کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

سقوط ایران در رده‌بندی جهانی خودرو و آینده مبهم

کدخبر:۱۶۷۴۹شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۱۳۵۵۲۲ بازدید

در حالی که ایران تا سال 90 خود را به آرامی به 10 کشور برتر تولید کننده خودرو از نظر تیراژ نزدیک کرده بود طی 4 سال اخیر با کاهش رشد ...

در حالی که ایران  تا سال 90  خود را به آرامی به 10 کشور برتر تولید کننده خودرو از نظر تیراژ نزدیک  کرده بود   طی 4 سال اخیر با کاهش رشد تولید چندین پله  سقوط را در رده بندی جهانی  تجربه کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، اگر روند 4 ساله اخیر را در صنعت خودرو ایران مورد بررسی قرار دهیم ایران از نظر میزان تولید جایگاه خود را در جهان از دست داده است. 

آمار انجمن جهانی خودرو‌سازان از میزان تولید خودرو در کشورهای مختلف جهان طی سال 2010 میلادی حاکی از آن است که ایران با تولید 1.5 میلیون خودرو رتبه 13 را بین کشورهای خودرو‌ساز دنیا دار بود.

اما حالا این رتبه به جایگاه 17 با میزان تولید یک میلیون 90 هزار دستگاه خودرو در سال کاهش پیدا کرده است.

براساس این آمار جایگاه نخست در صنعت‌ خودروسازی به کشور چین تعلق دارد چین در سال2010 بیش از 18.5 میلیون دستگاه در سال خودرو تولید کرده بود که این عدد در سال 2014 به 23 میلیون 722 هزار دستگاه رسیده است . در سال 2014 پس از کشور چین کشور آمریکا با تولید سالانه 11.6 میلیون، ژاپن با تولید 9.7 میلیون و آلمان با تولید 5.9 میلیون دستگاه خودرو ،رده‌های دوم تا چهارم را به‌خود اختصاص داده‌اند.

کشور کره جنوبی نیز که همزمان با کشورمان پای به عرصه صنعت خودرو گذاشته با تولید سالانه 4.5 میلیون دستگاه در مکان پنجم این رتبه‌بندی قرار گرفته است. 
با این روند، موضوعی که اکنون واقعی و ملموس به‌نظر می‌رسد آن است که ایران با تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودرو- که فناوری بیش از 80درصد آن نیز حداقل به 20 سال قبل باز می‌گردد 17 کشور تولیدکننده خودرو در جهان است .اگر تولید خودروهای به روز در کشورمان را حساب کنیم ایران با تولید حدود 200 هزار دستگاه،  قدرت تولید خودرو های مدرنش نصف قدرت تولید در کشور کوچک تایوان است.

آمار تولید یک میلیونی که با ساخته شدن خودروهای بی کیفیت وتاریخ گذشته و در یک بازار انحصاری بدست آمده شاید برای برخی مدیران عامل خوبی برای گول زدن افکار عمومی باشد ولی واقعیت این است تکنولوژی تولید تنها به کمیت تولید باز نمی گردد چرا که کشورهای پیشرویی مانند ایتالیا با فیات و فراری حدود 800 هزار و انگلستان با لندرو ،جگوار ،مینی ماینر و واکسهال 1.5 میلیون خودرو در سال تولید می کند پس حالا به نظر نمیرسد ما با تولید 1 میلیون خودرو واقعا جلوتر از ایتالیا و انگلستان باشیم .

به کجا می رویم 
طبق برنامه‌ریزی‌هایی که توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از چند سال پیش انجام شده است، ایران با بازاریابی در خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای میانه و شرق اروپا در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند 2.5میلیون خودرو تولید کند. تحقق این هدف نیز در شرایطی ممکن است که اولا با شکوفا شدن اقتصاد و خروج مناسب خودروهای فرسوده تقاضا بازار داخلی کاهش نیابد و در ادامه همکاری ایران در فضای آرام سیاسی با شرکت‌های بزرگ خودرو‌سازی، جهت تولید مشترک افزایش یابد.

خودرو‌سازان برای افزایش تولیدات خود باید به فکر یافتن بازارهای جدید باشند و برای حضور در بازار‌های جهانی احتیاج به کیفیت و فناوری مناسب دارند . حال آنکه اصلی‌ترین محصول بازار خودروی ایران که پراید است با فناوری 30 سال قبل ، توان رقابت با محصولات هم‌کلاس خود را که توسط تولید‌کنندگان بزرگ عرضه می‌شود ندارد چرا که محصولات مشابه این خودرو با فناوری روز، 50درصد مصرف سوخت کمتر و کیفیت بیشتری دارند و با قیمتی مشابه پراید با امنیت به مراتب بیشتر در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند. یا به‌عنوان نمونه سمند که خودروی اصلی ایران خودرو برای صادرات محسوب می‌شود، وضعیت مشابه پراید را با محصولات هم‌کلاس خود در جهان دارد.

خودرو‌سازان ایرانی تنها در حالی می‌توانند به صادرات یک میلیون خودرو امیدوار باشند که با خودرو‌سازان بزرگ همکاری کرده و پایگاه منطقه‌ای آنان باشند؛ درست همان کاری که ترکیه انجام داده و مرز صادرات صنعت خودروی خود را به بیش از 500 هزار دستگاه در سال رسانده است، به نحوی که هم اکنون با تولید یک میلیون و 170 هزار دستگاه خودرو، رتبه 16 را در صنعت خودروی جهان در اختیار دارد.

 اما صنعت خودرو ایران با وجود سرمایه‌گذاری‌های بعضا زیان‌ده برای ساخت کارخانه‌های خودرو‌سازی در کشورهای دیگر، تنها توانسته صادرات محصولاتی مانند سمند و پراید را در بهترین حالت به عددی کمتر از 60 هزار دستگاه برساند؛ رقمی که کمتر از 7 ‌‌درصد مجموع تولید صنعت خودرو ایران را شامل می‌شود.

در اینکه صنعت خودروی کشورمان در مقایسه با شرکت‌های بزرگ خودرو‌ساز جهانی هیچ حرفی برای گفتن ندارد بحثی نیست چرا که حتی در قیاس با خودرو‌سازان شرقی مانند کره و چین نیز در شرایطی که این کشورها هر روز در حال افزایش تنوع تولید و ارتقای فناوری و کیفیت هستند، آمارهای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نشان از ایرادات فنی بسیار در خودروهای ایرانی دارد . همچنین در بخش فناوری هم به غیر از موتور ملی، سمند، تندر90 و خودروی بومی سایپا که همگی طرح‌های سال‌های 80 تا 84 هستند، در 10 سال اخیر هیچ طرح جدیدی در صنعت خودروی ایران شکل نگرفته است.

این در حالی است که 5‌خودرو‌ساز اول جهان هر کدام سالانه بیش از مجموع درآمد صنعت خودرو ایران که 11 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود برای طرح‌های تحقیقاتی هزینه کرده و هرکدام از آنها سالانه بیش از 10 مدل جدید خودرو را به بازار معرفی می‌کنند. اما در عمر 40 ساله صنعت خودروی ایران همه محصولات جدید خودرو‌سازان داخلی که بتوان آن را محصول و نشان یک شرکت دانست، تنها درسمند خلاصه می‌شود. 

صنعتی بدون راهبرد
با گذشت بیش از 40 سال از آغاز فعالیت، صنعت خودرو در ایران می خواهد به کدام راه برود؛آیا این صنعت مونتاژ کار است، آیا تنها می خواهد پایگاه تولید بوده یا اینکه سرانجام می خواهیم به خودرو سازانی واقعی تبدیل شویم؟!سال هاست که این پرسش ها مطرح می شود؛ پرسش هایی که به اندازه تاریخ صنعت خودروی ایران قدمت دارند. شاید بتوان گفت که اکنون در صنعت خودرو نه مونتاژکار و نه طراح هستیم بلکه جایی بین زمین و آسمان را به خود اختصاص داده ایم.

به گزارش اقتصادنیوز،  با نگاهی عادلانه باید گفت، اکنون صنعت خودروی ایران بیش از 15سال است که از مرحله مونتاژ کاری به مرحله ساخت قطعات در داخل به صورت کپی کاری رسیده. حدود 80 درصد از یک میلیون خودروی تولیدی در کشور، ساخت داخلی بالای 70 درصد دارند، پس دیگر مونتاژ کار نیستیم؛ اما آیا ما خودرو ساز شده ایم؟! از آنجا که هنوز صنعت خودروسازی کشورمان صاحب پلت فرم نیست جزو خودرو سازان بزرگ هم محسوب نمی شود همچنین دانش ساخت بسیاری از قطعات را نیز نداریم بلکه آنها را با کپی کاری تولید می کنیم، دستاورد تولید خودرو در ایران نیز محصولاتی است که باید مردم در مورد کیفیت آن قضاوت کنند. روشی که تا کنون بیانگر این واقعیت بوده که در خودروهای تولید داخل کیفیت یک خودرو خوب و دیگری واقعا بد است. 

از سوی دیگر صنعت خودروی کشورمان هنوز هیچ راهبرد مشخصی ندارد.نداشتن  راهبرد مشخص را می توان در نارضایتی  عمیق مصرف کنندگان  که طی چند ماه اخیر  با کمپین خرید خودرو صفر ممنوع  قوت گرفته است  بیشتر حس کرد.  نداشتن این راهبرد سبب شده  کیفیت محصولات ایرانی و تکنولوژی  و تنوع محصولات   بسیار  کمتر از انتظار  مصرف کنندگان باشد . مخصوصا آنکه طی چند سال اخیر  تنوع تولید تنها به ورود خودروهای چینی محدود شده است .

شاید یکی از دلایل اصلی  کاهش تولید خودرو و کاهش رتبه ایران در رده بندی های جهانی را بتوان   تحریم اقتصادی ایران برشمرد  اما در صورت برداشته شدن تحریم ها طی دو ماه آینده  معلوم نیست صنعت خودرو ایران دوباره به کدامین سو خواهد  رفت.  

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

اسیا: 1394/8/910:33:17،
443
15
به کمیت نیست که به کیفیته...
124: 1394/8/910:53:05،
24
483
کیفیت میخوای برو اروپا زندگی کن! یا چند صد میلیون بده خودروی وارداتی بخره!
اگه این دو شرایط رو نداری لطفا هیس !!!
مجید: 1394/8/911:02:32،
331
11
آقا ما خودرو روز دنیا میخوایم

نه این 4تا پژوی و 1دونه پراید چهل سال پیش رو

کیو باید ببینیم خدااااااااااااااا
007: 1394/8/911:06:44،
281
12
خودرو تولید نمیکردن بهتره بگیم آشغال مونتاژ میکردن
رضا : 1394/8/911:08:20،
249
10
همین رتبه رو هم به دلیل انحصاری کردن بازار خودرو کشور به دست آوردن وگرنه اگه مردم تو انتخاب ماشین آزاد بودن اینا سالی 1000 دستگاه هم نمیفروختن
رضـا: 1394/8/911:12:26،
152
11
اگه فقط تیراژِ تولید مِلاک باشه که نتیجه اش میشه همین خودروهای مزخرف و بی کیفیت که علاوه بر آلوده کردن هوا و محیط زیست باعث کشته شدن ده ها هزار نفر در سال هم میشن !
راز موفقیت در تولید (حالا هر چیزی که میخواد باشه) در کیفیت هست نه فقط تعداد بالا تولید کردن !
k: 1394/8/911:26:03،
106
12
این خبر با زبان واضحی میگوید هدف اصلی خودروسازی در ایران فقط تنها فقط سود خیلی بیشتر کردن به هرروش ممکن است حال مونتاژ، کپی یا هرروش دیگر که انهم به لطف فضای شدید رقابتی و اقتصاد بسته ممکن پذیر است و هیچ هدف دیگری منجمله راحتی و اسایش مردم ، بروز بودن تولیدات حفظ محیط زیست و...... برعکس تمام دنیا ندارد و در راستای نیل به این هدف نیز از هر کاری که به ذهن بشر خطور کند مضایقه نمی شود
پس مردم با همبستگی و قدرت به تحریم ادامه می دهیم تا مثل تمام دنیا ما تعیین کننده اهداف و مسیرها شویم نه ادمهای سودجو و منفعت طلب در هر پست و مقامی
رضا 1346: 1394/8/911:47:00،
188
10
يه خر لنگ هرگز نمي تواند بدنبال اسبهاي اصيل بدود .


حتي عرعرش شبه اسبها نيست .


يونجه هاي دولتي هم كارساز نيست .


آخرالامر اين خر يا مي ميرد يا قبول مي كند خر است و جايگاهش نزد خران است و بس .
سینا: 1394/8/911:47:27،
141
11
پاسخ به 124 . امثال ادمایی مثل تو ایران رو به این روز در اوردن . همون اروپایی که داری حرفشو میزنی اگه بری از بابات یا بابا بزرگت بپرسی میفهمی که یه زمانی تفرجگاه تعطیلات اروپاییا بود . یه زمانی توی ایران داشتن خودروی اروپایی افت محسوب میشد چون ایرانیا فقط خودرو امریکایی سوار میشدن .
@-@: 1394/8/911:52:35،
125
14
پاسخ به 124

دوران بنداز بنداز شما و امثالتون تموم شده

شما اگر ناراحتی سهام یا نمایشگاه هت رو تعطیل کن یا برو دنبال کار دیگه

ما مردم می توانیم

امام خمینی(ره):: دولتها خدمتگذار مردم هستند.
شهروند: 1394/8/911:59:51،
97
7
شماره ۱۲۴ چقدر درکت پایینه
این حق مردمه که به ازای پولی که میدن کالا بگیرند
برو قیمت آزاد ماشینهای وارداتی رو با ماشینهای داخلی مقایسه کن تا بفهمی پول خوب میدن ولی بنجول نصیبشون میشه
مهم: 1394/8/912:12:33،
15
128
استفاده از وام 25 میلیونی = سوار شدن خودروی صفر بدون هیچ گونه ضرر به مدت 7 سال.
از روی سود 25 تومن میتونید علاوه بر پرداخت اقساط خودروی خریداری شده ماهیانه 60 هزار تومن پس انداز کنید و با احتساب سود روز شمار تعلق گرفته به این ماهی 60 هزار تومن ها در پایان 7 سال علاوه بر 25 تومن سپرده آزاد شده نزدیک به 7 میلیون تومن اضافه تر هم دارید.که میتونید بعد از 7 سال دوباره ماشینتون رو صفر کنید.یعنی شما 7 سال ماشین رو سوار شدید و بعد از 7 سال دوباره میتونید ماشینتون رو صفر کنید.این وام یه شرایط استثنائی واسه خرید ماشینه.به حرف یه عده دلال که به اسم کمپین میان و سم پاشی میکنن گوش نکنید.این ها الان شدیدا دنبال استفاده از وام و فروش خودرو تو بازار آزاد به قیمت چند میلیون بالاتر هستن.که خوشبختانه ایرانخودرو این راه رو براشون بسته و حسابی از این موضوع عصبانی اند.گول سیاه بازی هاشون رو نخورید.
هه: 1394/8/912:23:02،
85
12
نمايشگاه چيه اين بنده خدا ماهي پنجا هزار ميگيره بياد اينحا و بقيه سايت ها از اين جور نظر ها بنويسه
k در جواب مهم: 1394/8/913:12:24،
45
9
اولا دلالهای خودروهای صفر وابسته به خود کارخانه و نمایندگی ها هستند دلیلشم ساده است وقتی کارخانه ماشینهارو احتکار کرده و بیرون نمیداد و انها تو بازار صفر داشتند ومی فروختند که باعث شدند قیمت بالا بره و کارخانه هم به همین بهانه قیمتش رو افزایش داد(عزیزم تاریخ رو دیگه همه مینویسند نه فقط یه عده خاص ) لطفا دروغ نگو خجالت بکش
دوما من اگر 25 میلیون داشته باشم و بخوام ماشین بخرم اون رو میزارم بانک بعد از شش ماه حداقل 20 میلیون وام با سود4درصد با اقساط 5 ساله میگیرم که اقساطشم حدود 400 میشه (نه500 که دولت میخواد بده و زودتر از وامی که دولت میده) و تا شش ماه دیگه مطمین باش در این اشغال سازهایی که تو مواجب بگیرشان هستی یا تخته شده یا مجبور شدند به شرایط منصفانه مثل تمام دنیا ماشین خوب تحویل بدند و با 45 میلیون خیلی بهتر میتونم خودرو بخرم حالا دیگه کم تبلیغات کن شکرخدا مردم دیگه عاقل شدند
پاسخ به مهم : 1394/8/913:17:26،
42
12
شما چیو میذاری بانک سند ماشینت گیره نمیتونی بفروشی که پس سود چیو میخوای بگیری؟؟؟؟ در ضمن گیرم بذاری بانک سود 25 میلیون سالی 20% یعنی ماهی 416000 تومان در صورتی که قسطت 490000 تومنه باید از جیبت 74000 تومن هم بذاری رو سود بدی جای قسط یکم اطلاعاتتو ببر بالا بعد خبر مهم بده
وحيد يوسفي: 1394/8/916:15:50،
16
10
خودروسازان ايران اگه ميخوان جهاني بشند و رقابت كنند با خودروسازان بزرگ بايد مشتري مداري رو رعايت كنند.
از كيفيت زدن و قالب كردن خودرو به مشتري نميتونه رقابت پذيري رو مهيا كنه واسه خودروسازا.
اولين نكته پاي بند بودن به تعهدات و مشتري مداريه و كيفيت و نكته دوم به روز شدنه. بايد آپديت بشند.
در غير اين صورت جهاني شدنشون فقط در حد يه حرفه.
mehdi: 1394/8/919:49:01،
15
8
آیا همواره پشتیبانی از شرکت‌های مقصر راه اصلی نجات صنعت است؟ و یا گاهی مانند پدری دلسوز کشیدن گوش فرزندان نیاز است؟
mehdi: 1394/8/919:50:25،
21
6
تو المان یه شرکت باید واسه چند گرم دی اکسید کربن 86 میلیارد دلار ( میشه 86 تا اختلاس3 هزار میلاردی !!!یا یارانه 7 سال کل ایران !!!!) ضرر کنه و بیچاره شه
تو ایران هم یه شرکت کنیستر رو از باک بنزین بر میداره نصف محصولات و مشتری های توش اتیش میگیرن....و هر سال هم پر رو تر از پارسال و سوگلی دولت !
خدایی این 2 کشور نباید رو یه سیاره باشن
ایرانی: 1394/8/921:15:17،
14
9
124 لطفا شما هیس و ...
مگه ما چی کمتر از مردم دنیا داریم هاااااااااااان؟؟؟؟
yamehdi: 1394/8/921:59:16،
15
7
پاسخ به 124

لطفا شماها از ایران برید بیرون.میتونید برید یمن یا فلسطین یا سوریه یا عراق
با تشکر
احسان: 1394/8/922:03:21،
15
6
اگه به كميت باشه كه فراري و لامبورگيني و بوگاتي و... از ما خيلي عقب ترن. خخخخخ
يعني كشته مرده اون تحليلاتونم!
خدايا به كارشناسامون يه كم قدرت تحليل عطا فرما يا حداقل يه كاري بكن با مردم صادق باشن
حسن: 1394/8/910:37:04،
19
91
کجایی غول خودرو سازی من میخوام یک سمند توربو شارژ بخرم
منصور: 1394/8/910:37:31،
133
10
خودرو ساز!؟
مگه ایران خودرو سازه؟
از کی منتاژ اسمش خودرو سازیه!؟
قطعات رو به صورت ckd بدیم 4 تا مکانیکم میتونن جم کنن ماشینو اونوقت به این مکانیک بگیم خودرو ساز!!!!!!!؟؟؟؟؟
آریزونا: 1394/8/912:41:00،
39
12
مگه بیل و کلنگه که به تعداد باشه؟! ۲تا بساز ولی با کیفیت بساز حداقل مورد لعنت مردم نباشی
حرفه ای ترین کمپانی های دنیا از جمله فراری لامبورگینی یا پورش در طول سال ممکنه بین چند ده تا نهایت چند هزار دستگاه بصورت لیمیت تولید کنن پس اونها رو باید اتیش زد دیگه؟!
رضا: 1394/8/910:38:59،
63
9
حقشه ...
حمید: 1394/8/910:42:25،
61
11
خودرو که نبوده لگن بوده
کیارش: 1394/8/910:44:53،
60
12
به درک!!
امیدواریم که تولید لگن وتابوت متحرک ،به صفر برسد .
عمله: 1394/8/910:45:49،
51
10
اینست خودرو ملی
مش رحمت: 1394/8/910:46:56،
37
12
میتونید همین قضیه رو تعمیم بدیم به بقیه چیزها...
amir: 1394/8/910:47:13،
16
55
همین 4 تا پله رو هم مدیون پژو و محصولات بروزش مثل 206 تیپ 5 هست
سعید: 1394/8/911:49:25،
60
12
پژو 206 خودرو 15 سال قبل دنیاست نه به روز
saleh: 1394/8/916:29:20،
18
7
تو برو همون پژویی رو سوار شو که خود فرانسویهاهم سوار نمیشن،
خلایق هرچه لایق
کریمی: 1394/8/910:47:41،
46
10
خودروهای ساخت ایران بحز داخل کشور اون هم از رو ناچاری جای دیگری مصرف نداره که پیشرفت داشته باشه !
وحید: 1394/8/910:49:29،
39
7
تحریم تا افزایش کیفیت توامان با قیمت جهانی
حسین: 1394/8/910:51:42،
34
8
کدام تولید کدام کشک مگه ما خودرو سازیم شما ببینید همین فرغون سازان طی 20 سال چه کردند فقط پلتفرم خودروهای از رده خارج کره و فرانسه را در کارخانه های خود نصب و اقدام به تولید خودروهای 30 سال پیش این کشورها البته با کیفیت پایین کرده اند شما یک نمونه سراغ دارید که طراحی پلتفرم و خودرو از خودشان باشد ؟ وجود ندارد . این به اصطلاح خودرو سازان با ایجاد انحصار و افزایش تعرفه واردات فقط دکانی باز کرده اند جهت چپاول پول و جان مردم بابا ببندید در این فرغون سازی را . حالا شدیم خودرو ساز هفدهم جهان . پدر از پسرش میپرسه خوب توی مسابقه چندم شدی میگه سوم میگه چند نفر توی مسابقه بودند میگه سه نفر حالا شده حکایت ما .
مسعودنجاران : 1394/8/910:51:59،
51
10
اصلاً هم آینده اش مبهم نیست. کاملاً روشنه
باید تا حالا هر چی دزدی کردند و جیب مردم رو خالی کردند پایان بدند و دست از سر مردم بر دارند.
خدا رو شکر مردم بالاخره فهمیدند که تنبیه ظالم نخریدنه.
پس همچنان به تحریم ادامه میدیم.
فارسی: 1394/8/910:52:16،
26
11
بگو انشاالله
م.ط: 1394/8/910:54:31،
34
8
كيفيت خودرو مهمه مگر نه تيراژ توليد فرغون و گاري هم سالي 5 ميليونه
جواد: 1394/8/910:57:27،
40
8
مردم ماشین بی کیفیت نمیخوان
اشی مشی: 1394/8/910:58:30،
38
12
جنس بد بیخ ریش مال صاحبش
محمد: 1394/8/911:02:02،
40
9
خودروهای داخلی صفر بی کیفیت اند قیمت بالا کیفیت پایین
اشک: 1394/8/911:07:21،
40
9
ماشین ایرانی اگراینقدر خوب باشه خب میدنش به ادارهای کشور.شماببینید تمام ناوگان راهنمایی ورانندگی وغیره همشون خودرو مگان مرسدس بنز تویوتا دراختیاردارن ادارهای کشورهمه ماشینهای ژاپنی لوکس دراختیاردارن.چون خودشون جنس خودشون روقبول ندارن بعدتوقع دارن مردم خودروهای آشغالشونو بخرن.زنده بادکمپین تحریم
شهروند: 1394/8/911:08:01،
33
17
جهان سومی به کمیت اهمیت میده دیگه.......کیفیت باد هوا
عمو شهرام: 1394/8/911:12:39،
23
9
این موضوع همان گونه که آقا یا خانم اسیا فرمودند به کیفیت و البته قیمت هست و تنها به دست خود خورو سازان حل خواهد شد. مردم ما به بلوغ کامل رسیده اند که ارزششان خرید کالای بی کیفیت با قیمت گزاف در هر عرصه ای نه تنها خورو بلکه هر کالایی بیش از این حرف هاست.
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید. با احترام
هدايت: 1394/8/911:15:20،
29
11
از لحاظ كميت وضعمون داشته بهتر ميشده و گرنه از لحاض كيفيت و قيمت هميشه رده هاي آخر جهاني رو داشتيم پس تحريم تا بهبود كيفيت و قيمت
آرش: 1394/8/911:19:02،
36
10
به امید خدا به زودی تیراژ تولید به صفر می رسد......
عادل: 1394/8/911:25:14،
37
10
مگه میشه، مگه داریم. یعنی با حضور وانت باردو و همچنین شخص شخیص پراید قاعدتا میبایست بعد از کارخانه بنز حداقل مقام دوم دنیا را می آوردیم. باید بشینیم فکر کنیم ببینیم اشکال کار کجا بوده.
ناشناس: 1394/8/911:33:56،
33
9
بابا خودرو تونو بزارین بزارین در کوزه آبشو بخورین !

بعد 40 سال افتخار تولید سمند داریم !!! کلاً همه قطعاتشم که چینیه !!!

کشکول طلایی: 1394/8/911:35:25،
35
8
عاقبت قتل وغارت وچپاول همینه!!! که با سرمیخوری زمین!!!شایدهم از قعر دره باید شما را دید.سی چل سال با آلت قتاله خودرو بلایی بسر ملت آوردید که خدا از شما نمیگذرد.ملت هم تا نابودی خودروسازان تحریم ادامه میدهندحتی اگر مفت و مجانی باشد.کیفیت .و قیمت آن واقعی شود ببینیدکه ملت چه میکنند!!! ولی حیف حرص و طمع آقازاده ها نمیگذارد خودرو خوب وشایسته نسیب ایرانیان شود!!!!تحریم تحریم تحریم!!!!!!
شاهین: 1394/8/911:42:19،
34
7
سر ته این همه ماشین های بنجل رو بزنی در حد شرکت اشکودای جمهوری چک نیست
سامان: 1394/8/912:13:24،
30
12
به نظر من این کمپین باید نه تنها به نه خرید خودرو... باید به سمت اصلاح سایر قیمت های دیگه بره.. چرا باید مواد نفتی که مال خود مردمه به قیمت جهانی به مردم فروخته بشه.... ایران مال مردم ایرانه نه مال دولتمردانش.... پس منابع انرژی که مال مردمه رو نباید به مردم فروخت .... باید به مردم رایگان بدن...
پیش به سوی اصلاح نظام قیمت گذاری
جواد مارالاني: 1394/8/912:40:54،
28
7
كاش خودروپيكان برگردده چون تفاوتي نداره با پژو هاي ايران مال 30 سال پيشه نهايتش پيكان 40ساله بشه بازم يه خوبي كه پيكان داشت قطعاتش چيني نبود
یاسر: 1394/8/914:21:55،
19
9
ان شاا... که آخرشه
نمیخایم آقا جان
پرهام: 1394/8/917:12:01،
15
8
کاش تیراژ ماهانه هم اعلام میکردن میدیدم در شهریور (ماه میلادی همزمان)رتبه چندم رو داریم.اونوقت خنده داره.از کره جنوبی خوشم میاد هفتمین بزرگترین اقتصاد دنیارو داره همیشه هم نامش در همه زمینه ها هست بی سروصدا داره پیشرفت میکنه.ما چی؟ادعامون کو..... پاره میکنه اما همیشه آخر جدولیم.با اینهمه نیروی کار جوان و جغرافیای عالی و آب و هوای 4فصل و نفت و نعمت.حیف واقعا...
پرهام: 1394/8/917:24:59،
16
7
آقا تورو خدا حرف خنده دار نزن.جون عزیزت کمتر چرت بگو.مرد حسابی مگه شما تو این مملکت زندگی نمیکنی؟یه سر به نمایندگی های ایران خودرو بزن ببین چنتا گیربکس EF7اوردن که مشکل داره و دنده خوب جا نمیره.چند نفر از صدای داخل اتاق شاکین و...اگه تا صدها هزار کیلومتر خرابی ندارد خوب ایران خودرو بیاد 5سال یا 150هزار کیلومتر گارانتی بده دیگه.خودشون هم میدونن چه آشغالی دارن میدن دست مردم برای همین دوسال گارانتی اونم با قید و شرط میدن.در ضمن اینجور که از کامنتت خوندم شما انگار تا حالا النترا و اکسنت و کرولا سوار نشدی که داری با فرغون ملی مقایسه میکنی.عزیزم حد اقل برو دم یه نمایشگاه و به اسم خرید یه دور بزن ببین تا 4ساعت اول میتونی همه آپشن هاشو یاد بگیری حالا موتورو فنی به کنار بعد بیا اینجا از خبر خرده بگیر و مقایسه کن.من نمیفهمم واقعا چی عایدتون میشه از این دو کارخونه حمایت میکنید؟
جاسم : 1394/8/918:36:35،
21
7
من 5 ماهه سایت ایران جیپ مطالب رو همراه با حرفا دوستان میخونم
اونم فقط قسمت خودرو رو
همه دوستان متنفرن از ایران خودرو سایپا مگه کسایی که یه جور نفع میبرن
ولی دوستان اینو قبول کنید که همتون فقط حرف میزنید فقط حرف
هیچ کار عملی نمیکنید. اگه یکم غیرت داشتین سواری به این دو شرکت نمیدادین
والا که پاش بیفته همه شما میخرین ماشین
اراده میخواد . من یا تو کاری از دستمون برنمیاد مگه من کسی دور ورم خواست ماشین بخره منصرفش کنم و تو هم همین کارو بکنی
وقتی که خریدار نباشه فروش نباشه خود ب خود هم طرف فقط باید هزینه بکنه هر چقد هم بهش کمک مالی بکنن ولی حدش بگذره نتونه تولید کنه بفروشه شکست میخوره
بعد بخدا برو سوار بهترین ماشین شو
وقتی این دوتا شرکت نباشه دیگه دولتم کوتاه میاد و اجازه میده کارخونها بزرگ بیان داخل شروع ب کار کنن که هم شغل ایجاد میشه هم درصدی صادر میشه
دوستان همت کنید یکبار
محمد رضا: 1394/8/920:52:49،
13
8
اولاکدوم یکی از اینایی که گفتی خودروی ملی هستن
دوما بعد از تحویل باید خودمون پنجاه درصد قطعات ماشین رو عوض کنیم تا بتونه راه بره
مرگ بر ایران خودرو و سایپا

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما