کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خانم نماینده در کیف خود چقدر طلا دارید؟


کد خبر : ۱۶۶۲چهارشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸:۲۰۶۱۸۰ بازدید

روز گذشته فاطمه آلیا در نطق میان دستور خود در قسمتی از سخنانش مدعی شده بود که با نیمی از طلاهای بانوان ایرانی می توانیم بانک‌های آمریکایی را بخریم که با این حساب هر زن ایرانی باید بیش از 2میلیون تن طلا داشته باشد.

روز گذشته فاطمه آلیا در نطق میان دستور خود در قسمتی از سخنانش مدعی شده بود که با نیمی از طلاهای بانوان ایرانی می توانیم بانک‌های آمریکایی را بخریم.

 با کمی محاسبه سرانگشتی می توان به اختلاف آشکار این محاسبه اقتصادی خانم نماینده پی برد.اگر نرخ هر گرم طلای 18 عیار به قیمت روز را 99 هزار و 100 تومان در نظر بگیریم، نرخ هر کیلوگرم طلا معادل 99 میلیون و 100هزار تومان خواهد شد.

از سوی دیگر اگر تنها دارایی 7 بانک از 20 بانک آمریکایی را که در جدول زیر نشان داده شده است محاسبه کنیم به رقم 24,459,000,831,273,000,000,0003  دلار می‌رسیم که با احتساب هر انس طلا به قیمت 1345 دلار، دارایی این هفت بانک آمریکایی معادل 5,155,393,636,000,000,000 گرم طلا خواهد شد.



اگر جمعیت بانوان ایرانی را با خوشبینانه ترین حالت 40 میلیون نفر در نظر بگیریم، و رقم به دست امده دارایی هفت بانک آمریکایی برحسب طلا را بین نیمی از این جمعیت یعنی بیست میلیون نفر تقسیم کنیم، بنا بر گفته این خانم نماینده هر بانوی ایرانی باید بیش از 2,577,000,000,000 گرم داشته باشد.

حال باید این نماینده‌ای که عضویت کمیسیون امنیت ملی می باشد، توضیح دهد که آیا واقعا چنین میزان طلایی را خود دارا می‌باشد که مدعی شده است چنین ثروتی در کیف زنان ایرانی وجود دارد؟!

فاطمه آلیا در نطق میان دستور خود در روز سه شنبه 7 آبانماه، گفته بود: «ما خیرخواه رئیس جمهور هستیم، لطفا اعتدال را در حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد، زنان و خانواده تبیین کنید، لطفا موجودی کیف خود را به بیگانه نگویید. اگر فقط نیمی از زنان جامعه ذخایر طلای خود را به زیر پای مقام معظم رهبری بریزند با آن می توان بانک های آمریکا را بخریم. به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دولت با پول کافی تحویل شما داده شده و ذخایر زیادی نیز در بانک ها دارید لذا آرامش خود را حفظ کنید.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها