کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش دلار متوقف شد / بازار در وضعیت نیمه‌تعطیل


کد خبر : ۱۶۴۷۵چهارشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷:۵۲۴۴۰۲ بازدید

روز سه‌شنبه خبری از اثرات روانی صدور دستور آمادگی برای لغو تحریم‌ها از سوی غرب نبود تا قیمت دلار نسبت به روز دوشنبه تنها نوسانی ...
کاهش دلار متوقف شد / بازار در وضعیت نیمه‌تعطیلکاهش دلار متوقف شد / بازار در وضعیت نیمه‌تعطیل

روز سه‌شنبه خبری از اثرات روانی صدور دستور آمادگی برای لغو تحریم‌ها از سوی غرب نبود تا قیمت دلار نسبت به روز دوشنبه تنها نوسانی جزئی را تجربه کند. در چهارمین روز هفته، شاخص بازار ارز با 5 تومان افزایش به قیمت 3450 تومان رسید. این اولین رشد دلار از 20 مهر بود. به گفته فعالان، معامله‌گران بازار ارز روز گذشته تحرکات هیجانی خاصی نداشتند و حجم معاملات کمی کمتر از روزهای ابتدایی هفته بود. رسیدن به روزهای انتهایی ماه و قرار گرفتن در دهه ابتدایی محرم دو عاملی بودند که موجب کاهش تحرکات این دسته شد. به این دو عامل مبهم بودن جهت قیمتی دلار در هفته آینده را نیز باید اضافه کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این اتفاقات در حالی رخ داده که در روزهای پیشین برخی معامله‌گران تحت‌تاثیر جو روانی پیرامون خبر آمادگی برای لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا‌، خود را در موقعیت فروش قرار داده بودند. اما سه‌شنبه با خالی شدن اثرات روانی برجام و خریدهای ارزی جزئی برخی معامله‌گران، قیمت دلار کمی بالا رفت و به 3450 تومان رسید. همسو با افزایش این ارز، سکه تمام بهار آزادی نیز هزار تومان رشد را تجربه کرد و به قیمت 943 هزار تومان رسید. 

حرکت از کف 

در روزی که اکثر معامله‌گران تمایل خاصی به خرید و فروش نداشتند، برخی نوسان‌گیران خریدهای ارزی خود را بالا بردند. البته مقدار این تقاضا محسوس نبود و تنها منجر به رشد جزئی شد. سه‌شنبه، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3440 تومان آغاز کرد که 5 تومان کمتر از قیمت بسته شده دوشنبه بود، ولی پس از ثبت این قیمت، معامله‌گران در برابر ورود دلار به محدوده پایین‌تر مقاومت کردند. 

از سوی دیگر اثرات روانی برجام تا حد زیادی خالی شده بود و خبری از فروش‌های ارزی نبود. به این ترتیب دلار در نبود این فروش‌ها و مقاومت برخی معامله‌گران،‌ از کف شروع به حرکت کرد.  به اعتقاد فعالان، زمانی که برخی نوسان‌گیران احساس کردند دلار به کف قیمتی خود نزدیک شده، خریدهای خود را بالا بردند تا قیمت به آرامی شروع به افزایش کند. این در حالی بود که تحرکات معامله‌گران در این روز کاهش یافته بود و خبری از خرید و فروش‌های هیجانی نبود.  به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، سه‌شنبه بازار روال عادی خود را پیدا کرده و اثری از تاثیر اخبار روانی نبود. سه‌شنبه در مرکز مبادلات ارزی نیز نرخ رسمی این ارز به روند کم‌نوسان خود ادامه داد و با 2 ریال افزایش به قیمت 2995 تومان و 2 ریال رسید. 

تغییر مسیر سکه

قیمت سکه که از ابتدای هفته جاری در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، در چهارمین روز هفته مسیر خود را تغییر داد و یک افزایش جزئی را تجربه کرد. در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی هزار تومان رشد را تجربه کرد و به قیمت 943 هزار تومان رسید. این در حالی بود که این فلز گرانبها روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه به ترتیب هشت،‌ هزار و هفت هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود و از انتهای کانال 950 هزار تومان به ابتدای کانال 940 هزار تومان رسیده بود. رشد روز سه‌شنبه سکه بیشتر ناشی از بالا رفتن ارزش اونس و دلار بود. 

 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها