کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با وام 25 میلیونی فقط می‌توان خودروی بی‌کیفیت خرید


کد خبر : ۱۶۴۳۱دوشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵:۴۷۹۸۶۲ بازدید

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه دولت باید مانع بروز هرگونه رخنه‌ای برای ایجاد فساد در ارائه تسهیلات ارزان شود، گفت:متأسفانه هنوز ...

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه دولت باید مانع بروز هرگونه رخنه‌ای برای ایجاد فساد در ارائه تسهیلات ارزان شود، گفت : متأسفانه هنوز برای کیفیت و نوآوری خودرو کاری خاصی انجام نشده و مردم امروز با این وام می‌توانند همان خودروهای گذشته را خریداری کنند.

ابوالحسن کاکایی در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد ارائه وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو مانند قول‌های دیگر مسئولین باشد، اظهار داشت: در چند سال اخیر دولت برای ترغیب مردم برای خرید کالاهای مصرفی بادوام برنامه‌های مختلفی را پیش بینی کرده است که از آن جمله می‌توان به ارائه وام‌ها با درصدهای کم اشاره کرد. اما این موضوعات کمتر رنگ و بوی اجرایی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه پرداخت وام جدید خودرو مشخص نیست در چه زمانی اجرایی خواهد شد، افزود: راهکار دولت برای پرداخت این وام به چه شکل است؟، متأسفانه در طی سالهای گذشته مردم وام‌هایی را تحت عنوان خودرو دریافت می‌کردند اما به جای خرید خودرو منابع دریافتی را در بانک‌ها سرمایه گذاری می کردند.

این کارشناس خودرو با تأکید براینکه دولت باید مانع بروز هرگونه رخنه‌ای برای ایجاد فساد در ارائه تسهیلات ارزان شود، گفت: نکته قابل تأمل دیگر تأمین منابع اینگونه تسهیلات است. دولت می‌خواهد این تزریق نقدینگی را از کجا و به چه شکل در جامعه انجام دهد که منجر به تورم نشود.

کاکایی اضافه کرد: به اعتقاد بنده ارائه اینگونه تسهیلات در مقطع کوتاه می‌تواند بازار خودرو را تحریک کند اما باید در ادامه یک تحلیل مناسب از رکود فعلی بازار خودرو داشته باشیم آیا مشکلات را فقط متوجه کمبود تقاضا می‌دانیم یا مواردی دیگری نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی بنده این است که 50 درصد مشکلات امروز بازار خودرو متوجه کمبود نقدینگی است، گفت: در یک سال گذشته و به ویژه در شب عید انتظارات مردم از نتایج مثبت مذاکرات باعث شد تا امید به کاهش قیمت در سطح جامعه بوجود امده و این امر مانع خرید آنها شد البته خود دولت نیز در ایجاد این انتظارات کاذب نقش موثری داشت.

این کارشناسان خودرو با بیان اینکه مسئولین صحبت‌های مختلفی مبنی بر حضور خودروسازان خارجی در کشور مطرح کردند که این امر باعث شد مردم امید به کاهش قیمت و حضور انواع خودروها را در سطح بازار داشته باشند، تصریح کرد: به اعتقاد من هیچ اتفاق آنی در صنعت خودرو آن هم به این زودی‌ها به وجود نخواهد آمد. امروز بازار در رکود انتظاری به سر می‌برد و باید مسئولین برای رفع این موضوع تدبیر مناسبی را اتخاذ کنند.

کاکایی با بیان اینکه ارائه وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو می‌تواند در محدوده خرید خودروهای کوچک و متوسط مؤثر باشد، گفت: متأسفانه دولت کاری برای کیفیت و نوآوری خودرو انجام نداده است، مردم امروز با این وام می‌توانند همان خودروهای گذشته شرکت‌های خودروسازی را خریداری کنند و خبری از ارتقای کیفیت نیست.

وی اضافه کرد: صنعت خودرو یک صنعت مادر است و دولت نمی‌تواند آن را رها کند اما بهتر بود در کنار این روش دولت برای تحریک نوآوری و کیفیت در محصولات نیز تصمیم مناسبی را اتخاذ کند. در یک مقطعی آمریکا با سرمایه گذاری در دو شرکت خودروسازی بزرگ خود به ارتقای سرمایه گذاری در بخش فناوریهای نوین و ارائه سوبسید پرداخت. حتی مردم را تشویق کرد که اقدام به خرید این فناوری‌های جدید کنند. ما نیز باید توجه زیادی را برای تحریک تقاضا و خرید فناوریهای جدید در سطح خودرو انجام دهیم.

این کارشناس خودرو با تأکید براینکه صنعت خودرو چند سالی است که رو به افول و زیان است، اظهار داشت: پول و سرمایه از این بخش فرار کرده است در کنار این ماشین آلات و دستگاه‌ها نیز مستهلک شده و باید نوسازی شوند. دولت باید با ارائه یک راهکار مناسب زمینه توسعه صنعت خودرو کشور را فراهم آورد تا فناوری‌های جدید وارد این صنعت شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها