کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

لیفان 720 و 820 حداقل تا دوماه آینده رونمایی نمی‌شوند

کدخبر:۱۶۶۳۵سه شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۸:۴۷۶۲۷۵ بازدید

مدت‌هاست بازار خودرو در بازار رکود و رخوت به‌سر می‌برد، بر همین اساس است که دولت میزان وام خودرو را ابتدا از 7 به 15 میلیون تومان افزایش ...
لیفان 720 و 820 حداقل تا دوماه آینده رونمایی نمی‌شوند

امیرحسین یزدانی، معاون بازاریابی و فروش کرمان موتور در گفت‌و‌گو با روزنامه دنیای‌خودرو معتقد است رکود بازار خودرو به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت، این در حالی است که در ایام پایانی سال بخصوص سه ماه آخر بازار رونق می‌گیرد، اما به‌زعم معاون بازاریابی و فروش کرمان‌موتور در سال‌جاری و به‌خصوص ایام پایانی سال میزان خرید ماشین مانند دو سال گذشته نخواهد بود.

 مدت‌هاست بازار خودرو در بازار رکود و رخوت به‌سر می‌برد، بر همین اساس است که دولت میزان وام خودرو را ابتدا از هفت به 15میلیون تومان افزایش داد و بعد از این نیز قرار بر این شد در بسته جدید دولت خودروهای ساخت داخل تا سقف 25 میلیون تومان وام اعطا شود. این در حالی است که بسیاری از خودرو‌های خودروسازان داخلی در پارکینگ در حال خاک خوردن است و باید دید آیا واقعا با دادن این وام بازار خودرو از رکود خارج خواهد شد یا خیر. امیرحسین یزدانی، معاون بازاریابی و فروش کرمان موتور در گفت‌و‌گو با روزنامه «دنیای‌خودرو» معتقد است رکود بازار خودرو به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت، این در حالی است که در ایام پایانی سال بخصوص سه ماه آخر بازار رونق می‌گیرد، اما به‌زعم معاون بازاریابی و فروش کرمان‌موتور در سال‌جاری و به‌خصوص ایام پایانی سال میزان خرید ماشین مانند دو سال گذشته نخواهد بود.

یزدانی همچنین اعلام کرد بر اساس همین رکود حاکم بر بازار خودرو، شرکت کرمان موتور که قرار بود دو خودروی لیفان 720 و 850 را در نمایشگاه خودروی تبریز رونمایی کند، از این اقدام منصرف شده و این اقدام منوط به رصد بازار و همچنین شرایط دیگر شده است.

 با توجه به اینکه روند تصویب برجام به پایان رسیده و بزودی روند اجرایی آن آغاز خواهد شد، بسیاری از خودرو سازان داخلی طی این مدت مشغول مذاکره با همتایان اروپایی خود بوده اند، شرکت کرمان موتور در این زمینه چه اقداماتی را صورت داده است؟
  در حال حاضر بحث توسعه خودروهای  چینی یکی از استراتژی‌های  اصلی شرکت کرمان‌موتور است و ما قصد نداریم فعالیت خود را با دو شرکت لیفان و جک قطع کنیم و با آن‌ها ادامه خواهیم داد. در مورد شرکای اروپایی نیز ما به این همکاری از زمانی‌که زمزمه توافق هسته‌ای وجود داشت، فکر کردیم ولی این موضوع در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نبود، این در حالی است که ما در گذشته با شرکت‌های اروپایی کار کرده‌ایم.

شرکت‌های چینی از چه فاکتور‌هایی برخوردار هستند که شما قصد دارید، فعالیت اصلی خود را روی تولیدات آن‌ها متمرکز کنید؟
سرعت رشد آن‌ها در کیفیت و طراحی بسیار  بالا رفته است و این موضوع دیگر به مانند گذشته نیست، بلکه کیفیت خودرو‌های چینی بسیار ارتقا یافته و این خودرو‌ها به کشورهای اروپایی نیز وارد شده است.

یعنی ممکن است شرکت کرمان موتور در کنار این دو شرکت چینی جک و لیفان که در حال حاضر جوینت ونجر کرمان موتور هستند، یک شرکت اروپایی نیز به عنوان جوینت ونچر به تولید در ایران بپردازد؟
همکاری با شرکت‌های چینی و اروپایی به طور همزمان با یکدگیر هیچ‌گونه منافاتی ندارد و ما می‌توانیم این اقدام را صورت دهیم.

شما در خلال صحبت‌های خود اشاره کردید، در گذشته با یک شرکت اروپایی همکاری می‌کردید، نام این شرکت چیست؟ 
در گذشته هلدینگ کرمان خودرو با شرکت آلمانی فولکس واگن به همکاری می‌پرداخت، ولی قدری همکاری با آن‌ها سخت است از آن جهت که استاندارد‌ها و نحوه همکاری سختی دارند، ولی در مقابل یه تعهداتی که دارند صورت کامل عمل می‌کنند.

 ظرفیت تولید کرمان موتور چه میزان بوده است و پیش بینی شما از تولید امسال چه میزان است؟
ما در سال گذشته 44 هزار دستگاه تولید کردیم  و قصد افزایش تولید را داریم. همچنین در فاز فعلی تا دو برابر از این تعداد 44 هزار دستگاه افزایش تولید می‌توان داد. ذکر این نکته ضروری است که بنای شرکت کرمان موتور در سال جاری بر افزایش تولید است، اما با توجه به رکود بازار خودرو طی این چند ساله ما مجبور هستیم سرعت رشد تولید را کاهش دهیم. اما گفتنی است ما تولید سال گذشته را محقق خواهیم کرد.

شما قرار بود در نمایشگاه خودروی تبریز لیفان 720 و 820 را رونمایی کنید، علت عدم انجام این کار چه بوده است؟
لیفان 720 و 820 قرار بود در نمایشگاه تبریز رونمایی شود اما به دلیل رکود شدید بازار خودرو و محیا نبودن شرایط خرید از سوی مردم حداقل برای دو ماه آینده این رونمایی منتفی است و در آن زمان نیز باید شرایط را سنجید و بعد تصمیم گیری کرد

شما به رکود بازار خودرو اشاره کردید، به نظر شما این رکود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
قطعا تا پایان سال رکود ادامه خواهد داشت و در پایان سال رکود نسبت به سال‌های 92 و 93 شدید‌‌تر خواهد شد. رکود فقط مربوط به بازار خودرو نیست و مشکل نقدینگی است. نقدیگی به دلیل کنترل و کاهش تورم از دست مردم خارج شده است. این در حالی است که مردم نیاز به خرید خودرو دارند اما نقدینگی کافی برای خرید آن وجود ندارد، به عبارت دیگر دیگر در حال حاضر مشتریان نیاز به خودرو دارند، اما به دلیل نداشتن پول این خرید خود را به تعویق انداخته‌اند.

 در حال حاضر بسیاری از خودروسازان از کمبود نقدینگی رنج می‌برند و در این زمنیه معتقد هستند دولت باید به صنعت خودروسازی نقدینگی تزریق کند، نظر شما در این‌باره چیست و آیا اصولا شما حمایتی از طرف دولت مشاهده کرده‌اید؟
 در طی این مدت ما به عنوان خودروساز حمایتی از دولت ندیدیم،  در حال حاضر چیزی که خودروسازان نیاز دارند حمایت است، این در حالی است که خواسته ما به عنوان بخش خصوصی این است که رانت‌های دولتی باعث نشود امکانات از دست خودروسازان خصوصی خارج شود.  از طرف دیگر در حال حاضر وضعیت نقدینگی شرکت ما خراب است و در پرداخت هزینه‌های پرسنلی خود دچار مشکل هستیم و پروژه‌های جدید نیز متوقف شده است.  همچنین اگر شرایط اقتصادی سروسامان گیرد و برای خودرو سازان دست انداز درست نکنند و اگر بگذارند بازار عرضه و تقاضا به روند طبیعی خود حرکت کنند، بازار خودرو به حالت تعادل باز خواهد گشت.

در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکلی شما در زمنیه تولید چیست؟
  گفته شده است که باید داخلی‌سازی خودرو به  چهل درصد برسد و اگر این موضوع تا پایان سال میسر نشود،  این امکانات اولیه را نیز از ما به عنوان خودروساز می‌گیرند. این در حالی است که ما توانایی تولید موتور گیربکس را خودمان داریم.

 بسیاری از خودروسازان معتقد هستند مکانیزم تعیین قیمت از طرف شورای رقابت اساسا غلط است و باید قیمت در حاشیه بازار تعیین شود، نظر شما در این‌باره چیست؟
بنده نیز اعتقاد دارم، اگر هر شرکتی هر قیمتی که بخواهد بتواند عرضه کند، آن وقت کیفیت افزایش پیدا می‌کند و آن زمان مشتری است که خودرو را انتخاب می‌کند و قیمت‌ها رقابتی خواهد شد. در این میان اگر شرکتی یک قیمت پرت دهد خودرو به فروش نخواهد کرد و آن شرکت متحمل خسارت‌های فراوانی خواهد شد.

شما به کمبود نقدینگی شرکت کرمان موتور اشاره کردید، در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در بورس حضور دارند و از این طریق نقدینگی خود را تامین می‌کنند، آیا کرمان موتور قصد حضور در بورس را ندارد؟
 در حال حاضر ما گرفتار مشکلات زیادی هستیم و اگر بتوانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم، قدم بزرگی را برداشته‌ایم. به طور کلی تا دو سال آینده نمی‌توان در مورد به بورس فکر کرد.

* رامین بیات

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ناراحت: 1394/8/504:15:52،
188
16
ای وای الا ما چیکار کنیم!!! خوشم میاد کم نمیارند.داداش خبر داری بازار خودرو چند چنده؟
موسی : 1394/8/508:03:46،
141
8
نمیخریم حتی نزدیک عید
مهدی....ط: 1394/8/508:07:41،
92
11
خدایش چین تا دوسال دیگه تحول بزرگی درصنعت خودرو ایجاد میکنه درست مثل بقیه اجناس وکالاها مثلا موبایل وساعت که اگه چین نبود الان هرکدام از این اجناس را چهار برابر قیمت باید میخریدیم.
كريم: 1394/8/508:18:44،
70
18
ميخوام بدونم اين آشغالهاي چيني رو كسي تو كشورهاي عربي خليج سوار ميشه؟ مگه گناه مردم نجيب ايران چيه كه بخاطر سودجيي يه تعداد افراد خاص! بايد تاوان رو با جون پس بدن؟
رميس: 1394/8/508:37:32،
38
6
مشكل همين جاست آقاي "معاون بازاریابی و فروش کرمان موتور" هنوز خودش اوضاع بازار به درستي نمي دونه ...
جیمی: 1394/8/508:50:03،
37
9
شرکت کرمان موتور در زمینه حقوق مشتری دست ایران‌خودرو و سایپا رو از پشت بسته، هم گران فروشه هم اشغال فروش
ان شاالله در سال 95 چیزی جز یک نام از این دزدان سرگردنه باقی نمانده است.
هموطن فقط تحریم خودرو چه با وام چه بی وام
پوريا: 1394/8/509:05:35،
38
16
فكر ميكردم فقط ليفان 620 آشغاله ولي مطمئن شدم X60 هم آشغال تر از اونه. فقط نخريد والا كلاه گشاد رو قطعا"رو سرتون حس خواهيد كرد.
از ما گفتن
کاظم: 1394/8/511:25:34،
19
6
در مورد ارتقا کیفیت و تکنولوژی در صنعت خودرو چین اینو راست میگه.من که چینی رو به داخلی ترجیح میدم بخصوص محصولات جدید کرمان موتور و مدیران خودرو( تیگو 5 - لیفان 720 و 820 - جک جی5 1.8 - جکS5 ).
اگه دقت کرده باشین گفت : *( در گذشته هلدینگ کرمان خودرو با شرکت آلمانی فولکس واگن به همکاری می‌پرداخت، ولی قدری همکاری با آن‌ها سخت است از آن جهت که استاندارد‌ها و نحوه همکاری سختی دارند، ولی در مقابل به تعهداتی که دارند به صورت کامل عمل می‌کنند.)* اینجا معلوم میشه باید ایران خودرو و سایپا بجای همکاری با کلاه برداران و آشغال سازانی مثل پژو-سیتروئن و رنو با چه شرکایی همکاری کنند.واقعا هم خودروساز یعنی آلمانی **با وفا و با کیفیت**. مرگ بر پژو و رنو فرانسه/درود بر همه خودروسازان آلمانی.
حامد: 1394/8/512:04:10،
10
7
جلو پنجره و حالت جلو ماشین کاملاً کپی از محصولات هیوندای، چراغ های جلو کپی از بی ام و سری 5 ، چراغ های عقب کپی از اوپتیما نسل قدیم... این چیه یکی به من توضیح بده!
سیامک: 1394/8/512:59:41،
17
9
مسیولینی که در کمال وقاحت دروغ میگویند.چین و کیفیت دو پارامتر کاملا خلاف جهت هستند.لازمه کیفیت درستکاری و داشتن تکنولوژی است.کشوری که تمام صنعتش بر مبنای کپی کاری و دزدی ایده و تقلب بنا شده هیچ گاه به کیفیت نخواهد رسید.شاهد آنکه هر جنس برند چینی که خریدیم بنجل و اشغال بوده.میل گرد چینی که با دست شکسته میشه.پنیسیلین چینی که ارمغانش مرگه.s5 چینی که از دو متری می افته رو خاک و له میشه و و و .نفرین و شرم بر مسیولینی که ایران را جولانگاه چینی های دزد و پست کردند.
جناب خان: 1394/8/513:36:15،
11
7
رونمایی نکنین چون به روز لیفان ایکس60ٍ ، ایکس 50 و ام وی ام (همه مدل) و .... دچارمیشن
جدیدا سایپا چانگان شو هم حراج کرده!!!
الان بازار 60 میلیون میفروشند ولی خریدارش نیست
ماشین چینی هرچی هم خوب باشه بیشتر از 40 میلیون نمی ارزه چون فقط یکسال اونم شانسی کارمیکنه
انشاا... تا چندوقت دیگه با ادامه تحریم شرایط جدیدی اعلام میکنند مثل کشورهای دور و برمون
قیمت واقعی
تمام اقساط
بدون سود
آلبالو: 1394/8/506:22:57،
78
10
همزمان با رونمایی از وام پرشکوه ۲۵ ملیونی ما هم جرات می کنیم بنجل های چینیمونو رونمایی می کنیم و دستمونو به آسمان بلند برای پیدا شدن خریدار!!!! خخخخخخ
khodro: 1394/8/508:36:27،
21
55
شما نخريد مجبور نسيتي كسي هم نامه فدايت شوم برات نفرستاده كه ماشين چيني بخری شما برو همون ماشين هاي 20 30 سال پيش ايران خودرو و سايپا بخر 5 سال ديگه كه همين چينيها قيمتشون بالاي 100 ميليون رفت و كيفيت هم مثل كره شد اون موقع ببينم چي ميگيد مگه 15 سال 20 سال پيش كسی هيوندا ميخرد الانم اين چينيها ايمنيشون از سمند و ژرياد و تيبا بالاتر هست از ماشين چيزی نميدونی نظر نده
آلبالو: 1394/8/509:57:09،
27
9
شما مثل اینکه بدجور اعصابت خرده.نگران نباش ماشین ۳۰-۳۵ سال پیش داخلی هم نمیخریم.
راستی این ماشین ژریاد چند سال پیش تولید شده؟ مشخصات فنی و عکساشو بذار تو سایت!!!!!
x-man: 1394/8/510:42:18،
22
4
5تا مشتری راضی بهتره تا یه مشتری ناراضی. چون :
5تا مشتری راضی 5 تا دیگه مشتری میارن.
ولی یه مشتری نارارضی 30 تا دیگه رو فراری میده.
محمد: 1394/8/513:37:53،
10
14
بیچاره خریداران خودرو چینی
هم پولشون میره
هم آبروشون میره
هم خدانکرده جونشون
دست دوم خارجی ارزش داره به چینی و ایرانی صفر
علی: 1394/8/514:14:17،
5
8
با سلام, هی نگیم خودوری صفر بده, نمونش همین ژریاد! من خودم یه خودروی ژریاد خریدم که واقعا موتورش پرقدرته, تقریبا 100 اسب بخار قدرت داره که معادل پونصد خر بی بخاره, زنده باد ژریاد
سیامک: 1394/8/515:10:10،
8
6
دوستان ژریاد واقعا خودرو خوبیه .دوازده ستاره ایمنی از euroncap.com داره.قبمتش هم انصافا خوبههههه
کارشناس خودرو: 1394/8/517:36:24،
6
5
البته قبول دارم که ماشینهای چینی از بیشتر تولیدات داخلی کیفیت بهتری دارن ولی این وسط استثنا هم وجود داره, مثلا خودروی ژریاد که الان داره به بازارهای اروپا و آمریکا صادر میشه و بزودی قراره در ژاپن هم خط تولیدش راه بیفته, برای اطلاعات بیشتر به سایت www.jaryad.com مراجعه بفرمایید
صابر: 1394/8/507:32:54،
27
19
ماشین چینی کیفیت ندارن فقط ظاهر دارن تمام آپشن که داره فقط به اسم روش کارایی نداره واقعا از ماشین چینی بترسید پراید دوم
علی: 1394/8/512:41:23،
9
5
در گذشته هلدینگ کرمان خودرو با شرکت آلمانی فولکس واگن به همکاری می‌پرداخت، ولی قدری همکاری با آن‌ها سخت است از آن جهت که استاندارد‌ها و نحوه همکاری سختی دارند....
لطفا توجه کنید،استاندارد بالا مشکل این جنایت کاراست
نیما: 1394/8/507:35:45،
21
7
الان تواین فکرن که دوماه دیگه بازار خودرو بهتر میشه که یهومیخان یه ماشین جدید معرفی کنن؟!؟!
تا پایین نیاد همینه .
آراد: 1394/8/508:04:06،
22
6
خوب چیکار کنیم بشه یا نشه فدای سرمون
آزاد: 1394/8/508:11:15،
29
12
دولت روحانی با این حمایتی که از فوغون سازی کرد ضربه بزرگی به خودش زد در انتخابات آینده خواهند دید. آقای روحانی چرا وزیر صنعت را پس از توهین به ملت ایران عزل نکردین و .............................................
کیان: 1394/8/508:13:21،
21
8
خوب رونمایی نشه...
بنده خدا: 1394/8/508:30:50،
20
7
بنده نه طرفدار چینم نه فرانسه دغلکار ، این دو مدل یعنی 720 توی سایت chinaautoweb به پول ما میشه 44 میلیون و مدل 820 میشه 66 میلیون مطمیناً به خاطر مونتاژ 20% کمتر به پای کرمان موتور در می یاد حالا باید ببینیم با چه مبلغی می خوان بفروشند!!!!
مسلمان: 1394/8/509:37:10،
18
4
بنده خدااطلاع نداري خودروهايي كه مونتاژميشن بصورت قطعات منفصله ياckd وارد ميشن با يك سوم قيمت تمام شده نه 20درصد!!!يك سوم قيمت وارد ميشه و2برابرقيمت درچين به مافروخته ميشه.
مجید: 1394/8/508:48:21،
33
9
خودروهای چینی از خودروهای وطنی خیلی بهترند.حداقل هر دو سه سال مدل جدید و کاملا متفاوتش میاد.مثلا لیفان 720 با 620 از لحاظ طراحی کاملا متفاوتند.
غمگسار: 1394/8/509:18:21،
17
4
بازم دستمریزاد به فهم و شعور شما که دیدید اوضاع نمیتوننمیتونید ملت از ترس اینکه ضرر کنید رکود رو بهونه کبچپونیدبهونه! ایران خودرو و سایپا همینجور یه بند اسباب بازی ساخت چین میزنن قیمت پایین هم میارن نمیفروشه.عقل هم خوب چیزیه و تفکر والاتر.
ایرانی گرفتار: 1394/8/509:18:42،
19
9
گذشته از بحث کیفیت و قیمت، کرمان موتور شرکتی بدقول است و به تعهدات خود نیز عمل نمی کند. من یک دستگاه لیفان X50 در خرداد ماه با موعد تحویل شهریور پیش خرید کردم در مهر ماه چون خبری از تحویل خودرو نبود، انصراف دادم. طبق قرارداد بایستی حداکثر تا یک ماه پول من عودت داده میشد ولی شرکت اعلام کرده بعلت مشکلات مالی باز پرداخت پول شما 2 ماه طول خواهد کشید!!!
مسعود: 1394/8/510:00:48،
21
4
یکی نیست بگه x50چه بلا سرش آمده؟
جواد : 1394/8/510:06:26،
15
5
نمیخریم التماس نکنید همین
نمایندگی ایرانخودرو بندرعباس : 1394/8/510:46:21،
17
13
خدایی این مردم چطور جرعت میکنن سوار این ماشینا بشن من خودم تویوتاکمری 2007 دارم خیلیم راضیم
007: 1394/8/511:29:59،
13
9
من از نزدیک تمام مدلهای چینی کرمان موتور را دیدم و خودم چون در
گذشته دوو سیلو داشتم واقعا به پسرفت و عقب افتادگی این شرکت
نوپا که میگفتیم برای محصولات تکراری ایران خودرو جایگزین خواهد بود
متاسف شدم ولی وقتی دلیل همکاری نکردن با شرکت آلمانی فولکس واگن را خواندم واقعا به ابن نتیجه رسیدم این شرکت هم دنبال
ماست مالی کردن بنجلهای چینی بجای سختی کشیدن تولید یک
محصول المانی است
گرمان موتور بخاطر تولید محصول بنجل برای تو متاسفیم
ایمان: 1394/8/511:30:57،
13
9
در زبان محلی ما جک یعنی پارچ اب .پس کرمان موتور چه ترکیب زیبایی انتخاب کرده .جک و لیفان. یعنی جک و لیوان(پارچ و لیوان)
محمود: 1394/8/514:23:27،
8
4
کشور دوست و برادر چین در زمان تحریم خودرو های بی کیفیت اش را به ایران 20درصد گرون تر به ایران می فروخت ؟! الان که تحریم ها در حال برداشتن هستند جا دارد اولا قیمت فروش این محصولات 20درصد کاهش قیمت پیدا کنند ثانیا بهتره به تلافی اون نامردی چینی ها الان به گزینه های بهتر این صنعت مثلا خودروهای ژاپنی و آلمانی توجه کرد
یک ایرانی: 1394/8/516:12:34،
9
5
با سلام
یه سوال از اونایی که میگن خودروی چینی بی کیفیته واقعا خودش داشتن اخه برادر من چرا دروغ .تا کی دروغگویی.من از برج 9 سال 92 یه جک جی 5 دستی خریدم تا حالا جز هزینه تعویض روغن حتی هزینه یه پیچم ندادم فاکتور های نمایندگی هم هست در عوض دوستان و اشنایان همون ماشینای لگن داخلی رو خریدن به جرات میگم هر هفته یه روز تو تعمیرگاهن.
دكتر: 1394/8/612:23:28،
4
7
من ايكس ٦٠ دارم خيلى خيلى راضى ام الانم بعد از ٢ سال ميخوام عوضش كنم و مزدا نيو بخرم،، الكى چراجو ميديد اخه؟؟ چينى حرف نداره ، بهتر از خريد كره اى ٥ سال كاركردس كه،، يه سرى دوستان پول پرايد ندارن ميان از ماشينِ ٦٠ تومنى سوار نشده ايراد ميگيرن زشته والا

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل