کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه کسانی در بازار مسکن امسال ضرر کردند؟


کد خبر : ۱۶۶۳۰دوشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸:۴۷۵۵۷۹ بازدید

در سال 1394 چه کسانی در بازار مسکن ضرر کردند و بازندگان اصلی در این بازار چه کسانی هستند؟ برخی از مشاوران املاک نظرات خود را در این باره بیان کردند.

از نگاه خیلی بازار مسکن، یکی از بازارهای غیرقابل پیش‌بینی است، زیرا هیچ کسی از قیمت مسکن و میزان تقاضاها در چند روز آینده اطلاعی ندارد، با این حال به نظر می‌رسد مشاوران املاک بیشتر از همه در جریان این موضوع‌ها هستند.

اما در سال 94 چه کسانی در بازار مسکن ضرر کردند و بازندگان اصلی در این بازار چه کسانی هستند؟ برخی از مشاوران املاک نظرات خود را در این باره بیان کردند.

یکی از مشاوران املاک در محله فرمانیه به اقتصادنیوز گفت: از نظر من فروشندگان ضرر زیادی کرده‌اند، زیرا در سال جاری، به دلیل رکود حاکم بر بازار و نبودن مشتری، فروشندگان ملک‌های خود را گاهی پایین‌تر از قیمت واقعی فروختند، این در حالی است که به احتمال زیاد در برج سه و چهار سال دیگر بازار مسکن هم مقداری از رکود خارج می‌شود و هم کمی قیمت‌ها افزایش می‌یابد و افراد می‌توانند با قیمت‌ بالاتری ملک‌های خود را بفروشند.

یکی دیگر از مشاوران در محله پیروزی بیان کرد: از نظر من در نیمه اول سال، خریداران ضرر کرده‌اند، زیرا تمامی کسانی که در شش ماه اول سال ملک‌هایی را خریده‌اند، می‌توانستند اکنون ملک‌های مناسب‌تری، هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت خریداری کنند، اما در مقایسه با سال آینده نمی‌توان نظری داد.

مشاور املاک دیگری در یافت‌آباد گفت: اعتقاد من این است که در سال 94 تمامی افراد، چه خریداران و چه فروشندگان ضرر کرده‌اند و دلیل این نیست که در سال آینده قیمت مسکن کاهش یا افزایش می‌یابد، بلکه دلیل این است که بازار مسکن امسال بسیار خراب است و به گونه‌ای نیست که کسی با معامله‌ای که انجام می‌دهد سود کند.

یکی از مشاوران املاک در محله شهران نیز بیان کرد: در این بازار هم خریدار و هم فروشنده ضرر کرده‌، به ویژه افرادی که جهت سرمایه‌گذاری این کار را کرده‌اند و بیش از خریداران، این فروشندگان هستند که ضرر کرده‌اند، زیرا قیمت مسکن به کف خود رسیده و در صورت تغییر قیمت، افزایش می‌یابد و کسانی که ملک‌های خود را فروخته‌اند نمی‌توانند با همان قیمت ملک دیگری خریداری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها