کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پيشنهاد حضور سوخو در آسمان ایران شاید رد شود


کد خبر : ۱۵۷۳۴دوشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶:۱۸۲۷۹۳ بازدید

درحالی كه برخي رسانه‌ها و منابع آگاه از ورود هواپيماهای سوخو به ايران مي‌گويند وزير راه و شهرسازی اين موضوع را در حد يك پيشنهاد دانست و ...
پيشنهاد حضور سوخو در آسمان ایران شاید رد شودپيشنهاد حضور سوخو در آسمان ایران شاید رد شود

درحالی كه برخي رسانه‌ها و منابع آگاه از ورود هواپيماهای سوخو به ايران مي‌گويند وزير راه و شهرسازی اين موضوع را در حد يك پيشنهاد دانست و گفت: سازمان هواپيمايي كشوري به عنوان مسئول بررسي صلاحيت هواپيماهاي جديد فعال است و اين سازمان هنوز هيچ بررسي درباره‌ صلاحيت و ويژگي‌هاي هواپيماي سوخو نداشته است. 

به گزارش جوان، ورود هواپيماهاي سوخو به ناوگان هوايي ايران از جمله مباحث چند ساله اخير ايرلاين‌ها بوده است. سوخو از همان ابتداي تحريم‌ها آمادگي خود را براي فروش تعدادي از هواپيماهاي خود به ايران اعلام كرد كه با توجه به شرايط فروش و همچنين ذهنيت ناخوشايند ايراني‌ها از هواپيماهاي روسي چندان جدي گرفته نشد. هواپيماهاي توپولف و آنتونف روسي بيشترين آمار سقوط را داشتند و مسافراني كه قصد دارند با هواپيماهاي روسي به مقصد برسند راه‌هاي زميني و سخت‌تر را به سوار شدن به اين هواپيماها ترجيح مي‌دهند هرچند سوخو قابل مقايسه با ساير برندهاي هوايي روسيه نيست اما هرچه باشد «روسي» است. 

جدي‌ترين خبري كه در‌باره حضور سوخو در ايران مطرح شد خبر سفر معاون علمي رئيس‌جمهور به مسكو بود كه يكي از مهم‌ترين محورهاي آن، ورود سوخو به آسمان ايران بود كه با واكنش كارشناسان صنعت هوايي مواجه شد. با اين حال عباس آخوندي روز گذشته در نشستي خبري گفت: اين احتمال وجود دارد كه در برنامه‌هاي آتي بررسي اين هواپيما نيز در دستور كار قرار گيرد، اما در حال حاضر در اين زمينه هيچ صحبتي مطرح نيست.  آخوندي در پاسخ به اين سؤال كه آخرين مذاكرات ايران با شركت‌هاي بزرگ هواپيماساز در چه مرحله‌اي قرار دارد نيز اظهار كرد: ما برآوردي از نياز ناوگان هوايي كشورمان تا سال 2020 داشته‌ايم و در مذاكرات و پيگيري‌ها نيز براساس همين مسئله عمل مي‌كنيم. در اين زمينه مذاكراتي با ايرباس و بويينگ صورت مي‌گيرد كه در صورت نهايي شدن در رابطه با آنها جزئي‌تر صحبت خواهيم كرد. 

 
نوسازي ناوگان

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه نوسازي ناوگان حمل و نقل كشور به عنوان يكي از اصلي‌ترين اهداف وزارت راه و شهرسازي در تمام عرصه‌ها مطرح است، اظهار كرد: وقتي صحبت از صرفه‌جويي در مصرف سوخت مي‌كنيم قطعاً يكي از اصلي‌ترين بخش‌هاي آن نوسازي ناوگان كشور خواهد بود. 

عباس آخوندي تصريح كرد: يكي از حوزه‌هايي كه ما براي آن برنامه‌ريزي جدي داشته و در همايش آينده سرمايه‌گذاري روي آن تأكيد خواهيم داشت، بحث نوسازي ناوگان كشور در عرصه‌هاي مختلف جاده‌اي، ريلي و هوايي خواهد بود و اكنون در كشورمان حدود 122 هزار كاميون فعال هستند كه عمر تعداد قابل توجهي از آنها به بالاي 20 سال مي‌رسد، قطعاً بحث نوسازي آنها به منظور ارتقاي كيفيت و كاهش مصرف سوخت جزو اولويت‌هاي غيرقابل كتمان است.  وي در پاسخ به پرسشي درباره‌ امكان فراهم شدن شرايط ليزينگ هواپيما در ايران نيز گفت: طبق قوانين كشوري سازمان هواپيمايي تنها به ايرلاين‌هايي اجازه فعاليت مي‌دهد كه با آوردن حداقل سرمايه ارائه خدمات به مسافران را تضمين مي‌كند. بحث قوانين مربوط به هواپيماهاي ملكي از اين‌رو مطرح است. 

 
جذب سرمايه‌گذار

آخوندي با اشاره به اهميت همايش جذب سرمايه‌گذاري خارجي در حمل‌ونقل، مسكن و شهرسازي كه به زودي در ايران برگزار خواهد شد، اعلام كرد: در اين زمينه ما 121 پروژه را با ارزش 25 ميليارد يورو عرضه خواهيم كرد.  وي با بيان اينكه ايران به هيچ عنوان به دنبال انتقام‌جويي نيست، اظهار كرد: ما بر مبناي احترام متقابل در چارچوب فرصت‌هاي اقتصادي طرح‌هاي خود را ارائه خواهيم داد. در اين راستا وزارت راه و شهرسازي به عنوان نخستين وزارتخانه پيشگام شده تا مقدمات جذب سرمايه خارجي در اين عرصه را فراهم كند.  آخوندي با اشاره به ارائه‌ فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در هشت زمينه‌ مختلف گفت: حوزه‌هاي ريلي، جاده‌اي، هوايي، دريايي، توسعه شهري، صرفه‌جويي انرژي، صنايع بندري و صنايع فرودگاهي اصلي‌ترين حوزه‌هاي سرمايه‌گذاري‌ كشور خواهند بود كه در اين مرحله ارائه مي‌شوند.  وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در كنار اين 121 پروژه كه ارزشي حدود 25 ميليارد يورو خواهند داشت ما طرح‌ها و فرصت‌هاي ديگري نيز داريم كه در ديگر موقعيت‌ها و در قالب پروژه‌هايي جداگانه به سرمايه‌گذاران عرضه خواهند شد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها