کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدیدترین پیش‌نویس قانون تحریم‌ها علیه ایران در کنگره آمریکا


کد خبر : ۱۵۸۰۴جمعه، ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸:۰۱۶۵۴۷ بازدید

در جدیدترین پیش نویس قانون تحریم ها علیه ایران در سنا بندهای ارائه بمب های سنگر شکن به رژیم صهیونیستی و تعهد برای تجدید ...

در جدیدترین پیش نویس قانون تحریم ها علیه ایران در سنا بندهای ارائه بمب های سنگر شکن به رژیم صهیونیستی و تعهد برای تجدید تحریم ها علیه ایران حذف شده است.

سنای آمریکا لایحه تحریم‌های ایران را که هم‌اکنون در کنگره آمریکا مورد بحث است به واسطه اعتراضاتی مبنی بر اینکه نسخه اصلی آن موجب از بین رفتن توافق هسته‌ای با ایران می‌شود، تعدیل کرده است. 
 
در پیش‌نویس لایحه جدید، تعهد برای‌ تجدید تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده و پیشنهاد ارائه ابربمب‌های سنگر شکن به اسرائیل هم حذف شده است. با اینحال لایحه مذکور همچنان مشکلات دیگری دارد به ویژه آنکه کنگره خواستار اختیارات نامحدود در خصوص اعمال تحریم علیه ایران برای اهداف غیرهسته‌ای است. «کاردین»، دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی سنا در واقع یکی از چهار دموکرات سنا بود که علیه توافق هسته‌ای ایران رأی داده است. 
 
لایحه وی در واقع یکی از لوایحی است که بعد از توافق هسته‌ای ارائه شده است و کنگره امیدوار است که بتواند آن را به قانون تبدیل کند، زیرا حمایت بسیاری از نمایندگان هر دو حزب را جلب کرده است. کاردین گفت: بدون در نظر گرفتن اینکه کنگره برجام را رد می کند یا نه، جنبه های نگران کننده ای در توافق وجود دارد و به همین دلیل است که من این لایحه را با حمایت موافقان و مخالفان توافق برای تقویت قانون بررسی توافق هسته ای و استراتژی امنیت منطقه ای آمریکا ارائه کردم. این لایحه با تعبیر دولت آمریکا از توافق همخوانی دارد و تعهدات مربوط به امنیت منطقه ای را تکمیل می کند.
 
وقتی بخش‌هایی از این لایحه درز پیدا کرد، منتقدان لیبرال گفتند این لایحه با شرایط برجام هماهنگی ندارد و در واقع موجب تخریب و از بین بردن آن است در توافق هسته ای نام نهادهای مالی ذکر شده که بعد از اجرایی شدن توافق دیگر شامل تحریم ها نخواهند بود.
 در پیش نویس جدید تحریم ها شامل افراد و نهادهایی است که نام آنها در برجام ذکر شده باشد. نسخه قبلی این لایحه به پنتاگون این اختیار را می داد که ابر بمب های سنگر شکن جدید را در اختیار اسرائیل بگذارد.
 
«سو والیتسکی»، از کارمندان کنگره گفت: سناتور کاردین بر این باور است که اکنون زمان مناسب برای صحبت درباره سیستم های تسلیحاتی خاص به منظور ارتقا استراتژی امنیتی نیست. در پیش نویس جدید هیچ اشاره ای به ابر بمب های سنگر شکن نشده است و در عوض از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته شده برای مقابله با آنچه که فعالیتهای غیر صلح آمیز هسته ای ایران خوانده شده مثل تولید اورانیوم غنی شده با درصد بالا برای اهداف غیر صلح آمیز، سامانه های پرتاب و مهمات کاربردی را در اختیار اسرائیل قرار دهد. 
 
در پیش‌نویس جدید آمده است رئیس‌جمهور اجازه دارد که توسعه مشترک سامانه‌های دفاع موشکی را تسریع بخشد و در بحث‌های تقویت کارآمدی بازدارندگی متعارف اسرائیل و تقویت همکاری اطلاعاتی با اسرائیل تعامل داشته باشد. به نظر می رسد پیش نویس جدید تا حدودی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در گذشته صرفنظر کرده است. اما همچنان تأکید شده است که تا زمانیکه ایران تعهدات خود در قبال موضوعات برجسته کنونی و قبلی برنامه هسته‌ای را طبق برجام محقق نکند، هیچ تحریمی لغو نخواهد شد.
 
 پیش نویس جدید در مورد گزارشی که رئیس جمهور باید درباره جزئیات نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی به کنگره ارائه دهد مانند نسخه اولیه فراگیر و جامع نیست.  
 
در پیش نویس جدید این شرط که رئیس‌جمهور باید در حل تمامی موضوعات برجسته تصمیم گیرنده باشد نیز حذف شده است. نهایتا برای اطمینان از اینکه آژانس بتواند کارش را انجام دهد، لایحه جدید این اختیار را می دهد که آمریکا تا 10 سال آینده مبالغی را که باید سالانه به آژانس برای اجرای تعهداتش پرداخت کند، بپردازد. با این حال کمیته های مربوط به تخصیص بودجه در سنا و مجلس نمایندگان باید بودجه‌ای را برای فعالیت‌های آژانس تخصیص دهند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها