١٦سوپاپ باشه و ١١٤اسب بخار و ٢ايربگ باشه
ابراهیم: 1394/8/1108:27:19،
33
10
فقط بحث وام نیست پول می دی آشغال می خری نه خودرو.
معین: 1394/8/1109:00:07،
18
21
حرفش حقه، بی خودی منفی میدید، منتها مشکل اینه که این خودرو که میدن کیفیت نداره. کیفیتش رو بهتر کنن تکنولوژیش رو به روز کنن وام هم بدند ;)
مرگ اسان با فرغون سازان: 1394/8/1100:33:48،
24
8
اینا نمایندگی خودرو ساز هستن و نباید قطعه تقلبی بزارن رو ماشین ،قطعات ماشین که میخان عوض کنن اگه ماشینت هم گارانتی داشته باشه میگن یک جنس اصلی داریم و یک جنس تقلبی و اگه جنس اصلی رو بخای باید ماوتفاوتش بدی ،خب لجن بزنه در کارخونت و نمایندگیت چرا قطعه اصلی نمیزاری رو ماشین،خنده دارش هم اینجاست که چقدر تبلیغ ایسکو میکنه و میگه قطعات اصلی فقط با نام ایساکو خریداری کنید
حامد h3: 1394/8/1100:43:15،
27
11
درود بر غیرته ایرانی که اتحادی داریم تا این گران فروشا و مفت خوران رو به درک بفرستیم تحریم تا پیروزی ایرانی ماچیزی از کشورایه همسایمون کم نداریم
تاتا در ادامه صحبت هاي وحيد: 1394/8/1100:50:25،
16
11
هرچي باشه عتيقست و ارزش عتيقه هم بالاست . باستاني رو خيلي قشنگ اومدي
امیر: 1394/8/1101:06:59،
21
10
این ما بودیم که شمارو ثروتمند کردیم و مهلت اضافی بهتون دادیم حالا میخوایم پس بگیریم . ضرر ضرر نکنید. همینه که هس
بوئينگ: 1394/8/1101:30:31،
22
9
به اميد خدا ، ايرانخودرو و سايپا به آخر راه رسيدن . ايرانجيب ممنون
محمد: 1394/8/1103:11:52،
22
6
سلام دوستان، من دو سال پيش يه سمند داشتم، فنر زير صندليش شكسته بود، ميخواستم از كارت طلاييش استفاده كنم وقت دوماهه بهم دادن، ايران خودرو ينى خدمات، ايشالا كه درش تخته بشه
ایرانی با عشق: 1394/8/1103:35:21،
25
11
آقای رئیس نمایندگی خودروسازها باید بگم خ...شو لطفا!!!
به خدا قسم خود بنده بعد از اینکه بخاطر گیر کردن دنده و بد جارفتن بعداز کلی اسیری و حرص خوردن و وقت تلف کردن و کل کل کردن با نمایندگی ،بعد از 8 روز ماشینم رو تحویل گرفتم و بدتر شد که بهتر نشد،شکایت کردم و خداشاهده بازرسی ایران خودرو گفت:ماشین صفر چرا خریدی؟!کیت گلاچ نمایندگی ها بی کیفتیه اگه میخوای برو بیرون مارک لوک بخر بنداز رو ماشینت تا مشکلت حل بشه و دوبار تو نمایندگی کیت کلاچ عوض کردم و خد میدونه بدتر شد که بهتر نشد و دل چرکین شدم و یکبار هم امداد خودرو بخاطر گیر کردن دنده بهم گفت:نذار ماشین سوارت باشه برو بیرون 400 هزینه کن و کیت کلاچ اصل بنداز
خدا لعنتتون کنه ادمهای عوضی
ناشناس: 1394/8/1103:54:33،
17
7
جریمه خواب خودرو؟؟؟!!!!! مثلا اینکه این آقای غیاثی تو ایران زندگی نمیکنه؟ نمایندگی ها اگه ماشین 24 ساعت بیشتر بخوابه از مردم پول پارکینگ میگیرن. من تو سال 84 یه بار این این پولو به نمایندگی سایپا دادم.
قطره باران: 1394/8/1105:57:29،
16
9
همش حرفای مسخره و تکراری میزنن ،ده ساله میریم نمایندگی همین وضعه فقط قبلنا تو نمایندگیا کمتر دروغ تحویل مشتری میدیدن الان بیسشتر تحویل میدن
رضا: 1394/8/1107:56:31،
20
13
من خودم بارها به نمایندگی مراجعه کردم میگه این قطعه روی گارانتی نداریم خودرو تو نمایندگی سایپا 10 روز 20 روز بخوابه تا یه قطعه بیاد ؟خسارت این خوابیدن رو کی جبران میکنه؟ آقا این صنعت دیگه قایل اعتماد نیست منو بکشن دیگه خودرو صفر ایرانی نمیخرم
م.م: 1394/8/1111:07:53،
11
10
وقتی ناشایسته سالاری در کشوری رشد پیدا کنه و اجرا بشه اثرش رو در همه جا نشون می ده شما یک جای این مملکت رو نشون بدید که درست اداره می شه تا برسیم به خودرو.
پاسخ پاسخ به حميد: 1394/8/1111:33:16،
11
9
من يه سوال داشتم قطعات ماشين‌هاي 70 يا 80 سال پيش براي چي توليد ميشه؟آيا اين ماشين‌ها را به جزء در كلكسيون‌ها جايي ديگر هم مي‌توان پيدا كرد؟ بله سوئيس هم هنوز ساعت قديمي خود را توليد مي‌كند اما آيا اين توليد به صورت انبوه است يا فقط براي عده‌اي خاص و آن هم به صورت سفارشي و با قيمت‌هاي نجومي.
حتماً مستند گران‌ترين اتومبيل‌ها ببنيد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل