کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ملاقات با جدیدترین شاسی‌بلند مدیران خودرو


کد خبر : ۱۶۳۰۷شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶:۴۷۲۷۹۴۴ بازدید

مدیران‌خودرو با عرضه نخستین محصول از برند چری که قرار است در نمایشگاه‌های این شرکت نیز جایگاه متفاوتی داشته باشند قصد دارد تا مفهوم ...

مدیران‌خودرو با عرضه نخستین محصول از برند چری که قرار است در نمایشگاه‌های این شرکت نیز جایگاه متفاوتی داشته باشند قصد دارد تا مفهوم جدیدی از کلاس شاسی‌بلند با قیمت مناسب را به مشتریان ایرانی منتقل کند لذا به همین منظور هفته گذشته ملاقاتی را با ببر خوش‌خط‌و‌خال جدید چری در ایران ترتیب دادیم تا توانایی‌های این محصول جدید را بیش‌تر مورد ارزیابی قرار دهیم :

dzo240iokhwrgsrhsxx.jpg
 

تراش‌خورده به دست اروپایی‌ها :

چری حاصل تلاش تیم مجرب طراحان حرفه‌ای و جدید چری است که سابقه طراحی در برند‌های مطرح آلمانی را در کارنامه دارند. سه طراح مطرح از پورشه ، دایملر-کرایسلر و مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و در طراحی ببر جدید چری نقش داشته‌اند.طراحی کلی تیگو5 به دور از اغراق‌ در جلو و عقب کاملا هماهنگ است. این کراس‌اوور 4.5‌متری محصول کمپانی چری چین است که از سال 2012 تولید محصولات جگوار و لندروور را نیز در برنامه خود گنجانده و این همکاری با بزرگان صنعت خودرو جهان اثرات مستقیمی روی طراحی تیگو5 نیز داشته است. تیگو5 در زمینه ایمنی موفق به کسب 5 ستاره ایمنی و بالاترین امتیاز از موسسه C-Ncap شده است و تنها پس از مدت کوتاهی که از معرفی آن می‌گذرد در روسیه موفق به کسب عنوان بهترین برند چینی شده است و در زمره کاندیدا‌های بهترین شاسی‌بلند سال 2015 کشور شیلی نیز قرار دارد. تیگو5 با پلت‌فرم جدید و پیشرفته چری به برند‌های معتبر جهانی مجهز شده تا تفکر سواری با یک خودرو بی‌کیفیت را از بین ببرد. قطعات فنی مورد استفاده در دل تیگو5 از برند‌های معتبری همچون Valeo ، بوش ، ZF ، Nexteer ، دلفی و ... انتخاب شده‌اند که با گارانتی 5 سال یا 150‌هزار کیلومتر مدیران‌خودرو اطمینان کامل از کیفیت این خودرو را در ذهن مشتریان به وجود می‌آورد به گونه‌ای که تقبل چنین هزینه سنگینی از سوی مدیران‌خودرو به عنوان گارانتی تیگو5 تایید کننده این موضوع است که این شرکت اطمینان زیادی از استقامت و کیفیت محصول جدید و لوکسش دارد. با ورود به کابین تیگو5 با نکات جدید ، کیفیت متفاوت و آپشن‌هایی مواجه می‌شوید که انتظار دیدارشان در بازار زیر 100‌میلیونی‌ها را نخواهید داشت.طراحی داخلی خودرو کاملا به سبک کراس‌اوور های مدرن است که سبکی جدید در ارگونومی را به نمایش می‌گذارد.مجموعه  پلاستیک استفاده شده در سراسر کابین کیفیت متفاوتی نسبت به خودرو‌های دیگر برند چری و دیگر چینی‌ها دارد.در تیگو5 آشپن‌ها صرفا جنبه نمایشی ندارد بلکه بر خلاف نکات منفی که از آپشن خودرو‌های چینی در بازار دیده‌اید قطعا عملکرد با کیفیت نمایشگر لمسی ، سیستم استارت بدون کلید ، تنظیم برقی صندلی‌ها و ... نظر شما را نسبت به این خودرو عوض خواهد کرد.تیگو5 برای اولین بار در بین خودرو‌های چینی در تیپ excellent علاوه بر دو کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو با کیسه‌های هوای جانبی نیز به بازار عرضه می‌شود که در صورت واژگونی می‌تواند جان سرنشینان را نجات دهد.

grjk4589ao4qcbswxrx0.jpg

سرنشینان در کابین تیگو5 به لطف فاصله بین دو محور 2.6 متر که مشابه خودرویی نظیر کیا اسپورتیج است هم در جلو و هم در عقب فضای مناسبی برای نشیمن ، پا ، سر و شانه دارند و در طول آزمایش حتی افرادی با قد بلند‌تر از 180 سانتیمتر نیز از وضعیت نشستن در کابین راضی بودند.


139 اسب‌بخار را دستی و اتوماتیک برانید

تیگو5 با وزن خالص حدود 1.5 تن به پیشرانه 2 لیتری مجهز شده است که حداکثر توانش در دور موتور 5750 به 139 اسب‌بخار می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز بین دور موتور 4300 تا 4500 به 182 نیوتون‌متر می‌رسد. ظرفیت باک تیگو5 ، 55 لیتر است که با توجه به مصرف سوخت زیر 9 لیتر در 100 کیلومتر آن را به خودرویی مناسب برای سفرهای طولانی تبدیل می‌کند.پیشرانه‌ 4 سیلندر تیگو5 با ظریب تراکم 10به 1 حساسیت زیادی روی بنزین ندارد و نگارنی از اینکه حتما باید از بنزین با کیفیت ، اکتان و مکمل برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به موتور استفاده کرد نیز تا حد زیادی با این ضریب تراکم برطرف می‌شود. تیگو5 از سوی مدیران‌خودرو در 4 تیپ و مجهز به دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیکCVT به بازار ایران عرضه خواهد شد. مدل مجهز به گیربکس دستی تنها یک تیپ‌ دارد و مدل اتوماتیک در سه تیپ Comfortable ، Luxury و Excellent به بازار عرضه خواهد شد. وزن این خودرو در مدل مجهز به گیربکس دستی 1495 کیلوگرم است و در مدل CVT به 1537 کیلوگرم می‌رسد.گیربکس اتوماتیک CVT که عملکرد متفاوتی نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک معمولی دارد حس تعویض دند هرا به راننده منتقل نمی‌کند و دائما در حال تغییر ضرایب چرخ‌دنده‌ها است و همین موضوع موجب رانندگی یکنواخت و بدون مکث یا ضربه در هنگام تعویض دنده‌ها خواهد شد.یکی دیگر از مزایای این گیربکس علاو‌ه بر رانندگی نرم ، کاهش مصرف سوخت تا حد قابل توجهی در مقایسه با گیربکس‌های اتوماتیک معمولی است.


an6dwhpn1tdkg3cb4ia1.jpg


پشت فرمان ببر چری :

در نخستین ملاقات با تیگو5 چند نکته در مورد ظاهر آن توجه شما را جلب خواهد کرد.طراحی خودرو کاملا منطقی است و هیچ اغراقی در آن به چشم نمی خورد. همین سادگی و منطقی بودن طراحی در نگاه نخست شخصیت جدیدی را در ذهن شما ایجاد می‌کند که می‌توانید به عنوان امضای چری نیز به آن نگاه کنید.تایر‌های 17 اینچی یکی دیگر از مزایای ظاهری تیگو5 است که ضمن کمک به افزایش ارتفاع این خودرو ، آن را به شاسی‌بلند های روز نزدیک کرده است. تایر‌ها از برند معتبر غیرایرانی انتخاب شده‌اند و ابعاد 225/65R17 نخستین مشخصه در پایداری تیگو5 پیش از سوار شدن به آن است.در طراحی ظاهری زیر سپر‌ها ، زیر رکاب و روی گلگیر‌ها پوشش های پلاستیکی قابل تعویضی را مشاهده می‌کنید که خسارت ناشی از برخورد این بخش‌‌ها را کاهش می‌دهد.زه جانبی خودرو در پایین‌ترین قسمت درب‌ها نصب شده است ؛ این رویه بیش‌تر در کراس‌اوور‌های آفرودی معمول است و به متفاوت جلوه‌کردن نمای جانبی خودرو نیز کمک بسیار زیادی کرده است.  خودرو مورد آزمایش ما یکی از اولین نمون‌های تیگو5 بود که توسط مدیران‌خودرو و به صورت SKD در ایران به تولید رسیده بود.با توجه به آنکه قرار است این خودرو از ابتدا به صورت تولید‌داخل به مشتریان عرضه شود برای آزمایش این نمونه را انتخاب کردیم که از نظر سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی در بالاترین سطح آپشن‌ها نیز قرار داشت. حداقل ارتفاع این خودرو از سطح زمین 16.3 سانتیمتر است و طراحی کابین به گونه‌ای است که سوار شدن به خودرو چندان سخت نیست.با قرار گرفتن در کابنی تیگو5 نه بوی پلاستیک بی‌کیفیت به مشامتان می‌رسد و نه روی صندلی احساس ناراحتی می‌کنید.

روکش چرم‌صندلی کیفیت بسیار خوبی دارد و کاملا شما را در بر می‌گیرد.تنظیم صندلی راننده در مدل مورد آزمایش نیز در 6 جهت و به صورت برقی بود . نمایشگر‌های پشت فرمان با طراحی سوپرویژن در تمامی ساعات روز و شب اعداد و اطلاعات را به وضوح نمایش می‌دهند و در بخش میانی آن‌ها نمایشگری به عنوان کامپیوتر سفری قرار گرفته است که اطلاعاتی از قبیل میزان مصرف سوخت متوسط ، کارکردو ... را به نمایش می‌گذارد.نمایشگر لمسی 7 اینچی در بین میانی داشبورد تعبیه شده است که دسترسی به آپشن‌های آن بسیار آسان است. این نمایشگر ضمن امکان پخش DVD با ورودی USB ، امکان اتصال تلفن همراه به صورت بلوتوث را نیز فراهم می‌کند که پس از اتصال علاوه بر تسهیل در شماره‌گیری ، امکان ورودشماره‌های تلفن‌همراه به نمایشگر را نیز فراهم می‌کند و به صورت بلوتوثی می‌توان موسیقی‌های روی موبایل را نیز کنترل کرد.در سمت چپ فرمان کلید‌های کنترل خاموش کردن سیستم کنترل پایداری ESP ، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو و .. تعبیه شده است.سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت اتوماتیک کنترل می‌شود.

fm7b8bszesaxjz4pmz2w.jpg

مسیر آزمایش با تیگو5 را با فشردن کلید استارت آغاز کردیم. عایق‌بندی کابین تیگو5 نسبت به دیگر محصولات چری ارتقاء محسوسی داشته و برای مثال در مقایسه با ام‌وی‌ام X33 در حالت ایستاده و یا با فشردن درجای پدال گاز احساس آرامش به مراتب بیش‌تری در کابین این خودرو خواهید کرد.گیربکس خودرو را در حالت D قرار دادیم و حرکت را آغاز کردیم. در خودرو‌های مجهز به گیربکس CVT ، گیربکس آماده به انجا مفرامین شما است که به پدال گاز منتقل می‌کنید.در تیگو5 رانندگی اسپرت از طریق فشردن کلید S در کنار دسته‌دنده نیز امکان‌پذیر است اما اگر پدال‌گاز را تا انتها فشار دهید ، گیربکس شما را در رانندگی اسپرت با دور موتور بالا کمک می‌کند و نوبت به غرش 140 اسب بخار می‌رسد.عملکرد سیست متعلیق در دفع ضربات و آرامش سرنشینان بسیار مناسب است.این سیستم در جلو از نوع مستقل مک‌فسون با فنرپیچشی و کلیه‌نگهداره ند ضد لغزش است و در عقب از نوع کشنده چند‌گانه با فنرپیچشی انتخاب شده است. تیگو5 در مانور‌های خیابانی با توجه به عرض زیاد تایر‌ها ، ارتفاع کمتر این شاسی‌بلند از سطح زمین نسبت به دیگر رقبا و همچنین سستم تعلیق پیشرفته ، به هیچ‌وجه تمایل به بیش یا کم‌فرمانی را ه شما القا نمی‌کند و فرمان هیدرولیکی دقیق نیز در این مسیر همراه شما است.
عملکرد ESP در تغییر مسیر‌های ناگهانی دقیق و بدون نقص است و در صورتی که قصد شروع حرکت روی سطوح لغزنده را داشته باشید نیز می‌توانید این سیستم را خاموش کنید.در طول آزمایش و در مسیر‌های بزرگراهی کروز‌کنترل را وارد مدار کردیم و این سیستم به خوبی در تثبیت سرعت به ما کمک کرد.


4uyrzcajbqoxy4zney14.jpg


جایگاه در بازار :

تیگو5 با بهره‌گیری از مجموعه تکنولوژی های ایمنی که در خودرو‌های بالای 200 میلیون‌تومان به چشم می‌خورند در قدم اول می‌تواند یک گزینه با ارزش با قیمتی کمتر از 100 میلیون‌ تومان باشد که به لطف ارائه در 4 تیپ توسط مدیران‌خودرو بازه قیمتی گسترده‌ای را شامل خواهد شد.قیمت رسمی این خودرو هنوز از سوی مدیران‌خودرو اعلام نشده است اما اگر به دنبال دلیل برای انتخاب این خودرو هستید بهتر است به جدول آشپن‌ها و امکانات این خودرو نگاهی بیاندازید و 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی که برای اولین بار روی یک خودرو تولید داخل در ایران ارائه می‌شود را به آن اضافه کنید. این مجموعه مزایای تیگو5 در هیچ رقیب دیگری به چشم نمی‌خورد که شما همزمان یک شاسی‌بلند متوسط داشته باشید که شبکه خدمات پس از فروشش پیش از ورو دبه بازار آماده ارائه خدمات به این خودرو است و یک سال نخست دوره گارانتی تمامی هزینه‌های شما نیز رایگان خواهد بود.اگر اطمینان از کفیت را می‌خواهید این گارانتی می‌تواند تضمین کننده نگرانی شما باشد.اگر مشخصات فنی مد نظرتان است ، گیربکس اتوماتیک CVT ، قدرت بالا ، مصرف کم و همکاری بنرد‌های معتبر اروپایی و آمریکایی تایید کننده صلاحیت تیگو5 به عنوان یک خودرو روز جهان است و در نهایت اگر ایمنی را می‌خواهید می‌توانید روی طراحی خاص بدنه ، 5 ستاره ایمنی و آپشن‌ها و تکنولوژی های متفاوت این خودرو حساب کنید.

18bmk4ege5tczm171xj.jpg

* عصرخودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها