کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
نیسان
تاپیک شاپ

یک تخلف در حوزه خدمات خودرویی

کدخبر:۱۶۶۱۱دوشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸:۴۷۳۳۲۹ بازدید

در حالیکه طبق قانون تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به پرداخت جریمه خواب خودرو به خودروهای تحت گارانتی خود هستند اما برخی ...

در حالیکه طبق قانون تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به پرداخت جریمه خواب خودرو به خودروهای تحت گارانتی خود هستند اما برخی شرکتها از این کار خودداری می‌کنند.

در آیین‌نامه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو قید شده که عرضه‌کنندگان خودرو در ایران موظفند در صورتی‌که خودروی سواری تحت گارانتی آنها (به غیر از خودروهای تصادفی) به دلیل کمبود قطعه و ناتوانی در تعمیر، به مدت بیش از 48 ساعت در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش متوقف شود، جریمه خواب خودرو را به صورت روزشمار به مالک آن پرداخت کنند.

با این حال با وجود صراحتقانونی در این زمینه اما برخی از شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو اگرچه به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب باعث توقف طولانی مدت خودروی تحت گارانتی خود در تعمیرگاه می‌شوند اما از پرداخت جریمه خواب خودرو خودداری می‌کنند.

این وضعیت در حالی است که در آیین‌نامه جدید قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو (که هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی و تصویب نهایی است)، شمول پرداخت جریمه خواب خودرو گسترده‌تر شده و خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی (ضمانت) را نیز در بر گرفته است.

طبق‌آیین‌نامه جدید، عرضه‌کنندگان خودرو موظفند علاوه بر خودروهایی که در دوره گارانتی قرار دارند، به خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی نیز اگر بیش از هفت روز در تعمیرگاه‌های مجاز متوقف شوند، جریمه خواب خودرو پرداخت کنند.




دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
X22
ایرانسل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

آسایشگاه خیریه
دلینو
تورآنتالیا