کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حضور مک‌دونالد در ایران به کجا رسید؟


کد خبر : ۱۶۳۵۸یکشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۸:۴۷۵۰۶۷ بازدید

کمی بعداز توافقات ژنو بود که شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد، برای دادن شعباتی از رستوران خود به ایران اعلام آمادگی کرد.

 کمی بعداز توافقات ژنو بود که شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد، برای دادن شعباتی از رستوران خود به ایران اعلام آمادگی کرد. 

پیشنهادی که گرچه مورد توچه مسوولان چندان نبود و بعضا در اظهاراتی به بهانه دغدغه نبودن موضوع حضور مک‌دونالد در ایران از موضع‌گیری درباره حضور این رستوران زنجیره‌ای در ایران، امتناع کردند ولی بخشی از مردم حداقل به ظاهر در برابر این پیشنهاد بی‌تفاوت نماندند، همچنان که موجی از مطالب در شبکه‌های اجتماعی میان مردم دست به دست می‌شد، که در آن از احتمال حضور مک‌دونالد در ایران و حضور ایرانیان در این رستوران زنجیره‌ای بین‌المللی سخن می‌گفتند.

اکنون با گذر چند ماه از مطرح شدن موضوع احتمال حضور مک‌دونالد در ایران، به نظر می‌رسد که صحبت از این موضوع دیگر جذابیتش را برای مردم هم از دست داده و سرنوشت این ماجرا نیز هنوز مشخص نشده است.

در این راستا، اسداله احمدی شهریور، رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، اظهار کرد:هنوز هیچ درخواستی به ما ارسال نشده است. نه از ایران، افرادی برای کسب مجوز مراجعه کرده‌اند و نه دستورالعملی به ما ابلاغ شده است که مثلا در صورت مراجعه مراجعان چه اقداماتی انجام دهیم.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان ادامه داد: اگر مک دونالد بخواهد در ایران شعبه داشته باشد، باید مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اماکن، وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کنند که در این زمینه اقدامی مشاهده نشده است. همچنین مردم هم برای گرفتن مجوز باید به اتحادیه مراجعه کنند که در این زمینه نیز تاکنون اقدامی انجام نشده است.

او افزود: مردم مراقب باشند چون علاوه بر موضوع کلاه‌برداری ممکن است، اقدام برای گرفتن شعبه مک‌دونالد در ایران، مشکلی دیگر برایشان ایجاد کند. ممکن است عده‌ای نام خود را ثبت‌نام کنند و در صورت درخواست پول از سوی آن شرکت، مبلغ مورد نیاز را واریز کنند ولی در ایران به مک‌دونالد مجوز داده نشود و پول پرداخت شده از سوی ایرانیان به آنها برنگردد. بنابراین تا تکلیف مجوز ایجاد شعبات مک‌دونالد در ایران مشخص نشده، بهتر است متقاضیان از هرگونه واریز پول به حساب این شرکت‌ها امتناع کنند تا به سرنوشت متقاضیان گرفتن شعبات «kfc»، در ایران دچار نشوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها