کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

جنگ زرگری بر سر بازگشت پژو به ایران

کدخبر:۱۶۶۶۴سه شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۳۸۶۴۴۹ بازدید

این روزها خط و نشان کشیدن ایران‌خودرو و پژو برای همدیگر در حالی به یک دعوای زرگری شبیه شده که بیشتر از سهم‌خواهی برخی افراد از حضور ...
جنگ زرگری بر سر بازگشت پژو به ایران

این روزها خط و نشان کشیدن ایران‌خودرو و پژو برای همدیگر در حالی به یک دعوای زرگری شبیه شده که بیشتر از سهم‌خواهی برخی افراد از حضور خودروسازان خارجی در ایران حکایت دارد.

 مدیران عامل ایران خودرو و پژو که تاکنون بیشتر به صورت تلویحی به حمایت از یکدیگر پرداخته‌اند، این بار به اصطلاح شمشیر را از رو بسته و نوعی جنگ زرگری به راه انداخته‌اند. از یک سو مدیرعامل پژو سیتروئن تهدید کرده که اطلاعات مربوط به مذاکره با ایران را فاش خواهد کرد و از سوی دیگر مدیرعامل ایران خودرو اظهار نظر مدیر عامل پژو سیتروئن را ناشی از فشار سهامداران این شرکت دانسته و می‌گوید سهامداران پژو به خوبی می‌دانند که چند شرکت خودروساز فرانسوی در صدد آغاز فعالیت خود در ایران هستند.

وی اظهار نظر جدید مدیر عامل پژو سیتروئن را دارای مصرف داخلی در فرانسه دانسته است.

خط و نشان کشیدن فرانسوی‌ها برای بازار پرعطش خودرو ایران در حالی اتفاق افتاده که ضرر وارد شده در پی خروج یک شبه پژو از صنعت خودروسازی ایران و حتی زیان ناشی از کارشکنی‌های این طرف خارجی در زمان حضورش در ایران بر کسی پوشیده نیست، همان مسئله‌ای که شکایت از پژو و طرح موضوع غرامت خواهی از این شرکت را مورد مطالبه مشتریان بازار 70 میلیونی خودرو ایران قرار داده است.

با توجه به اینکه این موضوع تاکنون به صورت رسمی و قانونی از سوی شرکت ایران خودرو پیگیری نشده و در طول سه سال اخیر اتفاقی که منجر به شکایت حقوقی از فرانسوی‌ها شود، صورت نگرفته است پیگیری این مسئله و مشخص شدن عاملان این کوتاهی، اقدامی ضروری است که باید مورد توجه دلسوزان صنعت کشور و مدافعان حقوق ملی قرار گیرد.


بازار خودرو ایران در حال سهم‌بندی بین گروه‌ها

در گیر و دار مذاکره ایران خودرو با پژو و کش مکش لفظی مدیران این دو شرکت، بعضی منابع خبری از طرح موضوع سهم خواهی برخی گروه‌ها از حضور شرکت‌های مختلف خودروساز خارجی در ایران سخن می‌گویند و معتقدند برخی مسئولان و مدیران بنا بر یک سری مصالح شخصی یا گروهی در برخورد با طرف‌های خارجی شطرنج‌بازی می‌کنند.

به این ترتیب بازار خودروی ایران در حال سهم‌بندی بین گروه‌ها و جناح‌های مختلف است و موضع‌گیری نسبت به حضور خارجی‌ها در بازار ایران بر این اساس تعریف می‌شود و در برخی موارد نیز تغییر می‌کند.

در این میان شاهد موضعگیری های متفاوت از سوی افراد مختلف هستیم. تأکید نعمت‌زاده، وزیر صنعت بر همکاری با آلمانی‌های و تمایل وی به شراکت خودروسازان ایرانی با فولکس واگن و تمایل یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو به همکاری دوباره با شرکت پژو و پیگیری دائم این مسئله از زمان ترک ایران و در بدترین شرایط دوران تحریم قابل تأمل است.

گفته می‌شود اظهار نظر جدید یکه‌زارع درباره موضع‌گیری تند مسئولان پژو تا حد زیادی ناشی از دستور وزیر صنعت برای توجه به خودروسازان آلمانی است و قاعدتاً مدیران صنعتی نیز برای ماندگاری در جایگاه خود باید با مسئولان بالادستی خود هماهنگ و همسو باشند.

در این میان برخی نیز سعی می‌کنند از آب گل‌آلود جمع شده بین ایران خودرو و پژو، ماهی بگیرند و بحث ورود بی‌واسطه پژو به ایران و تولید مستقل این شرکت را مطرح می‌کنند، موضوعی که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و در واقع زیر سوال بردن توان تولید داخل و بی‌توجهی به ظرفیت ایجاد شده در صنعت خوردوسازی کشور محسوب می‌شود و به منزله حمایت از واردات و مونتاژ‌کاری در کشور است.


وزن سنگین خودرو در بسته اقتصادی

در کنار چسبندگی برخی مدیران و مسئولان خودرویی به این صنعت و صندلی‌های خود باید به جاذبه خودرو و شرکت‌های خودروساز برای دولت نیز اشاره کرد.

عدم خصوصی‌سازی واقعی شرکت‌های خودروساز و مقاومت دولت‌ها در برابر این مسئله نمونه‌ای از توجه بیش از حد دولتی‌ها به این صنعت است. اخیراً نیز شاهد ارائه بسته جدید دولت برای خروج از رکود بودیم که خودرو در این بسته وزن سنگینی را به خود اختصاص داده است.

بررسی این بسته و تعیین وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو نشان دهنده تلاش دولت برای خالی کردن پارکینگ شرکت‌های خودروساز است. هرچند واکنش بازار خودرو و مشتریان به موضوع پرداخت وام 25 میلیون تومانی بسیار سرد بوده است.


طبل توخالی پژو برای خودروسازی ایران

در هر حال، هم اکنون که صنعت خودروسازی ایران به مرز ورشکستگی رسیده و افراد زیادی در حال نسخه پیچیدن برای این صنعت هستند، مسئولان دولت و مجلس نباید اجازه تکرار تجربیات قبلی را در این صنعت بدهند و خودروسازی کشور نباید دوباره با طناب پوسیده شرکت‌هایی مانند پژو ته چاه برود.

تولید محصولات قدیمی پژو مانند پژو 307 و حتی پژو 2008 در ایران آش دهن‌سوزی نیست که ارزش تکرار تجربه شراکت با پژو را داشته باشد و در مجموع اگر قرار است همکاری جدیدی با این شرکت بدقول فرانسوی صورت گیرد باید در قالب انعقاد قراردادی تضمین شده و ضمن دریافت غرامت از شرکت پژو انجام شود.

گزارش از نرگس نیک ضمیر / فارس

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

احمد: 1394/8/516:40:11،
446
19
تحریم خرید خودروی صفر تاواقعی شدن قیمتها ادامه دارد
AAA: 1394/8/516:55:29،
365
36
بدم میاد از این پژو !!!
x-man: 1394/8/517:17:37،
193
12
یکی ازشروط معقولانه برای بازگشت پژو : از زمانی که ایران را ترک کرده تا به حال هر نوع ایرادات فنی مدل های پژو. سمند .راناو دنا را به صورت رایگان (گارانتی معتبر) با لوازم یدکی اصلی پژو موظف شود به تعمیر و انجام دهد.
بردیا: 1394/8/517:22:46،
253
11
تازه معنی استعمار دارم میفهمم که ما مستعمره ماشین سازی فرانسه هستیم.......والسلام
ashkan: 1394/8/518:19:11،
143
7
با این که از پژو خوشم نمیاد
ولی دوست دارم اطلاعاتش و از ایران خودرو فاش کنه
داقل یکم روحمون جلا بگیره
کرمانشاه: 1394/8/518:33:10،
106
9
پژو 2008 که قدیمی نیس
اگرم قدیمی باشه از این بی تنوعی و بی کیفیتی داخل بهتره
البته اگه قیمتش مناسب باشه وگرنه تحریم ادامه داره
صادق: 1394/8/518:53:15،
120
9
جوون های عرب ماشینهای روز دنیارو مثل آدامس میخرن و میشکنن و پرت میدن! اونوقت جوون ایرانی باید حسرت یه ماشینه آشغاله داخلی رو تو دلش داشته باشه!
عجب دنیایه نامردیه!!
تحریم با اقتدار ادامه داره...
@-@: 1394/8/519:10:51،
91
11
خود مقاله کامل و گویاست


تولید محصولات قدیمی پژو مانند پژو 307 و حتی پژو 2008 در ایران آش دهن‌سوزی نیست که ارزش تکرار تجربه شراکت با پژو را داشته باشد


احسسسسسسسسسسسسسسسنت

@-@

مهدی*: 1394/8/519:30:19،
84
7
پژو توی لیست خودروسازان مطرح دنیا نیست !

فک کنم اونام 120 هزارتا خودرو انبار کردن بندازن به ایرانیا . چون مشتری دیگه ای ندارن .
MAK: 1394/8/519:32:56،
64
4
ایران خودو بهشون گفته چطوری میشه با مواد بازیافتی زباله ماشین ساخت و انداخت به ایرانی جماعت !

اونام ظبط کردن میخوان افشا کنن !
kj: 1394/8/519:43:12،
61
6
پژو باید بره به جاش با خودرو سازان آلمانی و ژاپنی قرار داد ببندیم و تکنولوژی اونا رو که بهتره استفاده کنیم.اعتقاد همه ی مردم ایرام فکر کنم همین باشه
نت: 1394/8/519:46:16،
19
12
بهتره با آلمانی ها قرار داد ببندیم و مثل سپاه مهندسی معکوس کنیم و خودمون یه روزی خودرو ساز مستقل بشیم.ما به همه ی علوم از جمله هسته ای و نانو وفضا و خیلی دیگر دست یافتیم پس میتونیم یک صنعت خودرو هم داشته باشیم
جهاد اسلامي: 1394/8/523:14:40،
5
40
ما بايد با خريد خودرو مشت محكم بر دهان استكبار جهاني بزنيم و ثابت كنيم كه تا آخر ايستاده ايم و مقاومت ميكنيم و حاضريم خودرو را چند برابر قيمت بخريم ولي خودرو هاي امريكايي و استكباري نخريم.
سامان: 1394/8/601:04:32،
21
5
من نمیدونم این پژو چی از جون ما میخواد . همه ماشیناش اشغالن. زنده باد صنعت خودرو آلمان
داريوش: 1394/8/608:25:18،
12
13
من يك ماشين فرانسوي 10 سال پيش دارم كه با نو آن حاضر به معاوضه نيستم چون قطعات آن اصلي است بياييم منصفانه نظر بدهيم و گندكاريهاي اين حقه بازها را به حساب اين و آن نگذاريم.
پژو نمی خواهیم: 1394/8/608:35:06،
13
5
ما دیگه ماشینهای پژو نمیخواهیم
پژو سالیان سال از مردم ایران خورد دیگه بسه
پژو در برابر ماشینهای امریکایی-ژاپنی-المانی قابل مقایسه نسیت
MAK: 1394/8/516:43:32،
96
8
اسمی کشور ایران در سایت پژو نیست !!!

اما پول ملت ایران در جیب پژو هست !!!
رضا: 1394/8/520:27:50،
11
5
با اینکه مخالفه کمپین هستم ولی باید بگم احسنت بر کامنتت.لایک داداش
1234567: 1394/8/516:44:12،
60
5
فقط خودروي بروز با قيمت و كيفيت جهاني ميخريم

ديگه كسي فرغون قديمي خراب پرمصرف نميخره

بازار فرغون تا سال آينده هم رونق نميگيره تو بازار مشتري نيست

مردم از قيمتهاي جهاني باخبرن و پول اضافه نميدن انحصار بايد حذف بشه

تعرفه واردات خودرو بايد حذف بشه تا رقابت واقعي بشه تحريم تحريم
بچه محل: 1394/8/516:46:39،
62
10
با تويوتا و هيونداي قرارداد توليد مشترك ببنديد

مردم از پژو و رنو خسته شدن

واردات خودرو بدون تعرفه بايد باشه

فرغون بي كيفيت مشتري نداره

بازار خودرو ديگه مرده و دلالي تعطيل شده تحريم تا حذف تعرفه واردات
t: 1394/8/518:44:40،
25
5
برادر عزیز
همین پژو بقدی تنوع خودرو داره که کفت میبره نگاشون کنی،مقصر خود همین بالایی ها هستن که میخوان مدلهای قدیمی رو تولید کنن و به قیمت یک خودروی لوکس توو پاچه ما بکنن
arash.brt: 1394/8/516:50:04،
19
6
شرو شددددد. بابا همه چیز دست خودتونه این داستاناااا برپواسه چیه
همش متن های تکراری همش صحبت های کلیشه ای تکراری شما می خواید بیارید یا ندایارید همش بازیه قشنگیه
ehsan: 1394/8/516:53:30،
52
5
تحریم تا ارزانی خودرو ..

صبح سپید نزدیک است
باران: 1394/8/516:55:22،
42
14
بابا این همه شرکت خودروسازی نامبروان تو دنیا هست ..چرا اخه اینا چسبیدن به پژو ؟؟خب پژو نیومد به درک با هیوندا یا کیا یا تویوتا و .... قرارداد ببند یا شایدم با پژو بیشتر میتونید جیب ملت بدبختو خالی کنین !!
حميد: 1394/8/519:53:08،
10
4
داشتم آمار خودرو سال اروپا رو نگاه میکردم جالب بود که فرانسویها با 15 بار کسب عنوان خودرو سال بالاتر از آلمانها با 13 بار و ایتالیا با 12 بار قرار دارن!
امسال هم فولکس پاسات بهترین خودرو سال شد
ولی من موندم چرا این آشغالا خودروی سال اروپا میشن! ماشین با دوام برتر آلمان میشن! جایزه مصرف سوخت میگیرن! جایزه موتور برتر سال میگیرن! جایزه طراحی میگیرن! جایزه نوآوری در تکنولوژی میگیرن!
حالا شما اومدی میگی بريم با اسباب بازي كره اي سوار شيم و قرار داد ببنديم تا پژو كه تا حالا 4 بار خوردو سال اروپا شده و پارسال هم پژو 308 بهترین ماشین سال اروپا شد سوار می شیم شما هم همون ماشینهای بی کیفیت کره ای و چینی سوار شین
مهرداد: 1394/8/516:55:36،
40
14
خودروهای فرانسوی همشون پر اصطحلاکن، به درد نمیخورن مخصوصا پژو، نمیدونم چرا خودروسازا بعد از این همه بلایی که سرشون اوردن بازم رفتن دنبال اینا،
آریا: 1394/8/521:46:09،
11
5
استهلاک درسته
سعید: 1394/8/516:55:48،
52
7
اینها اگر راست میگن چرا نمیزارن رنو, پارس خودروی ورشکسته را بخره ۰۰۰۰۰آخه دوباره با مدیریرت ایرانیها هیچ فایده ای نداره۰۰۰۰هر رییس جمهوری عوض می شه تا سرپرستهای خط مونتاژ هم عوض میشه چه برسه به سیاستهای کلان۰۰۰خودروسازی که این جوری نمیشه۰۰۰۰۰۰!!!!!
آرش: 1394/8/517:30:00،
37
6
نجات خودرو سازی ورود شرکت های خارجی و رقابت است .
البته حیات و درآمد مسئولین خودرو سازی در وضع موجوده .
حامد: 1394/8/517:14:15،
129
7
سعید جان فرض می گیریم همه مشخصاتی که گفتی درست باشه... فقط این کلمه "زیبا" رو فاکتور بگیر... لطفااا...
علي: 1394/8/517:22:19،
10
46
حرفهاي شما رو تا حدي قبول دارم اما دقت داشته باش که بانک ها معمولا بيشتر از نرخ تورم سود نمي دهند. اين يکي دو سال هم که دارند بيشتر از تورم سود ميدن استثناييه. در حقيقت با اين شرايط اقتصادي مملکت هفت سال ديگه قيمت يه پرايد دست دوم همون 100 ميليوني ميشه که شما بخواهي از پول تو بانک گذاشتن بدست بياري.
علامه: 1394/8/518:00:56،
64
11
ال 90 سال 1386 تولید و فروخته شده، شما چطوری میشه که 10 ساله ال 90 داری؟
من خودم ال 90 دارم، ماشین بدی نیست، البته مال من مدل 89. به جز روغن و بنزین، تقریبا هر 60000 کیلومتر یه خرج اساسی میزاره رو دست آدم. چند روز پیش فاکتوراش رو چک می کردم، برای من تقریبا سالی 1.5 میلیون هزینه تعمیر و نگهداری داشته.ولی ازش راضیم ساندرو با قیمت منطقی بیاد بازار به جای این ساندرو میگیرم.
لولو: 1394/8/518:24:29،
47
13
هیچی دیگه نداری بگی !!!!مدام ال لگن ال لگن!!!!!!!
t: 1394/8/518:35:30،
23
6
اینهمه 206و405 و پرشیایی که ایرانخودرو توو طول این سالها فروخته فقط به خاطر همون برند پژو بوده که روو اسم این لگنا بوده وگرنه ایرانخودرو خودش به تنهایی اعتباری نداره
در ضمن دیشب اخبار 20:30 نگاه میکردم که مدیرعامل ایرانخودرو ،پژو رو تهدید میکرد.یکی نیست به این مردک بگه خجالت بکش،داری از چیز پژو میخوری
اردشیر: 1394/8/519:16:46،
22
13
ال 90خودرو درجه 3اروپاست ماشین بی قواره است من تعجبم ندید پدیدها همش اسم اینو میارند نکنه باشرکتهای خودروسازی قرارداد داری یا از اعظای هییت مدیره فرغون سازها هستی فقط تحریم خودرو باوامهای مثل نزول خوارها
ایران: 1394/8/519:28:36،
22
6
بحثشون فقط سر حق کمیسیون ایران خودرو برای مونتاژ خودروهای قدیمی پژو و آب کردن اون توی بازار ایرانه و فعلا پژو زیر بار حق کمیسیون نرفته .
ماشین باز: 1394/8/520:34:36،
13
4
سعید جان ال نود اولین مدلش برای سال 1386 هستش که میشه 8 سال حالا شما 10 سالو از کجا آوردی بماند . ال 90 ماشین خوبیه شکی هم نداریم ولی مشکل اتاق ، ارتفاع غیر عادی ، ارگونومی ضعیف ( قابلیت دسترسی آسان به ادوات خودرو ) ، صندلی های ناراحت ( خصوصا" واسه سفر ) و مثل بقیه خودرو ها قیمت غیر واقعی رو داره . حالا باز بگو بهترین ماشینه . همه چی که موتور و گیربکس نیستش که قربونت .
بهزاد تحریم: 1394/8/520:57:28،
13
4
ای بابا، تحریم و بچسب.
ارش: 1394/8/521:20:12،
12
4
ضعف مدیریت مشکل بزرگ خودروسازی داخل است تا اصلاح نشود چیزی تغییر نخواهد کرد
مردم نیز دیگر حاضر به خریدن خودرو های قدیمی و بی کیفیت نیستند چون پول خود را از راه حلال بدست آورده اند
محمد: 1394/8/522:47:16،
10
6
همچین میگن این مدل پژو ها قدیمی انگار خودشون دارن ماشین 2016 تولید میکنن
بابا جمع کنید
اگه همون پژو هم نبود خدا میدونه تا الان فکر کنم پیکان با مدلهای مختلف به خورد ملت میدادند
فرید: 1394/8/523:27:15،
11
5
ایرنجیب ... احسنت ..این جمله ات رو باید طلا گرفت که میگی ؟

در هر حال، هم اکنون که صنعت خودروسازی ایران به مرز ورشکستگی رسیده
اخطار: 1394/8/523:45:33،
24
4
ال 90 بهمن1386وارد بازار شد ؟؟؟؟بعدشما 10ساله داری سوار می شی کم خالی ببند بابا
احمد: 1394/8/523:48:02،
14
4
سلام من یک پرایدازشرکت سایپا سالگذشته گرفتم به علت بیماری ام اس که دارم کاری نکرده ولی گریبکس صدا میده اتاق وپلوس وجعبه فرمان صدا میده این چه ماشینه که به من دادی اگه مسلمانیت این پولا خوردن نداره
توانا: 1394/8/523:48:22،
13
4
درصورتی که پول اقساط ۲۵ میلیون تومن خودرو را در یکی از شرکتهای بیمه ای سرمایه گذاری کنیم در پایان ۷ سال چه مبلغی خواهیم داشت؟
شما خودرویی میخرید و ۷ میلیون تومن آن را نقد و ۲۵ میلیون آن را طی اقساط ۷ ساله که ماهانه چیزی حدود 496 هزار تومن میشود میپردازید در پایان سال هفتم شما یک خودروی ۷ ساله با ۲۱۰ هزار کیلومتر کارکرد و ۴۹ میلیون پول پرداخت کرده اید ارزش زمانی خودرو چیزی حدود ۱۸ میلیون تومان است
در گزینه دوم اگر ۴۹۶ هزار تومن در هر ماه در یک شرکت بیمه عمر سرمایه گذاری کنید و ۷ میلیون تومان در یکی از بانک ها سپرده گذاری کنید در پایان سال هفتم
شما از شرکت بیمه با سود تضمینی ۲۵ حدودا ١٠۶ میلیون پول و از بانکی که در آن سپرده گذاری کردید حدود ٣١ میلیون و جمعا در پایان سال هفتم ١٣٧ میلیون پول خواهید داشت
عاقلانه فکر کنید
دهه60: 1394/8/600:35:17،
12
6
رانا در سال 91 به قیمت 11میلیون وارد بازار شد الان چنده؟درسال95.96.97چنده؟درسال98چنده؟که شما با پرداخت 8میلیون وماهی 500 درسال 98 با گذشت 4سال هنوز قیمت خودرو درسال94 را کامل پرداخت نکردی. حالا یه عده بی درد فکر روشن دارن نمیدونم ولی من الان یه موقعیت دارم تا به جز ارزانترین خودرو به فکر گزینهای دیگری هم باشم مثل راحتی .مثل قشنگی .شتاب .اپشن . دیگه داره گریم میگیره از اینکه یه دفه مثله ادم خرید کنم بدون ضامن یعنی منت هیشکیو نکشی نه دایی نه عمو نه هر کی بدون دسته چک .حالا دیگه فهمیدید که من چی میگم این حال خیلی از همسالای من یعنی دهه60دهه به فنا رفته این دقیقه هدف سیاست گذارا ست تا به خاستشون یعنی خالی شدن انبار و بیگاری کشیدن از ما برسن.
ماهان: 1394/8/608:25:46،
5
6
البته ممکنه قبل از 7 سال به علت ایمنی خوب اون ماشین به دیار باقی هم شتافته باشیم
حاجی: 1394/8/609:05:00،
7
4
حرفت متین. فقط مشکل اینه که ۷ سال بتونی بی ماشین باشی. اسایش زندگی حال در حد متعارف بهتر از این حساب کتاباست.
علی م: 1394/8/600:18:59،
12
5
احتمالا پژو با تهدید ایران خودرو بتواند سهم این کارخانه در حال ورشکستگی را در بازار ایران بدست بیاورد .
پژو میتواند با شکایت از کارخانه ایران خودرو بابت تولید خودروهای فاقد کیفیت و استاندارد لازم بدون اطلاع کارخانه مادر و الصاق نام و آرم ثبت شده پژو بر روی این خودروها و با استفاده از قانون حق تالیف و مالکیت ، چنان خسارتی از ایران خودرو درخواست کند که اگر دولت ایران کل سهم خود در ایران خودرو را به پژو بدهد بازهم مبلغ هنگفتی بدهکار خواهد بود .
تمام این حرفها و ژستهای حق به جانب توسط مسئولین ایران خودرو فقط برای متقاعد کردن بازار داخلی و سرپوش گذاشتن به وضع وخیم مالی و مدیریتی این مجموعه به منظور جلوگیری از سقوط آزاد ارزش سهام آن در بورس است .
ناشناس: 1394/8/609:53:39،
7
5
بحث اصلی شرکتهای خارجی نیستند مشکل شرکتهای داخلی و مدیرانشون هستند و البته مدیران وزارت صنایع که کلاه ملت رو بر میدارن. اونا دنبال جنس آشغال میرن تا با چند برابر قیمت بندازن به مردم به همین خاطر شرکتهایی مثله تویوتا هیچ وقت وارد شراکت با اینا نمشن چون اعتبارشون زیر سوال میره. خوب یکی نیست بپرسه اگه یه شرکت خارجی بیاد تو ایران خطمونتاژ بزنه چندین شعل ایجاد کنه چه اتفاقی میافته ؟
فرزاد: 1394/8/612:00:01،
5
5
برنگرد نمیخریم اونوقت با جیب خالی و قلب شکسته بر میگردی پاریس.
تحریم تحریمه
ماشینا باد کرده
انبارا پر شد
مدیره زرد کرده

تحریم تحریمه
فصل زمستون
زیر بارونن
یه گله فرغون
یه گله فرغون
محمد شیرازی : 1394/8/614:39:49،
5
7
از شهرک صنعتی رجه بابل خبر می رسد خط مونتاژ پژو پارس ایران خودرو در بابل در شرف تعطیلی می باشد. و قرار است که یک شرکت چینی اقدام به مونتاژ خودروی چینی در بابل نماید که از هم اکنون بسیاری از کارگران اخراج شده و بقیه در شرف اخراج هستند .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل