کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط بازار مسکن دوبی به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها


کد خبر : ۱۶۷۶۵شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳:۵۴۲۹۸۵ بازدید

طبق گفته موسسه مشاوره فیدار، خانه‌های دوبی برای ایرانیانی که از ارز محلی استفاده می‌کنند 4.4 برابر گران‌تر از پنج سال ...
سقوط بازار مسکن دوبی به دنبال برداشته شدن تحریم‌هاسقوط بازار مسکن دوبی به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها

طبق گفته موسسه مشاوره فیدار، خانه‌های دوبی برای ایرانیانی که از ارز محلی استفاده می‌کنند 4.4 برابر گران‌تر از پنج سال پیش است .

این یعنی برداشته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تأثیر کوتاه‌مدت کوچکی بر بازارا ملک در امارات خواهد گذاشت.

جسی داونز مدیر موسسه فیدار روز دوشنبه به صورت تلفنی به خبرنگار بلومبرگ گفت: «این به اقتصادها مربوط می‌شود. کمی طول می‌کشد تا ریال ایران ارزش خود را به دست بیاورد و تا زمانی که این اتفاق رخ دهد قیمت ملک در دوبی برای خریداران ایرانی بسیار گران خواهد بود.»

در میان بزر‌گترین خریداران مسکن در دوبی، پس از هندی‌ها، پاکستانی‌ها و انگلیسی‌ها، بزرگ‌ترین خریدار ملک در دوبی ایرانی‌ها هستند به همین خاطر است که همراه با برداشته شدن تحریم‌ها، جاری شدن سرمایه‌ها به مشاور املاک‌های دوبی متوقف خواهد شد. در سه ماهه سوم سال جاری قیمت مسکن در امارات نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بیش از 12 درصد سقوط کرده‌است؛ از یک طرف درهم قوی باعث منصرف شدن اروپایی‌ها شده‌است و از طرف دیگر کاهش شدید بهای نفت به اقتصاد کشورهای حاشیه خلیج فارس آسیب وارد کرده‌است.

موسسه فیدار در گزارشی اعلام کرده‌است که امارات متحده عربی به عنوان دومین شریک تجاری بزرگ ایران از سال 2009، این موقعیت را دارد که به ایران کمک کند مصرف کالاهای خارجی خود را افزایش دهد. البته برداشته شدن تحریم‌ها باعث می‌شود ایران کمتر از زمان حاضر به امارات متحده عربی وابسته باشد.

دیپلمات‌ها تأکید کرده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران به احتمال قوی در سه ماهه نخست سال 2016 برداشته خواهد شد.

داونز بر این باور است که تورم در ایران مهار خواهد شد و کشور موفق می‌شود سرمایه‌های داخلی را حفظ و سرمایه‌های خارجی را جذب کند. اگر هم این اتفاق نیفتد، پول نقد از کشور خارج خواهد شد اما اکثر آن روانه بازارهای نوظهور خواهد شد. طبق اطلاعات به دست آمده از این گزارش، سرمایه‌گذاران ایرانی به ایالات متحده امریکا و اروپا دسترسی پیدا می‌کنند، بازده آنجا در مقایسه با دوبی بیشتر و نوسان و خطرات ژئوپلیتیکی آن کمتر است.

* بلومبرگ



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها