کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سهامداران 'پدیده شاندیز' در مشهد تجمع کردند


کد خبر : ۱۶۵۲۱پنجشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵:۲۱۵۳۳۹ بازدید

گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها نفر از سهامداران شرکت پدیده شاندیز در اعتراض به روشن نبودن وضعیتشان تجمع کردند.
سهامداران 'پدیده شاندیز' در مشهد تجمع کردندسهامداران 'پدیده شاندیز' در مشهد تجمع کردند

گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها نفر از سهامداران شرکت پدیده شاندیز در اعتراض به روشن نبودن وضعیتشان تجمع کردند.

وبسایت محلی 'عصر هشتم' نوشته است که سهامداران پدیده شاندیز امروز، پنجشنبه 30 مهر، در مقابل استانداری خراسان رضوی، در مشهد، تجمع کرده‌اند.
این چندمین تجمع سهامداران پدیده شاندیز در هفته‌های اخیر است.شرکت پدیده شاندیز از اواسط دهه 1380 برای توسعه پروژه‌های ساختمانی در شاندیز، در نزدیکی مشهد، آغاز به کار کرد. این شرکت با فروش سهام به جذب سرمایه پرداخت. قیمت سهام پدیده شاندیز، که راسا توسط خود شرکت فروخته می‌شد در چند سال چند برابر شد.

از سال گذشته این شرکت با اتهاماتی در زمینه تغییر کاربری اراضی و همین طور چگونگی معاملات سهامش روبرو شد که این امر انبوهی از سهامداران را به فروش سهام ترغیب کرد. با توجه به شمار بالای این سهامداران برای آنها حواله‌های چند ماهه صادر شده که برخی سهامداران هنوز نتوانسته‌اند حواله‌ها را نقد کنند.

حمید، یکی از سهامداران پدیده شاندیز از مشهد، برای بی‌بی‌سی فارسی نوشته است: "داستان پدیده شاندیز به خیل عظیمی از مردم معادل 120 هزار نفر ظلم کرده. ظلمی که زندگی اقتصادی بسیاری را درآستانه فروپاشی قرار داده. امروز برای چندمین بار مقابل استانداری مشهد تجمع کردیم که با برخورد بسیار قهرآمیز نیروی انتظامی مواجه شدیم. ما چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه دولت مداخله کند و حرفمان را بشنود."

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، چند روز پیش گفت برای ادامه فعالیت پدیده شاندیز "نقشه راهی" ارائه شده است. آقای رشیدیان گفته: "به دلیل اختلاف نظر بین مدیران شرکت پدیده و کارشناسان دادگستری برای تعیین قیمت، آنچه از املاک و دارایی این شرکت که قرار بوده به نقدینگی تبدیل و در قالب حواله های سهامداران از ۲۵ شهریور ماه به آنان پرداخت شود با مشکل مواجه شد."

مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ایران، دیروز گفت پیشنهاد شده که با مصوبه شورای پول و اعتبار، شرکت پدیده واگذار شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها