کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال خروج سونی از بازار گوشی‌های هوشمند


کد خبر : ۱۶۱۶۹جمعه، ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲:۴۷۳۳۸۸ بازدید

وضعیت سوددهی سونی حال و روز خوشی ندارد و به جز بخش سرگرمی و سنسور دوربین این شرکت، سایر بخش‌های در حال ضرردهی ...

وضعیت سوددهی سونی حال و روز خوشی ندارد و به جز بخش سرگرمی و سنسور دوربین این شرکت، سایر بخش‌های در حال ضرردهی هستند. حال اخباری مبنی بر اولتیماتوم مدیر عامل سونی به بخش موبایل این شرکت منتشر شده است. بر اساس اخبار درز کرده از سونی، کازو هیرایی به بخش موبایل سونی یک سال دیگر فرصت داده است تا به سوددهی برسد. اگر این بخش تا پایان سال 2016 به سوددهی نرسد و یا حداقل ضرر ندهد، راه‌های جایگزین دیگری اعم از خروج از این بازار، انتخاب خواهند شد. پیش‌بینی ضرر بخش موبایل سونی، که تمهیدات زیادی برای کاهش آن در سال جاری انجام شده بود، از 310 میلیون دلار در ماه آوریل به 480 میلیون دلار حال حاضر رسیده است.

به گزارش زومیت، بخشی از مشکل سونی، تصاحب سهم اندک تنها ۱ درصد از بازار آمریکا است. سهم موبایل سونی در کشور ژاپن نیز تنها 17.5 درصد است. اما مشکل اصلی سونی عدم سود‌دهی از گوشی‌‌های میان‌رده این شرکت است که بازار آن‌ها به شدت تحت تاثیر محصولات کم قیمت چینی قرار گرفته است.

در رده‌ی محصولات بالا رده نیز سونی اخیرا از سری Z5 خود رونمایی کرده است که از مشخصات سخت‌افزاری جذابی بهره می‌برند. گل سرسبد محصولات جدید سونی اکسپریا Z5 پرمیوم است که برای اولین بار از صفحه نمایش ۴K بهره می‌برد. البته لازم به ذکر است که نمایشگر این گوشی جز در زمان نیاز، از رزولوشن ۱۰۸۰pاستفاده می‌کند. با این که محصولات جدید سونی بسیار جذاب هستند، اما نبود شریک مخابراتی در آمریکا به فروش این محصولات ضربه بزرگی زده است. اگر بخش موبایل سونی برای فرار از این موقعیت تدبیری نیاندیشد، نام تجاری اکسپریا نیز به تاریخ خواهد پیوست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها