کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کیش؛ کانال جذب سرمایه‌گذاران خارجی


کد خبر : ۱۶۷۳۱جمعه، ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴:۲۷۲۷۰۲ بازدید

جزیره کیش اکنون دیگر از کالبد یک منطقه به‌طور صرف تفریحی و گردشگری خارج شده و چند سالی است که نگاه ویژه اقتصادی به تمام ظرفیت‌های ...
کیش؛ کانال جذب سرمایه‌گذاران خارجیکیش؛ کانال جذب سرمایه‌گذاران خارجی

جزیره کیش اکنون دیگر از کالبد یک منطقه به‌طور صرف تفریحی و گردشگری خارج شده و چند سالی است که نگاه ویژه اقتصادی به تمام ظرفیت‌های آن در کنار توجه به سرگرمی‌های معمول قوت و شدت گرفته است.

ایجاد یک تقویم نمایشگاهی منسجم و برگزاری نمایشگاه‌های تجاری و البته بین‌المللی به‌طور مداوم یکی از مهم‌ترین نشانه‌های این امر است که همین امر جزیره کیش را در میان ۱۰شهر نمایشگاهی برتر ایران نیز قرار می‌دهد. به‌زودی (۱۹ و ۲۰ آبان) قرار است دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور با هدف توسعه تبادلات اقتصادی در کیش کلید بخورد. رویدادهای مهمی که با توجه به نقش جزیره کیش به عنوان منطقه آزاد به‌طور قطع در سال‌های آینده بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت. به همین بهانه به سراغ آریا حمیدیان مدیر برگزاری نمایشگاه بانک و بیمه رفتیم تا ما را در جریان کم و کیف این نمایشگاه بگذارد. با همراه باشید: 


اطلاعات چندانی از این نمایشگاه نوپا در فضای مجازی وجود ندارد. لطفا به صورت کامل آن را معرفی کنید. 

براساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید، قرار بر این بود که مناطق آزاد پایگاه‌هایی باشند برای توسعه اقتصادی کشور و جذب سرمایه‌گذاری خارجی. در چند سال اخیر متاسفانه استفاده از ظرفیت مناطق آزاد مغفول مانده بود و این بخش‌ها به پایگاه‌هایی برای واردات محصولات تبدیل شده بودند. اما در دو سال اخیر شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که اقتصاد به شکل حرفه‌ای‌تری در این مناطق پیگیری شد. 

دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی یک رویداد نوین و کارآمد است که با حضور بانک‌ها، بیمه‌ها، ارکان بازار سرمایه و بورس‌ها، شرکت‌های تامین سرمایه، شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته، موسسات مالی و اعتباری، صرافی‌ها و لیزینگ‌ها، شرکت‌های پذیرفته شده و فعال در بورس اوراق بهادار، شرکت‌های فعال در بورس کالا و فرابورس، شرکت‌های کارگزاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری، تشکل‌ها و انجمن‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی و اعتبارسنجی و موسسات حسابرسی، طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با موسسات مالی و اعتباری، لیزینگ و مستغلات برگزار می‌شود. سال گذشته نخستین دوره این نمایشگاه را کلید زدیم که بازخوردهای خوبی از آن دریافت شد. بنابراین امسال سعی کردیم بسیار گسترده‌تر و تخصصی‌تر عمل کرده و برنامه‌های جدیدی برای آن داشته باشیم.

شما در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در قالب این نمایشگاه چه برنامه‌ریزی‌هایی دارید؟ 

باید توجه کرد که تحریم‌ها هنوز هم اثرات خود را دارد و نمی‌توان به این زودی‌ها حرف از جذب سرمایه‌گذار به مدد برگزاری یک یا دو نمایشگاه زد؛ اگرچه در امسال نشانه‌های خوبی مبنی‌بر حضور سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی دریافت کردیم و می‌توانیم امیدوار باشیم که شرایط روزبه‌روز بهتر می‌شود. در امسال از مجموع ۱۷۵ شرکتی که در کنار ما حضور دارند حدود ۲۰ شرکت از کشورهای خارجی هستند و بیش از ۵۰ مهمان تجاری از فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا و هلند از نمایشگاه ما بازدید خواهند کرد. این مهمانان امسال برای بررسی کم و کیف نمایشگاه بانک و بیمه به ایران می‌آیند تا اگر شرایط را مطلوب ارزیابی کردند برای سال‌های آینده به عنوان مشارکت‌کننده حضور داشته باشند؛ بنابراین در کنار تمام تلاش‌هایی که انجام می‌شود باید موضوع گذرزمان را هم مدنظر قرار دارد. 
ظاهرا در کنار این نمایشگاه یک همایش مرتبط با موضوعات بانکی هم دارید. 

بله، همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور به صورت تخصصی و در حوزه‌های بازار سرمایه، انرژی، گردشگری، عمران و شهرسازی و مسکن با هدایت سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در روزهای برگزاری نمایشگاه و در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد. همچنین نشست‌های تخصصی با موضوعات مرتبط با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور خواهیم داشت که با کمک سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با بورس، بانک و بیمه در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی برگزار می‌شود. برای مثال شرکت ملی صنایع پتروشیمی نشست معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی در شرایط پساتحریم را برگزار می‌کند. همچنین سازمان خصوصی‌سازی نشست معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از طریق خصوصی‌سازی را مدیریت می‌کند و سازمان بورس و اوراق بهادار نیز نشستی با محوریت پژوهش‌های نوین تامین مالی را برگزار خواهد کرد.

 

در مجموع ۱۰ همایش را در روزهای برگزاری نمایشگاه کلید می‌زنیم. که موضوع آنها عبارتند از: ‌

 بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابع صندوق بازنشستگی کشوری
 معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان
 نشست تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی شیوه‌ها، قوانین و مقررات، مشوق‌ها وحمایت‌های قانونی
 همایش اقتصاد ایران در پساتحریم، کیش دروازه ورود
 سرمایه‌گذاری و شیوه‌های نوین تامین مالی پروژه‌های گردشگری
 آشنایی با روش‌های تامین مالی از طریق بورس تهران
 دوران پساتحریم و ظرفیت جذب سرمایه در برنامه خصوصی‌سازی ایران
 سرمایه‌گذاری سلامت در کیش
 چشم‌انداز (شرکت) غدیر در آینده
 معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در شرایط پساتحریم

به‌طور کلی چه اهدافی را از برگزاری این رویداد دنبال می‌کنید؟

در گام نخست معرفی قابلیت‌های نهادهای مالی داخلی و خارجی، ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار، خدمات بانکی در حوزه بازار پول کشور، معرفی را مدنظر داریم.

در کنار این‌موارد، موضوع توسعه بانکداری بین‌المللی و رونق بورس اوراق بهادار از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه و گسترش زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تجارت بین‌الملل در کنار استفاده از ظرفیت‌ها و تسهیلات مناطق آزاد در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر اهداف این رویداد است. همچنین افزایش ظرفیت‌ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه، معرفی توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در بازار سرمایه، پول و بیمه، معرفی خدمات نوین بانکی و بیمه‌ای و کمک به تشکیل سرمایه در اقتصاد ملی را نیز در نظر داریم. معرفی جدیدترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلان ملی در حوزه‌های بازار سرمایه گردشگری، عمران، مسکن و شهرسازی و انرژی، بهبود شرایط برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری با رفع موانع و بسترسازی همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های بانکی و بازار سرمایه و ارائه جدیدترین الگوهای تامین مالی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری از طریق بازار پول و سرمایه از دیگر اهداف برای برپایی نمایشگاه بانک و بیمه است. 

به صورت کلی این نمایشگاه چه تفاوت‌هایی با دوره قبل دارد؟
شکر خدا در همه زمینه‌ها رشد خوبی داشتیم چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی. فضای نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبل به طور تقریبی دو برابر شده و در جذب مشارکت‌های داخلی و خارجی با رشد ۶۰ درصدی مواجه شدیم که مساحت نمایشگاه را به حدود ۲۱ هزار مترمربع رساند. به هر حال امیدواریم با اجرایی شدن توافق با یک رشد صددرصدی مواجه باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها