کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۶۶۰۹دوشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۵۲۹۵۱ بازدید

امروز دوشنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات با تغییر چندانی روبرو نشده ولی تقویت ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ ...

امروز دوشنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات با تغییر چندانی روبرو نشده ولی تقویت ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

 قیمت جهانی طلا در 3 روز گذشته با افت متوالی روبرو شده است. هنوز اختلاف نظرهای زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال وجود دارد. بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال دو نشست دیگر برگزار خواهد کرد که یکی از آنها طی هفته جاری و دیگری در ماه دسامبر برگزار خواهد شد.

افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است. قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز جمعه به کمتر از 1165 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1158 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 13 اکتبر به شمار می رود.

البته قیمت طلا تا پایان مبادلات روز جمعه با افزایش یک درصدی روبرو شد و به سطح 1165 دلاری بازگشت. کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین برای ششمین بار متوالی از نوامبر گذشته تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته است.

سرمایه گذاران بین المللی پیش از این اعلام کرده بودند که فدرال رزرو آمریکا تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال را به تاخیر خواهد انداخت ولی تصمیم اخیر چین برای کاهش نرخ بهره و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا، موجب تغییر در این گمانه زنی ها شده و به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال بیشتر شده است.

سام لافلین تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد: افزایش ارزش دلار آمریکا و نگرانی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو موجب خواهد شد تا فشار زیادی بر قیمت طلا وارد شده و این احتمال وجود داشته باشد که قیمت این فلز زرد به 1150 دلار برسد.

گزارش سایت طلا حاکیست، ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح در دو ماه و نیم اخیر رسیده است. ادوارد میر تحلیلگر برجسته موسسه اف سی استون نیز گفت: ما نسبت به تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت بدبین هستیم چرا که تقویت ارزش دلار و افزایش شاخص سهام فشار زیادی را بر قیمت طلاوارد خواهد کرد.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست این هفته فدرال رزرو هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها