کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش مجدد قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۵۸۲۵شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۱۳۱۱۸۵ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای دومین بار متوالی ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای دومین بار متوالی با افزایش مواجه شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ ، اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره این کشور تا پایان امسال تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. فدرال رزرو تا پایان امسال دو نشست دیگر را در ماه های اکتبر و دسامبر برگزار خواهد کرد. قیمت جهانی طلا علی رغم کاهش در پایان مبادلات روز جمعه ، در هفته ای که گذشت با رشد 0.6 درصدی روبرو شده است. قیمت پالادیوم نیز با بیشترین افزایش در 4 سال اخیر مواجه شده است. افزایش تقاضای جهانی مهمترین عامل رشد قیمت این فلز گرانبها بوده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 8.20 دلار کاهش به کمتر از 1146 دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 2 سنت کاهش به 15.11 دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته ای که گذشت با کاهش 0.3 درصدی روبرو شده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنج شنبه در سخنانی تاکید کرد: احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال همچنان وجود دارد.

"گزارش سایت طلا" می افزاید، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو می تواند تاثیر منفی زیادی بر تقاضا و قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته باشد. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز پس از اظهارات اخیر یلن با افزایش روبرو شده است. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که مهمترین عامل موثر بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار در روزهای آینده، گزارش مربوط به وضعیت بازار اشتغال و کار آمریکا خواهد بود.

اگر آمارهای وزارت کار آمریکا نشانگر بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال طی ماه سپتامبر باشد، این مساله می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را تقویت کرده و به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت این فلز زرد خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها