کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زاکربرگ در سازمان ملل خواستار اینترنت برای همه جهان شد


کد خبر : ۱۵۸۶۸یکشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱:۴۱۳۰۶۹ بازدید

بنیان‌گذار فیس‌بوک خواستار اقداماتی در جهت دسترسی همه مردم جهان به شبکه اینترنت شد. اکنون چهار میلیارد نفر در جهان به اینترنت ...
زاکربرگ در سازمان ملل خواستار اینترنت برای همه جهان شدزاکربرگ در سازمان ملل خواستار اینترنت برای همه جهان شد

بنیان‌گذار فیس‌بوک خواستار اقداماتی در جهت دسترسی همه مردم جهان به شبکه اینترنت شد. اکنون چهار میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی ندارند. او در گفتگو با صدراعظم آلمان نیز متعهد به مبارزه با نژادپرستی در فیس‌بوک شد.

مارک زاکربرگ٬ بنیان‌گذار فیس‌بوک٬ شنبه (26 سپتامبر/ 4 مهر) بار دیگر و این بار از تریبون سازمان ملل متحد خواستار جهانی شدن دسترسی به اینترنت شد. او گفت جهانی شدن اینترنت به اجرای مصوبه اخیر سازمان ملل برای حل بحران‌های جهانی یاری خواهد رساند.

به گزارش رویترز٬ 193 کشور عضو سازمان ملل روز جمعه به طور رسمی مجموعه‌ای از 17 هدف مرتبط با توسعه پایدار را که در پی پایان دادن به فقر و نابرابری و مبارزه با تغییرات آب و هوایی در بیش از 15 سال آینده است، به تصویب رساندند. این طرح به گفته بان کی مون٬ دبیر کل سازمان ملل متحد٬ نقشه‌ی راهی برای دولت‌ها و بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.

در همین راستا زاکربرگ در نشستی که عصر روز شنبه 26 سپتامبر در سازمان ملل با رهبران اقتصادی جهان داشت، خواستار تلاش‌هایی در جهت تضمین دسترسی به اینترنت در سطح جهان تا سال 2020 شد. او گفت: «اینترنت ابزاری است پرانرژی برای به اشتراک گذاردن دانش٬ فرصت‌آفرینی و بیرون آوردن جوامع از فقر و ترویج صلح.»

او گفت: «یک "لایک" یا یک نوشته فیس‌بوکی تانک و گلوله را متوقف نخواهد کرد٬ اما وقتی همه مردم دنیا از طریق اینترنت به یکدیگر متصل شوند٬ این شانس را خواهیم داشت تا جامعه‌ای جهانی با درکی مشترک از موضوعات بسازیم.»

او کمپین دسترسی جهانی به اینترنت خود را که رسما آغاز به کار کرده است با این درخواست از دولت‌ها و شرکت‌ها معرفی کرد که بکوشند تا امکانات اتصال چهار میلیارد فردی در سطح کره زمین را که هم‌اینک به اینترنت دسترسی ندارند، فراهم آورند.

تا کنون چهره‌هایی نظیر٬ بونو٬ خواننده ایرلندی گروه راک یوتو (U2)٬ شارلیز ترون٬ هنرپیشه آمریکایی٬ بیل گیتس٬ بنیان‌گذار مایکروسافت و همسرش ملیندا گیتس٬ آریانا هافینگتون٬ سردبیر هافینگتون پست٬ شکیرا٬ خواننده کلمبیایی و جیمی ویلز٬ بنیانگذار ویکی‌پدیا همراهی خود با این کمپین را اعلام کرده‌اند.

پیش از این فیس‌بوک در هشتم فروردین (28 مارس) از تاسیس یک مرکز پژوهشی در دل این کمپانی عظیم خبر داده بود که ماموریت‌اش یافتن راه‌هایی نوین برای رساندن اینترنت به کسانی است که به آن دسترسی ندارند؛ تحولی مهم در فیس‌بوک که می‌تواند نویددهنده‌ی آینده‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز برای دنیا باشد.

گفتگوی زاکربرگ و صدراعظم آلمان درباره مبارزه با نژادپرستی

روز گذشته همچنین مارک زاکربرگ در گفت‌وگو با آنگلا مرکل٬ صدراعظم آلمان٬ متعهد شد تا کمپانی فیس‌بوک اقدامات لازم را برای مبارزه با نژادپرستی و نفرت‌پراکنی انجام داد.
آنگلا مرکل در حاشیه مجمع عمومی در سازمان ملل در نیویورک از زاکربرگ پرسید که آیا او در پی بهبود اوضاع در فیس‌بوک است که زاکربرگ قاطعانه پاسخ مثبت داد.

پیش از این سیاست‌مداران آلمان از برخورد غیرشفاف فیس‌بوک با نژادپرستی انتقاد کرده بودند. صدراعظم آلمان در همان زمان در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی آلمانی "راینیشه پست" با انتقاد از رویه‌ی فیس‌بوک گفته بود: «وقتی عده‌ای از مردم با نام واقعی خود در شبکه‌ی اجتماعی جمع می‌شوند و نفرت می‌پراکنند، این دیگر تنها وظیفه‌ی دولت‌ها نیست که با این افراد برخورد کنند. فیس‌بوک و روسای این کمپانی نیز مسئولیت دارند و باید علیه این شعارها کاری انجام دهند.»

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان نیز پیش از این در نامه‌ا‌ی سرگشاده‌ که در "اشپیگل" منتشر شد، از فیس‌بوک خواسته بود، با محتوای نژادپرستانه و آزاردهنده‌ای که پیوسته و هر روز در این پلات‌فرم اینترنتی منتشر می‌شود، برخورد کند. او مسئولان فیس‌بوک را خطاب قرار داد و گفت: «مسئله جدی است. باید در این‌باره صحبت کنیم.»

بر همین اساس آقای ماس دیداری با روسای فیس‌بوک در برلین در اواسط ماه سپتامبر داشت و اینک به نظر می‌رسد با گفتگوی شخصی زاکربرگ و آنگلا مرکل روند مبارزه با ترویج نژادپرستی در فیس‌بوک که اخیرا در پی افزایش ورود پناهجویان به اروپا اوج گرفته است، تسریع شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها