کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برند مبلمان ایرانی انحصاری می شود ؟


کد خبر : ۱۶۱۰۲جمعه، ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۴۷۱۵۲۴ بازدید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گفت: در حال حاضر 10 درصد از اشتغال کشور در بخش مبلمان نهفته است و نه تنها نیاز به ارزبری ندارد بلکه ...

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد از اشتغال کشور در بخش مبلمان نهفته است و نه تنها نیاز به ارزبری ندارد بلکه با صادرات بیشتر می تواند ارزآوری هم برای کشور داشته باشد، بنابراین پیشنهاد ما این است که برندسازی در صنعت مبلمان صورت گیرد و به جای پارچه در مبلمان، قالی به کار گرفته شود تا به صورت انحصاری این نمونه را به دنیا به عنوان یک برند ایرانی، بشناسانیم.

محسن جلال‌پور امروز – سه شنبه – در هشتمین همایش بین‌المللی تجارت صنایع چوب و مبلمان که در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد، گفت: در شرایط جدید اقتصاد ایران با توجه به شرایط پساتحریم و عبور از محدودیت‌های صادراتی از یک سو و کاهش درآمدهای نفتی از سوی دیگر، باید نگاه جدیدی به صنایعی همچون مبلمان داشت.

وی افزود: سفر هیات‌های خارجی، رفت و آمد سرمایه‌گذاران و امید ایجاد شده در میان فعالان اقتصادی برای خروج از رکود، ضرورت این را نمایان می کند که باید به صنایع اشتغالزا، بیش از گذشته توجه شود. این در حالی است که در صنعت مبلمان بیش از ۸۰۰۰ سال قدمت داریم که باید به این نکته توجه کنیم.

همچنین علی فاضلی – رئیس اتاق اصناف ایران – ضمن انتقاد جدی از عدم توجه به صنایع کوچک و متوسط، گفت: یک سوم اشتغال جهان در بنگاه‌های کوچک و متوسط نهفته است و یک چهارم سرمایه جهان از سوی این بنگاه‌ها تامین می‌شود.

وی افزود: هم اکنون در بخش صنفی ۵۰ هزار واحد صنفی با ظرفیت اشتغال ۴۰۰ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند، این در شرایطی است که ۹۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی ایران را هم بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که این رقم حائز اهمیت است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: یک سوم اشتغال دنیا در بنگاه‌های کوچک و متوسط نهفته است و یک چهارم سرمایه جهان نیز از سوی این بنگاه‌ها تامین می‌شود، این در شرایطی است که اقتصاد ایران، یک اقتصاد بنگاه محور است و بیشتر اشتغال کشور در نظام اقتصادی و بنگاه‌ها نهفته است که باید در برنامه‌های حمایتی دولت به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: زمانی که ترکیه، مالزی و چین سرمایه گذاری سنگینی در تولید و توسعه صنعت مبلمان خود انجام می‌دادند، ایران کمترین حمایت را از این صنعت اشتغالزا به عمل آورد و بنابراین اکنون تا زمان را از دست نداده‌ایم، باید برای این صنعت کاری کنیم.

فاضلی در پاسخ به انتقادات تعرفه‌ای مطرح شده و خواسته فعالان این صنف برای افزایش تعرفه، خاطرنشان کرد: نباید جلوی واردات را گرفت بلکه تولید باید به اندازه‌ای قوی شود که جای کالاهای خارجی در سبد خرید مردم تنگ شود در حالی که اکنون این چنین رویکردی امروز کمتر دیده می شود.

رئیس اتاق اصناف ایران معتقد است که امروز چالش کمبود قوانین آسان برای توسعه تولید به شدت وجود دارد و خلأ آن حس می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها