کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودرو در هفته ای که گذشت + قیمت روز


کد خبر : ۱۵۷۹۵پنجشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۴۷۱۹۹۱۲ بازدید

سفرهای تابستانی به پایان رسید و دیگر نمی‌توان امید چندانی به رونق بازار خودرو داشت. فعالان بازار می‌گویند پرونده معاملات تابستانی را بسته‌اند و ...
بازار خودرو در هفته ای که گذشت + قیمت روزبازار خودرو در هفته ای که گذشت + قیمت روز

سفرهای تابستانی به پایان رسید و دیگر نمی‌توان امید چندانی به رونق بازار خودرو داشت. فعالان بازار می‌گویند پرونده معاملات تابستانی را بسته‌اند و ممکن است که خواب زودهنگام زمستانی بازاردر راه باشد.

روزهای پاییزی، امسال زودهنگام از راه رسیده‌اند. سفرهای تابستانی به روزهای پایانی رسیده است و جاده‌ها به زودی، آرامش پاییزی را احساس می‌کنند. در این میان، بازار خودرو هم که اوضاع و احوال متفاوتی از سال‌های قبل را تجربه کرده است، شاید دیگر به این راحتی‌ها رونق به این بازار حالا حالاها باز نگردد. تجربه همه ساله هم این را نشان می‌دهد که بعد از اتمام فصل سفرها، بازار به آرامشی رو می‌آورد که تجدیدقوایی برای معاملات پایان سال داشته باشد.

فعالان بازار خودرو می گویند که پرونده خرید و فروش‌های تابستانی خودرو را بسته‌اند و می ترسند که رکود بازار تشدید شود. قیمت‌ها همچنان در کف است و امیدی هم به تکان خوردن آن نیست. خودروسازان اما همچنان تلاش دارند تا با طرح‌های متنوع فروش اعم از نقدی و اقساطی، بازار را اندکی گرما بخشند اما پاسخی که مشتریان به طرح‌های آنها می‌دهند، چندان مثبت نیست.  

حتی خریدارانی هم که اندکی در اوضاع فعلی بازار، برای خرید خودرو پیش قدم می شوند هم در فضایی از شک و دودلی انتخاب خود را انجام می‌دهند؛ حتی برخی از آنها نیز در نیمه راه پشیمان می شوند و باز می گردند و پول خود را پس می‌گیرند و به امید کاهش بیشتر قیمت می‌نشینند. اینجا است که مکانیزم عرضه و تقاضا به بهترین شکل، بازار را به سمت رقابتی شدن پیش می برد، البته فضای رقابتی در بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم. هر کس ارزان‌تر بفروشد، می تواند قاپ مشتریان را بدزد و هر کس که واقعا نیاز دارد، برای خرید وارد بازار می شود.

این روزها بازار خودرو، روزهای سردرگمی را سپری می‌کند. مردم همچنان در عدم خرید خودرو سرسختی می‌کنند و برخی فعالان بازار هم می گویند که احتمال خواب زمستانی زودهنگام هم در بازار خودرو، قدرت فراوانی دارد. آنها می گویند که یخ بازار معاملات خودرو، به این زودی‌ها نمی‌شکند.  

یک فعال خودرو می‌گوید: معاملات بازار خودرو به شدت افت کرده است و حتی خبرهای منتشره مبنی بر ورود خودروهای جدید به بازار هم، دیگر بازار را تکان نمی‌دهد. بسیاری از فروشندگان به این فکر افتاده‌اند که کمتر خودروهای صفر کیلومتر یا دست دوم از مردم بخرند در حالی که در گذشته فروشندگان خودرو به دنبال پارکینگ‌هایی بودند که خودروهای خریداری شده خود را آنجا انبار کنند و در وقت مناسب بفروشند.

او می افزاید: مردم هنوز هم برای گرفتن قیمت به بنگاه‌های معاملات خودرو مراجعه می کنند اما خریدی انجام نمی دهند و همچنان در بازار سرسخت هستند، نمی خرند و حتی برای فروش هم کمتر مراجعه می کنند، چراکه خودروهایشان خریداری ندارد و تنها با این جمله از سوی نمایشگاه داران مواجه می شوند که باید خودرو را چند روز در مغازه بگذاری تا برایت بفروشیم، البته تضمینی هم وجود ندارد که بعد از چند روز بفروشند و پولی به دست مشتری برسد.

این فعال بازار خودرو می گوید: در گذشته حتی دلالی در بازار خودرو سود کلانی داشت اما این روزها دلالی هم دیگر صرفه ندارد و یک نمایشگاه دار، حاضر نیست که پولش را به بازاری بیاورد که آینده اش معلوم نیست، چراکه ممکن است خودرو بخرد و ارزان شود یا ممکن است که حتی هزینه نگهداری خودرو در پارکینگ هم به اوتحمیل شود؛ پس نمایشگاهداران بخش عمده ای از پول های خود را از خرید و فروش خودرو به بانکها سپرده‌اند تا سود تضمین شده بگیرند.

به هرحال، این روزها بازار خودرو حال و روز خوشی ندارد، آینده اش معلوم نیست و مشتریان و فروشندگانش در سردرگمی به سر می برند. نمی‌دانند بخرند، نخرند، بفروشند یا نفروشند. مدل‌های جدید چه قیمتی دارد و چه آینده ای پیش روی معاملات خودرو قرار دارد.


گشتی در بازار خودروی تهران :

با نگاهی به بازار خودروی کشور در هفته جاری متوجه خواهیم شد که کاهش قیمت خودروهای داخلی همچنان ادامه دار است، به‌طوری‌که برخی از خودروهای داخلی در هفته جاری کاهشی بین 200 تا 500 هزار تومان را تجربه کرده‌اند. براساس گفته فعالان بازار پژو 206 تیپ 5 نیمه فول کاهش قیمت 200 هزار تومانی را تجربه کرد و در حال حاضر با قیمتی برابر با 33 میلیون و مدل فول آن 35 میلیون 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین پژو 206 صندوقدار فول در مدل V8 با کاهشی 100 هزار تومانی روبه‌رو شده و هم‌اکنون 35 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد. اما از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این محصول پرتیراژ ایران خودرو در هفته‌جاری حدود 27.4 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از تثبیت قیمت خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. همچنین پژو پارس نیز که افزایش قیمتی 200 هزار تومانی را تجربه کرده، در حال حاضر 34 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار، رانا با افزایش 200 هزار تومانی در حال حاضر حدود 31 میلیون تومان قیمت دارد. دنا نیز حدود 41 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هم‌اکنون پارس‌های LX بدون گارانتی در بازار تهران با قیمت حدود 33 میلیون تومان جولان میدهند .

سری هم به بازار تیبا و پراید بزنیم. در حال حاضر پراید 111 قیمتی برابر با 19.7 میلیون تومان دارد که از افت 100 هزار تومانی حکایت می‌کند. تیبا نیز هم‌اکنون حدود 23.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از کاهش 100 تومانی قیمت این خودرو خبر می‌دهد. پراید مدل 131 نیز با ثبات قیمت در هفته جاری هم‌اکنون حدود 19.3 میلیون تومان به فروش می‌رسد. برای خرید مدل 132 پراید هم در حال حاضر باید 19 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر حکایت می‌کند.


افت میلیونی تندر

فعالان بازار اما از تداوم افت قیمت تندر-90 صحبت به میان می‌آورند. به گفته آنها، مدل E2 ایران خودرویی این خودرو با افزایش 200 هزار تومانی در حال حاضر حدود 37 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین پارس تندر شرکت پارس خودرو هم‌اکنون در بازار به قیمت حدود 38.3 میلیون تومان به فروش می رسد. تندر اتومات نیز هم‌اکنون حدود 46 میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از ثبات قیمتی این خودرو در بازار حکایت دارد.


کاهش قیمت وارداتی‌ها

آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، بازار خودروهای وارداتی در هفته جاری کاهش قیمت بین 500 هزار تا 1 میلیون تومان را تجربه کرده است. این افت قیمت در شرایطی است که واردات خودرو به کشور کاهش بیش از 50 درصدی در سال‌جاری داشته است. به گفته برخی از نمایشگاه‌داران پایتخت، کاهش قیمت خودروهای وارداتی به‌دلیل کاهش تقاضایی است که در بازار خودرو کشور وجود دارد.در حالی که بازار خودروهای وارداتی نیز از نبود مشتری کلافه است، واردکنندگان به تخفیف محصولات خود روی آورده‌اند تا از این طریق بتوانند نظر مشتریان را جلب کنند. به عقیده کارشناسان تخفیف‌های نجومی واردکنندگان به‌دلیل ورود و عرضه خودروهای مدل 2016 به بازار است؛ بنابراین آنها قصد دارند خودروهای مدل قدیمی خود را هر چه زودتر به فروش برسانند.

اما قیمت خودروهای خارجی در بازار نیز با افت‌و‌خیز روبه‌رو بوده است؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون هیوندایی سوناتا LF کاهش 1 میلیون تومانی را تجربه کرده است و قیمتی برابر با 154 میلیون تومان دارد. توسان نیز با کاهش 1 میلیون تومانی هم‌اکنون حدود 140 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مدل النترا نیز نیم میلیون تومان افت قیمت داشته، در حال حاضر بین 107 تا 109 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از بازار خودروهای کیا نیز خبر می‌آید مدل اسپورتیج قیمتی برابر با 142 تا 144 میلیون تومان دارد و اپتیما 2016 نیز 4 میلیون تومان ارزان تر شده و هم اکون حدود 152میلیون تومان در بازار قیمت دارد . همچنین سراتو 2016 نیز حدود 117 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بازار اما تویوتا کمری GLX با کاهشی یک میلیون تومانی هم‌اکنون حدود 175میلیون تومانی است.

بین دیگر محصولات تویوتا، یاریس‌هاچ بک بدون تغییر قیمت هم‌اکنون 107 میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل RAV4 نیز حدود 198 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین برای خرید لندکروز GXR صفر 2015 نیز به‌عنوان یکی از گران قیمت‌های بازار، در حال حاضر حدود 600 میلیون تومان باید هزینه کرد.

برای دیدن جدول کامل قیمت خودروها به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها