کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت خانه های کلنگی در تهران


کد خبر : ۱۵۷۸شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳:۳۳۷۴۹۴ بازدید

همزمان با رکود خرید و فروش در بازار آپارتمان‌های شهر تهران، خانه های کلنگی هم با رکود مواجه شده است به‌طوری‌که نرخ هر مترمربع خانه کلنگی حداقل با یک میلیون تومان کاهش مواجه شده است.

رکود بازار مسکن پس از تاثیر بر نرخ آپارتمان‌ها، قیمت خانه های کلنگی را هم تحت تاثیر قرار داد و خرید و فروش را در این بازار با رکود زیادی مواجه کرد بطوریکه حجم معاملات در این بخش با کاهش زیادی مواجه شده است.براین اساس به دلیل اینکه عمده خریداران ملک کلنگی را سازندگان تشکیل می دادند، بنابراین تغییراتی هم در بخش ساخت و ساز مسکن بوجود آمده است، زیرا کاهش خرید در این بخش می تواند در نهایت منجر به کاهش ساخت و ساز شود. از سوی دیگر، عدم تمایل مالکان به فروش به دلیل کاهش قیمتها در ماه‌های گذشته از مواردی است که بازار ملک کلنگی را کساد کرده است.

در حال حاضر بخشی از سازندگان که بتوانند ملک کلنگی با متراژ بالا خریداری کنند بیشتر در حوزه ساخت و ساز حضور دارند و بخشی دیگر که در خانه هایی با متراژ کمتر فعالیت می کردند تمایلی به ساخت و ساز ندارند.بنابراین رکود بازار آپارتمان‌ها علاوه بر اینکه خرید و فروش خانه های کلنگی را با رکود مواجه کرد، نرخ خرید و فروش را هم حداقل یک میلیون تومان در هر مترمربع کاهش داد و برخی سازندگان که از قبل اقدام به خرید کرده بودند را با زیان مواجه کرد.از سوی دیگر تغییر شرایط مجوزهای تراکم در بافت های فرسوده شهری هم از دیگر مواردی است که خرید و فروش را در برخی از محله ها کاهش داده است بطوریکه شهرداری اجازه ساخت بیش از ۴ طبقه را در برخی از محله ها نمی دهد بنابراین بسازبفروش ها هم کمتر به سراغ این مناطق می روند.

نرخ خانه های کلنگی در تهران

یک ملک کلنگی در رودکی مرتضوی با مساحت ۹۵ متر و جواز ۴ طبقه ۵۱ متری با دو پارکینگ به قیمت ۴۰۸ میلیون تومان به فروش می رسد و در قصرالدشت مالک اشتر جواز ۴ طبقه ۳۵ متری با ۳۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

درخیابان آذربایجان قصرالدشت خانه ای ۹۵ متری در ۲.۵ طبقه با بر ۶ و قابل سکونت متری ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی مالک به فروش می رسد و در خیابان دستغیب یادگار خانه ای ۵۰ متری قابل تجمیع متری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

خانه ای ۹۰ متری با قابلیت ساخت ۴ طبقه با قابلیت ساخت ۴ طبقه در جنوب مولوی ۱۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد همچنین در خیابان معلم قدوسی ، خانه ای با متراژ ۷۸ متر زمین و دو نبش با بر ۶.۱۵ و جواز ساخت ۵۷۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در خیابان خوش کمیل هم خانه ای ۱۳۳ متری با دستور نقشه ۴ واحد ۸۰ متری با قیمت ۵۳۲ میلیون تومان به فروش می رسد و در ستارخان بهبودی خانه ای ۱۴۰ مرتی با دو کله و بر ۶، متری ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ملک کلنگی دیگری در خیابان خوش سینا با متراژ ۱۱۰ متر و دستور نقشه ۴ طبقه ۴۸ متری، هر مترمربع ۳ میلیون تومان به فروش می رسد و در لواسان شورکاب هم ملکی دیگر با سند ۶ دانگ با مغازه تجاری و بر ۱۰.۵ متر مربع ۱.۵ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین در جنت آباد تقاطع همت خانه ای ۲۰۰ مرتی شمالی با بر ۱۰ فوری با قیمت ۱.۵ میلیارد تومان به فروش میرسد و خانه دیگری در پیروزی کرمان با متراژ ۱۰۷ مرمربع و دو طبقه با جواز ساخت ۴ طبقه، ۴۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

خانه ای ۱۳۳ متری در خیابان خوش ، کمیل با دستور نقشه ۴ واحد ۸۰ متری با قیمت ۵۳۲ میلیون تومان به فروش می رسد و در شهرک آزادی واحدی ۱۷۶ متری با بر ۸، ۷۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در جمالزاده شمالی نصرت خانه ای ۱۲۰ متری با جواز ۴ طبقه ۶۵ متری شمالی متری ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می شود و مرتضوی رودکی خانه ای ۱۱۷ متری با بر ۸.۵ متر سه طبقه با قیمت ۴۵۶ میلیون تومان به فروش می رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها