کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توضیحات ظریف درباره ماجرای دست دادن با اوباما


کد خبر : ۱۶۱۰۱جمعه، ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴:۴۷۹۱۴۰ بازدید

وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی در خصوص آخرین ماجرای رسانه‌ای در خصوص روابط ایران و آمریکا یعنی دست دادن ...

وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی در خصوص آخرین ماجرای رسانه‌ای در خصوص روابط ایران و آمریکا یعنی دست دادن «اتفاقی» خود با باراک اوباما در راهروهای سازمان ملل و تحولات سوریه سخن گفت.

خبرنگار ابتدا به داستان دست دادن پرداخت و پرسید: «آیا می دانستید اوباما می‌آید و با شما دست می‌دهد؟»

ظریف پاسخ داد: «نه، این برای رئیس یک نظام معمول نیست که برای دست دادن با یک وزیر خارجی، برنامه‌ریزی کند. اوباما دو ساعت قبل از آن در مجمع عمومی سخنرانی کرده بود و من انتظار نداشتم ببینم که وی به سالن عمومی سازمان بازگردد.»

وزیر خارجه ایران در خصوص جزئیات این ماجرا باز هم سخن گفت و ادامه داد: «در حال بیرون رفتن بودم که به دلیلی که از آن اطلاع ندارم، اوباما وارد سالن مجمع عمومی شد و ما اتفاقا با هم روبرو شدیم، چه این صحبت مرا ضبط کنید و چه نه، باز هم می‌گویم که این یک تصادف بود.»

خبرنگار پرسید که آیا این کار برای شما در خانه (ایران) هزینه خواهد داشت؟

محمدجواد ظریف پاسخ داد: «هزینه داشته، البته من هر کاری که بکنم برایم در ایران هزینه خواهد داشت، پس چیز جدیدی واقع نشده است.»

خبرنگار در ادامه محور سوالات را که اوباما-ظریف بود به اوباما-روحانی تغییر داد و پرسید: «چرا رئیس‌جمهور روحانی مایل به دیدار با پرزیدنت اوباما نیست؟ مقامات کاخ سفید گفته‌اند که علاقه‌مند بودند این دیدار این بار صورت بپذیرد.»

ظریف پاسخ داد: «چون که ما اعتقاد داریم که الان، کارِ درست عبارت است از قرار دادن بحث اجرای توافق هسته‌ای در دستور کار و این اولویت شماره یک ماست. شما نباید کاری کنید که این مسئله را پیچیده کند. برای ما محتوای کار مهم است و نه ظاهر آن.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها