کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کنده‌شدن قطعه هواپیما در ایران اتفاقی کم‌نظیر در جهان بود


کد خبر : ۱۶۳۶۵شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱:۴۷۸۱۴۳ بازدید

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است که با توجه به طولانی‌شدن دوره پروازی، بسیاری از هواپیماهای فعال در آسمان ایران نیاز به نوسازی ...

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است که با توجه به طولانی‌شدن دوره پروازی، بسیاری از هواپیماهای فعال در آسمان ایران نیاز به نوسازی جدی دارند و اتفاقی که اخیرا برای یک هواپیمای مسافرتی ایرانی افتاده به نوعی یک زنگ خطر در این زمینه به حساب می‌آید، زیرا چنین تجربه‌ای در جهان به شدت کم‌نظیر است.

بشارتی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: این‌که یک قطعه از هواپیمای بویینگ 747 هواپیمایی ماهان در حین پرواز جدا شده هرچند به هیچ جزو مواردی نیست که بتوان از قبل آن را بررسی و یا چک کرد، اما نشان می‌دهد با توجه به بالا‌رفتن عمر ناوگان این تنها یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در پروازها به وجود آید.

وی با اشاره به متوسط عمر بیشتر از 20 سال ناوگان هواپیمایی ایران اظهار کرد: هرچند در حال حاضر تعداد زیادی از هواپیماهای مسافرتی در ناوگان ایران با عمر بالا مشغول به کار هستند و در برنامه‌های پروازی جای می‌گیرند، اما اگر بنا باشد در روزهای پس از تحریم، بازار جهانی به روی ایرلاین‌های داخلی باز شود، قطعا حداقل نزدیک به 50 درصد از ناوگان فعال کشور نیاز به بازنشسته‌ شدن دارند.

این کارشناس صنعت هواپیمایی اضافه کرد: ناوگان ایران در قیاس با وضعیت هواپیماهای کشوری مانند امارات که میانگین سن‌اش کمتر از سه سال است به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست . ما تا سال 1400 حداقل نیاز به 400 هواپیمای مسافرتی فعال داریم که باید با میانگین عمر پایین مشغول به کار شود.

بشارتی با اشاره به نفوذ بسیار زیاد شرکت‌های هواپیمایی خارجی در پروازهای بین‌المللی ایران اظهار کرد: برخلاف آنچه در بعضی از آمارها می‌آید بیش از 90 درصد پروازهای بین‌المللی ایران از سوی ایرلاین‌های خارجی انجام می‌گیرد و متاسفانه شرایط طوری شده که حتی مسافران ایرانی نیز وقتی بین چند پرواز حق انتخاب دارند ترجیح می‌دهند ابتدا ایرلاین‌های خارجی را با توجه به عمر ناوگان پایین‌شان انتخاب کنند.

وی با اشاره به اولویت نوسازی ناوگان و تجهیزات صنعت هواپیمایی کشور تاکید کرد: ما نه تنها نیاز به این داریم که وضعیت هواپیماهای خود را بهبود دهیم که حتی در بخش‌های مختلف تجهیزات هوانوردی نیز باید تغییراتی جدی به وجود بیاید. اگر که ایران قصد دارد با همسایگان خود در این عرصه رقابت کند، قطعا استفاده از فناوری‌های روز دنیا مهم‌ترین عامل خواهد بود.

7bu266uv65tvb2ts4fh.jpg

pnavfqq2fu7970st4e7z.jpg

3kcai9xt30tl8qd9ctn.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها