کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خرید و فروش مسكن سمنان در كما + قیمت


کد خبر : ۱۵۹۶۴چهارشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴:۵۴۴۳۷۸ بازدید

براساس تحقيقات اخير موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزي، تكانه‌هاي قيمتي وارد شده بر بازار مسكن تهران ابتدا بر البرز ...
خرید و فروش مسكن سمنان در كما + قیمتخرید و فروش مسكن سمنان در كما + قیمت

براساس تحقيقات اخير موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزي، تكانه‌هاي قيمتي وارد شده بر بازار مسكن تهران ابتدا بر البرز سپس بر اراك، قم، سمنان و... وارد مي‌شود. طبق اين پژوهش روزنامه تعادل از مردادماه، گزارش‌هايي ميداني از بازار مسكن شهر كرج، اراك و قم را منتشركرد و در اين گزارش نيز بازار مسكن شهر سمنان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

طبق گزارش ميداني تعادل، از حوزه مسكن سمنان، بازار خريد و فروش در6 ماه اخير راكد بوده و به گفته فعالان حوزه مسكن اين شهر، تعداد معاملات سيرنزولي داشته و حدود 50 درصد كاهش يافته است. بازار رهن و اجاره نيز در شرايط نامطلوبي قرار دارد و كمبود فايل براي معرفي به متقاضيان رهن و اجاره يكي از گلايه‌هاي مشاوران املاك اين شهر است. در همين رابطه يكي از مشاوران املاك فعال در منطقه گلشهر سمنان با اشاره به كاهش حجم معاملات مسكن در سال اخير نسبت به سال گذشته مي‌گويد: تعداد قراردادهاي امضا شده براي خريد و فروش مسكن در6 ماهه گذشته 50 درصد كاهش يافته است.

مجتبي اعتمادي مي‌افزايد: گلشهر يكي از مناطق گران قيمت سمنان است و هر متر آپارتمان در اين منطقه حدود يك ميليون و 500 هزار تومان تا 2ميليون و 500 هزار تومان قيمت‌گذاري مي‌شود.وي ادامه مي‌دهد: گلشهر، تعاون، كوثر و... جز مناطق گرانقيمت، منوچهري، ‌فردوسي، جمهوري و... متوسط‌نشين و سه راه لتيبار، جهاديه، ابوذر و... جز مناطق ارزان قيمت هستند.

به گفته اين مشاور املاك فعال در شهر سمنان، تفاوت قيمت ميان مناطق مختلف شهر سمنان كم است و هر متر واحد مسكوني در اين شهر از 800 هزار تومان تا 2ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد.اعتمادي اظهار مي‌كند: تعداد معاملات رهن و اجاره در سمنان 30 تا 40درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته و كرايه بها در اين ميان افزايش يافته است درحال حاضر تعداد فايل‌هاي موجود در بنگاه‌هاي معاملات املاك به ‌شدت كاهش يافته و درحالي كه متقاضي براي رهن و اجاره وجود دارد اما مشاوران فايلي را براي معرفي ندارند.

 

  كاهش 40 درصدي معاملات  اجاره

يكي ديگر از فعالان حوزه مسكن سمنان كه در منطقه باغ فردوس، بنگاه معاملات املاك دارد با تاكيد بر كاهش 60درصدي معاملات خريد و فروش مسكن به «تعادل» مي‌گويد: قيمت واحدهاي مسكوني معرفي شده در سال جاري تغيير چنداني نكرده و ثابت مانده است، قيمت هر متر آپارتمان در منطقه باغ فردوس حدود 2ميليون تومان به فروش مي‌رسد.وي ادامه مي‌دهد: قيمت هر متر واحد مسكوني در مناطق مختلف شهر سمنان به يكديگر نزديك است و در اين شهر واحدهاي لوكس طرفدار چنداني ندارند.

اين مشاور املاك، كاهش تعداد معاملات رهن و اجاره را نيز محسوس مي‌داند و مي‌گويد: تعداد قراردادهاي امضا شده در اين بنگاه نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افت كرده است و ميزان اجاره‌بها حدود 10 تا 20 درصد افزايش يافته است.

يكي از مشاوران املاك سمنان نيز بازار اين حوزه را راكد مي‌داند و مي‌گويد: معاملات نسبت به سال گذشته نصف شده اما قيمت‌ها ثابت مانده و افزايش نداشته است.حسن نادري كه در منطقه شهرك تعاون فعاليت مي‌كند، مي‌گويد: قيمت هرمتر واحد مسكوني در اين شهرك بين يك ميليون و 500 هزار تومان تا 2ميليون تومان است.

به گفته نادري وضعيت بازار رهن و اجاره نيز تعريفي ندارد و اگرچه تعداد متقاضيان كاهش داشته اما براي همين تعداد نيز واحد مسكوني مناسب وجود ندارد.وي اظهار مي‌كند: اجاره‌بها نسبت به سال گذشته 5 تا 10درصد افزايش يافته و در مقابل ميزان قراردادهاي امضا شده 30درصد افت كرده است.

 

  استقبال كم سمناني‌ها از خانه‌هاي بزرگ

عقيل شعبان‌پور از ديگر مشاوران املاك سمنان است كه در منطقه اميركبير سمنان بنگاه معاملات ملكي دارد. شعبان‌پور مي‌گويد: ركود بازار مسكن بر كسي پوشيده نيست و بازار مسكن سمنان نيز مانند ساير شهرهاي كشور سومين سال ركود خود را سپري مي‌كند.

وي ادامه مي‌دهد: واحدهاي مسكوني بزرگ در اين شهر طرفدار ندارند و خانه‌هاي كوچك و متوسط نيز به علت ورود واحدهاي مسكن مهر دچار ركود شده‌اند و همين موضوع سبب شده كه تعداد مراجعات به بنگاه‌ها تا 40درصد نسبت به سال قبل كاهش يابد. به گفته اين مشاور املاك قيمت هر متر واحد مسكوني با تمام امكانات حدود يك ميليون و 800هزار تومان تا 2ميليون تومان است كه با كاهش امكانات به يك ميليون و 600 هزار تومان مي‌رسد البته واحدهاي قديمي تا 800 هزار تومان نيز معامله مي‌شوند.

يكي ديگر از فعالان حوزه مسكن سمنان كه در منطقه ابوذر فعاليت مي‌كند به قيمت ثابت واحدهاي مسكوني در 6 ماهه گذشته اشاره مي‌كند و مي‌گويد: قيمت هر متر واحد مسكوني در اين منطقه بين يك ميليون و 200هزار تومان تا يك ميليون و 700هزار تومان معامله مي‌شود.

سيدمرتضي زرگر مي‌افزايد: بازار رهن و اجاره در سمنان شرايط خوبي ندارد و يك واحد مسكوني 100متري در ابوذر با 25ميليون تومان پيش و پرداخت 350 هزار تومان ماهانه اجاره داده مي‌شود.

وي اظهار مي‌كند: واحدهاي مسكوني معرفي شده براي اجاره در سمنان كمياب است و متقاضيان براي رهن در اين شهر با مشكل مواجه مي‌شوند.


aoljc7pcsy1u2i005k69.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها