کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

نخستین کشتی کانتینری فرانسوی در بندر بوشهر پهلو گرفت

کدخبر:۱۶۷۸۴یکشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۳۹۳۴۶۶ بازدید

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و1+5 و گشایش فضای تعاملات بین المللی، نخستین کشتی کانتینری ...
نخستین کشتی کانتینری فرانسوی در بندر بوشهر پهلو گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و1+5 و گشایش فضای تعاملات بین المللی، نخستین کشتی کانتینری خط فرانسوی CMA CGM در بندر بوشهر پهلو گرفت.

محمد راستاد افزود: این کشتی کانتینری دارای 157 متر طول و 5.7 آبخور متعلق به کشور فرانسه است و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بندر بوشهر درفهرست بندرهای بین المللی دنیا قرار دارد و با سرمایه گذاری های انجام شده در این بندر و گشایش تعاملات تجاری بین المللی با ایران زمینه بازگشت کشتی های کانتینری به این بندر پس از لغو تحریم ها فراهم شده است.

راستاد ادامه داد: امید واریم با عملیاتی شدن مجتمع بندری نگین شاهد حضور هر چه بیشتر خطوط کشتیرانی در بندر بوشهر باشیم.

بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.با توجه به محدودیت فضا، طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.در جزیره نگین پایانه های کانتینری، چندمنظوره و مواد فله مایع احداث می شود.

عملیات اجرایی طرح توسعه جزیره نگین در سفر پارسال هیات دولت به استان بوشهر با حضور رئیس جمهوری آغاز شد و در پنج سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.اکنون عملیات آماده سازی محوطه ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغازشده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در دو سال آینده افتتاح می شود.

با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که 430 هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) است به 500 هزار TEU می رسد و برنامه زمان بندی برای تکمیل این طرح سه سال خواهد بود. 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

حمید: 1394/8/1012:06:07،
53
17
خب کو پول که بخواهید کالا وارد کنید .نکنه دارید و برای رد گم کردن و دور زدن مردم و ندادن یارانه میگید وضع خرابه .چون اگر پول ندارید کشتی چند تنی میخواد بیاد چکار؟
محمد: 1394/8/1012:42:23،
29
15
حالا چی آورده؟
مهرداد: 1394/8/1012:47:59،
32
29
عجب کشتی خریه، امیدوارم اجناس ضروری توش باشه چون کالاهای وارداتی غیر ضروری فقط مردم رو بدبخت میکنه چون جای تولید رو میگیره،
عاشق فرانسه: 1394/8/1101:41:06،
22
23
زمان سارکوزی در مذاکرات هسته ایی این فرانسوی ها کاسه داغ تر از آش بودند ، الان هم وزیر امور خارجه اشون هم
تو مذاکرات زیاد چوب لای چرخ میذاشت ، نگو سیاه بازی بود همه، تا چند وقت دیگه قول میدم از امریکایها بیشتر برند فرانسوی تو کشور خواهیم دید، ، نکنه یک وقت فکر کنند ما جزء مستعمرات قبلی انها بودیم ،
میدونید کاخ مشهور ورسای تا 150 سال پیش توالت نداشت و لگن های سیار در راهرو ها بود ،
علت زیاد بودن عطر فرانسوی میدونید چیه؟
بخاطر این که حمام نمیکردند و بوی بدی میدادند و برای رفع این بوی بد عطر سازی رونق گرفت در فرانسه ،
هنوز شپش در موی سر مردم در خیلی از شهرها بعلت اب الوده وجود دارد ، میتونید از دوستانی که اقوام در فرانسه دارند
بپرسید ، حالا ما حمامهای عهد هخامنشی را در باستانشناسی ها و حفاریها پیدا میکنیم
راستی دلیل احتیاج شدید صنعت ما به فرانسه چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟
حسن: 1394/8/1012:14:25،
37
21
خب چه سودی واسه ما داره
م.ط: 1394/8/1012:15:01،
25
28
اين درسته كه نبايد مثل كشورهاي برتر آسيا و دنيا وارد كننده مصرفي بشيم و بتونيم توليد كننده و صادر كننده باشيم كه با سياست هاي اشتباه منفعت برندگان وارادات كالا بالخص كشور چين اين اتفاق نميوفته بازم فرانسه و ...به جنس دست 3-4 چين ميارزه
بهادري: 1394/8/1012:20:42،
46
20
ملتي هستيم كه از رسيدن به امكانات 40 سال پيش خوشحال ميشيم
بازرگان: 1394/8/1012:31:45،
41
21
نخستين كشتي كانتينري فرانسوي با اجناس چيني در بندر بوشهر لم داد.
حسین: 1394/8/1012:32:45،
24
14
کشور ما به اینجور طرح ها احتیاج مبرم داره تا اینکه واردات کالا مستقیم به بنادر ایران انجام بشه. یکی از علت های رفتن کالا به دبی و تخلیه بارگیری اضافه و تحمل هزینه های سربار نداشتن اسکله های مناسب و قدرتمند است. یک کشتی را دو روز معطل تخلیه کانتینر کنی هم جریمه و خسارت میخواد هم دیگه بار نمیاره.
سالار: 1394/8/1013:20:34،
30
15
یعنی میشه کالاهایی گوشه و کنارای کشتی باشه که در بارنامش ثبت نیست؟
WTO: 1394/8/1023:08:46،
19
13
امیدواریم از فرانسه هم بجای واردات کالاهای اساسی و تکنولوژیک اقدام به واردات سنگ پا و دسته ی بیل و شلاق نکرده باشیم!!!
مضاف بر اینکه اگر مسئولان محلی و ملی بلد کار باشند بخوبی ازین فرصت پیش روی بنادر جنوب در جهت توسعه و پیشرفت بنادر و شهرهای مجاور آنها استفاده کنن و با ایجاد فضای شغلی مناسب تر و ایجاد زیرساختهای مطلوب تر(کاری که در دنیا شده و آنهم اعطای بخش اعظم فرآیندهای تجارت دریایی به بندرهای مبدا و مقصد و نقش صرفا نظارتی پایتخت ها بدون چشم داشت مالی)جلوی مهاجرت ساکنان بومی این مناطق را گرفته و به توسعه بنادر جنوبی مان کمک کنند.
راسا: 1394/8/1109:39:16،
26
16
خدا کنه به جای لوازم آرایش و شکلات و قهوه، ماشین آلات راه سازی و قطعات اصلی اتومبیل و لوازم ضروری و حیاتی برای کشورمون باشه
پرهام: 1396/3/912:16:20،
2
2
بوشهر نباشه یران فلجه بعدم ده تا این کشتی میاد بوشهر اینا یکیش میگن قابل بیخبر از همه جاتوجه اهلی پاتیخت روزی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما